Napraattopic

15-07-2014 12:30 3054 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.

Wat mag wel:

- bans bespreken

- beleid bespreken

- trollhinten

- even stoom afblazen

Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl

Net alshet Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 augustus 2014 @ 23:35:

Ik reageer ook vaak maar niet. Als ik niks van het onderwerp weet, of als ik bij voorbaat al iebelig word van de OP, of als iemand naar mijn bescheiden mening niet 'gered' kan worden door een forum, dan laat ik een topic doelbewust links liggen. Op Relatie heb ik dat ook vaak. Ga toch gewoon praten met die vent, denk ik dan. En dan al die reacties van 'wat een droeftoeter', alsof de vrouwelijke TO al bij voorbaat geen blaam treft omdat ze nou eenmaal het slachtoffer is van een Vreselijke Man. Nou, dan ben ik er al weer klaar mee.

Maar je kunt me er toch geweldige quotes vandaan halen!

En hoe ik weet dat hij licht autistisch is?..heel cliche er met mijn kapper over gepraat..en die zei meid je vriend is autistisch..

Ik reageer ook vaak maar niet. Als ik niks van het onderwerp weet, of als ik bij voorbaat al iebelig word van de OP, of als iemand naar mijn bescheiden mening niet 'gered' kan worden door een forum, dan laat ik een topic doelbewust links liggen. Op Relatie heb ik dat ook vaak. Ga toch gewoon praten met die vent, denk ik dan. En dan al die reacties van 'wat een droeftoeter', alsof de vrouwelijke TO al bij voorbaat geen blaam treft omdat ze nou eenmaal het slachtoffer is van een Vreselijke Man. Nou, dan ben ik er al weer klaar mee.Nou, ik sta wel vaak versteld van wat mensen allemaal accepteren van een partner hier.
quote:Sensy12 schreef op 24 augustus 2014 @ 23:31:

In gesprek blijven met iemand kun je denk ik alleen als je zelf stevig in je schoenen staat. Je bent betrokken genoeg om te blijven praten, maar sterk genoeg om je niet mee te laten slepen.

Dat is ook weer van het onderwerp afhankelijk. Er zijn best zware onderwerpen waar ik wel reageer, omdat ik een soortgelijke ervaring heb gehad. Maar alleen als ik genoeg afstand heb, bijvoorbeeld omdat het al lang geleden is en ik er zelf niet meer mee zit. Ik zit hier niet om me zelf ellendig te gaan voelen.

Van mij mag de psychepijler best blijven. Er gaat volgens mij zelden echt iets mis (en dan ligt het niet aan dit forum) . Er zijn altijd wel mensen met kennis over een bepaald onderwerp. En ik geloof ook in zelfregulering. Mocht iemand heel verkeerd reageren op een toch al labiel persoon, wordt hij al snel teruggefloten door andere forummers.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2014 @ 23:23:

Misschien is de naam niet goed gekozen. Er zit van alles op die pijler, van iemand die een off day heeft tot mensen met hele ernstige problemen. Dat lok je min of meer uit door zo'n pijler de naam Psyche te geven. Maar het zal duidelijk zijn dat de ernstige gevallen niet geholpen zijn. aan de andere kant is het ook zo dat mensen met een psychische aandoen vaak erg geïsoleerd zijn. Dan kan het forum misschien een eerste stap zijn om weer een deel te kunnen zijn van de maatschappij. Ik hou wel van een lolletje, en neem me vooral niet serieus, maar als ik het gevoel heb dat iemand echt in de knel zit dan probeer ik wel in gesprek te blijven.

Die afweging blijft lastig. Ik geloof echter niet dat veel mensen uit hun isolatie worden gehaald door hier te posten. Voor die enkeling hoeft het forum wat mij betreft geen podium te zijn, genoeg andere fora voor dat doel

Maar misschien is 95% van het leed op die pijler matig, dat kan. Zo her en der lees ik best wel ellende. Als dat een hele kleine groep is, dan zeg ik ' och'. Voor nu heb ik dat idee niet.

Het nadeel is ook nog dat forummers los gaan op zo'n topic, emotioneel dan. Ik wéét dat forummers enorm worden aangegrepen, posten en posten en de TO is weg, opent het zoveelste topic etc.

Dat moet je ook niet willen.
Je bent zelf een theepot
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2014 @ 23:23:

Dan kan het forum misschien een eerste stap zijn om weer een deel te kunnen zijn van de maatschappij. Ik hou wel van een lolletje, en neem me vooral niet serieus, maar als ik het gevoel heb dat iemand echt in de knel zit dan probeer ik wel in gesprek te blijven.

En dit maakt jou nou een lieverd.

Altijd al gevonden.

Ja, ik weet dat je dit liever niet leest, nou, jammer dan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:rochel schreef op 24 augustus 2014 @ 23:33:

tja, je hebt/had ook complete forums die alleen maar over dat soort onderwerpen gaat.

en ook daarvan wordt minstens de helft bij elkaar gelogen.

wat flower betrof, die was wel erg op zoek naar een diagnose. meerv pers., borderline. man die dmv een boekje achter zijn stoornis was gekomen.

4 jaar terug uitgebreid onderzoek gehad, niks gevonden. nu weer onderzoek willen, want het kan toch niet waar zijn dat er gewoon niks met me aan de hand is.

ik kan daar niks mee. mensen die graag een stempel willen om zo te begrijpen wat er mis is met ze en het meestal nog als excuus gaan zien voor hun gedrag.

Dat was de buitenkant Rochel en wat jij noemt klopt maar waren belemmerende factoren,

Het gezin zit echt in de problemen.

Nu lig ik er niet wakker van maar ik vind het wel erg sneu
Je bent zelf een theepot
@ Enn

Vandaar dat ik mijn compliment zo listig probeerde te verpakken.

@SuzanneSuus

Je motto is ook een mooi advies wanneer er verder niets meer te bedenken valt.

Ik reageer ook vaak maar niet. Als ik niks van het onderwerp weet, of als ik bij voorbaat al iebelig word van de OP, of als iemand naar mijn bescheiden mening niet 'gered' kan worden door een forum, dan laat ik een topic doelbewust links liggen. Op Relatie heb ik dat ook vaak. Ga toch gewoon praten met die vent, denk ik dan. En dan al die reacties van 'wat een droeftoeter', alsof de vrouwelijke TO al bij voorbaat geen blaam treft omdat ze nou eenmaal het slachtoffer is van een Vreselijke Man. Nou, dan ben ik er al weer klaar mee.

Mee eens, ik reageer zelden, ik geloof ook niet dat er veel TO's zijn die het licht gaan zien.

Maar ik word wel blij van uodates waarin dat wel is gebleken

Het zijn natuurlijk ook issues die jij en ik met vriendinnen zouden bespreken in het verre verleden ipv de shit op het internet plempen. Met maar 1 kant van het verhaal en nog gekleurd ook ipv een vriendin die weet hoe het zit.
Je bent zelf een theepot
quote:Enn schreef op 24 augustus 2014 @ 23:44:

[...]

En dit maakt jou nou een lieverd.

Altijd al gevonden.

Ja, ik weet dat je dit liever niet leest, nou, jammer dan. BAH
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:SuzanneSuus schreef op 24 augustus 2014 @ 23:42:

[...]

Die afweging blijft lastig. Ik geloof echter niet dat veel mensen uit hun isolatie worden gehaald door hier te posten. Voor die enkeling hoeft het forum wat mij betreft geen podium te zijn, genoeg andere fora voor dat doel

Maar misschien is 95% van het leed op die pijler matig, dat kan. Zo her en der lees ik best wel ellende. Als dat een hele kleine groep is, dan zeg ik ' och'. Voor nu heb ik dat idee niet.

Het nadeel is ook nog dat forummers los gaan op zo'n topic, emotioneel dan. Ik wéét dat forummers enorm worden aangegrepen, posten en posten en de TO is weg, opent het zoveelste topic etc.

Dat moet je ook niet willen.Ja, ik zag deze week een forummer die het moeilijk had met het topic van Bente. Toen waterplant aangaf dat zij niet kon helpen durfde ze te stoppen met schrijven.
quote:SuzanneSuus schreef op 24 augustus 2014 @ 23:46:

[...]

Dat was de buitenkant Rochel en wat jij noemt klopt maar waren belemmerende factoren,

Het gezin zit echt in de problemen.

Nu lig ik er niet wakker van maar ik vind het wel erg sneuik heb ook maar drie topics van haar gelezen. maar blijkbaar schreef ze al langer hier?
Meds, ik weet dat ik me soms idd hierover zorgen maak: de forummers die losgaan en slecht slapen en de TP allang weg is e/o een nieuw topic opent

Op een geinige manier was dat vannacht op het rijkworden-topic, posters die bloedserieus gaan antwoorden. You know.

Posters die niet het vivaforumfenomeen kennen kunnen bijv emotioneel te zeer betrokken raken en dat is niet gek natuurlijk. Ik zat op het internet misschien voor jullie aan maar meedoen op een forum heb ik hier ,pas laat dus, geleerd , mijn internetervaring was op andere gebieden.

Er zijn veel mensen die echt leed niet kunnen onderscheiden van krokodillentranen, van aandachttrekken, van trollen etc.

Ik heb nog even gekeken op de pijler, nou.. Weinig ernstige zaken en wel echt enorm meeleven,

Ik schrik van naïviteit maar denk dan ook aan mijn gezin. Mijn kinderen houden geregeld van alles tegen me aan, vaak is het sussen en helaas soms ook niet.

Noem het streetwise maken .

Niet alles geloven wat je leest en hoort maar doorvragen.

BGB kan dat soms heel,goed op de rekatiepijler, ik zag het recentelijk weer, simpele vragen om de situatie duidelijk te krijgen. Niets aanvallends maar TO trok het niet en BGB kreeg nog commentaar omdat ze aan het zieken was.

Ok, genoeg serieus nu geweest wellicht.
Je bent zelf een theepot
ik snap wat je bedoelt suzanne, maar ook jij bent niet verantwoordelijk voor hen die zich dit soort dingen aantrekken. Zij zullen ook door schade en schande wijzer moeten worden.
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 augustus 2014 @ 00:23:

ik snap wat je bedoelt suzanne, maar ook jij bent niet verantwoordelijk voor hen die zich dit soort dingen aantrekken. Zij zullen ook door schade en schande wijzer moeten worden.

En die generatie opvoeden is onnodig.

Check meds!
Je bent zelf een theepot
ja zei oma
Je bent zelf een theepot
Nou, iemand heeft de uitdaging (trollen op Eten) aangenomen hoor. Beetje jammer voor de mensen die de moeite nemen om goedbedoelde adviezen te typen.
Welk topic is dat vivamila? Ik vermoed het slaan we door topic...is dat 'm?
Ik denk het aardappels topic Sensy.
Jep, de aardappels.Valt me nog mee dat TO niet vraagt of wij nog makkelijk bereikbare, onbewaakte landbouwveldjes kennen voor z'n nachtelijke rooftochten.
quote:vivamila schreef op 25 augustus 2014 @ 11:01:

Jep, de aardappels.Valt me nog mee dat TO niet vraagt of wij nog makkelijk bereikbare, onbewaakte landbouwveldjes kennen voor z'n nachtelijke rooftochten.
Het is erg trolwaardig dat topic. Al zijn er echt mensen die het doen natuurlijk.

Maar wat is het nut om dit op een forum te schrijven? Normaal gesproken zou er juist veel schaamte moeten zijn.

Geloof er weinig van dus.
quote:vivamila schreef op 25 augustus 2014 @ 10:32:

Nou, iemand heeft de uitdaging (trollen op Eten) aangenomen hoor. Beetje jammer voor de mensen die de moeite nemen om goedbedoelde adviezen te typen.Daarom zijn de meeste trolltopics niet leuk. Forummers nemen de moeite om dingen uit te zoeken, zie bijv het topic wat jij bedoelt. Of in andere gevallen dat forummers hele prive-ervaringen delen om de TO te helpen en te adviseren. Vaak hele emotionele onderwerpen en dan is het fake. Hopelijk hebben andere forummers er dan nog iets aan maar persoonlijk kan ik daar echt de lol niet van inzien.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ga nu overal wat achter zoeken... Eetlijst niet goed... Dat moet een trol zijn toch?

Ontbijten met 1 wortel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven