Lekkage buren

03-09-2014 12:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb al de hele morgen zitten Googlen maar kan niet echt iets specifieks vinden wat op mijn situatie lijkt.

Buren hebben een lekkage door een verstopte dakgoot. De gehele buitenmuur is nat geworden en het is nu ook zijwaarts gegaan waardoor de tussenmuur ook nat is. Wij hebben een kleine plek bij het kozijn. Dit betekend dus dat de hele tussenmuur al nat is. Het slaapkamerraam van de buren stond vandaag open waardoor ik naar binnen kon kijken en het hele plafon is doorweekt.

De buurman zegt dat hij hulp heeft ingeschakeld maar dat het eerst moet drogen. De komende tijd gaat het als het goed is niet regenen maar gebeurt dit wel dan wordt het dus alleen maar erger.

Kan ik zelf actie ondernemen? De vochtvlek is maar heel klein dus ik noem het niet echt schade alleen ik weet dus niet wat er achter de muur zit. Iemand met ervaring toevallig hier?
Contact opnemen met je verzekeraar.
quote:Dunno13 schreef op 03 september 2014 @ 12:43:

Contact opnemen met je verzekeraar.Vanmorgen ook al gedaan maar zij geven aan dat dit onder de verzekering van de buren valt? Dit met de buurman besproken maar hij zegt dit iet te kunnen verhalen op zijn verzekering omdat het gaat om achterstallig onderhoud. Het is een koophuis wat verhuurt wordt aan studenten.
nee hoor, jouw schade valt onder jouw verzekering! we hebben net ook zo een ding achter de rug. laat je niet het bos in sturen
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Toen wij onze badkamer opknapten, had onze buurvrouw waterschade door ons. Zij heeft toen haar eigen opstalverzekering moeten bellen om de schade te laten vergoeden. Dat is uiteindelijk ook gebeurd. Jij moet dus ook je eigen verzekering inschakelen.
Je buren een briefje schrijven dat je hen aansprakelijk stelt voor de bij jouw veroorzaakte schade en dat briefje dien je ook in bij jouw verzekeraar, jouw verzekeraar zal dan de schade verhalen op hun verzekering. Vraag gelijk om een expert.
Ik ga nu gelijk weer contact opnemen met de verzekering. Zal zo hun antwoord plaatsen. Thnx voor het meedenken alvast
Verzekeraar zegt geen dekking te geven en dat het dus echt op de verzekeraar van de buren verhaald moet worden. Vanavond ga ik samen met mijn vriend even langs om aantal zaken te bespreken.
Jouw verzekeraar hoort toch de kosten op hem te verhalen?

Stel de buurman in ieder geval zelf zsm aansprakelijk, liefst voordat hij gaat lopen prutsen. Vervelend dat het door achterstalling onderhoud komt maar het niet de bedoeling dat jij hiervoor gaat opdraaien.

En succes vanavond
Wij hadden ongeveer hetzelfde, maar de lekkage was door onze schuld veroorzaakt (kapotte leiding achter een muur wat wij dus niet gezien hadden) en 2 buren hadden waterschade.

De verzekeraars van onze buren hadden contact met onze verzekering (die wij dus hadden geïnformeerd) opgenomen en zo was alles geregeld. Er is een expert langsgekomen, en alles is vergoed, dit heeft ons dus geen geld gekost (als je buurman daar bang voor is)

Ga dus naar je buurman toe en vraag zijn verzekeringsgegevens. Met die gegevens contacteer je jouw eigen verzekering en dan laat je het de verzekeringen onderling uitzoeken.
quote:fbjewel schreef op 03 september 2014 @ 12:48:

[...]

Vanmorgen ook al gedaan maar zij geven aan dat dit onder de verzekering van de buren valt? Dit met de buurman besproken maar hij zegt dit iet te kunnen verhalen op zijn verzekering omdat het gaat om achterstallig onderhoud. Het is een koophuis wat verhuurt wordt aan studenten.

en in welk parallel universum is dat een argument?

HIJ heeft zijn huis niet onderhouden, daardoor heb JIJ schade. Als hij zich daar niet afdoende voor verzekerd heeft, is hij de lul.
Het schoonhouden van dakgoten valt onder werkzaamheden van huurders bij verhuur.Dit is dus geen achterstallige onderhoud van eigenaar.
quote:ElleMichelle schreef op 03 september 2014 @ 14:36:

Het schoonhouden van dakgoten valt onder werkzaamheden van huurders bij verhuur.Dit is dus geen achterstallige onderhoud van eigenaar.Dan verhaalt hij het op zijn huurders ipv op zijn verzekeraar. Mijn punt is: dat zijn verzekeraar niet wil betalen, is op zichzelf geen enkel argument.
Jullie moeten de huurders aansprakelijk stellen niet de eigenaar.

Studenten horen een aansprakelijkheidsverzekering te hebben.Als huurders van het huis dienen zij te zorgen dat de dakgoten schoon blijven.
Verzekeraar van eigenaar is ook niet in beeld in dit geval.Ze hoeven niets te vergoeden.Je moet bij de verzekering van de huurders zijn of je eigen verzekering.
Verkeerd
quote:ElleMichelle schreef op 03 september 2014 @ 14:54:

Verzekeraar van eigenaar is ook niet in beeld in dit geval.Ze hoeven niets te vergoeden.Je moet bij de verzekering van de huurders zijn of je eigen verzekering.Je moet niet bij de verzekeraar van de aansprakelijke partij zijn, maar bij de aansprakelijke partij. En die wenden zich tot hun verzekeraar, als ze die hebben.
En hebben die huurders naast je een aansprakelijkheidsverzekering?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven