vakantie Turkije

22-08-2014 12:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was van plan om begin oktober naar Turkije te gaan, maar is het dan nog wel een mooi weer garantie? (geen regen en lekker bruin bakken).

En heeft iemand verder tips?? Denk zelf aan bodrum of side, maar iemand ervaringen met alanya of antalya?

Ik ga alleen op vakantie, en het liefst iets all inclusieve en wil graag een aantal excursies gaan doen om toch wat te zien.

Alvast bedankt!!
In oktober is het vaak nog wel mooi weer in Turkije, je hebt wel meer kans op regenbuien. Maar je kan gewoon goed zonnen en bruin bakken in oktober hoor.

Ik ben in Alanya, Antalya en Bodrum geweest en dat zijn alle 3 hele leuke steden.
Alanya e.o ligt een stuk zuidelijker dan Bodrum, daar heb je in Oktober meer kans op mooi weer. toen wij 2 jaar geleden in oktober in Turkije waren, waren er echter overstromingen vanwege de vele regenval. Het was ook niet echt strandweer meer, zo'n 23 graden.
Je moet er wel rekening mee houden dat het in oktober al héél vroeg donker is.
verba volant, scripta manent.
http://www.waarschijntdezonwel.nl/zonvakantie-oktober
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alanya kan wel lekker weer zijn, maar moet je niet all-in willen. Zijn hotels hier, geen resort.

Voor all-in moet je naar een resort
Antalya is nog mooi weer en zijn leuke resorts te vinden.
Alanya/Antalya heb je meeste kans op mooi weer. En inderdaad het heel vroeg donker worden vind ik zo'n nadeel.
Bodrum is super leuk maar in okt zou ik ook eerder voor de turkse riviera gaan. Was afgelopen mei in Alanya in Hotel Panorama.

Prima hotel all inclusive. Prijs-kwaliteit is prima.

Mocht je toch naar Bodrum willen kan ik je van harte Club Voyage Bodrum aanbevelen. Heel goed hotel tussen bodrum en gumbet in prachtig uitzicht een geen kleine kinderen.
Vorig jaar ben ik half oktober 8 dagen in Lara (nabij Antalya) geweest. 1 dag de hele dag regen, de andere dagen stralend weer. 's Avonds inderdaad wel bijtijds donker, maar dat vond ik niet zo heel erg.
In oktober zou ik naar de Riviera gaan, ivm het warmere klimaat daar.
In oktober in Side hebben wij een week lang 30 graden gehad in 2011. Maar de dag voor we aankwamen was er nog enorm noodweer en zijn er complete wegen weggespoeld en hotels overstroomt.

Wij gaan de laatste jaren in april, dus verder geen ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven