Gezondheid alle pijlers

Pantoprazol

14-09-2014 09:39 16 berichten
Ik moet sinds vorige week de maagbeschermer Pantoprazol gebruiken en nu staat er in de gebruiksaanwijzing dat je deze het beste 1 uur voor het ontbijt in kunt nemen. Qua tijdsplanning's ochtends is dit niet altijd even handig en een kennis van mij geeft aan ongeveer 5 minuten na de Pantoprazol gewoon te ontbijten, al jarenlang.

Hoe doen anderen dit?
Wat dacht je van eerder je bed uitkomen?
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik hier onlangs met de huisarts over overlegd: pantoprazol werkt 24 uur lang, dus het maakt eigenlijk niet uit hoe laat je het inneemt, als je het maar iedere dag op ongeveer dezelfde tijd inneemt.

Maar overleg het even met je arts.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:noell schreef op 14 september 2014 @ 09:44:

Wat dacht je van eerder je bed uitkomen?Om 6 uur i.p.v. om 7 uur? Alleen voor een pilletje?
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik neem hem altijd een kwartier voor mijn ontbijt, gaat prima. Zou het wel met je arts overleggen!
Ik zette altijd m'n wekker voor m'n pillen en ging daarna weer een uurtje slapen.

Ben je zo aan gewend.

Beterschap
Man hier slikt hem ook al jaren en neemt hem bij het opstaan, samen met nog een paar andere pillen (dat mag van de HA) en gat ongeveer een kwartiertje tot half uurtje daarna eten, in de tussentijd douchen, aankleden, scheren. Niets aan de hand.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
In het ziekenhuis waar ik gewerkt heb, werd pantoprazol altijd een uur voor het ontbijt gegeven. Bij het ontbijt kregen patienten dan de rest van hun medicatie
Ik slik het al jaren en heb nooit geweten dat het een uur voor t ontbijt zou moeten.

Ik slik mijn medicatie dus allemaal in 1x met het ontbijt. Halverwege de maaltijd zodat ik wel een bodempje heb.

Nooit problemen mee gehad.
Ga terug naar de apotheek en vraag het daar.

Wat een kennis, arts of forummers erover te melden hebben is niet zo relevant, de apotheker is de enige die hier verstand van heeft.
quote:lechatrose schreef op zondag 14 september 2014 11:34 Ga terug naar de apotheek en vraag het daar.

Wat een kennis, arts of forummers erover te melden hebben is niet zo relevant, de apotheker is de enige die hier verstand van heeft. Juist!
Wekker zetten, pil innemen en nog een uurtje verder slapen..
Man heeft jarenlang Panto geslikt en nam het pilletje gewoon in bij het ontbijt.
Bedankt voor jullie reacties (behalve die van noell, zeg dan niks).

Ik zal idd even overleggen met mijn huisarts.
quote:Solomio schreef op 14 september 2014 @ 09:45:

[...]

Om 6 uur i.p.v. om 7 uur? Alleen voor een pilletje? dan zet je je wekker, neem het pilletje, en slaapt nog een uurtje
quote:life_is_hard schreef op 15 september 2014 @ 10:18:

Bedankt voor jullie reacties (behalve die van noell, zeg dan niks).

Ik zal idd even overleggen met mijn huisarts.Apotheek is beter
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven