Uittredingen geest uit lichaam

14-03-2014 11:25 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week heb ik een hele heftige paniekaanval gehad waarvan ik nu nog aan het bijkomen ben. Maar wat ik die nacht had vond ik wel heel vreemd. Ik was wakker, en ik had het gevoel dat mijn geest zich uit mijn lichaam probeerde te werken. Ik dacht nog ok, dat was het, laat maar gaan, heel berustend zonder emotie. Op een gegeven moment kreeg ik een schok door mijn lichaam en was ik weer terug. Dit gebeurde 3 tot 4 keer. Ik wist niet wat ik meemaakte, ik dacht aan een psychose of dissociatie, maar mijn behandelaar had het over uittreding van de geest uit het lichaam. Ik stond daar echt van te kijken, want zij is een heel nuchter mens en ik ben ook niet bekend met dat soort dingen.

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben, ik zou ze graag horen, ik wil er graag meer van weten en ik hoop dat het me niet meer gebeurt.
Je kunt ze ook niet zien met het blote oog Whopper. Het zijn geen sleepkabels zullen we maar zeggen.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 14 maart 2014 @ 19:56:

Je kunt ze ook niet zien met het blote oog Whopper. Het zijn geen sleepkabels zullen we maar zeggen.

Ik zei ook 'gespot' . Als in gezien, gevoeld, gemerkt, ervaren. Ik heb wel gezien, gevoeld, gemerkt dat mensen aan het leven hangen. Maar ik denk niet sta dat aan een touw is. Ik denk dat het angst is, of levenslust, onvermogen los te laten, onwil los te laten, dementie en hallucinaties, noem het maar op. Ik ben als kind bijna verdronken. Nooit een koord of een tunnel gezien, gevoeld of ervaren. Maar goed, geloof wat je wilt, ik vind het helemaal prima, maar een stelligheid komt alleen aan bij mij als er wetenschappelijk bewijs is.

Of als ik het zelf ervaar. Dus.
Misschien beter om het los te laten en je op andere dingen die wat positiever zijn te focussen.

En ik hoop ook dat de moderators hier wat dingen weg halen die evt een psychose zouden kunnen triggeren..Met alle respect naar TO.
quote:madelief_81 schreef op 14 maart 2014 @ 20:07:

Misschien beter om het los te laten en je op andere dingen die wat positiever zijn te focussen.

En ik hoop ook dat de moderators hier wat dingen weg halen die evt een psychose zouden kunnen triggeren..Met alle respect naar TO.Waarmee zou je een psychose kunnen triggeren ?
quote:whopper schreef op 14 maart 2014 @ 20:04:

[...]

Ik zei ook 'gespot' . Als in gezien, gevoeld, gemerkt, ervaren. Ik heb wel gezien, gevoeld, gemerkt dat mensen aan het leven hangen. Maar ik denk niet sta dat aan een touw is. Ik denk dat het angst is, of levenslust, onvermogen los te laten, onwil los te laten, dementie en hallucinaties, noem het maar op. Ik ben als kind bijna verdronken. Nooit een koord of een tunnel gezien, gevoeld of ervaren. Maar goed, geloof wat je wilt, ik vind het helemaal prima, maar een stelligheid komt alleen aan bij mij als er wetenschappelijk bewijs is.

Of als ik het zelf ervaar. Dus.

Ik bedoel ook niet dat dat het is wat mensen vasthoudt hoor.

Dit is puur een lichamelijke questie. Zeker denk ik ook dat mensen

om allerlei emotionele redenen bang zijn om los te laten en dat klinkt ook wel logisch . We hebben ook een overlevingsfunctie die denk ik ook een rol speelt als het zover is dat we de dood in de ogen zien.
odi et amo
quote:whopper schreef op vrijdag 14 maart 2014 20:08 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="madelief_81 in "Uittredingen geest uit lichaam"" class="messagelink">madelief_81 schreef op 14 maart 2014 @ 20:07</a>:</b>

En ik hoop ook dat de moderators hier wat dingen weg halen die evt een psychose zouden kunnen triggeren..Met alle respect naar TO.</div></blockquote>Waarmee zou je een psychose kunnen triggeren ? Jou vraag is reden genoeg om dit topic te sluiten.
Ik denk dat het slaapverlamming is. Kan inderdaad heel angstig zijn om mee te maken, maar ikzelf ben er zodanig aan gewend dat ik het eerder vervelend ben gaan vinden.
quote:geen_inspiratie schreef op 14 maart 2014 @ 20:45:

Ik denk dat het slaapverlamming is. Kan inderdaad heel angstig zijn om mee te maken, maar ikzelf ben er zodanig aan gewend dat ik het eerder vervelend ben gaan vinden.

Ik vond het zeker de eerste paar keer heel beangstigend,ik heb het nu gelukkig al een hele tijd niet gehad..

Ik wilde schreeuwen maar er kwam geen geluid..brrr

Ook wel eens dat ik met een harde klap op mijn bed lijk te vallen en dan wordt ik wakker.

Geen idee of dat ook bij slaapverlamming hoort.
quote:whopper schreef op 14 maart 2014 @ 20:08:

[...]

Waarmee zou je een psychose kunnen triggeren ?Dat vraag ik me ook af. Niet iets met wat je hier leest. Hooguit bevestiging van je wanen als je al psychotisch bent.
quote:sole-mare schreef op 14 maart 2014 @ 20:48:

[...]

Ik vond het zeker de eerste paar keer heel beangstigend,ik heb het nu gelukkig al een hele tijd niet gehad..

Ik wilde schreeuwen maar er kwam geen geluid..brrr

Ook wel eens dat ik met een harde klap op mijn bed lijk te vallen en dan wordt ik wakker.

Geen idee of dat ook bij slaapverlamming hoort.Het is echt een heel apart fenomeen waarover eigenlijk veel meer bekend zou moeten zijn omdat veel te veel mensen onterecht denken dat het iets paranormaals is. (Ik geloof er dus niet in.)
Vond je het een vervelende ervaring TO? Want daar gaat het uiteindelijk denk ik om, of je er last van hebt.

Ik heb 1 keer het gevoel gehad dat ik niet in mijn lijf was en boven mezelf zweefde (zat meer naar mezelf en de situatie te kijken) en dat was tijdens mijn bevalling. Maar ik vond het niet naar en heb er achteraf ook geen last van gehad. Is verder ook niet meer voorgekomen. Dus ik wijd het toch echt aan de heftige toestand van het moment en ben niet bang dat het nog eens gebeurt. Als je het verder niet naar vond, kun je het misschien eerder zien als een gekke gebeurtenis dan als iets heftigs.

Paniek daarentegen lijkt me wel naar, dus ook iets waar je handvatten voor wilt vinden. Sterkte daarmee.
quote:geen_inspiratie schreef op 14 maart 2014 @ 21:12:

[...]

Het is echt een heel apart fenomeen waarover eigenlijk veel meer bekend zou moeten zijn omdat veel te veel mensen onterecht denken dat het iets paranormaals is. (Ik geloof er dus niet in.)

Het is idd heel apart..

Ik had een paar keer zo'n 'ervaring' gehad en heb het toen eens met de huisarts besproken waar ik eigenlijk voor iets heel anders moest zijn en die noemde het slaapverlamming..

Schijnt dus wel veel vaker voor te komen..

Ik heb het zoals ik al zei alleen in periodes met hevige stress en vermoeidheid.

Ik denk ook niet dat het iets paranormaals is..
Dit is misschien wel een interessante link voor je TO:

http://www.salusi.nl/slaapverlamming-oo ... pparalyse/

Vooral dit stukje:

Sommige mensen ervaren tijdens de slaapverlamming een gewaarwording alsof ze boven hun bed zweven of zelfs boven hun eigen lichaam uitstijgen. Als je spiritueel ingesteld bent, zou je dit principe “uittreden” of een “bijna-doodervaring” kunnen noemen. Deze ervaring is echter volkomen aards en wordt veroorzaakt door o.a. je hersenactiviteit, bloeddruk en evenwichtsgevoel tijdens de slaap.
Ik heb het geloof ik weleens 1 keer meegemaakt, maar wel heel kort. Zomaar een paar seconden. Dat voelde als wel wakker zijn, maar je ogen niet open kunnen doen. Gelukkig was dit maar heel kort.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 14 maart 2014 @ 23:03:

Ik heb het geloof ik weleens 1 keer meegemaakt, maar wel heel kort. Zomaar een paar seconden. Dat voelde als wel wakker zijn, maar je ogen niet open kunnen doen. Gelukkig was dit maar heel kort.

Zoiets is het idd Lamaatje..

Voor mijn gevoel zie ik de slaapkamer wel maar het is heel goed mogelijk dat ik mijn ogen niet eens open heb en en ik kan me dan ook niet bewegen, voor mijn gevoel duurt het 1 à 2 minuten maar dat kan ook best korter zijn en dan word ik écht wakker..
Ik heb soms dat ik bij het in slaap vallen, het moment tussen slapen en waken zeg maar, een naar gevoel dat ik omhoog gezogen wordt, een beetje een suizend gevoel, alsof ik ergens onder het plafond hang ipv in mijn bed lig. (jaja, dat klinkt heel vreemd) Misschien bedoel je iets dergelijks? De eerste keren dat ik dit had raakte ik er behoorlijk van in paniek, ik wist niet wat het was en ik wilde het niet maar kon het niet tegenhouden, had het idee dat ik nog wakker was en dat ik het ook allemaal daadwerkelijk zag. Sinds ik (al eerder) hier op het forum iets over slaapverlamming heb gelezen ben ik er van overtuigd dat het dat is. Het gebeurt nog af en toe, als ik heel moe of gestressd ben. Maar ben er nu minder angstig voor.
Wat ik ook weleens heb, vlak voor ik in slaap val is dat je een soort schok krijgt en tegelijkertijd het gevoel hebt dat je door je bed zakt.
odi et amo
slaapverlamming is dat
Een ander verklaring die ik ergens gelezen heb, is dat je astrale lichaam iets boven je stoffelijke lichaam zweeft als je slaapt, en naar beneden valt als je wakker wordt.

Dus kies maar. (Ik ga voor slaapverlamming.)

En nogmaals, allebei is het eng, maar niet gevaarlijk. Ik heb dieren rond mijn bed zien lopen (echt gezien, voelde me klaarwakker) en ik ben er nog steeds. Niet opgegeten, niet gek geworden.
quote:lamaatje schreef op vrijdag 14 maart 2014 23:55 Wat ik ook weleens heb, vlak voor ik in slaap val is dat je een soort schok krijgt en tegelijkertijd het gevoel hebt dat je door je bed zakt.altijd gedacht dat daar de zin "in slaap vallen" vandaan kwam
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypnagoge_schok
Ga in therapie!
Hallo forummers,

Bedankt voor jullie reacties. Allereerst wil ik zeggen dat ik me door niemand gekwetst of getriggerd voel.

Zoals ik had gezegd, heb ik maandag weer een afspraak met de spv'er en zal ik zeggen dat ik denk dat het een slaapverlamming is geweest. Ik geloof ook niet zo in uittreden, maar ja hoe ze daar dan bijkomt geen idee. Ga het haar toch maar eens vragen.

ik heb er trouwens geen last meer van gehad, ik slaap wat slechter door, lig dan 2 uur wakker maar ben dan zo helder als wat, dus geen rare dingen.
Ik wil graag reageren ondanks dat dit topic van enige tijd geleden is. Jouw ervaring was wel degelijk een uittreding, ook wel BLE (buitenlichamelijke ervaring) genoemd. Veel mensen denken dat het fenomeen niet bestaat, maar voor veel mensen zijn uittredingen realiteit waaronder ikzelf. Ook met slaapverlamming heb ik ervaring en dat gaat gepaard met andere kenmerken zoals niet meer kunnen bewegen en praten. Omdat ik het enigszins kort wil houden, kan ik je vertellen dat we meerdere lichamen hebben dan alleen ons zichtbare fysieke lichaam. Tijdens een uittreding maakt het astraal lichaam (je geestlichaam) zich los van je fysieke lichaam en zweef je boven je lichaam. Simpel gezegd ben je dan een 'geest' en astraal reizen behoort dan tot de mogelijkheden. Ik ben zelf allerminst 'zweverig', maar kan je vertellen dat wij niet ons fysieke lichaam zijn wat slechts een 'jas' is die we uitdoen na onze stoffelijke dood. Ons geestlichaam gaat verder en zodoende zijn we dus onsterfelijk.
quote:seldaatje schreef op 06 september 2014 @ 15:05:

Ik wil graag reageren ondanks dat dit topic van enige tijd geleden is. Jouw ervaring was wel degelijk een uittreding, ook wel BLE

(buitenlichamelijke ervaring) genoemd. Veel mensen denken dat het fenomeen niet bestaat, maar voor veel mensen zijn uittredingen realiteit waaronder ikzelf. Ook met slaapverlamming heb ik ervaring en dat gaat gepaard met andere kenmerken zoals niet meer kunnen bewegen en praten. Omdat ik het enigszins kort wil houden, kan ik je vertellen dat we meerdere lichamen hebben dan alleen ons zichtbare fysieke lichaam. Tijdens een uittreding maakt het astraal lichaam (je geestlichaam) zich los van je fysieke lichaam en zweef je boven je lichaam. Simpel gezegd ben je dan een 'geest' en astraal reizen behoort dan tot de mogelijkheden. Ik ben zelf allerminst 'zweverig', maar kan je vertellen dat wij niet ons fysieke lichaam zijn wat slechts een 'jas' is die we uitdoen na onze stoffelijke dood. Ons geestlichaam gaat verder en zodoende zijn we dus onsterfelijk.Helemaal mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven