muffins
dinsdag 15 juli 2008 om 18:05
http://www.kookjij.nl/rec...met-snickers-en-pindakaas
deze zijn jummie!!!! ik maak ze zelf ook wel eens met alleen de snickers (zonder pindakaas)...GODDELIJK
deze zijn jummie!!!! ik maak ze zelf ook wel eens met alleen de snickers (zonder pindakaas)...GODDELIJK
woensdag 16 juli 2008 om 11:50
quote:george zonderes schreef op 15 juli 2008 @ 19:34:
Worteltaartmuffins zijn trouwens inderdaad erg lekker, evenals banaan-walnootmuffins. Maar eeeeh, doe eens een receptje van de frambozen-witte chocolade-muffins? http://www.ah.nl/recepten...en&rq=frambozen&id=401266
ze zijn in het kader van beter goed gejat dan slecht verzonnen.....
Worteltaartmuffins zijn trouwens inderdaad erg lekker, evenals banaan-walnootmuffins. Maar eeeeh, doe eens een receptje van de frambozen-witte chocolade-muffins? http://www.ah.nl/recepten...en&rq=frambozen&id=401266
ze zijn in het kader van beter goed gejat dan slecht verzonnen.....
zondag 20 juli 2008 om 12:37
quote:sartan schreef op 15 juli 2008 @ 19:54:
[...]
Ooooooh recept pleaaassseee???
Geen idee maar die at ik in Amerika wel eens... en ik hoopte dat de kookgenieën hier er met alleen de omschrijving wel uit zouden kunnen komen
Floep: dank je!
[...]
Ooooooh recept pleaaassseee???
Geen idee maar die at ik in Amerika wel eens... en ik hoopte dat de kookgenieën hier er met alleen de omschrijving wel uit zouden kunnen komen
Floep: dank je!
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
zondag 7 december 2008 om 15:34
Hoera, er is al een muffin topic,
Ik heb een muffin probleem. Waarom worden ze nooit zo mooi en lekker als die je (bijvoorbeeld bij de hema) kunt kopen?
Ik heb van de week weer een poging gewaagd, het rijst niet goed, het zakt uit naar alle kanten. het worden een soort zachte suffe cakejes.
Dussss. wie heeft HET basisrecept voor muffins? waar je zelf verder oneindig op kan varieren? Ik gebruik nu een gelijke hoeveelheid: zelfrijzend bakmeel, basterdsuiker, ei en boter. Dit is dus geen goede verhouding voor van die heerlijke uit-de-pan-rijzende muffins.
Ik heb een muffin probleem. Waarom worden ze nooit zo mooi en lekker als die je (bijvoorbeeld bij de hema) kunt kopen?
Ik heb van de week weer een poging gewaagd, het rijst niet goed, het zakt uit naar alle kanten. het worden een soort zachte suffe cakejes.
Dussss. wie heeft HET basisrecept voor muffins? waar je zelf verder oneindig op kan varieren? Ik gebruik nu een gelijke hoeveelheid: zelfrijzend bakmeel, basterdsuiker, ei en boter. Dit is dus geen goede verhouding voor van die heerlijke uit-de-pan-rijzende muffins.
zondag 7 december 2008 om 22:59
zondag 7 december 2008 om 23:11
Ik heb echt het ideale recept voor muffins (met een beetje hulp van Nigella Lawson). Erg makkelijk en snel. Komt ie (vb. chocolademuffins):
Oven (hetelucht) voorverwarmen op 180 graden.
250 gram meel
175 suiker
2 el cacao
2 tl bakpoeder
1/2 tl bakammonium
150 gram chocolatechips
2,5 dl melk
0,9 dl zonnebloemolie
1 groot ei
1 tl vanille-extract
Droge ingrediënten mengen.
Natte ingredïenten mengen.
Giet het melk/olie/ei mengsel bij de droge ingrediënten en meng met een houten lepel. Het beslag mag klonterig zijn, dat geeft erg lekkere muffins.
Schep het beslag met een ijslepel in de cups en zet in de oven. Is voldoende voor 12 muffins.
20 minuutjes in de oven en klaar! Ze zijn echt heel lekker!
De meest favoriete variant hier thuis is appel/kaneel:
Vervang de cacao voor kaneel, maar dan ongeveer 1 1/2 el kaneel en snij een appel in kleine stukjes. Appel pas op het laatst toevoegen en even doorroeren. Heerlijk!!
En dan de laatste, wite chocolade/framboos:
Geen cacao, geen kaneel, gewoon naturel. Voeg 100 gram witte chocolade schaafsel toe aan de droge ingrediënten. Als het beslag helemaal klaar is voeg je diepvriesframbozen toe. Voorzichtig omscheppen en klaar!
Succes!
Oven (hetelucht) voorverwarmen op 180 graden.
250 gram meel
175 suiker
2 el cacao
2 tl bakpoeder
1/2 tl bakammonium
150 gram chocolatechips
2,5 dl melk
0,9 dl zonnebloemolie
1 groot ei
1 tl vanille-extract
Droge ingrediënten mengen.
Natte ingredïenten mengen.
Giet het melk/olie/ei mengsel bij de droge ingrediënten en meng met een houten lepel. Het beslag mag klonterig zijn, dat geeft erg lekkere muffins.
Schep het beslag met een ijslepel in de cups en zet in de oven. Is voldoende voor 12 muffins.
20 minuutjes in de oven en klaar! Ze zijn echt heel lekker!
De meest favoriete variant hier thuis is appel/kaneel:
Vervang de cacao voor kaneel, maar dan ongeveer 1 1/2 el kaneel en snij een appel in kleine stukjes. Appel pas op het laatst toevoegen en even doorroeren. Heerlijk!!
En dan de laatste, wite chocolade/framboos:
Geen cacao, geen kaneel, gewoon naturel. Voeg 100 gram witte chocolade schaafsel toe aan de droge ingrediënten. Als het beslag helemaal klaar is voeg je diepvriesframbozen toe. Voorzichtig omscheppen en klaar!
Succes!