Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Eetstokje wat fijn dat het zo goed gaat met jullie! Heerlijk genieten! Mooie naam ook hoor!

En het kan gewoon echt allemaal zo voorspoedig gaan hoor! Onze spruit en van anderen weet ik via fb zijn ook zo makkelijk. Alleen nu de krampjes is niet zo leuk ;( hopelijk duurt t niet te lang. Vandaag difrax fles gekocht! Hoop dat dat een beetje helpt. Hiervoor avent classic. De speen van difrax vind ik wel fijner merk ik al. Als dit niet werkt ga ik dr brown proberen. Hoor ik ook veel goede berichten over.

En dat vloeien; ik had ook heel weinig door de ks maar mijn moeder en zus zijn gewoon bevallen en hebben ook maar 2 weken gevloeid.

Geeft niks hoor een lang verhaal, alleen maar leuk! Het weer wordt weer beter dus we kunne allemaal naar buiten met de spruiten.

Geen idee over dat bord. Als je t zat bent haal je t gewoon weg! Ik zou t geen weken laten staan maar als jij dat wel leuk vindt is dat toch prima?

Nou belachelijk geen bericht van je werk! Echt heel stom! Ook niet van je naaste collega's? Niet leuk iig.

Meid, lekker genieten hoor!
Ow en met mij gaat t goed! De placenta was losgelaten en gescheurd dus gewoon pech dat er nog wat zat. Ik had een beetje buikpijn heel de tid maar verder geen koorts of bloed dus eigenlijk weinig van gemerkt. Ik vroeg de gyn voor de zekerheid even te kijken en toen zag ze het. De ok was heel snel achter de rug en ik heb niks geen pijn gehad. Mijn buik voelt nu weer normaal dus dat is super fijn. Eindelijk opgeknapt nu dus zeg maar. Heeft lang geduurd.

Ik zit 2 kilo onder m'n oude gewicht dus ook m'n eigen kleren weer aan. Ik heb nog wel een slappe buik hoor, dus over 2 weken mag ik weer gaan sporten om straks te worden ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je gevraagd hebt of de gyn wilde kijken! Kan me voorstellen dat je het dan niet eens in de gaten hebt als je alleen wat buikpijn hebt en geen koorts of bloed o.i.d. Al met al dus alsnog goed afgelopen, en fijn dat je geen pijn hebt gehad! Fijn dat je ook jouw oude kleren weer aan kunt!! ;-D Hier overigens ook een hele slappe buik hoor, haha ach ja!

Ps ik haal het stukje over de naam weer weg ;P.

Over het werk: ik heb wel van een paar collega;s een kaart gehad, maar van mijn leidinggevende (die er nog niet zo lang werk) niets gehoord... Heel apart.

Ja heerlijk he dat het lekker weer is deze week! Ik ben vandaag ook twee keer gaan wandelen met de kleine spruit, heerlijk genieten!

Slaap lekker voor zometeen dames! Xx
Ja ik kan ook weer posten Hopen bedankt weer voor het bijwerken van de tabel.

Eetstokje wat fijn dat het zo goed gaat met jou en je kleine. Lekker van genieten! Maar ik heb de naam gemist jammer genoeg, en was nog wel zo nieuwsgierig. Wat stom van je werk overigens, een kaartje of belletje moet er toch af kunnen zou ik zeggen.

Millen gefeliciteerd met je goede echo! Ow wat ben ik blij voor jullie. Hoe voel je je verder? Niet te veel last van kwaaltjes?

Oceanne jij ook weer gefeliciteerd! En je zit nu gewoon al in het 2e trimester! Super! Hoe gaat het met vertellen van het nieuws? Krijg je leuke reacties?

Hier ook alles goed, hartje klonk weer goed en dit keer meteen duidelijk toen de doptone mijn buik raakte. Ik blijf de controle toch een spannend moment vinden, al wordt het wel minder iedere keer. Over 2 weken de 20 weken echo, dat is wel weer heel spannend. Maar het leukste nieuws van alles: ik kan de baby af en toe voelen nu Dat is echt zooo leuk!
mini, heb jij over twee weken gewoon al de 20 weken echo? Wauw wat gaat de tijd snel zeg!! Ik kan me die dag nog heel goed herinneren van de 20 weken echo, de tijd vliegt echt! En ik kan me ook nog goed herinneren dat jij mee kwam schrijven op het doorstroomtopic! Voor je het weet heb jij ook een kleine in je handen!

(Heb idd maar heel kort de naam online gezet, misschien dat 1 van de andere dames die het toevallig wel gelezen hebben en die wel op facebook zitten het daar kunnen doorvertellen? Hopen heeft de naam iig gelezen maar heeft geen facebook.)
@Eetstokje: wat leuk je verhaal te lezen! En wat heerlijk dat het zo goed gaat. Ik denk dat deze voorspoed gewoon een compensatie is voor het moeizame voortraject. Echt heerlijk voor je meid, ik weet nog zo goed dat je rond kerst zo'n stress had (ik las je post toen man en ik in een ellenlange rij stonden te wachten op een kerstboom bij de Gamma, vandaar dat ik het nog weet) en nu heb je een prachtige zoon! Het is je zo ongelofelijk gegund!

Ik heb de naam gelezen toen hij er stond en vind hem prachtig! Ik zou hier willen beschrijven waarom ik hem zo mooi vind, maar dat kan natuurlijk niet zonder m te verraden

Tja en van die leidinggevende: is het een man? Mannen zijn tactloos. Mijn man heeft ook een keer gewoon geen kaart aan zijn secretaresse gestuurd toen ze was bevallen. Toen ik daarachter kwam heb ik er uiteindelijk één gekocht met een klein cadeautje en hem gedwongen hem te tekenen en te versturen. Het is niet om gemeen te zijn, maar gewoon lui

@Minni: en voor jou ook geweldig weer een goede echo! En dat je de babs voelt, dat lijkt me zo ontzettend bijzonder! 20 weken echo is spannend, wil je weten of het een jongen of een meisje wordt?

@Hopen en Eetstokje: goed van jullie gewicht zeg! Ik probeer ook om echt niet te veel aan te komen (het is wel echt iets voor mij om dat te doen). Tot nu toe ben ik nog helemaal niks aangekomen

@Biscuit: dank voor je welkom! Je schrijft dat er van alles is gebeurd in de drie weken. Geen vervelende dingen hoop ik?

@Hopen: ben je nou al helemaal hersteld van de ks? Ik hoor toch altijd dat dat een behoorlijk heftige ingreep is. Je klinkt in ieder geval happy!

@Oceanne: beter laat dan nooit: gefeliciteerd met de goede echo! O wat heerlijk, nu alleen nog maar genieten

@Hier: ik heb vanmorgen weer een echo gehad, deze keer bij de gyn in het ziekenhuis. Ze wilden me persé bij acht weken zien (ik ben acht weken, jeeee ), vandaar. Alles weer helemaal goed, onze spruit is in zes dagen van 11mm naar ruim 18 mm gegaan. Je zag nu ook al een hoofdje en armpjes en beentjes. Niet te geloven hoe snel dat gaat, terwijl ik er niks van voel!

Ik heb eigenlijk geen klachten. Heel soms een beetje moe, maar goed: dat was ik daarvoor ook wel eens. Laat ik het zo zeggen: als ik niet zou weten dat ik zwanger was, zou ik het aan de klachten niet merken. Niet dat ik misselijk of echt opvallend moe of zoiets ben. Eerlijk gezegd voel ik me blijer en lichter dan in tijden. Ik vind het gebrek aan klachten ook wel een beetje eng, maar de echo's nemen die twijfel dan weer weg.

Ik moet wel in het ziekenhuis onder (verscherpte) controle blijven. Door eerder trombosebeen (toen ik 17 was), moet ik mezelf de hele zwangerschap iedere dag injecteren met anti-stolling. Verder vaak bloedprikken en extra echo's ter controle groei van de baby door chronische aandoening. Ik heb moeders voor moeders trouwens gebeld, maar ben resoluut afgewezen omdat ik als baby een paar bloedtransfusies heb gehad.

Weten jullie wat ik zo bizar vind? Ik ben echt kerngezond, heb nergens last van, werk fulltime en kan werkelijk waar alles zonder beperking, maar door alles hierboven voel ik me afgeschilderd als één of ander zielig wrak of zo. Maar die trombose is echt lang geleden en heb ik nooit meer last van gehad, chronische aandoening slik ik al sinds mijn 12e medicijnen voor en heb ik nooit iets van gemerkt en ik was weliswaar veel te vroeg geboren (bij 31 weken als één van een meerling, ik woog maar 1200 gram ), maar daar heb ik niets aan overgehouden.

Maar goed: zoals ik net al aan een vriendin schreef: het maakt me allemaal niet uit, ik ben zwanger!!!!

Vandaag verloskundige geregeld (die zie ik dus alleen na de bevalling ivm controles), kraamzorg en ook kinderdagverblijf. We wonen in een grote stad in een kinderrijke buurt dus moesten er op tijd bij zijn.

Ik ben ZO blij!

Ga zo lekker uit eten met man en mijn ouders

Liefs en xxxx Millen
O, en sorry voor het lange verhaal
Millen geen probleem hoor een lang verhaal, alleen maar leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat!

Eetstokje soms vind ik het ook wel snel gaan maar meestal vind ik het eigenlijk maar langzaam gaan. Maar geduld is een schone zaak... Mijn man wil graag weten wat het wordt dus dat gaan we wel vragen Maar ik wacht wel tot de 20 weken echo, heb geen behoefte aan een pretecho of zo.

Hier gaat het even wat minder, had het super druk de afgelopen 3 weken maar daar was mijn lijf niet zo blij mee dus dat ging in protest deze week. Heb nu harde buiken, misselijk etc. Dus vandaag verplicht een dagje rustig aan. Lig me nu een beetje te vervelen op de bank
Millen, wat fijn! Lekker hoor dat het allemaal zo goed gaat! Ik zou me niet druk maken over het z'huis. Het is misschien iets minder persoonlijk, maar verder net zo goed. Daarnaast is alles bij de hand voor als er iets is. Ik vind het zelf fijn dat alles in mijn dossier staat dus er wordt met sommige dingen echt rekening gehouden.

Minni, wel goed voor jezelf zorgen hoor! Je lijf werkt heel hard van binnen, dan moet je soms zelf een stapje terug doen! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en dat je goed luistert naar je lijf. Zegt ze streng

Ik heb ook wat moeilijk dagen en ben even wat minder aanwezig omdat ik in mijn eigen coconnetje zit. Heb een flinke bloeding gehad, dus er was natuurlijk meteen grote paniek. Gelukkig maakt de kleine het goed, maar de angst zit er meteen weer goed in. Ik dacht echt dat het weer voorbij was. Nu dus mezelf bij elkaar rapen en heel hard hopen dat er geen nieuwe bloeding komt
Even snel, want sta op punt weekendje weg te gaan.

Minni: rustig aan meis! Maak er een comfortabel weekend van!

Oceanne: wat een schrik, maar wat een opluchting dat de babs ok is. Maar zeker met jouw voorgeschiedenis kan ik me voorstellen dat je er van van slag raakt. Hopen dat het niet weer gebeurt. Ook voor jou een fijn weekend meis.

En voor iedereen natuurlijk! Man jaagt me op :-) dus ga nu de auto in!

Xxx Millen
Ohh meiden wat fijn dat alles zo goed gaat en al die goede echo's!!

Eetstokje ik heb de naam helaas ook gemist maar ik vraag het wel even aan hopen op fb .

Sorry voor mijn korte post maar ik moet even snel door! Tot snel en niet vergeten te genieten allemaal he
Leuke naam eetstokje!
Nu weet ik de naam Eetstokje, leuk!

Oceanne wat een schrik dat je een bloeding had. Weten ze waar het door kwam? Gelukkig is de baby in orde!

Millen had je een leuk weekendje weg?

Hier weer iets opgeknapt maar ik begin geloof ik kwaaltjes van de groeiende buik te krijgen. Dus moet toch wat rustiger aan gaan doen.

Vrijdag start ik met zwangerschapsyoga, ben benieuwd.
Minni! Pas jij een beetje op jezelf? Ik herken je verhaal heel erg! Ik had precies hetzelfde, maar dan vanaf 24 weken. Ik ben toen ook minder gaan werken en heb echt rustig aan gedaan. Harde buiken kunnen complicaties geven he, dus rustig aan.

Leuk dat je je beebje voelt! En bijna het geslacht weet, spannend!

Millen! Hoe tof dat alles goed is! Ik was juist blij dat ik bij de gyn liep, iedere 2 weken een echo vond ik echt niet vervelend!

Ik kan me indenken dat je het vervelend vindt dat je in een hokje geplaatst wordt zeg maar ivm je voorgeschiedenis. Meedoen aan MvM is leuk, maar het stinkt ook, dus zie t maar als mazzel dat je niet mee doet ;)

Aankomen is niet 'leuk' maar ik ken behoorlijk wat meiden die rustig 25 kilo aan kwamen en nu weer als een panlat zijn, dus t zegt ook niet alles hoor! Ik zat op 7 kilo uiteindelijk, dus na 3 dagen weer op gewicht, wat een giller eigenlijk he?

Oceanne bah wat een schrik! Ik heb ook een bloeding gehad met 13 weken, doodeng, maar t was niks gelukkig. Probeer er niet te veel over na te denken, maar dat is moeilijk uiteraard. Hopelijk blijft t hierbij en ga je je beebje snel voelen.

Leuk zwangerschapsyoga Minni! Ik vond t super!

Met mij gaat t nu echt goed gelukkig. Het is idd een hele operatie. Ik heb al veel gehad aan mijn baarmoeder, maar ik was telkens snel hersteld van de operatie. Zelfs het vewijderen van mijn eileider heb ik geen pijn van gehad. Deze operatie is dus wel dik tegen gevallen! Maar, nu ben ik wel uitgerust omdat ik zo weinig heb gedaan, dat bekijk ik dan maar weer positief. Vandaag ben ik zelfs aan het tuinieren geweest zonder klachten, dus het gaat echt goed.

Nou meiden, laten we hopen dat er snel nog meer doorstromers zijn! Er zijn veel ontwikkelingen bij de probeerders, mijn duimen draaien dus stevig door!

Fijne avond allemaal en zorg goed voor jezelf en jullie beebjes!
Lieve meiden,

Even een vraagje, waarbij ik benieuwd ben naar wat jullie hebben gedaan. Man en ik moeten beslissen of we de combinatietest willen laten doen. In het ziekenhuis wordt dit enorm gepromoot en kreeg ik de indruk dat echt iedereen dat doet. Maar wij twijfelen heel erg.

Enerzijds wil ik het doen omdat het mogelijk is. Zo zit ik in elkaar, als ik het dan niet doe ben ik bang dat ik de hele zwangerschap ga denken: had ik het niet toch moeten doen? Wat nou als ik dat had gedaan? Misschien was ik dan wel gerustgesteld, of zou ik weten wat me te wachten staat. Kan je het niet beter van tevoren weten als het niet goed is? Of een bewuste keus maken om het te laten weghalen?

Anderzijds denk ik: ik ben net 32 geworden, zit niet in een risicogroep en het leven is nu eenmaal niet maakbaar. Het blijft een schijnveiligheid, want je kindje kan nog allerlei andere dingen hebben waarop niet van tevoren kan worden getest. En het is vaak toch een kans, en als ik iets heb geleerd is het dat kansen niks zeggen op individueel niveau. De kans dat man en ik - terwijl er geen enkele afwijking was geconstateerd - na twee jaar nog niet zwanger zouden zijn was geloof ik 7 %. De kans op een succesvolle IUI is 10 tot 15 % kans per keer en het was de tweede keer raak. Dus wat moet ik met een kans? Nu weet ik dat je nog de NIPT kan doen en dat deze veel meer zekerheid geeft, maar ik weet gewoon niet of ik al die onderzoeken en spanning wil tijdens mijn zwangerschap. Terwijl de kans dat het zo is zo klein is. En ik denk nu dat ik het - ook bij een slechte uitslag - nooit zou kunnen laten weghalen. Wie zegt dat ik nog een keer zwanger raak en dat het dan wel goed is? Moet het lot niet gewoon beslissen? Aan de andere kant denk ik dat ik daar op het moment dat de uitslag er is en niet goed is over zou gaan twijfelen. En dan weet ik niet of ik die keus zou kunnen / willen maken.

Pfffff...sorry voor de ego post, maar het helpt al om het op te schrijven.

Ik ben benieuwd wat jullie hebben gedaan.

XXXXX Millen
Millen wij hebben er voor gekozen om de combinatietest niet te doen. Ook omdat we niet in een risicogroep zitten en een kansberekening niet zo veel zegt en wij wilden geen extra spanningen (hadden we al meer dan genoeg van). Downsyndroom zou voor ons ook geen reden zijn om de zwangerschap af te breken. Ik heb ook wel eens gelezen dat de uitslag minder betrouwbaar is als je onder de 36 bent, maar hoe dat precies zit weet ik niet. Volgens onze verloskundige zijn er trouwens veel stellen die het niet doen, in hun praktijk ook vooral de wat oudere dames die er wel voor kiezen. Volg vooral jullie eigen gevoel zou ik zeggen.
Millen, wij hebben er ook voor gekozen om de combinatietest niet te doen. Eigenlijk dezelfde redenen die je zelf al aangeeft. Het geeft totaal geen zekerheid, en je zit niet in de risicogroep. Plus wat zou je doen als je het percentage slechter uitvalt dan verwacht, dan zit je nog maanden in angst of alles goed is. Of je kiest dan voor een waterpunctie maar dan heb je ook verhoogd risico op een miskraam. Als je al weet dat je geen waterpunctie zou willen doen bij een slechte uitkomst, moet je het eigenlijk niet doen was het advies van onze verloskundige.
Millen; wij hebben de combinatietest wel gedaan om verschillende redenen. Niet zo zeer down want daarvoor zou ik een zwangerschap niet afbreken maar de andere twee afwijkingen waar ze ook op testen (triomesie 13 en 18 geloof ik?) wel. Dat zijn namelijk aandoeningen waarbij het kindje niet of niet lang levensvatbaar is; althans zo werd ons verteld. Ik zou het niet aankunnen (denk ik) als we daar bij de 20w echo achter zouden zijn gekomen. Dan 'liever' een abortus rond de 12w. Zo was onze gedachte althans. Ook gaf een positieve uitslag mij meer rust. Natuurlijk is het een kans en weet je het nooit zeker en zijn er nog tig andere dingen waar ze niet op kunnen testen maar toch vond ik die bevestiging fijn.

En weer even naar de baby kijken is ook niet verkeerd .

Ik denk dat het een heel persoonlijke keuze is. Ook wij vielen totaal niet in een risicogroep, maar toch wilden we het graag doen.

Succes met je keuze!
Lieve meiden,

Dank jullie wel voor de reacties. Man en ik hebben besloten geen combinatietest te doen. Om de redenen die ik eigenlijk al aangaf.

Fijne dag en geniet nog van de zon deze week!

@Oceanne: hoe gaat het met je meis?

@Minni: wanneer heb je de 20 weken echo? Oooooo wat spannend!

Liefs en zoenen van Millen
Woensdag Millen, super spannend inderdaad. Fijn dat jullie samen een besluit hebben genomen waar jullie je goed bij voelen. Wanneer heb je de volgende controle?

Oceanne hoe is het met jou?

En eetstokje gaat alles goed met jou en de kleine?

Ik ben vrijdag streng toegesproken door de verloskundige dat ik nu echt rustiger aan moet doen. Geen 9u meer werken op een dag en minder drukte op het werk. Ik heb te veel klachten dus het moet ook wel, anders haal ik werken tot 34 weken sowieso niet zei ze. Dus vandaag actie genomen op het werk en op zoek naar hulp voor mijn paard. Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik ook mentaal echt iets merk van zwanger zijn, normaal wordt ik heel productief van drukte op het werk maar nu raak ik heel snel gestresst. Verder weinig emotionele rollercoaster hier gelukkig (is man ook blij mee). We zijn voorzichtig een beetje aan het shoppen (kunnen wat dingen overnemen en zo), maar vinden het allebei nog steeds gek dat we die spullen voor onszelf aan het bekijken zijn Ukkie is ondertussen behoorlijk druk daar binnen, die laat goed van zich voelen
Succes morgen Minni! En hopelijk vooral veel genieten!!

Leuk dat jullie beebje zo lekker aan t trappelen is! En goed voor jezelf en je beebje zorgen hoor! rustig aan!

Florine..!! Hoe is t bij jou??
Hoi meiden,

Ook weer eens een berichtje van mij. Ik ben flink ziek geweest en heb ook weer wat gevloeid (niet veel dit keer). Ik was dus even vooral met mezelf bezig... Gelukkig doet de beeb het hartstikke goed en heb ik tussendoor weer even naar het hartje mogen luisteren . Ik kan niet wachten tot ik de kleine ga voelen. Soms denk ik dat ik iets voel, maar aangezien mijn darmen ook erg onrustig zijn twijfel ik dan weer.

Minni, volgens mij schelen wij 3 weken. Aangezien ik het 17-weken dansje deze week al heb gedaan ben jij dus 20-weken? Heb je de 20-weken echo? Spannend!

-o ik lees net dat je hem vandaag hebt-

Veel succes en ook veel plezier en hopelijk komt de kleine met vlag en wimpel door de APK

Millen, ik ben even kwijt hoever jij bent, maar volgens mij ga jij ook al richting 12 weken? Heb je de termijnecho binnenkort?

Zijn hier meiden die iets van mom in balance of zwanger fit of zoiets hebben gedaan? Momenteel mag ik niet sporten, maar misschien straks wel? Ik weet niet zo goed hoe je fit moet blijven als je het ook rustig aan moet doen, dus ik ben nu aan het nadenken wat ik kan doen als ik weer actiever mag worden, maar ook een alternatief voor als ik het rustig aan moet blijven doen. Alleen maar bankhangen lijkt me ook niet echt goed. Ik weet niet of ik een type ben voor zwangerschapsyoga.

Hoe is het met alle moeders? Doen de kleintjes het goed? Genieten jullie van je verlof?

Xxx
Ukkie is door de APK! Helemaal goedgekeurd! Ow wat zijn we gelukkig en wat was het leuk om die kleine te zien spartelen en gapen daar binnen.
Tabel is weer bijgewerkt. Melden jullie het even als er iets niet klopt?
Oceanne wat naar dat je steeds vloeit! Weten ze hoe dat komt? Ik ga zelf zwangerschapsyoga doen, eens kijken of dat me bevalt. Zou afgelopen vrijdag beginnen maar moest even rustig aan doen dus maar een weekje uitgesteld. Zwanger en fit leek me ook wel leuk maar wil niet te veel doen dus eerst maar eens yoga.

Hier gaat het weer beter nu ik wat rustiger aan doe. Heb op het werk wat geregeld zodat ik minder stress heb en ga geen dagen van 9/10 uur meer maken door meer thuis te werken. Kan gelukkig makkelijk met mijn werk en heb een hele fijne baas die dat ook toejuicht (zelf jonge papa, toch wel handig ) Dus nu moet het goedkomen verder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven