zo'n moeite met scheiding broer.

17-08-2014 19:39 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer gaat van de een op de andere dag scheiden na 20 jaar. ( Dit is paar weken geleden gebeurd)Vrouw wilt in een keer niet meer. Broer vond huwelijk prima. Vrouw geeft hem nu van ontzettende pietluttige dingen de schuld, maar heeft in 2 weken ook iemand anders leren kennen en veel gelogen hierover. Wij ( familie) zitten vol ongeloof, hadden dit als laatste bij hun verwacht.

Hoe kun je nu van de een op de andere moment na 20 jaar scheiden met 4 kinderen?

Nu is mijn probleem dat ik er ontzettend veel moeite mee heb, kan het na paar weken nog niet bevatten hoe dit allemaal gaat. Schoonzus is in een keer super hard en gevoelloos. Ik was heel hecht met ze en mijn zoon was altijd bij neefje. Hoe moet dat nu? Mijn man zegt dat ik het veel te veel overdrijf, maar voor mij voelt het zo !!

Ik ben heel kwaad op haar en zit ook met mijn zoon in mijn maag, leg je dan nog contact met schoonzus voor afspreken met neefje of hoe gaat dat met afspreken? Ook maak ik me heel druk om de kinderen, kunnen ze dat aan? je hebt telkens alleen 4 kinderen. Ik voel me zo verantwoordelijk voor de kinderen. Wie herkent het en hoe gingen jullie ermee om? Is het zo raar dat ik zo van streek ben?
Dat je van streek bent is echt niet raar. Maar jij doet wel heel panisch. Het is jouw scheiding niet!
Nee hoor, niet raar.

Heb je al contact met haar gezocht?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tja, ik begrijp dat het niet leuk is maar ik vind dat je dit wel erg op jezelf betrekt!

Steun je broer dan blijft de band met neefjes/nichtjes toch intact?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Het zijn niet de eerste kinderen van wie de ouders scheiden en ook niet de laatste. Tuurlijk is het sneu maar dat overleven ze wel hoor.
Dat je zó van streek bent vind ik wel wat vreemd ja. Dat je meeleeft en schrikt als het onverwacht is lijkt me logisch maar ik denk dat je de rest vooral even moet laten gebeuren. Bied hulp aan bij praktische dingen voor je broer en de kinderen, dat zullen ze fijn vinden. Vraag aan je broer of hij erover wil praten.

Met schoonzus, tja. Laat het even denk ik.
Je hoort maar 1 kant van het verhaal. Indien je echt om die kids geeft houd dan een goede relatie met beide in stand.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe oud zijn die jongen en meid? Ik zou niet te moeilijk doen en ze gewoon laten afspreken net als voorheen.
Waar gaan de kinderen wonen? Als ze bij broer zijn kun je toch gewoon heen? Een beetje hysterisch vind ik je wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja zo voelt het ook alsof ik zelf ga scheiden. Natuurlijk zie ik de kinderen nog, maar ik zag ze nu dagelijks en dat gebeurt dadelijk niet meer.

Ik heb haar 1 keer gesproken, maar dat heeft niks opgeschoten en ze heeft alleen maar gelogen.
Je man heeft gelijk dat je overdrijft. Get a grip. Als je hierom al zo van streek raakt heb je vast niet heel veel meegemaakt in je leven. Mijn zus is onlangs ook gescheiden na een huwelijk van 20 jaar en zij en haar ex hebben twee kinderen. Shit happens maar er zijn ergere dingen.
Jij weet dus precies wat er allemaal is gebeurt en waarom schoonzus wil scheiden? Ik zou me er niet te veel mee bemoeien als ik jou was
Natuurlijk zijn er ergerer dingen. Maar de manier waarop het gegaan is kan er bij mij niet in. En zo hard nu overkomen, zo was ze helemaal niet.

Je moet er toch voor vechten met 4 kinderen? Allemaal kleine kinderen van 2 tot 8 jaar.
Vergeet niet dat je het verhaal maar van 1 kant hoort...

Het zijn 2 volwassen mensen, laat ze het rustig zelf uitzoeken. Geef hooguit aan dat je er voor ze bent indien nodig, en laat ze verder even.
Ben jij altijd zo overdreven bezorgd? Leer los te laten alsjeblieft!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Het voelt alsof je zelf gaat scheiden?

Get a grip zeg.
quote:strijkplank31 schreef op 17 augustus 2014 @ 19:46:

Ja zo voelt het ook alsof ik zelf ga scheiden. Natuurlijk zie ik de kinderen nog, maar ik zag ze nu dagelijks en dat gebeurt dadelijk niet meer.

Ik heb haar 1 keer gesproken, maar dat heeft niks opgeschoten en ze heeft alleen maar gelogen.O my god! Wat een overdreven hysterische reactie, 'alsof je zelf gaat scheiden'.... Sjongejonge.
Tja, er zit natuurlijk nog een heel verhaal aan, teveel om hier allemaal te schrijven. Maar geloof me dat we dit echt niet van schoonzus hadden verwacht, daarbij was ik altijd bij ze feestdagen, vakantie samen enz. Weekenden vanalles samen, dus we waren erg hecht. Dus ik vind het gewoon heel erg
quote:pimpelmeesje67 schreef op 17 augustus 2014 @ 19:51:

Het voelt alsof je zelf gaat scheiden?

Get a grip zeg.Nou idd,tjongejonge..
quote:strijkplank31 schreef op 17 augustus 2014 @ 19:54:

Tja, er zit natuurlijk nog een heel verhaal aan, teveel om hier allemaal te schrijven. Maar geloof me dat we dit echt niet van schoonzus hadden verwacht, daarbij was ik altijd bij ze feestdagen, vakantie samen enz. Weekenden vanalles samen, dus we waren erg hecht. Dus ik vind het gewoon heel ergHet klinkt eerlijk gezegd alsof je het voor jezelf het ergste vindt.
misschien waren jullie als familie teveel bij elkaar.

nu annexeer jij hun scheiding al, ging dat die hele 20 jaar zo?
wij slapen nooit.
Je trekt het leed van een ander nogal naar je toe. Daar zou ik wat aan doen.
quote:hatsetats schreef op 17 augustus 2014 @ 19:55[/message]:

[...]

Het klinkt eerlijk gezegd alsof je het voor jezelf het ergste vindt.dat vindt ze ook, want kan haar zoon nu nog wel bij neefje spelen?
wij slapen nooit.
Nee voor mijn kind en hun kinderen vind ik het het ergst. En mijn broer vind het ook vreselijk
Tja, als mijn schoonzus zo hysterisch zou doen zou ik mijn hart ook niet bij haar uitstorten en een even haarfijn vertellen wat er mis zat in mijn huwelijk.

Geloof me, ik vind 4 kinderen ook de moeite waard om voor te vechten maar als jouw schoonzus je broer wil verlaten is dat haar keuze.

Nogmaals, het enige wat jij moet doen is je broer (en zijn kinderen) steunen en ajb normaal doen tegen ex-schoonzus. Ze heeft je broer verlaten - jou niet!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven