Napraattopic 3

08-09-2014 19:19 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.

Wat mag wel:

- bans bespreken

- beleid bespreken

- trollhinten

- even stoom afblazen

Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl

Net als het Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Mensen willen nou eenmaal geld verdienen. Dàt is de reden, lijkt mij. Niet omdat het zo noodzakelijk is dat er veel diëten zijn.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 14 september 2014 @ 00:21:

Mensen willen nou eenmaal geld verdienen. Dàt is de reden, lijkt mij. Niet omdat het zo noodzakelijk is dat er veel diëten zijn.

Dat betwijfel ik.

Heel veel diëten zijn gratis online te vinden. Wie verdient daar dan aan?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 september 2014 @ 00:13:

[...]

Wat ik weet, dat als je wil afvallen, het redelijk nauwkeurig kan luisteren hoeveel je van iets eet. Vanwege de totale hoeveelheid calorieën die je op een dag eet. Vanwege die verhouding 'inname versus verbranden'. (wat dus ook niet voor iedereen hetzelfde werkt)

Ik heb ooit wel eens een dieet voorbij zien komen waarbij het zelfs uitmaakte of je vlees of vis at en dan mocht je bij je salade bijvoorbeeld 90 gram vis, maar 100 gram vlees.

Vraag me niet waarom. Maar er zijn dus theorieën waarbij zelfs die 10 gram dus nog verschil schijnt te maken.

Tja, ik ben in de verste verte geen dieetdeskundige, maar ik kan me daar eerlijk gezegd weinig bij voorstellen. Want dan zou je dus ook de hele dag precies moeten bijhouden hoeveel je beweegt. En een formule moeten hebben waarmee je zou kunnen uitrekenen hoeveel je daar dan mee verbrandt.

Maar goed, ik meng me zo min mogelijk in de inhoudelijke discussies over diëten, daarvoor weet ik er te weinig van.

Ik weet wel een beetje iets over psychische en maatschappelijke druk, dus ik beperk me meestal tot die kanten van eet- en afvalproblemen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 14 september 2014 @ 00:21:

Mensen willen nou eenmaal geld verdienen. Dàt is de reden, lijkt mij. Niet omdat het zo noodzakelijk is dat er veel diëten zijn.Dit dus. Altijd weer mensen die erin trappen en geloven dat ze het wondermiddel gevonden hebben.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 september 2014 @ 00:15:

Als één methode voor iedereen zou werken, dan zouden er niet zoveel verschillende soorten diëten of eetmethodes zijn

Als iedereen zich gewoon aan één methode ( minder en normaler eten meer bewegen ) hield zou er niet zo veel geld mee te verdienen zijn aan het verzinnen van andere methodes.

Door steeds met het nieuws te komen LIJKT het alsof andere methodes achterhaald zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gratis ja. Nadat er eerst geld is verdiend via boeken e.d.
het is gewoon business
Dat scharreltopic kan toch niet echt zijn? Hebben ze nog niet door dat het 2014 is en dat de jaren '50 al lang voorbij zijn? Een vrouw kan een man niet uiteten vragen?
Life is short. Eat dessert first.
Ik ga denk ik eens retro doen met een sherry dieet. Lekker de hele dag teut op de bank.
Ye ken.
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 september 2014 @ 00:22:

[...]

Dat betwijfel ik.

Heel veel diëten zijn gratis online te vinden. Wie verdient daar dan aan?

Er is vraag naar, dus ontstaat er aanbod. Ik denk inderdaad vaak door mensen die eraan willen verdienen. Maar zelfs als het niet om het geld te doen is, is het een kwestie van voldoen aan de vraag.

Mensen willen afvallen en denken dat een dieet daarvoor de aangewezen weg is. Liefst een wonderdieet.

Terwijl er m.i. vaak veel complexere redenen aan ten grondslag liggen waarom iemand te dik of te dun is (of zichzelf te dik of te dun vindt). En dan kom je uit bij psychische en maatschappelijke factoren.

Waarom bewegen we te weinig? Waarom eten we te veel? Aan welke idealen vinden we dat we allemaal moeten voldoen?

Ik denk dat het aanleren van een gezond eetpatroon heel erg veel lijkt op stoppen met roken. Er zijn duizenden methodes, maar uiteindelijk draait het er allemaal om dat iemand stopt. En of dat lukt, is vooral afhankelijk van diezelfde vraag: wat levert het iemand op om te roken?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik ben ook nog op zoek naar een zelfreinigend huis. Bestaat zeker ook niet?
Ye ken.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 14 september 2014 @ 00:32:

Ik ben ook nog op zoek naar een zelfreinigend huis. Bestaat zeker ook niet?Ik heb hier al jaren een fles van die witte tornado staan, maar het helpt niet. Ow dit is een grap met een wel heel lange baard
quote:GrannyWeatherwax schreef op 14 september 2014 @ 00:32:

Ik ben ook nog op zoek naar een zelfreinigend huis. Bestaat zeker ook niet?Gewoon het sherry-dieet volgen en de bril hierbij afzetten. Resultaat verzekerd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb geen bril nodig dank u wel.
Ye ken.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 14 september 2014 @ 00:40:

Ik heb geen bril nodig dank u wel.Nou dan ben je nog sneller klaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
nooit lekker gevonden, sherry
Gewoon snel drinken en naspoelen met paprikachips.
Ye ken.
Was in 2004 zwanger en schreef mee in zo'n groepje. Heb na de bevalling niet meer actief geschreven hier.

Goh, nog steeds van die leuke fitties hier.
Mwah ik vind dit lafjes hoor. Tijd voor een echte rel, wie begint?
yasmijn is weg
Wie heeft er een hormonale Vlaming besteld? Of je hebt de bestelling verkeerd doorgegeven, of er is iets mis gegaan bij de levering. Ik kan me iig niet voorstellen dat je de optie "plastische omschrijvingen" bewust hebt aangevinkt...
Na het tuinieren uit de vagina kunnen we nu ook bakken met je afscheiding.

Heel Holland bakt.
quote:bij_zonder schreef op 14 september 2014 @ 01:12:

Wie heeft er een hormonale Vlaming besteld? Of je hebt de bestelling verkeerd doorgegeven, of er is iets mis gegaan bij de levering. Ik kan me iig niet voorstellen dat je de optie "plastische omschrijvingen" bewust hebt aangevinkt...

Ik heb de hele zwanger-pijler geblokkeerd, dus ik zie die topics helemaal niet.

Maar ik ging toch zitten zoeken via jouw postings...bedankt he
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
heel holland snakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven