Mode & Beauty alle pijlers

Haar verven.

23-08-2014 16:43 57 berichten
Hallo,

Ik zit er aan te denken om mijn haar te verven, maar ik weet niet in welke kleur en heb ook geen idee waar ik allemaal op moet letten.

Hebben jullie tips? Over bijvoorbeeld het beste verfmerk voor kwetsbaar haar en het moet grijsdekkend zijn, hoe vaak ik moet verven en andere dingen waar ik nog niet aan gedacht heb?
quote:polydox schreef op 23 augustus 2014 @ 17:22:

Kan je niet met henna gaan kleuren. Zacht voor je haar en je hebt tegenwoordig veel kleuren gebruiken.Henna dekt geen grijs.
quote:Siepeltje schreef op 23 augustus 2014 @ 17:23:

[...]

Jaa mooi! zitten wel rood en goud tinten in overigens Hier kan je dus een keer met zilver shampoo overheen om het wat af te matten.

Ja, ik zie het en ik vraag me dan ook af wat ik kan verwachten.

Toen ik jong was stond het mee goed, maar er zitten wat jaartjes in mijn gezicht en ik vraag me dus af of het niet goedkoop wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2014 @ 17:24:

[...]

Beide staan me erg goed, dus dat zegt niet zoveel.Des te gemakkelijker, dan zal alles je wel staan
Als je eenmaal met henna gaat verven kan je nooit meer met een andere verf er overheen. Pas als alles er uitgegroeid is.

Vindt zelf de loreal excellence donkerblond caramel erg mooi 73.1

En loreal is toch een verf met de beste grijsdekking.
quote:nephthys schreef op 23 augustus 2014 @ 17:27:

[...]

Des te gemakkelijker, dan zal alles je wel staan

Wat al is gezegd, als dat donkerblond met niet mooi staat, dan kan ik er met zilvershampoo overheen, maar andersom gaat dat niet, dus het wordt donkerblond.

Ben benieuwd. Eng hoor!
Denk er ook aan dat met van die instant pakjes je je haar amper lichter kan maken, zonder dat je het eerst ontkleurt. Als je haar nu heel donker blond is zal je dus nooit zo blond worden als op het pakje.

Op de zijkant staat altijd een eerste idee van hoe de kleuring zal uitpakken op je originele haarkleur. Al kan je daar nooit op vertrouwen, en is het altijd beetje uitproberen.
Hier zou je ook eens kunnen kijken:

http://garnierzorgvoorjez ... e/which-shade-for-me.aspx
Die grote foto bovenin, dat is wat ik wil en altijd van mezelf heb gehad, maar wat is het?

http://www.haarcentrum.nl/haarkleuring/ ... rverf/?p=3
quote:nephthys schreef op 23 augustus 2014 @ 17:31:

Denk er ook aan dat met van die instant pakjes je je haar amper lichter kan maken, zonder dat je het eerst ontkleurt. Als je haar nu heel donker blond is zal je dus nooit zo blond worden als op het pakje.

Op de zijkant staat altijd een eerste idee van hoe de kleuring zal uitpakken op je originele haarkleur. Al kan je daar nooit op vertrouwen, en is het altijd beetje uitproberen.Omdat mijn haar altijd licht goudblond is geweest, bleekt het heel snel. Ik moet het zelfs eerder uitspoelen anders wordt ik veel te licht.
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2014 @ 17:20:

Zit hier aan te denken.

donkerblonde olio

Die Olio vond ik helemaal niets, ruikt wel lekker, maar het haar werd er stug van en het dekte het grijs niet.

Vandaag toevallig voor het eerst Nice 'n easy gebruikt, beviel goed, het heeft 3 kleurschakeringen. Normaal gesproken gebruik ik Cream Excellence, ook prima.

Moet er wel bijzeggen dat ik geen blonde tinten gebruik trouwens.
quote:ainne schreef op 23 augustus 2014 @ 17:43:

[...]

Die Olio vond ik helemaal niets, ruikt wel lekker, maar het haar werd er stug van en het dekte het grijs niet.

Vandaag toevallig voor het eerst Nice 'n easy gebruikt, beviel goed, het heeft 3 kleurschakeringen. Normaal gesproken gebruik ik Cream Excellence, ook prima.

Moet er wel bijzeggen dat ik geen blonde tinten gebruik trouwens.Goed om te weten. Dan maar Lóreal excellence.
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2014 @ 17:37:

Die grote foto bovenin, dat is wat ik wil en altijd van mezelf heb gehad, maar wat is het?

http://www.haarcentrum.nl/haarkleuring/ ... rverf/?p=3

Dat lijkt mij eerder een donker goud/beige blond, een nummer 7 tint misschien, iets meer zoals deze denk ik:

(deze zijn alletwee exact dezelfde kleur, een 7.3)

Al denk ik na nogmaals gekeken te hebben dat die kleur van Doutzen iets koeler is, of dat er wat koelere highlights door zitten, dus misschien is het meer een 7.1 ofzo, of iets daartussenin.
quote:nephthys schreef op 23 augustus 2014 @ 17:48:

[...]

Dat lijkt mij eerder een donker goud/beige blond, een nummer 7 tint misschien, iets meer zoals deze denk ik:

(deze zijn alletwee exact dezelfde kleur, een 7.3)

[afbeelding]

[afbeelding]Die onderste lijkt er het meest op. De bovenste is te honinggoud.
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2014 @ 17:51:

[...]

Die onderste lijkt er het meest op. De bovenste is te honinggoud.Het zijn dus in principe exact dezelfde kleuren, ga dus niet teveel af op hoe de foto op het pakje eruit ziet. Een ander model, andere huidskleur, andere belichting, het doet allemaal veel.
quote:nephthys schreef op 23 augustus 2014 @ 17:53:

[...]

Het zijn dus in principe exact dezelfde kleuren, ga dus niet teveel af op hoe de foto op het pakje eruit ziet. Een ander model, andere huidskleur, andere belichting, het doet allemaal veel.

Is waar en het beeldscherm doet ook z'n werk.

Je maakt me nerveus.

Nou, maar eens met eigen ogen in de winkel bekijken.
Deze vind ik ook mooi, wel iets lichter:

http://www.syoss.be/syoss ... c/blond0/light_blond.html
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2014 @ 17:57:

[...]

Is waar en het beeldscherm doet ook z'n werk.

Je maakt me nerveus.

Nou, maar eens met eigen ogen in de winkel bekijken.

Een goede tip is om bij zoveel mogelijk merken te kijken naar de kleuren die je aanspreken en daarvan de nummers te noteren, zo zou je waarschijnlijk een beter beeld moeten krijgen van welke kleurnummer je eigenlijk wil. Want op 1 foto afgaan kan dus gevaarlijk zijn.

Waarbij het getal voor de komma dus voor hoe licht/donker staat, en die daarna voor de tint en eventuele ondertinten.
quote:nephthys schreef op 23 augustus 2014 @ 17:57:

Deze vind ik ook mooi, wel iets lichter:

http://www.syoss.be/syoss ... c/blond0/light_blond.htmlIs mooi, maar wordt te licht voor mij.
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2014 @ 18:00:

[...]

Is mooi, maar wordt te licht voor mij.

Ja, daar vreesde ik ook voor, het is dan ook een nummer 8.

Ik denk dat jij voor de nummer 7 zal moeten gaan.
quote:nephthys schreef op 23 augustus 2014 @ 17:59:

[...]

Een goede tip is om bij zoveel mogelijk merken te kijken naar de kleuren die je aanspreken en daarvan de nummers te noteren, zo zou je waarschijnlijk een beter beeld moeten krijgen van welke kleurnummer je eigenlijk wil. Want op 1 foto afgaan kan dus gevaarlijk zijn.

Waarbij het getal voor de komma dus voor hoe licht/donker staat, en die daarna voor de tint en eventuele ondertinten.

Zeker een goede tip! Dankjewel!

Zo leer ik nog eens wat.
quote:nephthys schreef op 23 augustus 2014 @ 18:01:

[...]

Ja, daar vreesde ik ook voor, het is dan ook een nummer 8.

Ik denk dat jij voor de nummer 7 zal moeten gaan.Ik hou het in gedachte, dat geeft me een lijn om te volgen.
quote:Cateautje schreef op 23 augustus 2014 @ 17:11:

[...]

Ik probeer juist rode gloed te vermijden, dat maakt oud. :(

Hm, ik wilde je net een diepe rood-tint aanraden. Maar het gros van de meiden hier schijnt te denken dat dat een standaard kleur is voor vijftigers, net als de paarse spoeling voor de 70plus dames van jaren geleden

Mijn eigen kleur was goudblond, in 1992 heb ik voor het eerst voor een rood-tint gekozen. Toen was ik begin 30. Sindsdien heeft het alle tinten rood/oranje/paars/roze wel gehad. Eigen kleur is nu peper en zout met behoorlijk wat grijs. Denk er aan, als je eenmaal begint met verven dan zit je er aan vast. Misschien eerst eens een spoeling proberen??
quote:Carenza schreef op 23 augustus 2014 @ 18:03:

[...]

Hm, ik wilde je net een diepe rood-tint aanraden. Maar het gros van de meiden hier schijnt te denken dat dat een standaard kleur is voor vijftigers, net als de paarse spoeling voor de 70plus dames van jaren geleden

Mijn eigen kleur was goudblond, in 1992 heb ik voor het eerst voor een rood-tint gekozen. Toen was ik begin 30. Sindsdien heeft het alle tinten rood/oranje/paars/roze wel gehad. Eigen kleur is nu peper en zout met behoorlijk wat grijs. Denk er aan, als je eenmaal begint met verven dan zit je er aan vast. Misschien eerst eens een spoeling proberen??

Knalrood kan, dat maakt me heel gezond ogend, maar blond met rood en goudteinten ziet er goedkoop uit, beetje voor aan de stoeprand bij mij.

Heb er aan gedacht, maar de uitgroei is dan ook gruwelijk en dat houd me onder andere tegen.

Een spoeling is wel een goed plan, maar ik weet niet of dat grijsdekkend is.

Overigens, mijn haar is zo poreus dat het wel als verf werkt hoor, dat uitwassen met de tijd kan ik wel vergeten.

Mijn 70 plus buurvrouw eind jaren 60 was de eerste punker die ik kende.
Cateautje Hoe is het?? Dacht al dat je in de haven was gedonderd

Ik zou wel voor kappersverf gaan. Deze kun je echt mengen in de kleur die je wilt. Ook heb je daar betere verf i.v.m. grijsdekking (dubbel nummer achter de teint (bijvoorbeeld 7.00) Ik denk dat een lichtblond (kleurteint 7) gemengd met een chocoladekleur (in de lijn van kleurteint 6) jou heel mooi zal staan.
quote:LadyZiva schreef op 23 augustus 2014 @ 18:15:

Cateautje Hoe is het?? Dacht al dat je in de haven was gedonderd

Ik zou wel voor kappersverf gaan. Deze kun je echt mengen in de kleur die je wilt. Ook heb je daar betere verf i.v.m. grijsdekking (dubbel nummer achter de teint (bijvoorbeeld 7.00) Ik denk dat een lichtblond (kleurteint 7) gemengd met een chocoladekleur (in de lijn van kleurteint 6) jou heel mooi zal staan.

Ha lady. Alles goed hier. Met jou?

Zelf mengen is wel een uitdaging, maar ook heel eng, dus ik hou het eventjes op een kant en klaar pakje. Misschien dat ik nog eens bedreven genoeg wordt op het kunstenaarsvlak, maar nu nog even niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven