praktijk examen auto

10-09-2014 14:03 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
vrijdag 12 september moet ik op examen

pakket genomen had al rijlessen gehad 10 in andere rijschool en toen gestopt ,nu 27 lessen gehad en mag vrijdag op in me toets kwam dat mijn kijkgedrag beter moest .aan gewerkt met overige rijlessen .heb nog wat moeite op snelweg niet met invoegen maar het hard rijden in drukte (maak geen ongelukken ofso)

ook wil ik wellis terwijl ik van rechts kom lang wachte tot ik de auto echt zie afremmen ,mijn rij instructuur vindt deze 2 punten best zorgelijk ik weet niet of je daar op kan zakken ,

ik begreep er geen eisen zit op de snelweg maar geen 80 mag gaan rijden ja dat snap ik veder ook wel .

waar zijn julie eventeeul op gezakt ?

en waarop kun je eigelijk niet zakken ?
Nog maar een keer dan.quote:BellatrixVanDetta schreef op 10 september 2014 @ 14:04:

Ik mag gadorie hópen dat je daarop zakt!

Je bent een gevaar op de weg.
Huts!
nou kan de reactie niet anders daar vraag ik toch niet na
uhm ja...te lang wachten terwijl je voorrang hebt komt erg onzeker en besluiteloos over. De examinator zou er ook weleens aan kunnen gaan twijfelen of je de voorrangsregels wel kent.

Op de snelweg (en ook op andere wegen) moet je met het overige verkeer meerijden. Dus als iedereen 120 rijdt, doe jij dat ook. Is het erg druk en rijdt iedereen 100, dan ga je daar ook in mee.

Je kan op beide punten zakken, want je moet als automobilist de regels kennen en toepassen. Assertief zijn (niet verwarren met agressief), anticiperen (dus ver vooruit kijken), situaties juist inschatten en alvast maatregelen nemen (je ziet bv dat een auto die langzamer rijdt dan jij gaat wisselen van rijstrook. Dan kijk je alvast in je spiegels en ga je zelf ook al naar links.)

Ik ben ooit gezakt op onzekerheid, verprutsen van bijzondere verrichtingen, niet genoeg anticiperen.

Gelukkig kun je niet zakken op spelfouten.
Waarom is je Nederlands zo verschrikkelijk slecht? Woon je nog maar net in Nederland?

Een examinator wil zien dat je vlot rijdt, dat je geen gevaarlijke situaties veroorzaakt voor jezelf en andere weggebruikers, dat je inzicht hebt, dat je goed kijkt in je spiegels. Je kunt dus op van alles zakken.
Bellatrix heeft wel gelijk. Je durft geen 120, je kijkt niet, je durft geen voorrang te nemen terwijl je van rechts komt. Waarom mag je eigenlijk examen doen van je instructeur?
quote:Starshine schreef op 10 september 2014 @ 14:10:

uhm ja...te lang wachten terwijl je voorrang hebt komt erg onzeker en besluiteloos over. De examinator zou er ook weleens aan kunnen gaan twijfelen of je de voorrangsregels wel kent.

Op de snelweg (en ook op andere wegen) moet je met het overige verkeer meerijden. Dus als iedereen 120 rijdt, doe jij dat ook. Is het erg druk en rijdt iedereen 100, dan ga je daar ook in mee.

Je kan op beide punten zakken, want je moet als automobilist de regels kennen en toepassen. Assertief zijn (niet verwarren met agressief), anticiperen (dus ver vooruit kijken), situaties juist inschatten en alvast maatregelen nemen (je ziet bv dat een auto die langzamer rijdt dan jij gaat wisselen van rijstrook. Dan kijk je alvast in je spiegels en ga je zelf ook al naar links.)

Ik ben ooit gezakt op onzekerheid, verprutsen van bijzondere verrichtingen, niet genoeg anticiperen.

Gelukkig kun je niet zakken op spelfouten.dankje wel voor je reactie,het is niet dat ik geen 120 durf te rijden hoor ik vindt het alleen niks dat zeg ik en dat heeft te maken met mensen op de weg die nergends na kijken ,en die zijn er hellaas veel te veel
quote:milna schreef op 10 september 2014 @ 14:10:

Waarom is je Nederlands zo verschrikkelijk slecht? Woon je nog maar net in Nederland?

Een examinator wil zien dat je vlot rijdt, dat je geen gevaarlijke situaties veroorzaakt voor jezelf en andere weggebruikers, dat je inzicht hebt, dat je goed kijkt in je spiegels. Je kunt dus op van alles zakken.hoihoi nee ben ras echte nederlander ,dankje voor je reactie
quote:liara schreef op 10 september 2014 @ 14:11:

Bellatrix heeft wel gelijk. Je durft geen 120, je kijkt niet, je durft geen voorrang te nemen terwijl je van rechts komt. Waarom mag je eigenlijk examen doen van je instructeur?

omdat ik wel 120 rijd .mijn toets was heel goed alleen toen was kijkgedrag niet goed snelweg was goedgekeurt .

ik ben afwachting omdat je altijd gekke op de weg hebt

maar je leert pas rijden zegt de rijintructuur als je rijbewijs hebt geld voor iedereen
Je bent dus bang in het verkeer. het maakt trouwens geen reet uit of je met 120 of 100 wordt aangereden. Het is allebei hard.

Ik raad je aan nog maar wat lessen erbij te doen. Als je onverhoopt slaagt, durf je waarschijnlijk geen snelweg te rijden en wat moet je dan met je rijbewijs?
quote:ramonaangelly schreef op 10 september 2014 @ 14:14:

[...]

dankje wel voor je reactie,het is niet dat ik geen 120 durf te rijden hoor ik vindt het alleen niks dat zeg ik en dat heeft te maken met mensen op de weg die nergends na kijken ,en die zijn er hellaas veel te veelJe wil geen 120 rijden omdat er mensen op de weg zijn die nergens naar kijken. Die moet je even uitleggen.
ik neem zeker me voorrang ,maar kijk of auto wel stoppen ten slotte mag je geen voorrang nemen stel ik rijd zo door en er bots een auto ben je ook gezakt omdat je dat aan had moeten zien komen
idd wat starshine zegt dat is ook mijn reden je kunt zo een gek met 120 in je auto hebben zitten met 3 kids achterin .kan overal dat weet ik .is geen kwetie ik het niet doe ,het is alleen het stukje mensen vaak ineens heel dicht voor je schieten.we zien vrijdag wel als ik maar doe wat ik moet doen
quote:ramonaangelly schreef op 10 september 2014 @ 14:17:

[...]

omdat ik wel 120 rijd .mijn toets was heel goed alleen toen was kijkgedrag niet goed snelweg was goedgekeurt .

ik ben afwachting omdat je altijd gekke op de weg hebt

maar je leert pas rijden zegt de rijintructuur als je rijbewijs hebt geld voor iedereen

Ah, zo begreep ik het niet uit je OP, maar je hebt m ook al aangepast zie ik.

Te afwachtend rijden is voor andere weggebruikers heel erg vervelend, omdat zij dan geen idee hebben wat je nou eigenlijk aan het doen bent. Dus eigenlijk ben jij dan de gek op de weg.

Je leert pas echt rijden als je je rijbewijs hebt inderdaad, maar de basis moet al wel goed zijn en dat idee heb ik niet bij jou.
quote:ramonaangelly schreef op 10 september 2014 @ 14:17:

[...]

alleen toen was kijkgedrag niet goed

Dan moet je heel precies weten wat er niet goed is aan je kijkgedrag. Kijk je niet vaak genoeg in je spiegels? Of kijk je wel voor de vorm, maar zie je eigenlijk niks? Kijk je alleen bij bochten in je spiegels of ook als je een lange rechte weg hebt? Kijk je wel na elke bocht in je achteruitkijkspiegel (nacontrole)? Kijk je te lang in je spiegels waardoor je niet ziet wat er voor je gebeurt?

Kortom: wat doe je precies verkeerd bij het kijken?
ik ben idd afwachtend liara zeker weten maar mijn veiligheid staat voorop .en die wegen waar ik dat doe gebeuren daagselijks ongelukken is ook maar 1 weg waar ik rechts zo doe en dat is bij mijn om de hoek
quote:ramonaangelly schreef op 10 september 2014 @ 14:14:

[...]

dankje wel voor je reactie,het is niet dat ik geen 120 durf te rijden hoor ik vindt het alleen niks dat zeg ik en dat heeft te maken met mensen op de weg die nergends na kijken ,en die zijn er hellaas veel te veel

Ja, en daar ben jij er dus één van.

Echt.
Huts!
quote:ramonaangelly schreef op 10 september 2014 @ 14:20:

ik neem zeker me voorrang ,maar kijk of auto wel stoppen ten slotte mag je geen voorrang nemen stel ik rijd zo door en er bots een auto ben je ook gezakt omdat je dat aan had moeten zien komenDoor te afwachtend rijden kun je ook zakken. Je brengt anderen daarmee in verwarring, want als je afwacht, weten zij niet of zij nu voorrang van je krijgen, dus dat je hun voor wil laten gaan, of dat je toch je voorrang wil nemen.
ik kijk zeker weten in me spiegels want dat was op de toets onverdoende ,het is denk het stukje drukte op de snelweg ,want bij me andere rijschool reed ik 140 en dan moest gas terug maar bij deze rijschool is anders maar zij kan nog al schreeuwen en opmerkingen maken .als zij aan bellen is rijd ik perfeckt hahah
zij zegt ze ze tegen me praat omdat er straks kinderen in de auto zitten en dan ben ik aan geschreeuw gewend ik word ook soms dood zenuwachtig van haar dan begint ze boos te kijken en partij te snouwen niet normaal ,en de oude rijinstructuur was heel rustig
quote:ramonaangelly schreef op 10 september 2014 @ 14:26:

ik kijk zeker weten in me spiegels want dat was op de toets onverdoende ,het is denk het stukje drukte op de snelweg ,want bij me andere rijschool reed ik 140 en dan moest gas terug maar bij deze rijschool is anders maar zij kan nog al schreeuwen en opmerkingen maken .als zij aan bellen is rijd ik perfeckt hahah

Als het kijken in spiegels onvoldoende was, keek je dus niet goed genoeg.

En je weet dat de maximum snelheid in Nederland 130 km per uur is? Natuurlijk moet je dan gas terugnemen als je 140 rijdt.

Ik begin me af te vragen of dit topic echt is...
die snelweg die ik rijd van oisterwijk na tilburg is 120 km gelijk als ik oprijd .leg alleen uit wat ik nu ervaar en wat verschil was van rijschool .wat bedoel je met of dit topic wel echt is?

ik moet 10:45 had ze exspress gedaan zij ze wegens de drukte en komt me half 10 ophalen uur vantevoren kan rijden
Het ligt aan je rij-instructeur.

Het ligt aan al die gekken op de weg.

Vrijdag zak je en dan ligt het aan je examinator.

Misschien moet je overwegen om helemaal je rijbewijs niet te gaan halen, je vertrouwt niemand. Hop lekker fietsen, goed voor je.
Man man man, wat schrijf je ongelooflijk beroerd. Het doet gewoon pijn aan m'n ogen.
quote:ramonaangelly schreef op 10 september 2014 @ 14:26:

ik kijk zeker weten in me spiegels

Maar je rij-instructeur zegt dat dit een zorgelijk punt is, schrijf je in je openingspost. Dus blijkbaar is je kijkgedrag nog steeds niet goed.

Vraag aan je rij-instructeur wat er niet goed is aan je kijkgedrag en ook op welke momenten je kijkgedrag niet goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven