Hoe kan ik dit oplossen?

11-09-2014 01:22 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader (bijna 80) woont in zuid europa, en omdat het momenteel (weer) niet goed met hem gaat, wil ik hem en zijn partner een weekje over laten komen, zodat hij hier wat kan aansterken.

Ik heb vliegtickets voor hem geboekt en vandaag voor hem ingecheckt, hij moet dit weekend vliegen. Ik had met zijn buurvrouw afgesproken dat ik haar de tickets zou mailen, en zij deze voor hem zou uitprinten. Nu is zij vandaag echter plotseling op reis gegaan. Zijn overige buren/ kennissen zijn allen op leeftijd, en ik weet dat zij geen computer of printer hebben. Ik ken eigenlijk nog maar 1 vrouw in zijn omgeving die mogelijk een printer heeft, en die heb ik vandaag benaderd, maar nog niets van gehoord. Mocht zij niet kunnen helpen, is er dan een andere manier waarop hij die tickets zou kunnen krijgen?

Kunnen ze ook worden opgehaald op het vliegveld? Iets anders? Misschien is er een hele simpele oplossing?, maar ik zie die nu even niet
Misschien een winkeltje in de buurt met een fax? Dat jij ze uitprint en naar dat winkeltje/buurthuis/schooltje whatever faxt en dat je vader ze daar op kan halen? Of anders morgenochtend even bellen met de maatschappij of je vader de tickets bij een balie op het vliegveld kan ophalen, dat kan volgens mij ook.
Sterkte trouwens met je vader!
Lastige situatie! Dat van het winkeltje vind ik een goeie.
Je hoeft de tickets niet uit te printen. Als je vader gewoon z'n paspoort laat zien bij de incheck balie is dat voldoende, alles staat in het computer systeem. Ze zullen dan ter plekke alleen een boarding pass uitprinten en klaar is kees.

Sterkte met je vader!
Hkgirl: dat zal er aan liggen met wie ze vliegen...

Bij Ryanair moet je toch echt je boardingpassen geprint hebben.
Qua oplossing: ik zou hier op prikbord een oproep doen. Wie weet zit er nog iemand in die regio die even wil helpen.
Welke maatschappij vliegt hij mee?

Transavia of KLM hoef je ze niet uit te printen.

Lief van je dat je dit doet. Sterkte.
Hij vliegt met Ryanair, helaas, zat ook even te twijfelen, vroeg me af of hij dat ticket dan daar aan de balie zou kunnen halen, maar ik weet dat ze nogal streng zijn.

Aan een winkeltje of cafeetje zat ik zelf ook al te denken, alleen kan ik mij niet bedenken welke, en het zal voor hem ook nogal lastig zijn, als ik hem moet uitleggen waar hij heen moet gaan enz.. hij loopt ook heel slecht. Misschien ga ik straks wel bellen met de kerk
Het is heel ouderwets, maar voor dit soort dingen heb je een postkantoor. Faxen lijkt me t handigst, maar als je ze even belt kan emailen misschien ook wel.
Ticket aan de balie halen bij Ryanair kan wel, het kost alleen een hoop geld (70 euro). Maar het is wel mogelijk in elk geval. Je moet alleen wel van tevoren online inchecken, daar ontkom je niet aan.

Kan je vader of zijn partner zelf niet ergens informeren - lijkt me lastig voor jou zo op afstand. Gewoon ergens bij een winkel waar hij vaak komt, een school in de buurt, een bibliotheek, een plaatselijk reisbureau, van mijn part de huisarts of apotheek. Kan me niet voorstellen dat niemand hem even kan helpen hiermee. Maar dan moet hij het wel eerst vragen natuurlijk.
..........
Dames mijn vader is bijna 80, heeft geen telefoon of tablet. Hij heeft ook weinig contact met anderen omdat hij mentale problemen heeft. Ga de kerk zo bellen en postkantoor eventueel ook proberen.
Postkantoor vlakbij zijn huis, doet het niet.
Die buurvrouw die plotseling gevlogen is, heeft die geen zoon of dochter die in huis kan, of het even kan regelen? Ik vind het raar dat ze het toezegt en ineens verdwijnt...
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Die buurvrouw is nog jong, dus geen kids, ze heeft net een nieuwe vriend, dus ze zijn spontaan op reis gegaan, de rest van de bewoners zijn allemaal oudjes.

Ik heb ondertussen een aantal "zaken gebeld" waaronder het postkantoor, een bed and breakfast bij hem in de straat (die hingen gewoon de telefoon op) maar de kerk gaat de tickets uitprinten. Het is eigenlijk een klooster met nonnen, zij wilden graag helpen. Dus opgelost, tenminste…dat geloof ik pas als hij de tickets in handen heeft
De boardingpassen, niet de tickets
Ja i.d.d. de boardingpassen
En?

Goed gegaan?
Je bent zelf een theepot
Wat stom dat een bed & breakfast dat ook niet wil doen.

Je zou zeggen dat je in de toekomst toch klanten wil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven