Geld & Recht alle pijlers

reis datum omboeken

04-09-2014 21:38 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door omstandigheden willen wij een familie weekend verzetten, naar volgend jaar. Hebben een 12 pers huisje geboekt, bij een bunga!owpark. Vandaag gebeld om de reis datum te wijzigen. Maar dat kan alleen maar binnen dit jaar. En wij willen juist naar volgend jaar. Nergens binnen hun voorwaarden zie ik dat wijzigingen binnen dit boekjaar moet. Weet hier iemand hoe dit zit? En wat ik nog kan doen?
Mag je überhaupt wijzigen? Staat dat wel in de voorwaarden?
Annuleringsverzekering?
Ik denk dat ze nog coulant zijn als je het mag verzetten, waarschijnlijk is het al binnenkort omdat je het nog dit jaar moet 'besteden'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wijzen op hun voorwaarden en vragen waar dit uit blijkt.

En anders gewoon annuleren, claimen bij de reisverzekering (neem aan dat die " omstandigheden" waar je over spreekt, zwaarwegend zijn en niet gewoon dat het Ome Sjaak en Tante Annie toch even niet uitkomt omdat ze liever een dagje gaan winkelen met vrienden) en opnieuw boeken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Er staat dat je mag wijzigen, maar nergens binnen welke periode.

Ze adverteren er zelfs mee,dat je kan wijzigen op hun site.
Over welke organisatie hebben we het?
quote:Travelgirl33 schreef op 04 september 2014 @ 21:43:

Er staat dat je mag wijzigen, maar nergens binnen welke periode.

Ze adverteren er zelfs mee,dat je kan wijzigen op hun site.

Ik denk dat dat over kosteloos wijzigen gaat. De prijzen van de huisjes en bijkomende kosten worden meestal per seizoen aangepast. Dus je kan niet oneindig wijzigen zonder bijbetalen. Het huisje dat je nu geboekt hebt, kost misschien 600 euro en volgend jaar bijv. 650 euro. Logisch dus dat je dan niet zomaar kan wijzigen.

Maar informeer gewoon even naar de mogelijkheden die er wel zijn (onder verwijzing naar die mededeling op hun website) en dan is er vast wel een mouw aan te passen.
Volgend jaar gelden andere prijzen,daarom. Omboeken is een gunst, geen recht als je geen annuleringsverzekering hebt
quote:gismo72, 2 minuten geleden

Volgend jaar gelden andere prijzen,daarom. Omboeken is een gunst, geen recht als je geen annuleringsverzekering hebtVoor vergoeding door de verzekering heb je wel zwaarwegende redenen nodig. En bovendien weet ik niet hoe het zit als persoon 1 boekt en persoon 11 zijn enkelbanden scheurt en niet mee kan.
Ligt eraan of iedereen op de polis staat. Maar ik denk dat er hier geen verzekering is.
Maar het ligt inderdaad ook aan de reden waarom je wilt omboeken. Als het zoiets is in de trant van "ja, maar het komt ons nu eigenlijk toch niet zo uit", dan is dat eigenlijk jouw probleem, want dan had je van te voren maar moeten zorgen dat het wél uit kwam. Je gaat toch eerst zorgen dat iedereen ook kan en dan pas boeken, lijkt me.
Het gaat niet om kosteloos wijzigen. En ik snap ook er evt bij moet betalen. Maar wij zouden eind okt gaan.

Om niet in details te treden het gaat niet om een gescheurde enkelband. Maar om iets levensbedreigents.
Wij konden ook allemaal tot dat er recent iets onvoorzien tussen kwam. Heb ook de rede aan doorgegeven.

Maar kreeg alleen te horen, dat het binnen het boekjaar moet gebeuren. En dat staat nergens in hun voorwaarden.

En we willen ook niet annuleren alleen de datum verzetten, desnoods met bij betaling.
Is het aan zee? En kan ik erin vanaf 17 okt? Dan wil ik het wel van je overnemen als je wil?

Zee is must.
quote:Travelgirl33, 13 minuten geleden

Wij konden ook allemaal tot dat er recent iets onvoorzien tussen kwam. Heb ook de rede aan doorgegeven.

Maar kreeg alleen te horen, dat het binnen het boekjaar moet gebeuren. En dat staat nergens in hun voorwaarden.

En we willen ook niet annuleren alleen de datum verzetten, desnoods met bij betaling.Heb je een annuleringsverzekering met iedereen op de polis? Dan kun je annuleren als het gedekt wordt en later, als de levensbedreigend weg is, weer opnieuw boeken.
Ligt er natuurlijk wel aan wie er op sterven ligt. Doorgaans moet voor een volledige annulering iedereen op de polis staan en het 1e graads familie zijn óf omstandigheden rond de betreffende persoon apart verzekerd zijn.
grrrlstar wijzigde dit bericht op 04-09-2014 22:40
Reden: Ffnd
% gewijzigd
Zou het bungalowpark/de reisorganisatie waarbij je geboekt hebt nogmaals bellen om te vragen waar het staat in de boekingsvoorwaarden dat de reis binnen hetzelfde boekingsjaar moet plaatsvinden. Dat kunnen wij je ook niet vertellen als we niet weten om welk park het gaat.
Aan het omboeken zullen vast wel kleine lettertjes verbonden zijn, handig om dat na te vragen.Als eea niet wordt gedekt via annuleringsverzekering heb je die voorwaarden zomaar te slikken, maar dat wist je al ten tijde van boeken, toch?
meestal kun je niet omboeken naar een 'volgend' seizoen.

wellicht heb je een annuleringsverzekering afgesloten en zou je daar kunnen informeren over de voorwaarden.

of wellicht dat een kleiner gezelschap nog wel kan gaan en je kan omboeken naar een kleiner huisje?

Ik vraag me af om welke organisatie het gaat?

Ik werk zelf bij een reisburo en daar lopen de gidsen ook vanaf maart tot oktober en november tot februari en wij zetten ook niemand een seizoen over, of het moet zijn dat je van oktober naar december wilt dan wordt er nog wel eens een uitzondering gemaakt.
Wat wel grappig is er is advies gevraagd bij de ombudsman. Zij konden ook de voorwaarden van om boeken binnen boekingsjaar niet vinden. Dus zij gaan er mee aan de slag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven