De pil Ethinylestradiol/Levonorgestrel
dinsdag 26 augustus 2014 om 11:00
Ik gebruik nu een tijdje deze pil en ben sindsdien veel misselijk.
Nu vraag ik me af of dat door deze pil komt of dat mijn lichaam gewoon weer moet wennen na een lange tijd geen pil geslikt te hebben.
Ik heb na 2 maanden een maand zonder geprobeerd en de misselijk verdween. Nu weer begonnen en weer misselijk/vol gevoel.
Zijn er meer mensen die deze pil gebruiken en er maagklachten van kregen?
Nu vraag ik me af of dat door deze pil komt of dat mijn lichaam gewoon weer moet wennen na een lange tijd geen pil geslikt te hebben.
Ik heb na 2 maanden een maand zonder geprobeerd en de misselijk verdween. Nu weer begonnen en weer misselijk/vol gevoel.
Zijn er meer mensen die deze pil gebruiken en er maagklachten van kregen?
dinsdag 26 augustus 2014 om 11:06
Je weet dat dit dezelfde pil is als de overbekende (volgens mij zelfs meest geslikte) Microgynon pil?
Ik heb deze jarenlang geslikt en had nergens last van.
Maar er zullen altijd vrouwen te vinden zijn die er wel bijwerkingen van hadden. Het is sowieso moeilijk te zeggen of bepaalde klachten door de pil komt of gewoon toevallig.
Ik heb deze jarenlang geslikt en had nergens last van.
Maar er zullen altijd vrouwen te vinden zijn die er wel bijwerkingen van hadden. Het is sowieso moeilijk te zeggen of bepaalde klachten door de pil komt of gewoon toevallig.
dinsdag 26 augustus 2014 om 11:19
dinsdag 26 augustus 2014 om 11:25
dinsdag 26 augustus 2014 om 11:29
quote:Java schreef op dinsdag 26 augustus 2014 11:25 Heb je de variant met 0,02 of 0,03 of 0,05 mg? Anders kun je misschien nog een stapje lager gaan. (De 0,02 was voor mij te licht, dan kreeg ik steeds doorbraakbloedingen, maar 0,03 was perfect. De 0,05 zou onnodig zwaar voor me zijn geweest).Ik heb ook de 0,03 variant.
dinsdag 26 augustus 2014 om 13:13
woensdag 27 augustus 2014 om 10:22
Misselijk, maag en darmklachten kreeg ik van deze vreselijke pil. Voor mijn nooit nooit meer. Wat een verschrikking. Ik heb deze 3 jaar geslikt. Eerste 3 maanden misselijk, 2 jaar geen klachten en het laatste jaar darmklachten. Het heeft mij 1,5 jaar gekost om mijn darmen weer normaal te krijgen. Heb er vaak om gehuild, kon nergens zo maar meer naartoe enz
. Mijn koperspiraaltje en ik zijn voor de komende jaren samen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
woensdag 10 september 2014 om 18:11
quote:Java schreef op 26 augustus 2014 @ 11:25:
Heb je de variant met 0,02 of 0,03 of 0,05 mg? Anders kun je misschien nog een stapje lager gaan. (De 0,02 was voor mij te licht, dan kreeg ik steeds doorbraakbloedingen, maar 0,03 was perfect. De 0,05 zou onnodig zwaar voor me zijn geweest).Zo heb ik het ook altijd uitgelegd gekregen. Dat je bij te veel oestrogeenachtige klachten (zoals misselijkheid) misschien een lagere dosering moet slikken. (En bij doorbraakbloeding een hogere.) Ik heb 30 nooit aangekund qua misselijkheid, dus altijd 20 geslikt.
Heb je de variant met 0,02 of 0,03 of 0,05 mg? Anders kun je misschien nog een stapje lager gaan. (De 0,02 was voor mij te licht, dan kreeg ik steeds doorbraakbloedingen, maar 0,03 was perfect. De 0,05 zou onnodig zwaar voor me zijn geweest).Zo heb ik het ook altijd uitgelegd gekregen. Dat je bij te veel oestrogeenachtige klachten (zoals misselijkheid) misschien een lagere dosering moet slikken. (En bij doorbraakbloeding een hogere.) Ik heb 30 nooit aangekund qua misselijkheid, dus altijd 20 geslikt.
woensdag 10 september 2014 om 18:26
Ik heb ook veel last van bijwerkingen bij de merkloze varianten, daarom met de huisarts de afspraak dat ik alleen het merk meekrijg. Ik vind het niet erg om er een beetje bij te betalen, de ellende die ik anders heb koop ik graag af voor 4-5 tientjes per jaar (komt misschien ook omdat ik anders niet meer kan functioneren van de pijn - met pijnstillers op kan ik dan net aan rechtop zitten).
Huisarts dus!
Huisarts dus!
woensdag 10 september 2014 om 18:31
quote:toydinky schreef op 10 september 2014 @ 18:08:
Ik gebruik deze pil nu 4maanden,beviel goed alleen had ik van de week opeens twee dagen een doorbraakbloeding,weet iemand of dit vaker voorkomt? van misselijkheid geen last van gehad.Lees je bijsluiter, daar zou het in moeten staan, bij de bijwerkingen.
Ik gebruik deze pil nu 4maanden,beviel goed alleen had ik van de week opeens twee dagen een doorbraakbloeding,weet iemand of dit vaker voorkomt? van misselijkheid geen last van gehad.Lees je bijsluiter, daar zou het in moeten staan, bij de bijwerkingen.
donderdag 11 september 2014 om 19:55
Ook gehad ipv mycrogynon. Erg heftige reactie gehad.
In de eerste pilweek enorm huilen, depressief, angstig en aan het eind zelfs suicidaal. Uiteindelijk na een half jaar aanmodderen en het slikken10 kalmerende tabletten, wat het niet tegenhield, zelf ontdekt dat het cyclisch was.
Kon dat half jaar niet werken, vrijwel geen sociale dingen ondernemen, last van agorafobie en m'n huwelijk moeten uitstellen.
Nu na 1.5 jaar nog steeds angstige momenten. Gelukkig wel weer een leven en inmiddels getrouwd. Ook voor mij een koperspiraal, nooit meer aan de hormonen.
In de eerste pilweek enorm huilen, depressief, angstig en aan het eind zelfs suicidaal. Uiteindelijk na een half jaar aanmodderen en het slikken10 kalmerende tabletten, wat het niet tegenhield, zelf ontdekt dat het cyclisch was.
Kon dat half jaar niet werken, vrijwel geen sociale dingen ondernemen, last van agorafobie en m'n huwelijk moeten uitstellen.
Nu na 1.5 jaar nog steeds angstige momenten. Gelukkig wel weer een leven en inmiddels getrouwd. Ook voor mij een koperspiraal, nooit meer aan de hormonen.