OV in Rotterdam

12-09-2014 20:16 28 berichten
Als ik naar Laan op Zuid in Rotterdam moet, kan ik dan beter de tram of de metro nemen vanaf het Centraal Station? Mijn google doet het wel, maar ik krijg verschillende resultaten uit de ov-sites.
Alle reacties Link kopieren
De metro stopt vlakbij maar de laan op zuid is ook best lang, ligt er dus een beetje aan waar je moet zijn.

Belastingdienst is sowieso goed aan te lopen.
Hoe weet jij nou waar ik zijn moet? Het is wel handig om een beetje in de buurt van de Belastingdienst aan te komen ja. Kan ik dan beide nemen, of is de metro handiger?
Laan op Zuid = Belastingdienst of de RET.

Metro stopt op Wilhelminahaven dan is t nog een stukje lopen. Tram stopt op Laan op Zuid.
Metro is goed te doen.

Ik werk bij de rechtbank en de metro rolt daar zowat naar binnen

Station Wilhelminaplein. Naar de belastingdienst is het klein stukje
Ab imo pectore
Volgens mij rijdt tramlijn 20 over de Laan op Zuid maar ik kan me vergissen, ik woon aan de goede kant van de stad. Waar kom je vandaan?
verba volant, scripta manent.
Ik kom vanaf het Centraal Station. Dus beide kunnen, mooi. Lijkt me dat de metro sneller is? Ov9292, die meestal wel goed advies geeft, zegt dat ik de tram moet nemen.
Laan op zuid is voor mij synoniem aan belastingdienst, zou niet weten wat je daar anders moest zoeken, zo'n gezellige laan is het niet :-)
Metro is sneller, maar je moet wel overstappen bij beurs op de andere metrolijn, misschien dat hij daarom aangeeft om met de tram te gaan.
Moet je in de buurt van rechtbank/belastingdienst/UWV zijn dan is metro (de blauwe lijn en zonder overstappen) het snelste/handigste.
quote:betjebig schreef op 12 september 2014 @ 20:30:

Ik kom vanaf het Centraal Station. Dus beide kunnen, mooi. Lijkt me dat de metro sneller is? Ov9292, die meestal wel goed advies geeft, zegt dat ik de tram moet nemen.Die rijdt voor zover ik weet over de LoZ, als je met de metro gaat moet je nog een stuk lopen.
verba volant, scripta manent.
Hier zijn de meningen net zo verdeeld als op de ov-sites!
Metro!
quote:betjebig schreef op 12 september 2014 @ 20:37:

Hier zijn de meningen net zo verdeeld als op de ov-sites! Dat komt omdat er 3 trams, een metro en een bus heen gaan. Het is maar net waar je moet zijn, waar vandaan en hoe laat.
quote:mavis79 schreef op 12 september 2014 @ 20:32:

Metro is sneller, maar je moet wel overstappen bij beurs op de andere metrolijn, misschien dat hij daarom aangeeft om met de tram te gaan.Nee hoor, metro van CS naar Wilhelminaplein is rechtstreeks (de blauwe lijn).
Metro is het snelst en komt ook het vaakst, denk dat het niet uit maakt of je vanaf de metro loopt of vanaf de tram
Metro
Ok, ik doe de metro Dan hoef ik tenminste ook geen tramnummer te zoeken, gewoon de blauwe lijn.

Bedankt allemaal!
Ik woon vlakbij en als ik er snel wil zijn pak ik de metro. Als ik zin heb om naar buiten te kijken dan pak ik de tram.

De halte Wilhelminaplein is zowel metro- als tramhalte. De metrohalte ligt net wat dichterbij dan de tramhalte. (Je moet de straat over).

Bovendien heeft de metrohalte ook een achteruitgang (Veemplein als ik het goed heb), die nog dichterbij de Belastingdienst, het UWV (zou ook nog kunnen) en de RET. Als je naar het UWV zou moeten, dan zou ik de tram nemen want dan is de volgende halte (Lodewijk Pincoffsweg) het dichtste bij.

Ik zie dat je voor de metro hebt gekozen. Wijze beslissing!
Doei Pippi Langkous!
Tenzij je naar de Hema moet dan is tram echt handig.
Als je naar mij komt (ok, niet LoZ, maar wel dichtbij), dan is de metro het snelst. Wilhelminaplein uitstappen. Metro E naar Slinge of D naar De Akkers.
quote:mavis79 schreef op 12 september 2014 @ 20:32:

Metro is sneller, maar je moet wel overstappen bij beurs op de andere metrolijn.Sinds wanneer is die overstap dan nodig ? Vanmorgen kon ik nog rechtstreeks zonder overstap.
Niet geschoten is altijd mis
quote:hiltje schreef op 12 september 2014 @ 20:40:

[...]

Nee hoor, metro van CS naar Wilhelminaplein is rechtstreeks (de blauwe lijn).De metrolijnen worden niet meer met kleur, maar met letters aangegeven.
Mavis, het moet alweer een tijd geleden zijn dat je voor het laatst met de metro bent geweest in Rotterdam.

TO, ben je veilig en snel aangekomen op je bestemming?
Doei Pippi Langkous!
@Ronja: omdat er gesproken wordt over de blauwe lijn? Ik heb vorige week nog op die kaarten op perron en in de metro staan te turen en die gekleurde lijnen staan nog overal ingetekend hoor. Mèt een lettertje er bij, dat wel. Maar op de bewegwijzering op de perrons hebben die letters die een metrolijn aanduiden wel de kleur die gebruikt wordt op die kaarten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven