waarschijnlijk longkanker
vrijdag 1 maart 2013 om 02:18
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
zondag 31 augustus 2014 om 10:01
Hoi lieve lama,
Hoe was je nacht! Wat leuk alle brei-ervaringen zelf geen breister, al word ik er nu wel enthousiast over.
Wat betreft pompoensoep (ben ik gek op!)...Crux voor de lekkere smaak is de pompoenlang laten pruttelen samen met ui en knoflook en olijfolie, zeker 30-45 min, daarna pas in pan met bouillion doen en pureren tot soep.
Hoe was je nacht! Wat leuk alle brei-ervaringen zelf geen breister, al word ik er nu wel enthousiast over.
Wat betreft pompoensoep (ben ik gek op!)...Crux voor de lekkere smaak is de pompoenlang laten pruttelen samen met ui en knoflook en olijfolie, zeker 30-45 min, daarna pas in pan met bouillion doen en pureren tot soep.
zondag 31 augustus 2014 om 10:55
Hoihoi Lamaatje, wat ik doe is vooral veel . . . . wel zorgen dat ik niet mis-steek, beide kanten moeten er netjes uitzien. Die op de foto is anders dan waar ik nu aan bezig ben, bij deze maak ik de buitenste rand niet met granny stripes. Wel 2 randjes verspringend met 1 losse er tussen. Dan is de volgende toer lastig oppakken want je moet wel in de steek haken . . . . Maar, het vordert en het ziet er vrolijk uit.
Wat jij doet vind ik veel knapper, op 4 pennen breien . . . . ik heb het ooit geleerd maar het was een eenmalig experiment: een sneeuwpopje. Lelijk om te zien, heb het laten afmaken door een buuf die het wel kon met 4 pennen . . . . maar ja, wat verwacht je van een basisschoolkind dat niet wil breien . . . .
Gelukkig is het door het haken weer goed gekomen met mijn creativiteit.
Sok brei ze lekker, lief Lamaatje
Wat jij doet vind ik veel knapper, op 4 pennen breien . . . . ik heb het ooit geleerd maar het was een eenmalig experiment: een sneeuwpopje. Lelijk om te zien, heb het laten afmaken door een buuf die het wel kon met 4 pennen . . . . maar ja, wat verwacht je van een basisschoolkind dat niet wil breien . . . .
Gelukkig is het door het haken weer goed gekomen met mijn creativiteit.
Sok brei ze lekker, lief Lamaatje
zondag 31 augustus 2014 om 11:35
maandag 1 september 2014 om 09:31
maandag 1 september 2014 om 09:41
Goedenmorgen allemaal.
Lamaatje is weer present. Ik voel het weer aankomen, dus gewoon naar het toilet geweest dat scheelt al een hoop ellende.
Vanmorgen komt de wijkverpleegster, daar kan ik mooi advies aan vragen, maar ik denk dat het wel losloopt. Beetje beschuitjes eten en voorzichtig met laxerende dingen. Ik heb verder ook geen kramp of echt pijn.
Lamaatje is weer present. Ik voel het weer aankomen, dus gewoon naar het toilet geweest dat scheelt al een hoop ellende.
Vanmorgen komt de wijkverpleegster, daar kan ik mooi advies aan vragen, maar ik denk dat het wel losloopt. Beetje beschuitjes eten en voorzichtig met laxerende dingen. Ik heb verder ook geen kramp of echt pijn.
odi et amo