OV in Rotterdam
vrijdag 12 september 2014 om 20:35
quote:betjebig schreef op 12 september 2014 @ 20:30:
Ik kom vanaf het Centraal Station. Dus beide kunnen, mooi. Lijkt me dat de metro sneller is? Ov9292, die meestal wel goed advies geeft, zegt dat ik de tram moet nemen.Die rijdt voor zover ik weet over de LoZ, als je met de metro gaat moet je nog een stuk lopen.
Ik kom vanaf het Centraal Station. Dus beide kunnen, mooi. Lijkt me dat de metro sneller is? Ov9292, die meestal wel goed advies geeft, zegt dat ik de tram moet nemen.Die rijdt voor zover ik weet over de LoZ, als je met de metro gaat moet je nog een stuk lopen.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 12 september 2014 om 20:40
vrijdag 12 september 2014 om 21:05
Ik woon vlakbij en als ik er snel wil zijn pak ik de metro. Als ik zin heb om naar buiten te kijken dan pak ik de tram.
De halte Wilhelminaplein is zowel metro- als tramhalte. De metrohalte ligt net wat dichterbij dan de tramhalte. (Je moet de straat over).
Bovendien heeft de metrohalte ook een achteruitgang (Veemplein als ik het goed heb), die nog dichterbij de Belastingdienst, het UWV (zou ook nog kunnen) en de RET. Als je naar het UWV zou moeten, dan zou ik de tram nemen want dan is de volgende halte (Lodewijk Pincoffsweg) het dichtste bij.
Ik zie dat je voor de metro hebt gekozen. Wijze beslissing!
De halte Wilhelminaplein is zowel metro- als tramhalte. De metrohalte ligt net wat dichterbij dan de tramhalte. (Je moet de straat over).
Bovendien heeft de metrohalte ook een achteruitgang (Veemplein als ik het goed heb), die nog dichterbij de Belastingdienst, het UWV (zou ook nog kunnen) en de RET. Als je naar het UWV zou moeten, dan zou ik de tram nemen want dan is de volgende halte (Lodewijk Pincoffsweg) het dichtste bij.
Ik zie dat je voor de metro hebt gekozen. Wijze beslissing!
Doei Pippi Langkous!
vrijdag 12 september 2014 om 22:28
dinsdag 16 september 2014 om 13:29
@Ronja: omdat er gesproken wordt over de blauwe lijn? Ik heb vorige week nog op die kaarten op perron en in de metro staan te turen en die gekleurde lijnen staan nog overal ingetekend hoor. Mèt een lettertje er bij, dat wel. Maar op de bewegwijzering op de perrons hebben die letters die een metrolijn aanduiden wel de kleur die gebruikt wordt op die kaarten.