Uittredingen geest uit lichaam

14-03-2014 11:25 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week heb ik een hele heftige paniekaanval gehad waarvan ik nu nog aan het bijkomen ben. Maar wat ik die nacht had vond ik wel heel vreemd. Ik was wakker, en ik had het gevoel dat mijn geest zich uit mijn lichaam probeerde te werken. Ik dacht nog ok, dat was het, laat maar gaan, heel berustend zonder emotie. Op een gegeven moment kreeg ik een schok door mijn lichaam en was ik weer terug. Dit gebeurde 3 tot 4 keer. Ik wist niet wat ik meemaakte, ik dacht aan een psychose of dissociatie, maar mijn behandelaar had het over uittreding van de geest uit het lichaam. Ik stond daar echt van te kijken, want zij is een heel nuchter mens en ik ben ook niet bekend met dat soort dingen.

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben, ik zou ze graag horen, ik wil er graag meer van weten en ik hoop dat het me niet meer gebeurt.
wat is dat voor behandelaar
een heel nuchter iemand, totaal niet zweverig. Ik ben zelf ook heel sceptisch, vraag me ook af of zoiets wel bestaat.
Goddank niet herkenbaar want het klinkt verschrikkelijk. Die paniekaanval dan, dat uittreden lijkt me dan wel weer een soort van rustgevend. En ik denk dan ook dat dat precies de reden is waarom dit gebeurde, je geest was overloated en liet even los, beschermingsmechanisme.

Ik heb door een andere reden wel eens een overload gehad en toen verliet mijn geest niet mijn lijf maar schakelde wel uit. Dan stoppen je gedachten en je hoort niks meer. Je neemt niks meer op. Heerlijk.
Behandelaar? Huisarts, psycholoog, paranormaal genezer, wat voor behandelaar?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Slaapverlamming.
Sociaal psychiatrisch verpleegkundige, en mijn psychiater zat er ook bij toen ze het zei.
Wat voel je dan als je het idee krijgt dat je geest zich uit je lichaam probeert te werken?
Van slaapverlamming heb ik ook nog nooit gehoord, maar het klinkt iets minder zweverig.
wat een vreemde constatering van die verpleegkundige. Je lag in bed/ sliep?
Fame, het klinkt heel gek maar het was net of er iets (mijn geest oid) zich los probeerde te werken uit mijn lichaam.
hyperventilatie kan ook rare dingen met je waarneming doen
quote:salandermillenium schreef op 14 maart 2014 @ 11:30:

Sociaal psychiatrisch verpleegkundige, en mijn psychiater zat er ook bij toen ze het zei.Het lijkt mij verstandig om dit soort ervaringen te bespreken met deskundigen en niet de mening/ervaring/oplossing te zoeken bij de gemiddelde VIVA-forummer. Met alle respect: dit is geen kattepis.
quote:salandermillenium schreef op 14 maart 2014 @ 11:31:

Fame, het klinkt heel gek maar het was net of er iets (mijn geest oid) zich los probeerde te werken uit mijn lichaam.wees iets concreter? Wat je vertelt is een interpretatie.
Was je heel zeker wakker Salander?
Ik ben ook psychiatrisch verpleegkundige maar zo'n onzin zou ik niet gauw uitkramen.
quote:moni1973 schreef op 14 maart 2014 @ 11:33:

[...]

Het lijkt mij verstandig om dit soort ervaringen te bespreken met deskundigen en niet de mening/ervaring/oplossing te zoeken bij de gemiddelde VIVA-forummer. Met alle respect: dit is geen kattepis.geen kattenpis? Hoe weet je dat? Bovendien vertelt TO juist dat ze het besproken heeft met deskundigen
Sabbaticalmeds, ik lag in bed en ik sliep niet.
quote:salandermillenium schreef op 14 maart 2014 @ 11:30:

Sociaal psychiatrisch verpleegkundige, en mijn psychiater zat er ook bij toen ze het zei.Waarom heb je niet gevraagd wat ze bedoelde?
quote:salandermillenium schreef op vrijdag 14 maart 2014 11:31 Fame, het klinkt heel gek maar het was net of er iets (mijn geest oid) zich los probeerde te werken uit mijn lichaam.Wat voel je dan? Scheurend?
Wat een onzin
Waarschijnlijk was je gewoon in een zone tussen slapen en waken. Ik denk ook weleens dat ik wakker ben en dan stoot mijn man me aan omdat ik zo keihard lig te snurken. Ik ben er dan echt zeker van dat ik wakker ben maar blijkbaar toch niet. Wat jij beschrijft ervaar ik ongeveer twee, drie keer per week. Ik heb echter niet het idee dat mij geest er al uit wil, maar meer dat ik me elke keer in een fase van in slaap vallen bevind, en dan toch weer wakker 'schrik'. Soms heb ik het maanden niet, en dan weer maanden twee, drie keer per week. Vooral als ik stress heb, emotioneel ben of anderszins slecht slaap. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken want jouw verschijnselen komen heel erg overeen met hyperventilatie, en je noemt dat ook al. Een therapeut die zegt dat je geest uit je lichaam wil... ik weet het niet hoor, misschien tijd voor een wat geaarder iemand?
quote:oogappeltje schreef op 14 maart 2014 @ 11:39:

Wat een onzin

Want?

Jij kent het niet dus het is apekool?

Iemand legt uit dat ze in een paniekaanval een ervaring had en jij gooit het op onzin.

Vind ik op zijn zachtst gezegd nogal onaardig.
Bij een paniekaanval kun je het gevoel hebben dat je geest uit je lichaam treedt. Het is een bekend fenomeen bij mensen met paniekaanvallen. Dat komt omdat het zuurstofgehalte in je bloed verandert, dat heeft invloed op je hersenen en je kunt dan tijdelijk in een andere staat van bewustzijn raken. Het gevoel hebben dat je 'denken ' los komt van je lichaam. Het gevoel hebben dat je boven jezelf zweeft. Dat komt allemaal omdat je tijdens een paniekaanval anders ademt. Bewust via de buik goed in- en vooral ook uitademen is de remedie, als je dat op dat moment op kunt brengen. Het is heel goed mogelijk dat je dat tijdens een slaap-waak-zone ook doet, en dat je dus in een zelfde soort staat van bewustzijn bevindt. Dat kan beangstigend zijn maar als je weet waardoor het komt voelt dat misschien minder eng. Eigenlijk is het allemaal redelijk down to earth
Ik heb het ook wel eens meegemaakt. Achteraf weet ik dat het een droom is geweest, of een of andere fase tussen een lichte en een diepe slaap in; een bepaald bewustzijn waarin je je bevindt!

Ook weet ik dat je je eigen dromen kunt "sturen". Als ik droom kan ik mezelf een bepaalde richting op dromen. Ik ben me dan ook bewust van het feit dat het een droom is waarin ik me bevind, en daar handel ik dan naar.

Dit soort ervaringen zijn eigenlijk allemaal te verklaren want zeg nou zelf... je geest kan je lichaam toch niet verlaten? De geest bestaat niet eens.... De geest (of je ziel of hoe je het wil noemen) is nl. niks anders dan je eigen gedachtes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven