New York 9/11 memorial

07-09-2014 15:13 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ga over 2 weken eindelijk samen met een vriendin naar New York. Naar mijn weten moet ik ons aanmelden voor de toegang tot het 9/11 memorial maar als ik op de website kijk kan ik nergens vinden hoe ik dat kan doen. Is er iemand onlangs naar New York geweest die mij kan vertellen of dat nog nodig is? Het gaat echt puur om de memorial en niet voor de toegang tot het museum, die zit al in onze New York City Pass!

Andere tips zijn uiteraard ook welkom

Alvast bedankt!
Toen wij er 2 jaar geleden waren moesten we in een klein museumpje de toegangskaarten halen, geloof dat die gratis waren maar zonder kom je er niet in.
http://www.911memorial.org/visit

hier staat dat visitors passes (dus die voor het memorial) niet meer nodig zijn. Wil je naar het museum, dan kun je tickets kopen, want hier is de toegang niet gratis
Van de officiële website:

The 9/11 Memorial is open daily from 7:30 a.m. to 9 p.m. Visitor passes are no longer required.

Admission is free to the 9/11 Memorial.
Aaaahhh dank jullie wel... Ik heb er denk ik over heen gelezen!! Top! We hebben zo'n New York city pass gekocht en daar zit de entree tot het museum in dus dat is al geregeld. Nogmaals bedankt.
tickets koop je gewoon in dat kleine winkeltje waar alles te koop is over 9/11 (weet ff niet meer hoe het heet maar als je rondvraagt dan weet iedereen het)....tickets zijn gratis maar je kunt wel een kleine donatie doen om die stichting te steunen. Ik heb toen 40$ gegeven ($20 per persoon) je kunt ook niets geven maar dacht ach de tickets waren gratis dus waarom niet...

oh vergeet ook niet dat kleine kerkje/begraafplaatsje ernaast te bezoeken. indrukwekkend en daar zijn destijds heel veel mensen opgevangen...

have fun
Vorig jaar niet nodig gehad, wel uiteraard strenge controles (tassen, fouilleren) Hangt een aparte sfeer, wel mooi om dit mee te pakken.
@stefanootje, het kerkje staat inderdaad ook op mijn lijstje... Ik ben erg benieuwd, zal wel indrukwekkend zijn. En die donatie zal ik zeker doen, net wat je zegt die entree is toch voor niets.

@viiiie in deze periode zullen ze sowieso wel extra opletten denk ik. Ben benieuwd hoe dat zal gaan op het vliegveld.. Of we een beetje snel door de douane heen zijn.

Hoe zijn jullie vanaf het vliegveld naar het hotel gegaan? Vriendin van mij kwam met de optie metro maar aangezien we beide nog geen ervaring hebben met de metro in NY vind ik dat niet zo'n strak plan om gelijk te doen met alle koffers en handbagage..
quote:lady_a schreef op 07 september 2014 @ 15:49:

Hoe zijn jullie vanaf het vliegveld naar het hotel gegaan? Vriendin van mij kwam met de optie metro maar aangezien we beide nog geen ervaring hebben met de metro in NY vind ik dat niet zo'n strak plan om gelijk te doen met alle koffers en handbagage..Ik ben toen wel met de airtrain en metro gegaan. Ging prima hoor. Ook met grote koffer. Taxi is natuurlijk wel fijner en ook een ervaring op zich, maar ligt eraan hoeveel geld je er voor over hebt. Ik ga zelf over 2 maanden ook weer naar NY en denk dat ik gewoon weer de airtrain en metro neem. Het is al duur genoeg allemaal en ik geef dat geld liever uit aan een paar cocktails op een rooftop bar
I am surrounded by morons
Ik ga zelf ook naar het memorial en ben erg benieuwd hoe het geworden is. De vorige keer dat ik er was, was het nog een grote bouwput.
I am surrounded by morons
Toen ik er in oktober 2013 was kon je nog wel toegangstickets bestellen (tegen adminstratiekosten, geloof 2 dollar). Voordeel daaraan was dat de rij met mensen zonder ticket heel lang was en wij gelijk door konden lopen. Bagagecontrole duurde ook al behoorlijk lang dus was blij dat we die eerste rij hadden kunnen overslaan. Museum was toen nog niet open maar vond 't Memorial indrukwekkend.
quote:lady_a schreef op 07 september 2014 @ 15:49:

Hoe zijn jullie vanaf het vliegveld naar het hotel gegaan? Vriendin van mij kwam met de optie metro maar aangezien we beide nog geen ervaring hebben met de metro in NY vind ik dat niet zo'n strak plan om gelijk te doen met alle koffers en handbagage..Over ruim twee weken ga ik ook weer naar NY. Voor zowel de heen- als terugweg heb ik via het reisbureau vervoer tussen Newark en het hotel. Kost maar 15 euro. Op het vliegveld bij een balie melden en dan word je voor de deur van het hotel afgezet. (enige punt is dat er meerder mensen op dezelfde rit zitten)
quote:miccie schreef op zondag 07 september 2014 17:57 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="lady_a in "New York 9/11 memorial"" class="messagelink">lady_a schreef op 07 september 2014 @ 15:49</a>:</b>

Hoe zijn jullie vanaf het vliegveld naar het hotel gegaan? Vriendin van mij kwam met de optie metro maar aangezien we beide nog geen ervaring hebben met de metro in NY vind ik dat niet zo'n strak plan om gelijk te doen met alle koffers en handbagage..</div></blockquote>Over ruim twee weken ga ik ook weer naar NY. Voor zowel de heen- als terugweg heb ik via het reisbureau vervoer tussen Newark en het hotel. Kost maar 15 euro. Op het vliegveld bij een balie melden en dan word je voor de deur van het hotel afgezet. (enige punt is dat er meerder mensen op dezelfde rit zitten) O dat is geen geld idd! In zal eens informeren bij het reisbureau waar we onze ticket geboekt hebben. Wij zitten er waarschijnlijk tegelijk dat is toevallig. Jij bent er al vaker geweest? Voor ons is het de eerste keer, we hebben al ruim 9 maanden geleden geboekt dus ik ben blij dat we bijna mogen :Imao:
quote:Twisted schreef op zondag 07 september 2014 16:32 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="lady_a in "New York 9/11 memorial"" class="messagelink">lady_a schreef op 07 september 2014 @ 15:49</a>:</b>

Hoe zijn jullie vanaf het vliegveld naar het hotel gegaan? Vriendin van mij kwam met de optie metro maar aangezien we beide nog geen ervaring hebben met de metro in NY vind ik dat niet zo'n strak plan om gelijk te doen met alle koffers en handbagage..</div></blockquote>Ik ben toen wel met de airtrain en metro gegaan. Ging prima hoor. Ook met grote koffer. Taxi is natuurlijk wel fijner en ook een ervaring op zich, maar ligt eraan hoeveel geld je er voor over hebt. Ik ga zelf over 2 maanden ook weer naar NY en denk dat ik gewoon weer de airtrain en metro neem. Het is al duur genoeg allemaal en ik geef dat geld liever uit aan een paar cocktails op een rooftop bar Gaaf dat je weer gaat! Heb je nog tips wat ik echt niet mag missen? Die cocktails gaan er sowieso komen
Ik ging (een jaar geleden) gewoon in de rij staan toen het net open ging. Als je 10 $ doneert krijg je een armbandje
Nee je hoeft je niet aan te melden. Wij waren er in mei. Als je al een kaartje hebt, hoef je niet in de lange rij te staan, dat is het enige. Het is gratis...in de rij kan je polsbandjes kopen, wit waar 9/11 memorial opstaat...meer als donatie. Als je eenmaal bij de monumenten bent is het heel indrukwekkend; namen staan aan de zijkant met middenin groot vierkant gat waar water uitstroomt....
Vooropgesteld, wat in New York is gebeurd, is gruwelijk.

Maar laten we eerlijk zijn, terrorisme bestond al decennia voor die vreselijke gebeurtenissen. In Ierland, in Spanje, ambassades zijn het doelwit geweest, en vele andere onschuldige mensen.

Waar ik wel eens een beetje moe van word is dat Amerika nu lijkt (let wel, lijkt, naar mijn mening dus) te claimen dat ze de meest getroffene zijn. Alsof er nog nooit eerder in de hele wereld zoiets ergs is gebeurd. Nou, ga dat maar eens in Vietnam vragen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wij zijn met de metro naar het hotel gegaan vanaf JFK. Was te doen, ik was er ook nog nooit geweest. Had een kaartje op m'n mobiel (is een app) en dit werkte erg goed.
Ben net 2 dagen terug uit New York, heerlijke stad en veel te zien en te doen.

Wij zijn gelijk om 9 uur gegaan en toen was het rustig, 3 uur later erg druk.

Veel plezier.
Ja en?
Misschien nog een leuke tip ook voor het vrekkenptopic, als je naar het national historical museum wil, dan is de entree prijs een suggestie, dwz je mag dus ook voor een dollar naar binnen

De rijke poeperds daar doneren jaarlijks miljoenen dus schuldig hoef je je niet te voelen.

En de gratis ferry naar staten is land is ook leuk om mooie foto's te maken.
Ja en?
En een metrokaart voor een week kost 30 dollar en dat heb je er een echt snel uit. Lopen is voor alles echt te ver.
Ja en?
Op JFK hebben ze een ground transportation desk, kun je ter plekke je vervoer naar de stad regelen. Wij hebben toen ca 28$ pp betaald, word je met een shuttle busje voor je hotel afgezet. Er zitten alleen meerdere mensen in, dus het kan even duren voor je op de plek van bestemming bent. Zal op La Guardia en Newark ook wel kunnen..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Bedankt allemaal voor alle tips! Ik heb er zo ontzettend veel zin!!
bereid je voor op 20 metaaldetectoren en 100+ aan beveiligingspersoneel.

hoelang ga je? ik was er vorig jaar, 5 dagen, maar dat was echt heel kort om wat te zien.
quote:sawyer schreef op dinsdag 09 september 2014 15:44 bereid je voor op 20 metaaldetectoren en 100+ aan beveiligingspersoneel.

hoelang ga je? ik was er vorig jaar, 5 dagen, maar dat was echt heel kort om wat te zien.

Hahaha daar was ik al bang voor!

Wij gaan 7 volle dagen.. Wilde niet korter ivm de uren die je al kwijt bent aan het vliegen.

Ik ben echt ontzettend benieuwd, we hebben aardig wat op het lijstje staan dus het wordt een druk schema

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven