Gezondheid alle pijlers

Maandverband weggooien bij anderen

15-09-2014 08:17 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren bij een vriend, en ben ongesteld, dus ik moest maandverband verwisselen. Er stond wel een emmertje in het toilet, maar dat was helemaal leeg. Ik voel me dan toch niet vrij om het daarin te gooien, en heb het maar zelf weer meegenomen om thuis weg te gooien. Hoe doen jullie dat?
quote:Dreamer schreef op 15 september 2014 @ 13:42:

Ik heb me echt nooit gerealiseerd dat hordes vrouwen met gebruikte tampons of maandverband in hun tas rondlopen, omdat het smerig is dat in een afvalbakje te gooien.

Wanneer iemand bij mij thuis op visite is en de tas meeneemt naar het toilet denk ik trouwens altijd "Oh.. die is zeker ongesteld" dat is namelijk vaak de enige reden, die ik me kan bedenken. Roken doen ze in de tuin, is een andere deur. Dat ze die tas ook als afvalbakje gebruiken, daar heb ik dan weer nooit bij stilgestaan.

Het is smerig als zo'n gast er na een paar weken achterkomt dat de stank uit het afvalemmertje komt.

En dat kan je allemaal heel expliciet ter sprake brengen zoals er ligt een maandverband of tampon in je afvalbakje, vergeet je hem niet te legen, als zijn ouders/vrienden etc. op bezoek bij sommige mannen, bij andere mannen lijkt het alleen maar alsof je ze nog op moet voeden.

Met een jurkje aan ga je ook niet open en bloot langs het gebak of de hapjes met het maandverband in je hand gewikkeld in een wcpapiertje tegen doorschijning van het bloed. Vandaar de tas (of broekzak) bij gebrek aan tas, die ergens anders staat of je niet bij je hebt. Soms bereik je alsnog de keuken ongemerkt maar al met al zal je het moeten zien te verplaatsen als er ofwel helemaal geen prullenbakje in het toilet is, ofwel als je geen zakje er in ziet en helemaal leeg omdat bijvoorbeeld bij alleen een tampon geen zakje of papiertje zit en het bij veel wcpapier alsnog kan doorlekken.
Ja en precies, je neemt je tas vaak mee omdat je ongesteld bent en gelijk iedereen weet dat. Niet specifiek erg, maar wel enigszins irritant. En het kunnen ook nog andere redenen zijn dat je je tas meeneemt maar meestal is het iets privé.
Dus aan mannen, zorg in ieder geval voor een afvalemmertje met afvalzakje...
Ik ben verbaasd dat er nog zoveel vrouwen maandverband gebruiken. En nog verbaasder dat veel vrouwen hun gebruikte tampon / maandverband in wc-papier wikkelen en in de prullenbak gooien. Zeker met tampons drukt dat toch heel snel door? Dan ligt er zo'n vies vochtig rood-bruin pakketje in de vuilnisbak te stinken, getsie.

Je hebt toch gewoon die roze en blauwe maandverbandzakjes, knoopje erin en klaar. Kan je het gewoon in de keuken-prullenbak weggooien.
quote:clemance schreef op 15 september 2014 @ 14:26:

Ik ben verbaasd dat er nog zoveel vrouwen maandverband gebruiken. En nog verbaasder dat veel vrouwen hun gebruikte tampon / maandverband in wc-papier wikkelen en in de prullenbak gooien. Zeker met tampons drukt dat toch heel snel door? Dan ligt er zo'n vies vochtig rood-bruin pakketje in de vuilnisbak te stinken, getsie.

Je hebt toch gewoon die roze en blauwe maandverbandzakjes, knoopje erin en klaar. Kan je het gewoon in de keuken-prullenbak weggooien.

Ehm, omdat ik anders doorlek? En ik dus dubbelop gebruik... Of dat het al bijna over is of nog maar net begonnen en het anders pijn doet bij het eruit halen?

Die roze en blauwe maandverbandzakjes schijnen door. Als je hele tampon of maandverband in bloed gedrenkt is, loopt dat echt lekker in je hand of in het verder lege prullenbakje van je net nieuwe scharrel.

Zeker met tampons drukt dat toch heel snel door? Dan ligt er zo'n vies vochtig rood-bruin pakketje in de vuilnisbak te stinken, getsie.

Maar, je gooit het toch in een prullenbak? die is toch bedoeld voor afval? Ik leg die tampon niet in een bonbonnière op tafel
Ik heb die zakjes op mijn eigen wc hangen/liggen. Neem ze niet overal mee naar toe.
Later is nu
quote:milna schreef op 15 september 2014 @ 11:36:

[...]

Neem jij je tas niet mee naar het toilet? En ik hoef nooit verantwoording af te leggen als ik even naar buiten loop. Mensen doen dat vaak om even een sigaretje te roken of om even te bellen, dus er is niets raars aan om even naar buiten te lopen. Niemand vraagt aan de ander wat hij/zij gaat doen buiten.

Er loopt hier nooit iemand van het bezoek opeens buiten.

En ben je overal waar je komt met de auto dan?
quote:mwcactus schreef op 15 september 2014 @ 12:18:

Ik gebruik alleen tampons en die gaan gewoon in de wc hoor.. Thuis, bij een ander of op mijn werk gewoon in de wc. Een flinke drol is groter en die gaat er ook doorheen. Nooit een probleem mee gehad (jaartje of 30 inmiddels) en ik verwacht er ook geen problemen mee dus ik blijf het gewoon doen wel zo makkelijk. Maandverband vind ik sowieso goor en een cupje krijg ik echt lichte kokhals neigingen van, zo een bakje bloed en dat gaan lopen omspoelen. BluhhhDie drol lost op, die tampon niet!! Ga jij de rekening betalen van 400 euro ???
Maandverband verpakt in de prullenbak, waar die ook staat, tampons door de plee.
Mijn hemel. Het lijkt wel of het hebben over het lozen van nucleair kern afval in plaats van een maandverbandje. Waar gaat dit over? Gooi die zooi in de prullenbak, in een zakje. KLAAR. wat een gedoe zeg.
quote:eldorado schreef op 15 september 2014 @ 08:36:

Ik zou, om het vriendelijk te zeggen, best verbaasd zijn als ik maandverband zou aantreffen in het emmertje voor lege wc-rolletjes. Plan dan wat beter.Plan dan wat beter? SOms valt het niet te plannen. Je kunt niet bepalen hoeveel je vloeit. Het komt zoals het komt.

Je hebt toch gewoon die roze en blauwe maandverbandzakjes, knoopje erin en klaar. Kan je het gewoon in de keuken-prullenbak weggooien.Wat moet ik dan, als de grootste tampon na een uur al doorlekt?? snap je niet dat sommige mensen het beide moeten gebruiken?
In de categorie 'dingen die alleen raar zijn op het Viva Forum': afval in een afvalbakje stoppen.

Maar goed, ik heb hier in ieder geval geleerd dat ik expliciet tegen mijn gasten moet zeggen dat ze hun maandverband/tampon niet mogen doorspoelen (ook als ze ouder zijn dan 13).
Liever elitair dan een pauper!
quote:lilalinda schreef op 15 september 2014 @ 14:40:

[...]

Maar, je gooit het toch in een prullenbak? die is toch bedoeld voor afval? Ik leg die tampon niet in een bonbonnière op tafel

quote:pipootje schreef op 15 september 2014 @ 14:53:

[...]

Wat moet ik dan, als de grootste tampon na een uur al doorlekt?? snap je niet dat sommige mensen het beide moeten gebruiken?

Ik wist dat niet nee, dat sommige vrouwen zo enorm heftig ongesteld zijn dat de grootste tampon na een uur al doorlekt. Nu wel. Wat heftig.

Overigens heb ik de mooncup, dan heb je geen last meer van zakjes en het stiekem lozen van tampons en wc-papier.
quote:geordie schreef op 15 september 2014 @ 14:48:

Mijn hemel. Het lijkt wel of het hebben over het lozen van nucleair kern afval in plaats van een maandverbandje. Waar gaat dit over? Gooi die zooi in de prullenbak, in een zakje. KLAAR. wat een gedoe zeg.

Het gaat er over dat sommige mensen het zien als nucleair kernafval en je niet altijd zin heb in bepaalde denkbeelden of discussies en het soms ook niet zo hygienisch kan bij anderen of netjes anders kan.

Stel een meisje/vrouw komt thuis bij Eldorado, ze bloedt dusdanig dat ze elk uur haar tampon én maandverband moet verwisselen en er zijn andere vrienden of ouders op bezoek, het prullenbakje zonder zakje voor alleen de wcrollen mag er niet voor worden gebruikt. Neenee, zomaar weggooien in het prullenbakje is dan onhandig en je zult het dus ergens in moeten wikkelen en vervoeren naar wel een prullenbak, kom je de gang op terwijl het andere bezoek net binnenkomt of weggaat of de gastvrouw en heer volgen je met argusogen als je de kamer weer binnenkomt en je vertrekt naar hun keuken op zoek naar de afvalbak... ;).
quote:Paekzwart schreef op 15 september 2014 @ 15:14:

[...]

Het gaat er over dat sommige mensen het zien als nucleair kernafval en je niet altijd zin heb in bepaalde denkbeelden of discussies en het soms ook niet zo hygienisch kan bij anderen of netjes anders kan.

Stel een meisje/vrouw komt thuis bij Eldorado, ze bloedt dusdanig dat ze elk uur haar tampon én maandverband moet verwisselen en er zijn andere vrienden of ouders op bezoek, het prullenbakje zonder zakje voor alleen de wcrollen mag er niet voor worden gebruikt. Neenee, zomaar weggooien in het prullenbakje is dan onhandig en je zult het dus ergens in moeten wikkelen en vervoeren naar wel een prullenbak, kom je de gang op terwijl het andere bezoek net binnenkomt of weggaat of de gastvrouw en heer volgen je met argusogen als je de kamer weer binnenkomt en je vertrekt naar hun keuken op zoek naar de afvalbak... ;).Uh ja... en dan? Is het zo bizar om iets in de prullenbak te gooien? Of het is een enorme schande als andere mensen weten dat je ongesteld bent? We leven toch niet in het stenentijdperk. Kom op zeg..
quote:geordie schreef op 15 september 2014 @ 15:20:

[...]

Uh ja... en dan? Is het zo bizar om iets in de prullenbak te gooien? Of het is een enorme schande als andere mensen weten dat je ongesteld bent? We leven toch niet in het stenentijdperk. Kom op zeg..lees het even nog een keer, en denk er de cynische ondertoon bij
Ik snap ook niet zo waarom je zo'n zakje stiekem zou moeten weggooien eigenlijk.
Jeetje. Niet naar bijvoorbeeld Griekenland op vakantie hoor! Daar moet je je gebruikte toiletpapier ook in het emmertje stoppen. Neem je dat ook mee in je tas?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:riannerianne schreef op 15 september 2014 @ 15:23:

Ik snap ook niet zo waarom je zo'n zakje stiekem zou moeten weggooien eigenlijk.

Ik vind het nooit nodig, dat mensen weten dat ik ongesteld ben.

Om te voorkomen, dat ik opmerkingen krijg als "wat ben je chagrijnig, ... ongesteld"
Ik heb een vrouwelijke collega die geen prullenbakje op haar wc heeft, geen maandverband of tampons, geen nieuwe wc-rol en ze heeft ook geen wc-borstel op het toilet staan. Ze heeft ook eigenlijk liever niet dat je bij haar naar het toilet gaat.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:clemance schreef op 15 september 2014 @ 15:06:

[...]

Ik wist dat niet nee, dat sommige vrouwen zo enorm heftig ongesteld zijn dat de grootste tampon na een uur al doorlekt. Nu wel. Wat heftig.

Overigens heb ik de mooncup, dan heb je geen last meer van zakjes en het stiekem lozen van tampons en wc-papier.

Ik weet niet hoeveel uur je met een mooncup kan doen als je elk uur al een maandverband én tampon nodig heb?

Lees net bij sommige vrouwen maar 4 uur voordat bijvoorbeeld de softcup vol is. www.softcup.nl

"- Softcup werkt minimaal 2x langer dan tampons en maandverband tot een maximum van 12 uur. "

"op mijn zwaarste dag moest ik de keeper elke 2 uur verwisselen"

http://home.tiscali.nl/cu ... -nieuws.html#.VBbmE2M2A40

Stel je bent bij een vriendje of bent wezen stappen, je bent daar toch wel meer dan12 uur of meer. Op een gegeven moment moet dat ding er uit, je leegt hem, op dat moment stroomt er bijvoorbeeld alweer bloed naar beneden terwijl je hem er uit heb. Dan moet hij of een nieuwe er weer in maar zit er al wat onder het bloed waardoor je vingers vies kunnen worden als je zwaar ongesteld bent? Of zie ik dat verkeerd?

Dan heb je een wastafeltje nodig binnen de deuren van het privétoilet en dat is er ook niet altijd.
quote:mwcactus schreef op 15 september 2014 @ 12:43:

[...]

Die sla ik af sorry. Maar ik was er serieus niet van op de hoogte dat hele volksstammen hun tampons niet doorspoelen uit angst voor verstopping. Ik heb het nog nooit meegemaakt in elk geval en vele met mij volgens mij niet. Ik heb thuis ook niet anders geleerd en ook met meerdere vrouwen toch nooit een probleem. Tenzij je zo een vermaal geval hebt moet het toch gewoon de rioolbuis door gaan. Ik heb een keer een verstopping in het toilet gehad en dat kwam doordat het wcblokje inclusief houder in de pot was verdwenen en vast zat. Die gebruik ik nu dus niet meer, probleem opgelost.Een vriendin van mij wist dat ook niet met als gevolg: verstopping bij mij thuis. Ik kan je zeggen dar het een dure grap was en bovendien nog gênant ook want ik kreeg uiteraard de schuld als vrouw des huizes zijnde.
quote:Paekzwart schreef op 15 september 2014 @ 15:32:

[...]

Stel je bent bij een vriendje of bent wezen stappen, je bent daar toch wel meer dan12 uur of meer. Op een gegeven moment moet dat ding er uit, je leegt hem, op dat moment stroomt er bijvoorbeeld alweer bloed naar beneden terwijl je hem er uit heb. Dan moet hij of een nieuwe er weer in maar zit er al wat onder het bloed waardoor je vingers vies kunnen worden als je zwaar ongesteld bent? Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb die cups geprobeerd, en vind ze niet handig voor de eerste dagen. Ik heb ze inderdaad na 2 uur vol. Waarbij het doorlekken bij zo'n cup heftiger gaat, dan bij een tampon, Waar een tampon met een drupje begint, heeft zo'n cup meteen een guts.

In ja, je krijgt en vieze vingers van, maar dat heb je ook bij het vervangen van een volle tampon, dat vind ik ook niet zo erg. Die was ik wel weer.

Voor de lichtere dagen is het best handig (maar niet zo ideaal, als ik gehoopt had)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven