Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Eetstokje gefeliciteerd!! Geweldig dat alles goed is met jullie!

jeetje, met gebroken vliezen naar een feestje! Wat een grap! Gelukkig heb je er geen gevolgen van gehad

En hoe heet je kleine man?? Wij zijn natuurlijk heel nieuwsgierig nu! (als je het niet wilt schrijven, ook goed natuurlijk!) En wat weegt ie? Is ie knap?? hihi!

Nena, logisch dat je het spannend vindt met oog op je vorige zwangerschap. Heb je het er al eens over gehad met een dokter? Misschien hoeft het niet zo te zijn dat het bij een tweede zwangerschap weer gebeurt? Mijn leverwaardes gingen op het laatst ook omhoog, maar omdat de kleine uit zichzelf al te vroeg kwam heeft het voor mij geen gevolgen voor een volgende zwangerschap. De waardes waren nog binnen de norm namelijk.

Kissy, geldt dat voor jou ook? Extra "gevaar" bij een volgende zwangerschap?

Millen, ja de tijd kruipt in jou geval! Dat herken ik nog heel erg!! Gelukkig kreeg ik iedere 2 weken een echo, dus wisten wij al vroeg dat het vruchtje op de juiste plek zat en goed groeide. Maar het blijft spannend elke keer,z eker die eerste!! Ik duim voor je meis! Ik gun het je zo!!

Oceanne, hoe is het bij jou??

Hier gaat alles goed. Inmiddels over op volledige kunstvoeding, we hadden daar even opstartproblemen mee, maar nu gaat het helemaal goed! Hij is morgen 5 weken en zit nog steeds in maatje 50! Het is zo'n krieltje, zo lief!! Maar nu begint hij fors te groeien, dus het echte kleine begint eraf te gaan. We zitten met smart te wachten op zijn eerste lachjes

Tot horens weer meiden!!
Alle reacties Link kopieren
ik kon het niet laten minnie! Ik heb de tabel aangepast

Florine hoe gaat het eigenlijk met jou??? Hopelijk gaat alles nog goed, groetjes Hopen!
Ja Hopen zo kom ik nooit in het ritme natuurlijk hè Nee hoor helemaal prima, ik forum eigenlijk altijd mobiel en dan kan ik niet bijwerken. Dacht vanmiddag nog staks even de laptop aan om de nieuwe aanwinst er bij te zetten maar dat is nu al niet meer nodig

Spannend Millen volgende week de echo! Welke dag ga je ook alweer? Fijn dat je je verder goed voelt. Ik herken het ook wel hoor die kruipende tijd, duurt zo lang allemaal. Ik had het zelfs nog met alle afleiding van bruiloft, huwelijksreis en zo

Wij hebben volgende week ook weer controle, en ik vind het toch weer spannend. Verder gaat alles goed, vind het een rare periode, voel niks meer en er zit wel een beetje een buik maar daar ben ik ergens ook al aan gewend, groeit ook nog niet super hard nu. Voelt een beetje als niemandsland, kwaaltjes gehad en nu wachten tot het echte werk (groeien en waarschijnlijk nieuwe kwaaltjes) gaat beginnen
Hoi meiden,

Dat wordt weer een spannend weekje volgende week. Millen en minni wanneer hebben jullie de controle? Ik op donderdag.

Ja millen deze wachtweken gaan nog veel langzamer he?! Lekker veel afleiding zoeken dan gaat de tijd wat sneller. Houd je goed vast aan je gevoel wat positief is en inderdaad niks gaan opzoeken of lezen. Daar schiet je niks mee op. Ik duim zoooo met je mee voor komende week.

Hopen wat klinkt het heerlijk bij jou. Begrijp ik goed dat je geen borstvoeding geeft? Ik heb nog helemaal niet nagedacht over dat soort dingen, maar dat komt vanzelf wel lijkt me.

Nena, ik zou het eens met een arts bespreken, dan kun je echt goed de voors en tegens afwegen.

Hier gaat alles goed. Van de week wel wat ziek geweest, ik denk ook door pure vermoeidheid. Ik hoop dat dit komende weken wat minder gaat worden. Verder kijk ik uit naar volgende week en begin ik te wennen aan het gevoel van zwanger zijn en krijg ik steeds meer vertrouwen. Dat is wel heel fijn. Ik begin er zelfs een beetje naar uit te kijken om het te gaan vertellen.

Even nog een vraag van een groentje, wanneer moet je eigenlijk gaan nadenken over opvang en dit gaan regelen?

Fijn weekend!
Wat fijn Oceanne! Mooi bericht dat je een beetje gaat genieten en er naar uitkijkt het te vertellen. Ik vond dat zelf ook heel leuk!

Klopt dat we gestopt zijn met bv... Tot mijn grote verdriet, had ik niet genoeg melk/ voedingsstoffen. Ik werd er doodmoe van en diepongelukkig na een paar weken, dat we besloten op de fles te gaan. Soms vind ik t nog heel verdrietig, maar nu ons mannetje zo goed groeit weet ik dat we de juiste keuze genaakt hebben. Ik heb er ook alles aan gedaan dus dat scheelt ook voor mezelf.

De VK gaat hier op een gegeven moment naar vragen en het kraamcebtrum ook. Ik had m'n keuze al vroeg gemaakt en me ingelezen hoe en wat, maar m'n vriendin had juist helemaal niks gelezen en zij geeft ook bv, dus komt vanzelf!

Opvang ligt een beetje aan waar je woont. Ik woon in een dorpje dus het kdv heeft geen wachtlijst. In de stad is dat wel eens anders dus misschien moet je daar wel wat sneller over na gaan denken. Succes met al je wijze besluiten ;)

En donderdag hopelijk een super echo!

Ik moet vanmiddag op nacontrole, ben benieuwd.

Zwaai meiden!!!
Fijn Oceanne dat het zo goed gaat en je er ook een goed gevoel over hebt. Ik heb ook donderdag weer controle Krijg je nu nog steeds een echo of de doptone? En krijg je al een buikje? Hier groeit het langzaam door, het is nu wel echt een zichtbaar buikje aan het worden. Ik pas ook steeds meer kleding niet meer. Ik heb qua opvang ook nog niks geregeld maar ben er wel over aan het nadenken. Vragen over borstvoeding en waar bevallen kwam de verloskundige mee.

Millen ik weet niet precies wanneer je de echo hebt maar succes! Ik hoop op een prachtig mini kindje met kloppend hartje voor jullie
Millen, heel veel succes wanneer je de echo hebt! Ik duim voor een mooi sterk kloppend hartje!

Minni, jij ook veel succes bij de controle! Ik krijg donderdag nog een echo en dan de volgende keer alleen hartje luisteren. Ben jij ook zo zenuwachtig voor een controle of wordt dat minder? Ik word vlak voor een controle zo nerveus en onzeker. Stom is dat maar ik kan er niks aan doen. Ineens stort al m'n vertrouwen dan in elkaar.

Mijn buik veranderde 2 weken geleden wel best veel, maar nu lijkt het een beetje stil te staan en als je het niet weet (en ik niet te strakke kleding draag) dan zie je nog niet veel. Ik merk het zelf wel aan mijn broeken hoor. Ik pas er nog maar 1 (die al een jaar in de kast lag omdat ik hem toch te groot gekocht had). Verder veel rokjes en jurkjes.

Hopen, wat een tegenvaller van de BV. Maar wat je zelf al zegt, je hebt er alles aan gedaan. Wat nu (denk ik) ook wel weer fijn is dat je man ook lekker een flesje kan geven. En de kleine zal een stuk gelukkig zijn met genoeg eten.

Hoe was je nacontrole?

Ik ga ook maar eens nadenken over opvang. Ik heb me wel van de week ingeschreven bij een bureau voor kraamzorg, dat vond ik al best een stap.
@Minni en Oceanne: hoe was het vandaag? Hopelijk alles weer goed! Ik ben heel benieuwd!

@Hopen: wat jammer van de bv, maar ja, je hebt er alles aan gedaan en soms lukt het gewoon niet. En nu zie je de kleine vent keihard groeien! Dus was het een goede keus om over te gaan.

@Eetstokje: hoe gaat het met jou?

@hier: morgenochtend heb ik de eerste echo en ik ben echt zo ontzettend zenuwachtig dat het gewoon niet leuk meer is. Ik moest net keihard huilen en dat heb ik echt nog nooit gehad voor een bezoek aan de FA. Maar er staat nu zoveel op het spel voor mijn gevoel. En het is stom, want de kans dat het niet goed is, is veel en veel kleiner dan dat het wel goed is. Ik voel me ook wel zwanger inmiddels (beetje pijnlijke borsten, sommige geuren vreselijk vinden) en heb geen enkel bloedverlies gehad. Dus er is geen reden te denken dat het niet goed is. En ik weet dat vriendinnen bij wie alles 'vanzelf' is gegaan alleen maar uitkijken naar de eerste echo. Is het bij mij dan anders omdat ook het zwanger worden zo moeilijk is gegaan? Ik weet het niet. Maar ik vind het zo ontzettend eng en zal blij zijn als het morgen is. Ik denk dat ik geen oog dichtdoe

XXXXX Millen
Even heel snel, want ik moet weg. Ik had weer een goede echo! Ze waren zeer tevreden en de gyn heeft heel duidelijk uitgelegd dat ik niet meer bang hoef te zijn voor een herhaling van de vorige keren (dat is even de super korte samenvatting).

Millen, heel veel succes morgen. Het is niet gek dat je zo bang bent voor die echo. Je hebt al heel wat moeten doorstaan. Dat hoort er denk ik ook een beetje bij. Of je nu heel veel moeite hebt moeten doen om zwanger te raken of miskramen hebt gehad. Het zorgt er beide voor dat de onbevangenheid eraf is. Mensen die hupsekee zwanger raken en blijven kennen dit gevoel ook niet. Het is jammer dat gevoel, maar je doet er weinig aan...helaas.... Afleiding zoeken, vroeg naar bed, dan is het snel morgen. Ik duim voor je meis!!!

Minni hoe was het bij jou? Ik hoop ook zo op goede berichten!

Xx
Oceanne, wat super heerlijk weer een goed echo!! Gefeliciteerd! Fijn dat de arts je ook zo gerust kon stellen. Maar het blijft altijd spannend vond ik hoor, zelfs toen ik onze zoon al voelde bewegen. Achteraf vind ik het wel eens jammer, maar kan ik toch ook zeggen dat ik een fijne zs heb gehad.

Dat idee van die stap als je kraam hebt geregeld herken ik! Ik heb dat heel lang uitgesteld! Volgens mij was ik al 18 weken ofzo! Wel leuk, zo wordt het steeds echter.

Het is heerlijk dat mijn man een flesje kan geven, vooral s nachts

De nacontrole viel tegen... ze zagen nog wat zitten in mijn baarmoeder dus vandaag geopereerd. Er zat nog een stukje placenta. Gelukkig is de ok goed verlopen en mocht ik vanmiddag om 1 uur al weer naar huis. Nu alleen nog moe van de narcose, maar geen pijn, dus hopelijk is nu alles helemaal goed. Over 6 weken weer op controle. Blijft maar een beetje gehannes zo, maar ja, niks aan te doen!

Leuk dat jullie buikjes gaan groeien trouwens meiden! Ik vond mijn buik echt heel leuk!

Lieve lieve Millen! Wat zul je idd zenuwachtig zijn... Ik duim keihard voor je hoor! Ik keek ook naar geen enkele echo echt uit. Vond het retespannend elke keer zoals ik hierboven al schreef. Idd onze voorgeschiedenis zal er voor zorgen dat dit soort dingen heel spannend zijn. Geef maar lekker toe aan je tranen hoor, er zullen er nog veeeel meer gaan komen waarschijnlijk, hihi!

Laat je het morgen asap weten? Veel succes en hopelijk ook veel plezier!
Grrrrr heel bericht getypt; alles kwijt. Dus ik houd het nu even kort ga zo lekker slapen.

Oceanne wat super fijn weer een goede echo!! Proberen te genieten nu hoor!

Millen heeeeeeeel veel succes morgen! We duimen allemaal voor je!

Liefs
Eetstokje gefeliciteerd met jullie manneke!!

Hoe gaat het nu met jullie?

Millen ik weet niet of ik je al welkom had geheten. Maar bij deze. En ja die weken gaan echt super langzaam. Ik heb dat eigenlijk de hele zwangerschap zo ervaren. Alleen week 33 en 34 waren zo voorbij. Toen wilde ik alles klaar hebben voor mijn verlof en had ik tijd te kort. :P nu vliegt de tijd ook. Ons meisje is alweer 3 weken oud. En ik heb echt chronisch tijd gebrek.

heb je de echo al gehad?

Oceanne wat fijn van de echo en de arts die je gerust heeft weren te stellen. Ik had netzo als hopen eigenlijk de hele zwangerschap wat onrust.

@minnie geniet van je buikje hoor.

@hier zoals gezegd onze dame is ook al weer 3 weken. En er is al vanalles gebeurt in die drie weken. Lig haar nu te voeden. En eens kijken of ze ons zo nog wat extra slaap gunt. zou lekker zijn.
Lieve meiden,

We hebben een prachtig kloppend hartje gezien! Alles ziet er helemaal goed uit, precies passend bij deze zwangerschapsduur. Ongelofelijk, ik barstte gewoon in tranen uit toen ze het zei en liet zien.

Ik ben zo ontzettend opgelucht! Heb vanmiddag een presentatie op werk voor veel mensen, ik denk dat ik maar letterlijk uitschrijf wat ik ga zeggen en het voorlees. Als ik het uit mijn hoofd doe komen er waarschijnlijk per ongeluk babygerelateerde zinnen uit

Ik durf nu ook wel in de tabel

Millen, 32, 1e, 16 april 2015, 7 weken (do)

Ik ben nu wel verwezen naar de gynaecoloog, ik heb een dubbele medische indicatie (een chronische aandoening die ik al mijn hele leven heb en medicijnen voor slik. Ik heb er nooit iets van gemerkt, maar het geeft dus wel een medische indicatie) en ik heb ooit een trombosebeen gehad.

De gynaecoloog gaat dan bepalen of ik naar een verloskundige mag of bij hem / haar onder controle blijf. In ieder geval zal ik in het ziekenhuis moeten bevallen.

Sorry, even ego post. Ik reageer later weer op jullie!

Alleen Minni: hoe gaat het? Laat even weten!

Liefs Millen
Inbreker: Jeej Millen wat fijn!!
Oempa! Wat ben je toch een lieve lieverd! En ik vind je zo dapper en sterk en positief! Ik denk aan je en duim me gek voor je dat je je snel hier aan kan sluiten!

Xxxxx
Millen, wat super! Gefeliciteerd!
Millen wat een super nieuws!!! Van harte gefeliciteerd!! Tuurlijk huil je bij Zo'n bericht, dat hebben we geloof ik allemaal gedaan ;)

Succes vanmiddag, maar ach, al verknal je t, je dag kan niet meer stuk!!

Ik zal minnie op fb laten weten dat je in de tabel wilt leuk, nieuwe aanwas!

Oempa je bent zo'n lief mens! Veel succes maandag! Duimen is begonnen voor jou!
Minni kan niet inloggen dus namens haar:

Oceanne en millen gefeliciteerd met jullie goede echo's!!!

Haar eigen controle was ook weer helemaal goed!

De tabel wordt asap aangepast!
Millen wat super!!!! Echt super blij voor je!

En oempa wat lief dat je telkens meiden uit dit topic komt feliciteren. Ik hoop zo dat je heel snel mag doorstromen (en alle andere dames daar ook natuurlijk!)

Hopen was me al voor met een berichtje namens minnie . Mocht een van jullie ook bij de fb groep willen laat het me dan even weten!
Gefeliciteerd millen! Heerlijk. Valt dan een hele spanning van je af he?!

Ik schrijf hier wat minder. Meer op fb actief.

Hier is dochter morgen 3 mnd en heeft al 5 dgn niet gehuild. Niks. Heerlijk. Zelfs niet bij d'r prikjes. Kanjer.

Eetstokje hoe gaat het?
Lieve meiden,

Dankjewel voor jullie lieve reacties. Ik ben nog steeds helemaal blij. Ik heb een werkdiner van vanavond lekker afgezegd en ga zo heerlijk in bad en naar de echofoto's staren

Wat fijn dat de echo van Minni weer goed was! Ik begon me even zorgen te maken...

Ik heb geen fb (helemaal geen Social Media). dus blijf lekker hier schrijven.

Millen
Millen, wat goed, geen social media... Ik kan me er niet aan overgeven het niet te hebben

Ik zet je even in de tabel namens Minni!

Heb je lekker gestaard? Fijn hoor meid! Het is je zo gegund!
Weet je wat ik dacht Dominoo? Dat ze misschien niet meer huilt omdat de krampjes over zijn? Dat duurt toch tot 3 mnd? Onze spruit heeft er momenteel heeeeel veel last van, zo zielig

Oh, dit is hopen :D
Millen, gefeliciteerd met het mooie kloppende hartje!! Wat een mooi moment is dat he?!

oceanne, jij ook gefeliciteerd met de goede echo!

Sorry dat er wat radiostilte is vanuit mijn kant. Ben heerlijk aan het genieten van onze jongeman. De dagen vliegen voorbij, en ik heb de tijd nog niet genomen om echt uitgebreid hier te schrijven.

Met kraamvisite hebben we het nog bewust wat rustig gehouden en het bevalt goed moet ik zeggen! We laten ook gezamenlijke vrienden bijvoorbeeld samen op visite komen zodat we op 1 avond gelijk 4 vrienden (2 stellen) op bezoek hebben gehad. En we houden een kraamborrel waardoor familie, zoals ooms en tantes, ook gelukkig niet op bezoek komen. Ik heb namelijk een hele grote familie en gelukkig lijken ze allemaal te wachten tot de babyborrel daar is.

Ik voel me verder goed, soms na een korte nacht voel ik me wat minder fit, maar dan ga ik na de fles van 6 a 7 uur gewoon terug naar bed tot de volgende fles en dan is het wel goed vol te houden. In het begin had ik het echt nog nodig om iedere middag terug naar bed te gaan, want ook mijn lichaam was gewoon echt moe na de bevalling, maar nu is het meer ' slaapmoe'. Gelukkig alweer een week geen dutje s middags meer nodig gehad. Verder kan ik mijn eigen broeken ook alweer aan haha, ze zitten wel nog iets strakker maar niet extreem ofzo, ben ook maar zo'n 2,5 kilo aangekomen t.o.v. voor mijn zwangerschap. Ik ook heel weinig bloedverlies nog. Ik ken verhalen van vriendinnen die maandenlang die dikke maandverbanden moesten gebruiken en ik kan al sinds een weekje met een dun inlegkruisje. Ben soms wel bang dat aan het geluk ook snel een einde kan komen, het lijkt allemaal wel 'te' voorspoedig gegaan te zijn. Maargoed misschien is dat wel ter compensatie na het moeilijke proces van zwanger worden?? (maak ik mezelf dan maar wijs, slaat natuurlijk nergens op) Maar geen idee, maar ben soms wel bang dat het geluk ook opeens voorbij kan zijn.

Ik heb m'n werk trouwens ook een geboortekaartje gestuurd, maar ze hebben me nooit teruggebeld dat is toch raar?! Terwijl ik weet dat mijn leidinggevende al ruim een week terug is van vakantie.

Onze zoon heet trouwens xxxxx, daar vroegen een aantal mensen naar he! Ik haal deze naam vanavond denk ik wel nog weg i.v.m. privacy

Nog even een vraagje aan de moeders Hoe lang laat je een geboortebord in de tuin staan? Wij hebben er twee gekregen van vrienden en familie, die stonden in de tuin bij terugkomst uit het ziekenhuis, echt heel erg lief! maar geen idee hoeveel weken je die in de tin laat staan?

@ hopen, Jeej ben je alsnog geopereerd geworden?? Ik had er laatst denk ik overheen gelezen!! Dat is wel heftig, hoe is het nu met je?

Hebben ze een fout gemaakt bij het controleren van de moederkoek? Als die niet compleet is moeten ze tochg gelijk de conclusie trekken dat er nog een stukje achter is gebleven?? Jeej, geloof dat het best gevaarlijk kan zijn of niet, maar gelukkig waren jullie er dus op tijd bij. Hopelijk ben je snel weer de oude en heb je niet al te veel pijn!

Beterschap. Even iets heel anders aangezien je ook typte over buikkrampjes: welke flesjes hebben jullie? Wij doktor brown flesjes, Deze zijn goed tegen buikkrampjes en deze zijn echt heel erg fijn. Zelfs de kraamhulp was overtuigd en gaat dit ook aanraden bij andere gezinnen waar ze in de toekomst gaat werken zei ze.

@ biscuit, hoe gaat het met je?

En de rest van de dames?

Nog een hele fijne avond!
ow sorry voor mijn lange ego post, ik zie het nu pas hoeveel ik getypt heb :S

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven