Napraattopic
dinsdag 15 juli 2014 om 12:30
Beste forummers,
Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.
Wat mag wel:
- bans bespreken
- beleid bespreken
- trollhinten
- even stoom afblazen
Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat
De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl
Net alshet Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.
Wat mag wel:
- bans bespreken
- beleid bespreken
- trollhinten
- even stoom afblazen
Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat
De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl
Net alshet Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 24 augustus 2014 om 13:00
quote:BellatrixVanDetta schreef op 24 augustus 2014 @ 12:57:
Het loopt weer de spuigaten uit met weggehaalde OP's.
Dat systeem werkt dus voor geen meter.
* zucht
* telt tot 10
* stopt ergenis weg
Dit schreef ik in hrt CM
Mods, ik heb een gruwelijke hekel aan weggehaalde TP.
Maar bannen gaat niet helpen denk ik.
95% zijn eenmalige posters, die boeit het niet dat er een ban is
Jullie banidee is bedoeld voor posters die geregeld hun TP weghalen, die groep is echter klein
Het niet weg kunnen halen lijkt een goede optie. Maar ik kan me voorstellen dat iemand er soms toch blij van wordt. Al was het maar om bijv teveel prive-info weg te kunnen halen.
Misschien het toch nog eens in de groep gooien? Dus bij jullie en hier.
Het loopt weer de spuigaten uit met weggehaalde OP's.
Dat systeem werkt dus voor geen meter.
* zucht
* telt tot 10
* stopt ergenis weg
Dit schreef ik in hrt CM
Mods, ik heb een gruwelijke hekel aan weggehaalde TP.
Maar bannen gaat niet helpen denk ik.
95% zijn eenmalige posters, die boeit het niet dat er een ban is
Jullie banidee is bedoeld voor posters die geregeld hun TP weghalen, die groep is echter klein
Het niet weg kunnen halen lijkt een goede optie. Maar ik kan me voorstellen dat iemand er soms toch blij van wordt. Al was het maar om bijv teveel prive-info weg te kunnen halen.
Misschien het toch nog eens in de groep gooien? Dus bij jullie en hier.
Je bent zelf een theepot
zondag 24 augustus 2014 om 13:05
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2014 @ 12:18:
stiekeme kat ging zo:
hallo ik ben die en die en zolang zwanger
ik heb twee katten, eentje is leuk maar de ander is stiekem.
ik zit er al lang aan te denken om die stiekeme te dumpen.
als ik wegga spreek ik met de katten af dat ze niet dit en dat moeten doen, en als ik thuiskom dan is er wel dit en dat gebeurd. het is die ene dat weet ik, want ze was altijd al achterbaks
Die heeft geen last van zwangerschapshormonen maar van het "volledigvanhetpadjeaf" syndroom.
stiekeme kat ging zo:
hallo ik ben die en die en zolang zwanger
ik heb twee katten, eentje is leuk maar de ander is stiekem.
ik zit er al lang aan te denken om die stiekeme te dumpen.
als ik wegga spreek ik met de katten af dat ze niet dit en dat moeten doen, en als ik thuiskom dan is er wel dit en dat gebeurd. het is die ene dat weet ik, want ze was altijd al achterbaks
Die heeft geen last van zwangerschapshormonen maar van het "volledigvanhetpadjeaf" syndroom.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.

zondag 24 augustus 2014 om 13:08

zondag 24 augustus 2014 om 13:16
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 augustus 2014 @ 13:13:
In PHP kun je een termijn instellen waarbinnen een post nog gewijzigd kan worden, bijv. 4 uur. Dat scheelt vaak ook al een hoop.
Ik heb dat hier ook wel eens voorgesteld, maar in dit rare forumsysteem schijnt die mogelijkheid niet aanwezig te zijn.Gebruiken ze PHP?
In PHP kun je een termijn instellen waarbinnen een post nog gewijzigd kan worden, bijv. 4 uur. Dat scheelt vaak ook al een hoop.
Ik heb dat hier ook wel eens voorgesteld, maar in dit rare forumsysteem schijnt die mogelijkheid niet aanwezig te zijn.Gebruiken ze PHP?
Je bent zelf een theepot
zondag 24 augustus 2014 om 13:16
Had ik een leuk trol-topic bedacht, zie ik hetzelfde topic in een iets ander jasje. Ik kan het gewoon niet Sorry Yas!
Ik richt me nu op het herkennen van trollen en af en toe spieken op napraat. Ik wist trouwens niet dat het topic 'tegengeluid gematigde moslims' pleitte was. Iemand enig idee waarom?
*denkt na over het openen van een alles-in-één-topic genaamd Het Grote Islam-Israël-Palestina-isis-boko haram-meeschrijf-topic*
Ik richt me nu op het herkennen van trollen en af en toe spieken op napraat. Ik wist trouwens niet dat het topic 'tegengeluid gematigde moslims' pleitte was. Iemand enig idee waarom?
*denkt na over het openen van een alles-in-één-topic genaamd Het Grote Islam-Israël-Palestina-isis-boko haram-meeschrijf-topic*

zondag 24 augustus 2014 om 13:21
quote:Sensy12 schreef op 24 augustus 2014 @ 13:18:
Ben ik die enige die de OP-meltdowns helemaal niet erg vindt? De reacties na zo'n meltdown vind ik soms best grappig Ik vind het zelf ook niet zo heel erg hoor. Het kan ook heel gezellig zijn: weddenschappen afsluiten over hoe lang de OP zal blijven staan . Maar ik kan me de ergernis wel voorstellen. Zelf heb ik wel een bloedhekel aan mensen die letterlijk alles weghalen, zoals Nerd altijd deed. Als hij in een topic had meegeschreven kon je het topic een paar dagen later wel weggooien, en dat was jammer want hij schreef best wel eens iets zinnigs.
Ben ik die enige die de OP-meltdowns helemaal niet erg vindt? De reacties na zo'n meltdown vind ik soms best grappig Ik vind het zelf ook niet zo heel erg hoor. Het kan ook heel gezellig zijn: weddenschappen afsluiten over hoe lang de OP zal blijven staan . Maar ik kan me de ergernis wel voorstellen. Zelf heb ik wel een bloedhekel aan mensen die letterlijk alles weghalen, zoals Nerd altijd deed. Als hij in een topic had meegeschreven kon je het topic een paar dagen later wel weggooien, en dat was jammer want hij schreef best wel eens iets zinnigs.
zondag 24 augustus 2014 om 13:24
quote:Sensy12 schreef op 24 augustus 2014 @ 13:16:
Had ik een leuk trol-topic bedacht, zie ik hetzelfde topic in een iets ander jasje. Ik kan het gewoon niet Sorry Yas!
*denkt na over het openen van een alles-in-één-topic genaamd Het Grote Islam-Israël-Palestina-isis-boko haram-meeschrijf-topic*Zie CM topic, tijdelijk offline
*denkt na over het openen van een alles-in-één-topic genaamd Het Grote Islam-Israël-Palestina-isis-boko haram-meeschrijf-topic*Zie CM topic, tijdelijk offline
Je bent zelf een theepot

zondag 24 augustus 2014 om 13:27
quote:Wardijntje schreef op 24 augustus 2014 @ 12:11:
En weer heb ik een OP gemist, dit keer over een 'stiekeme' kat.
Ik blijf me erover verbazen dat mensen bijval verwachten als ze overduidelijk stom bezig zijn....
En ook weer een gewiste OP in het topic over vriend die marinier is.
1e posting en direct weer gewist. Bye bye.
Zó irritant
En weer heb ik een OP gemist, dit keer over een 'stiekeme' kat.
Ik blijf me erover verbazen dat mensen bijval verwachten als ze overduidelijk stom bezig zijn....
En ook weer een gewiste OP in het topic over vriend die marinier is.
1e posting en direct weer gewist. Bye bye.
Zó irritant
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
zondag 24 augustus 2014 om 13:28
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 augustus 2014 @ 13:26:
[...]
Zal wel uit de klauw gelopen zijn. Dat lot is moslim-topics altijd beschoren hier.
Er waren een aantal nicks, vermoedelijk van dezelfde persoon, die nogal te keer gingen. Je weet wel van die hersenloze oneliners die wel ontzettend ongepast zijn.
Zie bantopic. Ik begrijp alleen dat het niet weer terug online is gezet? Dat is wel vreemd.
[...]
Zal wel uit de klauw gelopen zijn. Dat lot is moslim-topics altijd beschoren hier.
Er waren een aantal nicks, vermoedelijk van dezelfde persoon, die nogal te keer gingen. Je weet wel van die hersenloze oneliners die wel ontzettend ongepast zijn.
Zie bantopic. Ik begrijp alleen dat het niet weer terug online is gezet? Dat is wel vreemd.

zondag 24 augustus 2014 om 13:33
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 augustus 2014 @ 13:30:
Daar moet wsl een mod over beslissen, en die zal nu wel weekend aan het vieren zijn.
Nee, er was een Junior online, maar die moest eerst bellen met de CM.
En toen is er actie ondernomen.
Ja, echt.
Maar waarom het dan nu nog niet terug online is, begrijp ik niet.
Daar moet wsl een mod over beslissen, en die zal nu wel weekend aan het vieren zijn.
Nee, er was een Junior online, maar die moest eerst bellen met de CM.
En toen is er actie ondernomen.
Ja, echt.
Maar waarom het dan nu nog niet terug online is, begrijp ik niet.
zondag 24 augustus 2014 om 13:34
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 augustus 2014 @ 13:21:
[...]
Ik vind het zelf ook niet zo heel erg hoor. Het kan ook heel gezellig zijn: weddenschappen afsluiten over hoe lang de OP zal blijven staan . Maar ik kan me de ergernis wel voorstellen. Zelf heb ik wel een bloedhekel aan mensen die letterlijk alles weghalen, zoals Nerd altijd deed. Als hij in een topic had meegeschreven kon je het topic een paar dagen later wel weggooien, en dat was jammer want hij schreef best wel eens iets zinnigs.
Ik heb weleens in een bui van voortschrijdend inzicht al mijn reacties willen verwijderen uit angst dat ik herkend zou worden. Totdat ik zag dat ik een paar maanden zoet zou zijn met alle reacties uit de afgelopen 15 jaar te verwijderen en dacht toen:"Fuck it, dan herkennen ze me maar."
Misschien is dat ook de reden voor sommigen om hun reacties te verwijderen, maar zeker weten doen we het nooit. Forum blijft iets fascinerends.
[...]
Ik vind het zelf ook niet zo heel erg hoor. Het kan ook heel gezellig zijn: weddenschappen afsluiten over hoe lang de OP zal blijven staan . Maar ik kan me de ergernis wel voorstellen. Zelf heb ik wel een bloedhekel aan mensen die letterlijk alles weghalen, zoals Nerd altijd deed. Als hij in een topic had meegeschreven kon je het topic een paar dagen later wel weggooien, en dat was jammer want hij schreef best wel eens iets zinnigs.
Ik heb weleens in een bui van voortschrijdend inzicht al mijn reacties willen verwijderen uit angst dat ik herkend zou worden. Totdat ik zag dat ik een paar maanden zoet zou zijn met alle reacties uit de afgelopen 15 jaar te verwijderen en dacht toen:"Fuck it, dan herkennen ze me maar."
Misschien is dat ook de reden voor sommigen om hun reacties te verwijderen, maar zeker weten doen we het nooit. Forum blijft iets fascinerends.

zondag 24 augustus 2014 om 13:35
@SusanneSuus, 13.31 : waarmee maar weer eens te meer bewezen is dat bannen niet helpt. Het is op zich wel een lastig probleem, want het wijzigen van een OP onmogelijk maken is ook nauwelijks een optie. Als ik een topic open vind ik het tenminste wel leuk als ik eventuele fouten kan verbeteren of een linkje toevoegen of zo, en dat kan dan ook niet meer, of ik moet voor iedere per ongelukke tiepvaud een mod lastig gaan vallen. Ik vrees dat we er gewoon mee moeten leren leven .
zondag 24 augustus 2014 om 13:40