Wat verzamel jij?

03-09-2014 23:34 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik een vogelliefhebster en heb de w.c ingericht met afbeeldingen van vogels. Voornamelijk tegels zoals deze:

Het is niet zozeer een verzameling als in zoveel mogelijk hebben, maar het moet wel een bepaalde tegel zijn (Delftsblauw is niet goed).

De tegels vind ik via marktplaats en tweedehandswinkels.

Wat verzamelen jullie zoal?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Ephina schreef op 04 september 2014 @ 08:51:

Ik spaar vre-se-lijk lelijke theekopjes .

Foto zien ?Van die foto heb ik er 2 misschien 3 in de kast staan, en worden soms nog gebruikt ook
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Kleurboeken en potloden en potlodenkistjes, DVDtjes met films van Johnny Depp, foto's van mijn kinderen en boeken en bordspelletjes. Al is de verzamelwoede op de kleurspullen na wel over.. geen ruimte en geen geld meer voor
quote:Ephina schreef op 04 september 2014 @ 09:01:

[...]

Hahaha nee! Na een 21 diner van een jaargenootje, kregen we allemaal ons kopje mee (mad hatters teaparty thema. Erg leuk!) en toen ben ik begonnen . Stiekem vind ik ze dus écht heel mooi.

M'n eerste kopje was die rechts achter. Het kopje met die witte bloemen links achter, kwam ik ooit een keer tegen in de serie Supernatural. *TROTS* .

M'n lievelings is de 3e van rechts, vooraan ! Bladgoud en pioenrozen .Kan het kloppen dat jij bij het eerste kopje geen matchend schoteltje hebt? Mogelijk heb ik dat namelijk hier liggen...
Ephina, ik ben trouwens ook gek op dat soort kopjes, maar dan vooral jaren '30 art deco. En glaswerk, eeeeeeeindeloos veel glaswerk, allemaal antiek.
Ik verzamel matroesjka's. En zilveren theelepeltjes. Maar ik ben kieskeurig, dus het valt nog mee hier in huis.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Geld
Ik spaar nagellak, vooral van het merk china glaze. Ik heb sinds kort een nagellakrek waar ze allemaal instaan. Lijkt heel mooi en haast kunstig al die kleurtjes
Leuke verzamelingen komen hier langs.

Desperate housewife had het over badeendjes en toen moest ik denken aan de duizenden badeendjes die wetenschappers in de oceaan hadden gedaan om de stromingen te meten.

Op een of andere manier vond dat aandoenlijk, al die eendjes in het water

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:madamepolish schreef op donderdag 04 september 2014 22:02 Ik spaar nagellak, vooral van het merk china glaze. Ik heb sinds kort een nagellakrek waar ze allemaal instaan. Lijkt heel mooi en haast kunstig al die kleurtjesOehh waar koop je zo'n rek?
quote:baukje schreef op 04 september 2014 @ 07:56:

Gebruiksvoorwerpen met motief van varkens of in de vorm van varkens.

geen spelletjes dus: heb nog een dobbelspelletje met varkens ipv dobbelstenen

(en terwijl ik dit schrijf bedenk ik dat ik ooit een kaasmesje met een heft in de vorm van een varken heb weggegeven aan een kennis van een chatkanaal. Dus of er zijn meer mensen die varkens sparen, of jij bent die kennis.

Ik ga maar uit van de eerste optie, de 2de zou heel toevallig zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik verzamel

Boekenweekgeschenken. Ik moet alleen 1934 (mapje ansichtkaarten) nog. En ook de jeugdboekenweekgeschenken.

Suske en Wiske albums, mijn moeder is daarmee begonnen en toen ik 16 was heb ik het overgenomen.

Asterix albums, ook een waar mijn moeder mee begonnen is, na haar overlijden overgenomen.

Atlassen, van elk land waar ik geweest ben neem ik een atlas mee.

Boeken van Annie MG Schmidt en Dick Bruna

En verder had mijn moeder nog meer boekencollecties die ik nu verder afmaak, ze staan wel nog in mijn vaders huis, wij kunnen geen boekenkast meer kwijt... We hebben ze zelfs op de overloop staan...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:Ephina schreef op 04 september 2014 @ 08:51:

Ik spaar vre-se-lijk lelijke theekopjes .

Foto zien ?

Vind ze niet lelijk.

Heb je er iets van Wedgwood tussen?
Ik verzamel souvenir t-shirts van buitenlandse steden waar ik ben geweest.
quote:GateKeeper schreef op 04 september 2014 @ 07:43:

Goede wijnen, terwijl ik zelf geen wijn drink. :-)

Schiet lekker op ...... Ik wil wel komen helpen hoor.

Verkeerboetes hier. Nog een jaar of twee schat ik zo, dan kan ik een scan van alle boetes maken en daar behang papier van laten maken. Origineel niet ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
"Oehh waar koop je zo'n rek?"

Zelf maken. Ik heb de mijne zelf gemaakt met fotoplankjes van ikea. Ff googlen en je krijgt een filmpje ( hier in versieren ze m oerlelijk maar dan heb je een idee hoe).

Ik heb bij de mijne de fotoplankjes op een plaat hout gemaakt omdat mijn potjes groot zijn en ze er anders niet op pasten.

Ik verzamel ook nagellak ( ben nagelstyliste).

En Jan Jans en de kinderen.

Elk jaar op de Libellebeurs laat ik er een signeren met een mooie tekening.

Verder ben ik gek op alles van Harry Potter, daar wil ik buiten de boeken ( diverse soorten van heb al verschillende kaften) en films op den duur andere dingen van gaan verzamelen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
luchtjes en mooie lingerie
A woman with class is timeless
Strijkgoed.......

Grijsgroene vaasjes

Bordspellen
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:larva schreef op 04 september 2014 @ 22:58:

[...]

Oehh waar koop je zo'n rek?

Die heeft mijn vader voor mij gemaakt van hout, lief he?

Ze worden ook online verkocht maar die zijn dan meestal van plastic. Of misschien ken je iemand die ook handig is in dingen maken.
quote:suzyqfive schreef op 04 september 2014 @ 23:15:

Ik verzamel

Boekenweekgeschenken. Ik moet alleen 1934 (mapje ansichtkaarten) nog. En ook de jeugdboekenweekgeschenken.

Suske en Wiske albums, mijn moeder is daarmee begonnen en toen ik 16 was heb ik het overgenomen.

Asterix albums, ook een waar mijn moeder mee begonnen is, na haar overlijden overgenomen.

Atlassen, van elk land waar ik geweest ben neem ik een atlas mee.

Boeken van Annie MG Schmidt en Dick Bruna

En verder had mijn moeder nog meer boekencollecties die ik nu verder afmaak, ze staan wel nog in mijn vaders huis, wij kunnen geen boekenkast meer kwijt... We hebben ze zelfs op de overloop staan...Het boekenweekgeschenk is hier te koop: http://www.boekwinkeltjes.nl/singleorde ... =138614796
Geboortekaartjes!!!
quote:Annapalona schreef op 04 september 2014 @ 17:27:

Kleurboeken en potloden en potlodenkistjes, DVDtjes met films van Johnny Depp, foto's van mijn kinderen en boeken en bordspelletjes. Al is de verzamelwoede op de kleurspullen na wel over.. geen ruimte en geen geld meer voor
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Jan Jans en de kids verzamelalbum voor de vakantie. Leest lekker weg.

Mega pocket Donald Ducks.

Zoonlief is er destijds mee begonnen en heeft mij aangestoken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:lionlily schreef op 05 september 2014 @ 10:24:

[...]

Het boekenweekgeschenk is hier te koop: http://www.boekwinkeltjes.nl/singleorde ... =138614796

325 euro ?!!!

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
gebreide/gehaakte mutsen. Ik heb er denk zo'n 30, maar had al 100 kunnen zijn als ik ze niet steeds kwijt zou raken tijdens stappen of in de trein
Ik ben een yarnoholic.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven