Het openen van spullen om uit te proberen en dan niet kopen?

17-07-2008 16:40 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las onderstaand bericht en dat herinnerde me aan mijn supermarkt bezoek gisteren.2 oudere vrouwen stonden bij de bakjes snoeptomaatjes,die kleine rode.De ene vrouw vertelde de andere hoe lekker ze waren en de andere wou ze eens proberen en pakte een bakje.Nam er een tomaatje uit en stak het in de mond.het bakje zette ze weer weg.Ze kocht het opengemaakte bakje dus niet.Dat vind ik niet kunnen,kijk als het een testproduct is,wat er dan ook nadrukkelijk bij staat en vrij voor het pakken er ligt is dat natuurlijk prima,maar je gaat toch niet iets uit een dichte verpakking halen om het te proberen en dan niet te kopen.

Idem dus voor onderstaand artikel

Wat is jullie mening?

Een Britse scholiere is gearresteerd omdat zij in een drogisterij nagellak uitprobeerde op één vingernagel...

De 12-jarige Hannah Gilbert ging voor de tweede keer in haar leven alleen naar de stad. Ze bracht een bezoekje aan de drogisterij-keten Boots en probeerde nagellak uit op haar duimnagel om te kijken hoe de kleur haar zou staan...

Maar haar uitstapje naar de winkel veranderde in een nachtmerrie. Ineens stond er een veiligheidsbeambte achter haar. Hij vertelde haar dat zij zou worden beschuldigd van winkeldiefstal wanneer ze het potje nagellak niet zou aanschaffen.

De scholiere had echter niet genoeg geld op zak en kon het flesje - dat zo'n 4 euro kostte - onmogelijk kopen. Hierop moest zij in een kantoortje plaatsnemen in afwachting op de politie.

Een uur later arriveerden maar liefst drie agenten om het meisje eens stevig aan de tand te voelen. Haar criminele verleden werd gecheckt, maar toen dit (voor de agenten) niets opleverde, ging het verhoor gewoon verder.

Later haastten de ouders van het meisje zich naar de winkel en betaalden alsnog voor het flesje nagellak. Daarop mocht Hannah eindelijk naar huis...
Dit is wel wat overdreven.. ik bedoel, drie agenten.. Komkommertijd?

Maar ik vind het erg aso om producten te 'testen' en niet te kopen. Denk jij een nieuw potje nagellak te kopen, heeft iemand hem al gebruikt.. Nee, vind ik niet kunnen.
bespottelijk!

als je iets koopt en het is niet goed, dan kun je je geld terugkrijgen.

als je iets koopt en je vindt het niet lekker dan heb je gewoon pech.

dat van die tomaten....anderen betalen vervolgens de volle pond waar een ander al uit heeft lopen vreten, gestoord!

Dat van dat meisje, beetje overdreven van die agenten, maar waarschijnlijk doet ze het nooit weer, hehe.
Ik snap niet dat er geen tester was. Maar ik vind het wel wat overdreven om zo'n terreur op dit kind los te laten. Ook al is het fout dat ze een verkoop-flesje nam. Dat van die twee oudere dames vind ik pas echt onfris.
wel eens meegemaakt dat mensen de mooiste aardbeien uit verschillende doosjes in 1 doosje deden waardoor de slechte en halfvolle bakjes achterbleven...
Nou, ik vind het wel heel belangrijk hoor, dat je kunt uitproberen, en dat je zo weet wat je koopt. Ik voel ook altijd in fruit, omdat ik wil weten hoe rijp het is.
quote:shyte schreef op 17 juli 2008 @ 16:47:

wel eens meegemaakt dat mensen de mooiste aardbeien uit verschillende doosjes in 1 doosje deden waardoor de slechte en halfvolle bakjes achterbleven...Groot gelijk, je koopt toch geen rotte aardbeien.
Aan fruit voelen om te zien of het rijp is vind ik een ander verhaal dan aso uit (voorverpakte) bakjes gaan lopen vreten.

Zie mij al bij de banketbakker naar de gebakskoeling lopen en een hapje van een tompouce nemen alvorens deze wel of niet te kopen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:shyte schreef op 17 juli 2008 @ 16:47:

wel eens meegemaakt dat mensen de mooiste aardbeien uit verschillende doosjes in 1 doosje deden waardoor de slechte en halfvolle bakjes achterbleven...Is vaak ook wel nodig bij AH.
Ik zag toevallig gister bij de make up-afdeling van DA een papier hangen waarop stond dat je de tester moest gebruiken. Als er geen tester was, mocht je niet een nieuwe verpakking openen. Deed je dat toch dan gold: Testen is kopen.

Prima! Maar dan moeten ze wel zorgen dat er altijd testers liggen.
Ik vind het ook aso om gewoon maar pakjes open te gaan maken. Daarna zijn ze niet meer te verkopen, want niemand wil een opengemaakt pakje kopen. Logisch want je weet niet waarom het open is. Ik zou er trouwens ook wat van zeggen als ik dat zou zien.

Vind het verhaal van dat meisje zwaar en zwaar overdreven. Is dat echt het hele verhaal? Ze hadden haar best mogen vertellen dat het fout was wat ze deed en wellicht zelfs even haar ouders bellen ofzo maar dan zon verhoor met al die politie erbij is onzin.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Van nagellak staan er volgens mij geen testers bij de winkel. Wel soms zo'n staaltje met verschillende nageltjes erop.
quote:sprokkelientje schreef op 17 juli 2008 @ 16:56:

Aan fruit voelen om te zien of het rijp is vind ik een ander verhaal dan aso uit (voorverpakte) bakjes gaan lopen vreten.

Zie mij al bij de banketbakker naar de gebakskoeling lopen en een hapje van een tompouce nemen alvorens deze wel of niet te kopen.

Tsja...dit is gewoon een voortvloeisel uit het feit, dat alles tegenwoordig voorverpakt wordt bij AH, C1000, etc.

Als je gewoon naar de groenteboer om de hoek gaat kun je je fruit gelukkig nog zelf uitkiezen. Geldt ook voor de buurtslager, bakker, etc.

In mediterane landen is het de gewoonste zaak van de wereld om je voorkeur uit te spreken over wat je wilt hebben. En bij fruit dat er niet zo heel goed meer uitziet, ding je af.
quote:fleurtje schreef op 17 juli 2008 @ 17:00:

Prima! Maar dan moeten ze wel zorgen dat er altijd testers liggen.Tuurlijk! Ik wil weten wat ik koop.
.
Ik ruik aan alles! Crèmes, toiletverfrisser, handsoap...als ie stinkt gebruik ik het nl niet en da's zonde.
Handcrème probeer ik uit, een klein likje op mijn hand. Ik wil weten of het lekker smeert en lekker aanvoelt. En de geur is dus heel belangrijk..
quote:Zamirah schreef op 17 juli 2008 @ 17:54:

Ik ruik aan alles! Crèmes, toiletverfrisser, handsoap...als ie stinkt gebruik ik het nl niet en da's zonde.

Ik ruik ook aan alles. Als het niet lekker ruikt, koop ik het niet.

Behalve deodorant, dat vind ik dan weer niet kunnen. Ik controleer de spuitbus wel altijd om te kijken of er ook niemand anders al mee gespoten heeft.

Ik vind dat verhaal met die tomaatjes echt te ver gaan.

Je ziet het bij Lidl ook vaker bij de kersen enzo. Echt asociaal gedrag.
.
wat denk je van de snoepbakken bij de kruidvat en trekpleister om zelf te scheppen!

Hoe vaak zie je niet dat mensen er eentje pakken?

vind ik ook aso!
Ik kocht ooit een pot dagcreme (in doosje, dus geen tester), kwam er thuis achter dat iemand er al het folietje afgetrokken en met zijn vingers ingezeten had. Yuk! Gatsiederrie, dat vind ik zo aso.

Was bij een drogist ver weg, dus kon ook niet meer teruggaan ermee.

Je hebt af te blijven van alles wat geen tester is. En als je toch zo nodig iets uit wil proberen, frommel dan niet de boel weer dicht zodat een ander het argeloos koopt.
quote:Zamirah schreef op 17 juli 2008 @ 16:48:

[...]

Groot gelijk, je koopt toch geen rotte aardbeien.

Nee, je koopt geen rotte aardbeien. Maar als er aardbeien in een bakje zitten die niet goed zijn, koop ik het hele bakje niet. Dan ga ik niet uit alle andere bakjes de goede aardbeien vissen om die vervolgens in één bakje mee te nemen. Dat kan toch niet?

En zo hetzelfde met die tomaatjes. Je zadelt een ander er mee op. Als je het wilt weten, koop je het of proef je het eens van een ander die het al gekocht heeft.
quote:ellen2_ schreef op 17 juli 2008 @ 18:32:

Ik kocht ooit een pot dagcreme (in doosje, dus geen tester), kwam er thuis achter dat iemand er al het folietje afgetrokken en met zijn vingers ingezeten had. Yuk! Gatsiederrie, dat vind ik zo aso.

Dat is ook echt niet leuk om te ontdekken, nee! Heel raar vind ik dat. Ik zou het niet durven, zeg...

Bij veel drogisterijen kun je trouwens ook gemakkelijk een proefje vragen van een product, kost niets en dan kun je het toch proberen
Dat noemen wij dus KVP ers

Kijken......Voelen............Pleitte........
Ik vind dat voorbeeld van die tomaten proeven en dan niet kopen echt niet kunnen en die nagellak hoort natuurlijk ook niet, maar misschien een tip vor die winkel om testers aan te schaffen.

Maar wat vinden jullie dan van het volgende: Mijn dochter ging vorige week op schoolkamp met de fiets en ze had daarvoor een regenpak nodig. (Die helaas ook erg vaak gebruikt is)Wij naar de HEMA, daar lagen verschillende soorten regenpakken ingepakt in van die tasjes. Er hangt een bordje: 'Regenpakken in verpakking laten zitten.'

Ja doei, ik moet toch weten welke maat ze nodig heef!! Ze hebben daar van die gecombineerde maten en mijn ervaring van de HEMA is dat de maten groot vallen. Dus ik heb wel een regenpak uit verpakking gehaald en maar goed ook, want hij bleek veel en veel te groot.

Dan denk ik: Hang dan voorbeeld regenpakken op, zodat je kunt zien hoe de maat valt.

Ben ik nu ook aso? Ik vind van niet, ik vind het onklantvriendelijk van de HEMA.

We hebben daar overigens wel een regenpak gekocht, in de goede maat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven