Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik vraag me af bij Dream of ze echt weet waar ze in gelooft.

Doeline is de boel zo aan het besodemieteren, zoals dat gewoon is richting ongelovigen, die weet het dondersgoed.
quote:julius schreef op 14 september 2014 @ 23:17:

[...]

Dat is een makkelijke vraag. Het is de schuld van de Joden. En het westen.Ach ja, waarom ben ik daar nou toch niet opgekomen.
verba volant, scripta manent.
quote:doeline schreef op 14 september 2014 @ 23:21:

[...]

Waarom zou ik? Als ik onwetend was misschien wel. Maar ik open geen topic op basis van onwetendheid.Onwetend ben je blijkbaar wel, anders zou je niet bluffen over het christendom.
quote:doeline schreef op 14 september 2014 @ 23:21:

[...]

Waarom zou ik? Als ik onwetend was misschien wel. Maar ik open geen topic op basis van onwetendheid.Slim bedacht.
verba volant, scripta manent.
Ik blijf het maar herhalen

ik mag niet oordelen dus als een andere moslim een homo ten orechte onrecht aan doet zal ik daar zeker wat van zeggen

Alleen god mag over de daden van die homo oordelen en geen enkele moslim op aarde mag hem daar onrecht over doen
En ja tekenis ik weet waar ik in geloof

zo moeilijk tegeloven dat een moslim zo denkt

en mensen niks verkeerds doet
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 23:33:

Ik blijf het maar herhalen

ik mag niet oordelen dus als een andere moslim een homo ten orechte onrecht aan doet zal ik daar zeker wat van zeggen

Alleen god mag over de daden van die homo oordelen en geen enkele moslim op aarde mag hem daar onrecht over doenDe koran is woord voor woord het woord van Allah. Als je wilt weten hoe hij over homo's denkt, hoef je alleen maar het boek te lezen. Het staat erin. Zoals alles in het boek staat.
quote:julius schreef op 14 september 2014 @ 23:35:

[...]

De koran is woord voor woord het woord van Allah. Als je wilt weten hoe hij over homo's denkt, hoef je alleen maar het boek te lezen. Het staat erin. Zoals alles in het boek staat.Het is voor Dreams2006 nuttiger om een studieboek Nederlands te bestuderen dan de koran....
quote:doeline schreef op 14 september 2014 @ 20:20:

[...]

Jullie hebben het hier over de islam alsof jullie er alles van weten, alsof je er in hebt verdiept, alsof je de koran hebt gelezen, en alles weet wat er in staat. Het enige wat je weet is wat de media je zegt en verteld! Als jij de koran zou lezen en in de islam zou verdiepen dan zou jij je schamen voor de dingen die je zegt en achter komen hoe ontwetend je eigenlijk bent.de Koran heb ik gelezen.

Ik kan niet zeggen dat ik het boek veel enger vind dan de bijbel, bijvoorbeeld. Wel nog een graadje onsamenhangender. En het is vrij komisch dat moslims denken dat een boek zo vol evidente fouten het letterlijke woord van een alwetende godheid kan zijn, weliswaar niet zelf geschreven , maar gedicteerd door een engel aan een analfabeet die jaren later alles feilloos opgeschreven heeft. Maar echt, de koran is niet gekker dan vergelijkbare boekwerken.

Ik heb jarenlang vrij veel met diverse moslims uit diverse nationaliteiten te maken gehad. En wat me daarbij opviel is dat als je vrij fors gaat generaliseren, de aziatische moslim (maleisie, indonesie etc) opvallend "verlicht" is, modern, etc. Zitten natuurlijk ook engerds tussen, maar een amerikaanse christen-fundi die abortusartsen vermoordt is ook geen representant voor de amerikaan.

Afrikaanse moslims die ik tegenkwam, waren wel altijd gestudeerde moslims overigens, waren misschien wat minder verlicht, maar ook bepaald verre van eng.

De enkele saoedische vrouw die ik in een topfunctie tegen kwam, was ook bepaald niet eng, hoewel ik haar leven zoals ze het beschreef wel wat eng vond.

Zowel de arabische als de turkse moslims die ik tegen kwam, intellectuelen, gestudeerde mensen in goede functies, of bewoners van grote wereldsteden, allemaal niks engs aan. Niets.

Waar ik het eng vind worden, was met pakistaanse, arabische en turkse moslims zonder veel opleiding, zonder veel kansen/bereidheid zichzelf te verbeteren, vol afkeer van alles en iedereen die het beter had dan zij. Niet omdat ze het niet beter konden krijgen, als ze daar moeite voor deden, maar omdat boosheid nu eenmaal makkelijker is dan werken om je eigen positie te verbeteren.

Ik kan de islam onmogelijk eng vinden. Er zijn zoveel overtuigingen en geloven die nauwkeurig bekeken vol met enge teksten zitten. Ik vind het wel eng te zien hoe met name pakistaanse, arabische en deels turkse moslims geweld, haat en agressie nuttiger vinden dan zichzelf een schop onder de kont geven en de handen uit de mouwen te steken om hun eigen positie eens te verbeteren.
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 23:35:

En ja tekenis ik weet waar ik in geloof

zo moeilijk tegeloven dat een moslim zo denkt

en mensen niks verkeerds doetDat is een opmerkelijke zin. Kan je die toelichten?
quote:tekenis schreef op 14 september 2014 @ 23:49:

[...]

Dat is een opmerkelijke zin. Kan je die toelichten?

Niks opmerkelijks aan jullie vinden de islam tog zo eng

Dat bedoel ik er mee dus is het kennelijk moeilijk tegeloven dat moslims gwn in vrede leven net zoals jij en ieder ander

zit niks anders dan dat achter mijn zin
Eldorado, de meeste Duitsers waren ook niet eng in de tweedewereld oorlog. Eng zijn de mensen die hun mond houden als de fanatieke minderheid zijn slag slaat omdat ze er overtuigingstechnisch niet tegenin kunnen gaan. Immers is het naar het voorbeeld van de geliefde profeet.
quote:pientjexxx schreef op 14 september 2014 @ 23:40:

[...]

Het is voor Dreams2006 nuttiger om een studieboek Nederlands te bestuderen dan de koran....
Het is voor mij niet moeilijk te geloven dat een individu gewoon vrede wil. Het is de Islam die dat niet wil, niet zolang de wereld nog niet is bekeerd tot de Islam.

Nou ja, als iedereen tot de juiste versie van de Islam is bekeerd, want onderling is het ook geen feest.
quote:tekenis schreef op 14 september 2014 @ 23:53:

Eldorado, de meeste Duitsers waren ook niet eng in de tweedewereld oorlog. Eng zijn de mensen die hun mond houden als de fanatieke minderheid zijn slag slaat omdat ze er overtuigingstechnisch niet tegenin kunnen gaan. Immers is het naar het voorbeeld van de geliefde profeet.

Ik deel mijn ervaring hier, omdat ik denk dat het onjuist is "de islam" als het probleem te zien.

De onwil om de eigen situatie aan te pakken, en de luiheid om haat en geweld als uitweg te gebruiken voor eigen frustraties is imho het probleem. De islam is tegenwoordig toevallig de populaire route, zoals communisme dat een tijdje eerder was, fascisme ook, etc.

Onder de islam hebben zeer hoogstaande culturen gebloeid, onder het christendom hebben zeer geweldadige en haatdragende destructieve bewegingen bestaan. Etc. Etc.

Het is tamelijk zinloos op de inhoud te debateren met mensen die het intellectuele vermogen missen om twee samenhangende zinnen te produceren, maar die hun ziel en zaligheid aan een ideologie hebben gehangen. Denk ik.

Dit topic onderstreept mijn gelijk, ben ik bang.
quote:tekenis schreef op 14 september 2014 @ 23:59:

Het is voor mij niet moeilijk te geloven dat een individu gewoon vrede wil. Het is de Islam die dat niet wil, niet zolang de wereld nog niet is bekeerd tot de Islam.

Nou ja, als iedereen tot de juiste versie van de Islam is bekeerd, want onderling is het ook geen feest.

Ik denk tekenis dat wat het eens kunnen worden, over het feit dat we het niet eens met elkaar zullen zijn

En dat vind ik prima. Daar zijn discusies voor

ik ga me bedje in en wens je een goede nacht

slaaplkkr
quote:tekenis schreef op 14 september 2014 @ 23:59:

Nou ja, als iedereen tot de juiste versie van de Islam is bekeerd, want onderling is het ook geen feest.Tot die tijd....niets downloaden!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Als ik mag concluderen dat wreedheden en de angsten daarvoor menselijke eigenschappen zijn, Eldorado, dan ben ik het wel met je eens. Wat het gevaarlijk maakt is als een minderheid de meerderheid kan overtuigen op basis van een geloof en dat is het geval in de Islam. De wreedheden vanuit het christendom zijn er zeker geweest, maar valt nergens te verdedigen vanuit het nieuwe testament. De oorlogszucht, dood en verderf is wel te halen uit het leven van Mohammed..

Dream, trusten
We zijn het eens.

Wreedheid en angst zijn menselijk, al te menselijk.

De islam heeft alle ruimte voor een wrede en angstige uitleg. Maar het is niet de islam die het onderliggende probleem vormt, maar de geestelijke luiheid, de wreedheid en de angst.
Overigens, geen enkele zichzelf respecterende lezer met normale intellectuele vermogens kan de Koran serieus nemen als onfeilbaar woord van een alwetende godheid. Een boek zo vol evidente fouten, zo overduidelijk gebaseerd op vroeg middeleeuws, aristoteliaans denken, zo duidelijk reagerend op de gebeurtenissen van de tijd van schrijven, als basis nemen geeft een enorme flexibiliteit. Daarom kent de islam de uitersten van zeer verlichte culutren, mystieke, vredelievende vormen, tot de rauwe, postmoderne wreedheden van een ISIS.
Wat de Islam bindt, is een groot stuk cultuur. Een hele hoop waarden die voor hen heel belangrijk zijn. Dat is heel erg hecht en daar heeft men ook veel aan. Het wordt alleen problematisch als je daar los van wil komen. Ik weet niet in hoeverre mensen echt geloven of in de traditie geloven. Het boek schijnt trouwens nooit bedoeld te zijn als boek, vandaar de vele fouten.
Ik ben ook niet tegen een individu als moslim, ik ben alleen tegen de waarden van de Islam en hekel de respectloosheid tov niet gelovigen en het geweld. Ik vind het steeds lastiger worden om niet te reageren als iemand het weer eens over die slechte joden heeft bijvoorbeeld. Ik ken genoeg moslims die ik waardeer. Maar waarvan ik helaas ook weet dat zij tot de zwijgende meerderheid zullen behoren als er echt stront aan de knikker komt. Kan ik het hen kwalijk nemen? Misschien niet. Je trekt automatisch naar hetgeen waar je voor staat denk ik.

Ik ga slapen. Trusten
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 22:23:

@ pientjexxx

ik ga de discusie met jou niet eens aan

ik vind je namelijk nogal discriminerende uitspraken doen met je steekje los

zijn genoeg moslims gwn gekleed en moslimas gewoon gekleed met hoofddoek.

Maar mijn nek haren gaan bij alle soorten van discriminatie overeind staan of je nou zwart wit paars groen of oranje bent we zijn allemaal van vlees en bloed

Leef en laat leven
Je mag je eigen mening hebben. Zo heb ik ook mijn mening. En ik heb gewoon geen behoefte ook maar iets dichterbij de Islam te komen, op wat voor manier dan ook. Of het nou IS betreft of een buurman.

Vervolgens kan je het discriminatie noemen, dat is jou mening. Ik heb er gewoon geen behoefte aan, en waarom zou ik dat veranderen? Leven en laten leven, zeg jij toch @dreams2006? ( Ik zie trouwens niet echt dat zij "laten leven").

En dan kan het over een enkele persoon gaan. Ik weet zeker dat niet alle moslims "slecht" zijn. Maar Islam overheerst wel hun leven. En dat hoef ik niet in mijn leven en ook niet on mijn buurt.
http://www.youtube.com/watch?v=_kKkY5EpVpY

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven