tanden slijten
zondag 17 augustus 2014 om 18:39
Hallo,
Ik ben pas geleden naar de tandarts geweest en hij zegt dat mijn tanden te snel slijten. Dit komt volgens hem doordat ik teveel frisdrank drink en te hard poets. Dat is ook wel zo en daarom drink ik nu een stuk minder frisdrank en poets minder hard, maar ik voel het gewoon weg slijten. Wat moet ik doen? Ik wil echt niet om mijn 30ste een kunstgebit. Hopelijk hebben jullie misschien tips.
Ik ben pas geleden naar de tandarts geweest en hij zegt dat mijn tanden te snel slijten. Dit komt volgens hem doordat ik teveel frisdrank drink en te hard poets. Dat is ook wel zo en daarom drink ik nu een stuk minder frisdrank en poets minder hard, maar ik voel het gewoon weg slijten. Wat moet ik doen? Ik wil echt niet om mijn 30ste een kunstgebit. Hopelijk hebben jullie misschien tips.
zondag 17 augustus 2014 om 18:48
De tandarts is duidelijk genoeg geweest.
Enige tip die ik je kan geven is, niet binnen 30 minuten nadat je gegeten of gedronken hebt je tanden poetsen, je glazuur is dan zachter waardoor poetsen meer schade doet dan goed.
Enige tip die ik je kan geven is, niet binnen 30 minuten nadat je gegeten of gedronken hebt je tanden poetsen, je glazuur is dan zachter waardoor poetsen meer schade doet dan goed.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
maandag 18 augustus 2014 om 11:57
Tanderosie heet dat.
Ik heb het ook hoewel ik nauwelijks frisdrank drink/gedronken heb. Je glazuur wordt dunner en het risico bestaat dat je tanden afbreken. Gelukkig is dat nog niet zover. Eind van het jaar krijg ik een lange behandeling bij de tandarts waarbij er een beschermend laagje over mijn tanden aangebracht wordt en dat is dan dat.
Wel prijzig, heb mijn verzekering aangepast dus even een wachttijd.
Ik heb het ook hoewel ik nauwelijks frisdrank drink/gedronken heb. Je glazuur wordt dunner en het risico bestaat dat je tanden afbreken. Gelukkig is dat nog niet zover. Eind van het jaar krijg ik een lange behandeling bij de tandarts waarbij er een beschermend laagje over mijn tanden aangebracht wordt en dat is dan dat.
Wel prijzig, heb mijn verzekering aangepast dus even een wachttijd.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
maandag 18 augustus 2014 om 12:03
Poets je al elektrisch? Daardoor poets je nl. minder snel te hard, er zijn ook elektrische tandenborstels te koop die dat in de gaten houden en afslaan als je te hard duwt. Daarnaast helpt het om na frisdrank of andere zure drank of eten je mond te spoelen met water, dan verkort je de tijd van een zuuraanval. Er zijn bovendien goede tandpasta's en spoelingen te koop speciaal tegen erosie, zoals Elmex paars.
En maak je niet te druk hoor, erosie is een probleem, maar er is van alles tegen te doen om het te stoppen en je hebt echt niet zomaar een gebit op je dertigste, dan moet wel erg gek doen!
En maak je niet te druk hoor, erosie is een probleem, maar er is van alles tegen te doen om het te stoppen en je hebt echt niet zomaar een gebit op je dertigste, dan moet wel erg gek doen!
maandag 18 augustus 2014 om 20:19

woensdag 20 augustus 2014 om 18:13
Mijn vriendin heeft dat ook, geen slechte gewoontes bij haar maar een erg zwak gebit. Kan ze niks aan doen. Bij haar is de boel verhoogd, er zit kunstmatig een laag op haar kiezen en tanden en ze moet slapen met een bitje. Kostte haar duizenden euro, maar ze had geen keus. Niks doen betekende voor haar over een paar jaar een kunstgebit.
Jammer genoeg slijt het kunstspul ook, dat het is een terugkerend iets.
Jammer genoeg slijt het kunstspul ook, dat het is een terugkerend iets.