muffins

15-07-2008 17:14 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn 4-daagse logees beloofd om muffins te bakken. Meestal maak ik ze met frambozen en witte chocolade, maar nu wil ik iets anders.

Wat zijn jullie favoriete recepten voor muffins?
bedankt majo, wat is bakamonium?? en waar koop je dat?
Bakammoniak oftewel bakingsoda is een rijsmiddel wat in veel engelse gerechten wordt gebruikt. Ik koop het zelf bij de bakkerswinkel hier in het dorp, maar zou niet weten waar je het anders zo zou kunnen kopen.

En weet het inmiddels wel . Lang leve google. Je kunt het bij de apotheek kopen. Is naast een rijsmiddel ook een middel tegen maagklachten.

Ik weet niet of je het persé nodig hebt. Heb de muffins nog niet gemaakt zonder de baking soda.
o bakingsoda hebben ze hier bij de Toko wel. Dus daar kom ik wel aan hoor! ik ga het van de week eens uitproberen allemaal
Succes! Laat even weten of ze gelukt zijn!
Hoe kan ik mijn muffins met glazuur het best bewaren? Ze zijn voor morgenochtend en ben bang dat ze óf zacht en slap óf hard en uitgedroogd worden....
De nederlandse variant van baking soda is zuiveringszout en dat kun je bij de apotheek kopen. Werkt erg goed, gebruik het zelf altijd.
Peppie, je kunt je muffins in een koektrommel bewaren. Ze zullen niet hard en uitgedroogd zijn, of zacht en slap, het glazuur en het papiertje zorgt er juist voor dat er geen lucht bij kan waardoor ze uitdrogen.
Okay thanx
quote:Majo1979 schreef op 07 december 2008 @ 23:11:

Ik heb echt het ideale recept voor muffins (met een beetje hulp van Nigella Lawson). Erg makkelijk en snel. Komt ie (vb. chocolademuffins):

Oven (hetelucht) voorverwarmen op 180 graden.

250 gram meel

175 suiker

2 el cacao

2 tl bakpoeder

1/2 tl bakammonium

150 gram chocolatechips

2,5 dl melk

0,9 dl zonnebloemolie

1 groot ei

1 tl vanille-extract

Droge ingrediënten mengen.

Natte ingredïenten mengen.

Giet het melk/olie/ei mengsel bij de droge ingrediënten en meng met een houten lepel. Het beslag mag klonterig zijn, dat geeft erg lekkere muffins.

Schep het beslag met een ijslepel in de cups en zet in de oven. Is voldoende voor 12 muffins.

20 minuutjes in de oven en klaar! Ze zijn echt heel lekker!

De meest favoriete variant hier thuis is appel/kaneel:

Vervang de cacao voor kaneel, maar dan ongeveer 1 1/2 el kaneel en snij een appel in kleine stukjes. Appel pas op het laatst toevoegen en even doorroeren. Heerlijk!!

En dan de laatste, wite chocolade/framboos:

Geen cacao, geen kaneel, gewoon naturel. Voeg 100 gram witte chocolade schaafsel toe aan de droge ingrediënten. Als het beslag helemaal klaar is voeg je diepvriesframbozen toe. Voorzichtig omscheppen en klaar!

Succes!Ja deze is lekker maar vervang de olie door gesmolten roomboter en gebruik alleen de allerbeste chocola. De chocolate chips kan je maken door chocolade grof te hakken
Appel-kaneel muffins zijn hier populair. Chocolade maak ik ook wel met cacao door het deeg en een stukje pure chocolade reep in het midden geduwd.
quote:meds schreef op 25 december 2008 @ 01:32:

[...]

Ja deze is lekker maar vervang de olie door gesmolten roomboter en gebruik alleen de allerbeste chocola. De chocolate chips kan je maken door chocolade grof te hakken

Dat ga ik eens proberen. Voeg je dan evenveel roomboter toe als anders olie? Dus 90 gram?

Heb hier nog pure Cote D'or liggen. Dus dat komt ook wel goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven