angst nooit meer te slapen
vrijdag 29 augustus 2014 om 12:41

vrijdag 29 augustus 2014 om 16:07
vrijdag 29 augustus 2014 om 16:10
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand aan niet slapen is overleden. Puur omdat het zover niet kan komen. Op een gegeven momeNT kan het je allemaal niks meer schelen en geef je toe aan je slaap. Punt is als je zoiets hebt als TO, je je slaap gaat blokkeren. Je bent er zo mee bezig. En dan is het zaak om je bed uit te gaan om Iers te gaan doen.
vrijdag 29 augustus 2014 om 16:29
TO, mocht het je wat geruststellen, ik heb een baby van bijna 6 weken en ook zo lang gebroken nachten. Ik slaap nu ook niet veel. Ik denk dat het ook handig is als in een bepaald ritme zit. Dus: elke dag (ook in het weekend) de wekker op bijvoorbeeld 7 uur zetten. Ook moet je plannen voor de volgende dag maken. Het liefst ook met tijdstippen erbij.
vrijdag 29 augustus 2014 om 17:42

vrijdag 29 augustus 2014 om 17:52

vrijdag 29 augustus 2014 om 18:03
Hoelang slaap je al slecht en hoe is dat begonnen?
In principe val je vanzelf in slaap. Je lichaam raakt uitgeput. Overlijden door uitputting is niet waarschijnlijk. Maar het kan wel fysieke en psychische gevolgen hebben. Probeer je er niet te druk om te maken dat werkt alleen maar averechts. Zoek op google eens naar tips om beter te slapen en probeer wat dingen.
In principe val je vanzelf in slaap. Je lichaam raakt uitgeput. Overlijden door uitputting is niet waarschijnlijk. Maar het kan wel fysieke en psychische gevolgen hebben. Probeer je er niet te druk om te maken dat werkt alleen maar averechts. Zoek op google eens naar tips om beter te slapen en probeer wat dingen.
vrijdag 29 augustus 2014 om 18:19
Ik heb het soms ook als er druk op het slapen ligt (nou ja, als ik er zelf druk op leg). Bv. als ik te laat naar bed ga en weet dat ik nog maar kort kan slapen of als ik uitgeslapen moet zijn voor een belangrijke dag ofzo. Op dat moment kan ik er dan weinig meer aan veranderen 's nachts omdat ik mezelf dan niet uit die negatieve cirkel kan halen. Die nacht is het dan dus gewoon accepteren en de dag erna doorkomen. Wat de volgende dag wel helpt is echt achterlijk vroeg in bed gaan liggen zodat ik als ik zou willen 12 u zou kunnen slapen. Dat haalt dan voor mij heel veel druk weg omdat ik weet dat ik echt heel veel uur heb. T gebeurt eigenlijk altijd dat ik dan rustig blijf en snel in slaap val. Als ik echt heel moe benen hoofdpijn heb, neem ik er ook een paracetamol bij in. Misschien helpt dit jou ook?

vrijdag 29 augustus 2014 om 18:54
Lieve Clautje,
Ik ken je angst. Ook ik heb soms de angst nooit
meer te kunnen slapen en dus ook niet meer normaal
te kunnen functioneren.
Op een bepaald moment lukt het dan toch weer, wist
ik maar hoe dat komt. Ik kan je wel gerust stellen, je gaat niet dood. Dat neemt niet weg dat het heel angstig voelt.
Zoek toch hulp, misschien yoga of mindfullness.
Liefs, je bent niet de enige die dit zo voelt.
Ik ken je angst. Ook ik heb soms de angst nooit
meer te kunnen slapen en dus ook niet meer normaal
te kunnen functioneren.
Op een bepaald moment lukt het dan toch weer, wist
ik maar hoe dat komt. Ik kan je wel gerust stellen, je gaat niet dood. Dat neemt niet weg dat het heel angstig voelt.
Zoek toch hulp, misschien yoga of mindfullness.
Liefs, je bent niet de enige die dit zo voelt.
vrijdag 29 augustus 2014 om 19:49
voor dat je naar bed gaat, neem een boek mee, gebruik niet je telefoon of iets dergelijks.
als ik die angsten voel, pak ik een boek en lees ik door tot mijn ogen vanzelf dichtvallen.
pak wel een boek wat niet al te veel waard is, voor het geval je hem in je slaap "uit je bed werkt" geen tv kijken, en zeker geen spannende films!
als je helemaal niet slaapt ga je daar dood aan, maar pas na een week of 2.. verschilt per persoon.. maar een paar uur slaap is genoeg om te overleven.
TO zoek hulp als je niks kunt met deze tips, idd in een recht lijn naar de psych.
leg inderdaad uit dat je niet begrepen word door je huisarts.
deze mensen zijn opgeleid om het probleem te ontdekken.
maar denk ook eens bij jezelf na, waarom je in deze cirkel zit, waar komt het vandaan? waar ben je bang voor? (geworden) want dat je nooit meer zal slapen is in eerste instantie niet de oorzaak geweest van het niet kunnen slapen. ik denk dat je daar het best kunt beginnen.
wat bij mij wil helpen is dingen opschrijven en RELATIVEREN.
ik kan mezelf ook helemaal gek maken.
en zeker in het donker. en dan denk ik aan een hele hoop dingen die ik leuk vind.
Heb je geen vriend? kan die je niet helpen hier mee?
als ik die angsten voel, pak ik een boek en lees ik door tot mijn ogen vanzelf dichtvallen.
pak wel een boek wat niet al te veel waard is, voor het geval je hem in je slaap "uit je bed werkt" geen tv kijken, en zeker geen spannende films!
als je helemaal niet slaapt ga je daar dood aan, maar pas na een week of 2.. verschilt per persoon.. maar een paar uur slaap is genoeg om te overleven.
TO zoek hulp als je niks kunt met deze tips, idd in een recht lijn naar de psych.
maar denk ook eens bij jezelf na, waarom je in deze cirkel zit, waar komt het vandaan? waar ben je bang voor? (geworden) want dat je nooit meer zal slapen is in eerste instantie niet de oorzaak geweest van het niet kunnen slapen. ik denk dat je daar het best kunt beginnen.
en zeker in het donker. en dan denk ik aan een hele hoop dingen die ik leuk vind.
Heb je geen vriend? kan die je niet helpen hier mee?

vrijdag 29 augustus 2014 om 22:24
TO wat mij in een periode van superslecht slapen heeft geholpen is mindfullness.
Kan je googlen.
Dit is een methode om door even aandacht te geven aan elk lichaamsonderdeel je stukje voor stukje te leren ontspannen.
En verder ben je nu na een aantal nachten niet slapen nog steeds niet dood neergevallen en functioneer je goed genoeg.
Kan je googlen.
Dit is een methode om door even aandacht te geven aan elk lichaamsonderdeel je stukje voor stukje te leren ontspannen.
En verder ben je nu na een aantal nachten niet slapen nog steeds niet dood neergevallen en functioneer je goed genoeg.

vrijdag 29 augustus 2014 om 22:54
quote:nientjuh1987 schreef op 29 augustus 2014 @ 19:49:
voor dat je naar bed gaat, neem een boek mee, gebruik niet je telefoon of iets dergelijks.
Heb je geen vriend? kan die je niet helpen hier mee?Na 20 jaar niet tot amper slaap leef ik anders nog. Wat een onzin.
Heb je geen vriend? kan die je niet helpen hier mee?Na 20 jaar niet tot amper slaap leef ik anders nog. Wat een onzin.

vrijdag 29 augustus 2014 om 22:55
quote:clautje1979 schreef op 29 augustus 2014 @ 14:49:
Nou waar ik bang voor ben is dat op een gegeven moment niet meer kan functioneren voor mijn zoontje kan zorgen en dat allemaal omdat ik denk dat ik nooit meer slaap maar dat kan echt niet he ?Nee, je denkt ook vaak dat je niet slaapt maar in slaaponderzoekscentra ontdekken ze dat "slechte slapers" veel meer slapen dan ze denken. Maar ik denk wel dat deze gedachte niet helpt bij je probleem.
Nou waar ik bang voor ben is dat op een gegeven moment niet meer kan functioneren voor mijn zoontje kan zorgen en dat allemaal omdat ik denk dat ik nooit meer slaap maar dat kan echt niet he ?Nee, je denkt ook vaak dat je niet slaapt maar in slaaponderzoekscentra ontdekken ze dat "slechte slapers" veel meer slapen dan ze denken. Maar ik denk wel dat deze gedachte niet helpt bij je probleem.

vrijdag 29 augustus 2014 om 22:56
quote:clautje1979 schreef op 29 augustus 2014 @ 22:47:
Echt super lief jullie reacties vooral die van claudine dank je wel raar he dat ik zo denk kan er echt niks aan doen. .. naja beetje wel
Slaap is nodig anders word je vanzelf ziek, als je zo bang bent vraag hulp en misschien tijdelijk een slaapmiddel of melatonine bij de HA, niet van die pilletjes van de drogist, daar zit niks in.
Je moet even de negatieve spiraal doorbreken.
Of heb je vaker last van slecht slapen gehad?
Echt super lief jullie reacties vooral die van claudine dank je wel raar he dat ik zo denk kan er echt niks aan doen. .. naja beetje wel
Slaap is nodig anders word je vanzelf ziek, als je zo bang bent vraag hulp en misschien tijdelijk een slaapmiddel of melatonine bij de HA, niet van die pilletjes van de drogist, daar zit niks in.
Of heb je vaker last van slecht slapen gehad?

vrijdag 29 augustus 2014 om 22:58
quote:Annapalona schreef op 29 augustus 2014 @ 22:56:
[...]
Of heb je vaker last van slecht slapen gehad?Je kan met veel minder slaap toe dan je denkt. Het 8-uurtjes stramien is echt achterhaald.
[...]
Of heb je vaker last van slecht slapen gehad?Je kan met veel minder slaap toe dan je denkt. Het 8-uurtjes stramien is echt achterhaald.

vrijdag 29 augustus 2014 om 23:01
Dit is ook grappig om te weten:
1. Isaac Newton: hij kreeg zijn enorme productiviteit voor elkaar met slechts twee uurtjes slaap per nacht.
2. Marissa Mayer: de CEO van Yahoo slaapt vier tot zes uur en haalt slaap in tijdens haar week vakantie die ze elke vier maanden inlast.
3. Obama: de president van de Verenigde Staten slaapt van 1 uur ‘s nachts tot 7 uur ‘s ochtends, zonder wekker! De White House secretary wekt hem.
4. Donald Trump: hij tukt nachtelijks 3 uurtjes aan een stuk, waar hij de hele dag op door kan – net zoals Thomas Edison (die zelfs in essentie tegen ‘slaap’ was).
5. Winston Churchill: het slaapritme van de beroemde Britse staatsman was geen ritme te noemen, doordat zijn bedtijden extreem verschilden per dag. Wel hield hij dagelijks een siësta om vijf uur, nadat hij zijn favoriete aangelengde whiskey naar binnen had gewerkt.
6. Leonardo Da Vinci: dit multitalent volgde een polyfasisch slaapritme, waarin hij elke vier uur een dutje van 20 minuten deed – net als uitvinder Nikola Tesla. Volgens Tesla werkte dit slaapsysteem doordat zijn passie voor uitvinden hem deed ‘vergeten’ om te slapen.
1. Isaac Newton: hij kreeg zijn enorme productiviteit voor elkaar met slechts twee uurtjes slaap per nacht.
2. Marissa Mayer: de CEO van Yahoo slaapt vier tot zes uur en haalt slaap in tijdens haar week vakantie die ze elke vier maanden inlast.
3. Obama: de president van de Verenigde Staten slaapt van 1 uur ‘s nachts tot 7 uur ‘s ochtends, zonder wekker! De White House secretary wekt hem.
4. Donald Trump: hij tukt nachtelijks 3 uurtjes aan een stuk, waar hij de hele dag op door kan – net zoals Thomas Edison (die zelfs in essentie tegen ‘slaap’ was).
5. Winston Churchill: het slaapritme van de beroemde Britse staatsman was geen ritme te noemen, doordat zijn bedtijden extreem verschilden per dag. Wel hield hij dagelijks een siësta om vijf uur, nadat hij zijn favoriete aangelengde whiskey naar binnen had gewerkt.
6. Leonardo Da Vinci: dit multitalent volgde een polyfasisch slaapritme, waarin hij elke vier uur een dutje van 20 minuten deed – net als uitvinder Nikola Tesla. Volgens Tesla werkte dit slaapsysteem doordat zijn passie voor uitvinden hem deed ‘vergeten’ om te slapen.
vrijdag 29 augustus 2014 om 23:13
Mijn zoontje is bijna drie echt mijn alles en ik heb een vriend echt een hele lieve ik praat met hem ook vaak en hij zegt eigenlijk hetzelfde als jullie ben gewoon een ongelofelijk angstig persoon de trigger komt na een nachf niet slapen dan denk ik o jee nu slaap ik nooit meer met alle gevolgen van dien. Ben zo blij even hier te kunnen praten