enge/vreemde ervaringen met geesten e.d.
woensdag 17 september 2014 om 17:56
In principe geloof ik niks.
Zeker de laatste tijd zie je veel docu's waarin ze allerlei verklaringen hebben voor alle soorten verschijningen en geluiden.
Er is nog nooit een bewezen foto geweest van een geest.
Dus ik sta er erg nuchter in.
Maar toch ik was een jaar of 13 heb ik iets gezien meegemaakt wat echt echt echt niet te verklaren is. Klaar lichte dag en niet onder invloed, gewoon bij iemand thuis met meerdere mensen erbij.
Ik ben toen heel lang bang geweest en heel lang door die gebeurtenis ervan overtuigt geweest dat het bestaat.
Iedere keer als ik nu zeg dat ik het niet geloof denk ik toch aan dat moment.
Ik heb de 30 jaar erna nooit meer iets raars meegemaakt en gezien.
Dus de herinneringen daaraan verdwijnt steeds meer naar de achtergrond.
Zeker de laatste tijd zie je veel docu's waarin ze allerlei verklaringen hebben voor alle soorten verschijningen en geluiden.
Er is nog nooit een bewezen foto geweest van een geest.
Dus ik sta er erg nuchter in.
Maar toch ik was een jaar of 13 heb ik iets gezien meegemaakt wat echt echt echt niet te verklaren is. Klaar lichte dag en niet onder invloed, gewoon bij iemand thuis met meerdere mensen erbij.
Ik ben toen heel lang bang geweest en heel lang door die gebeurtenis ervan overtuigt geweest dat het bestaat.
Iedere keer als ik nu zeg dat ik het niet geloof denk ik toch aan dat moment.
Ik heb de 30 jaar erna nooit meer iets raars meegemaakt en gezien.
Dus de herinneringen daaraan verdwijnt steeds meer naar de achtergrond.
woensdag 17 september 2014 om 18:04
Hoi, vind het super intresant allemaal. Ik ben een nuchtere type? Maaaaar wat ik dit weekend meegemaakt vergeet ik nooit meer in mijn leven. Het was vrijdag avond man zou gaan stappen en ik ging lekker vroeg mijn bedje in, ik las een boek en mijn nachtlampje stond aan.... Vanuit mijn deuropening kan ik de gang op kijken... Ik hoorde iemand langzaam de trap op komen en dacht het zal wel... Na een poosje weer ik dacht nu ga ik stoppen met lezen en alleen luisteren en ja hoor je hoorde voetstappen.... Ik kreeg het brnauwd en heb gelijk mijn man sms gestuurd... Hij was gelukkig vrij snel thuis en vond het ook niet bij me passen, voordat man thuis was zag ik ook telkens schaduw in de gang ik schijte letterlijk bijna in mijn broek
Vind het vreemd en dacht he
Vind het vreemd en dacht he
woensdag 17 september 2014 om 18:11
Wat wel heel mooi was waar ik niet bang van werd: afgelopen 19 juli ben ik zwanger geraakt (eisprong die dag) en in die nacht hoorde ik een soort babygehuil in huis. Heel kort maar. Dacht eerst dat het mijn kat was, die kan dat zo goed nadoen, maar die lag naast me te pitten!
Heb al eens eerder gehoord van iemand die het ook hoorde en toen zwanger bleek te zijn. Nou het bleek echt zo te zijn...
Heb al eens eerder gehoord van iemand die het ook hoorde en toen zwanger bleek te zijn. Nou het bleek echt zo te zijn...
woensdag 17 september 2014 om 19:11
quote:strikjemetstippels schreef op 17 september 2014 @ 17:59:
mafalda, je kan toch iets met je hersenen aan de hand hebben gehad op dat moment? Vriendin van me had een tumor, dat wist ze nog niet, die zag en hoorde ook van alles. Hoef je niet eens voor te drinken/drugs te nemen.
Zo dat mag ik niet hopen zeg
Maar goed ik had dus middag pauze van school.
Gebruikelijk was dat we dan wel eens met vriendinnetjes mee gingen naar huis om daar je boterham te eten.
Die keer ging ik voor het eerst naar het huis van een vriendin.
3 Kamerflatje stampens volgestouwd.
Moeder en 2 jongere zusjes thuis.
Moeder hangt de was op in de douche.
Ik met de 3 zusjes op de bank.
Zegt vriendin jij leest toch dat boek "krassen in het tafelblad"?.
Ze zei geloof je het, ik nog ik weet niet.
Toen zei ze moet je kijken....
Er hingen aan de muur van die sepia foto's in lijsten met zo een donker bruine rand.
Dus ik loop naar zo een foto en gelijk zag ik het, in de bruine kader zaten allemaal afbeeldingen van gezichten, heel duidelijk met een haardracht van 2 eeuwen geleden, knot hoge blouse met broches.
Ik wende mijn blik af en binnen een seconde zag ik.het ook bij de andere foto's.
Mijn hart bonsde in mijn keel en voor ik het wist zat ik weer op de bank helemaal van de kaart.
Haar moeder had het tafereel gezien en lachte heel hard.
Ik weet het....stom verhaal...maar het heeft jaren en nu nog regelmatig in mijn kop afgespeeld.
Ik heb hier nooit een nuchtere verklaring voor gehad.
Die vriendin woont hier nog in de buurt.
Zo 1 x per jaar lopen we elkaar tegen het lijf bij de winkels ofzo.
We groeten elkaar alleen.
Ik neem mezelf steeds voor om het nog eens aan haar te vragen, maar op 1 of andere manier vind ik het raar.
mafalda, je kan toch iets met je hersenen aan de hand hebben gehad op dat moment? Vriendin van me had een tumor, dat wist ze nog niet, die zag en hoorde ook van alles. Hoef je niet eens voor te drinken/drugs te nemen.
Zo dat mag ik niet hopen zeg
Maar goed ik had dus middag pauze van school.
Gebruikelijk was dat we dan wel eens met vriendinnetjes mee gingen naar huis om daar je boterham te eten.
Die keer ging ik voor het eerst naar het huis van een vriendin.
3 Kamerflatje stampens volgestouwd.
Moeder en 2 jongere zusjes thuis.
Moeder hangt de was op in de douche.
Ik met de 3 zusjes op de bank.
Zegt vriendin jij leest toch dat boek "krassen in het tafelblad"?.
Ze zei geloof je het, ik nog ik weet niet.
Toen zei ze moet je kijken....
Er hingen aan de muur van die sepia foto's in lijsten met zo een donker bruine rand.
Dus ik loop naar zo een foto en gelijk zag ik het, in de bruine kader zaten allemaal afbeeldingen van gezichten, heel duidelijk met een haardracht van 2 eeuwen geleden, knot hoge blouse met broches.
Ik wende mijn blik af en binnen een seconde zag ik.het ook bij de andere foto's.
Mijn hart bonsde in mijn keel en voor ik het wist zat ik weer op de bank helemaal van de kaart.
Haar moeder had het tafereel gezien en lachte heel hard.
Ik weet het....stom verhaal...maar het heeft jaren en nu nog regelmatig in mijn kop afgespeeld.
Ik heb hier nooit een nuchtere verklaring voor gehad.
Die vriendin woont hier nog in de buurt.
Zo 1 x per jaar lopen we elkaar tegen het lijf bij de winkels ofzo.
We groeten elkaar alleen.
Ik neem mezelf steeds voor om het nog eens aan haar te vragen, maar op 1 of andere manier vind ik het raar.
woensdag 17 september 2014 om 19:21
quote:vlindertje1991 schreef op 17 september 2014 @ 16:38:
Toen Uri Geller nog op tv was kon je voor de tv vragen of een overleden dierbare een sijntje kon achterlaten, dit hebben wij gedaan. Eerst gebeurde er niks en ik zei ook nog zo dom, zie je nou wel allemaal nep!! Toen die nacht was het echt raak hoor.. Er werd op mijn slaapkamerdeur getikt op een bepaald deuntje en ook behoorlijk hard. Mijn ex en ik keken elkaar bang aan en zijn dicht tegen elkaar aangekropen onder de dekens. Mijn vader heeft dit trouwens ook gehoord! De volgende ochtend komen wij beneden en zegt mijn moeder, leuk hoor wat jullie hebben gedaan! ik zo huh wat bedoel je? Wij hadden een plank boven de tv (oude breedbeeld tv) met daarop dingetjes en beeldjes. Ook 2 honden beeldjes die we hadden gekregen van mijn stiefopa. Die beeldjes waren van de plank afgevallen en lagen boven op de tv en die was dus mooi beschadigd toen.
Het gekke is dat mijn stiefopa het nog over die beeldjes had toen hij aan de morfine zat. Hij zei toen boos tegen mijn moeder dat ze die beeldjes terug moest geven.
Daarna heb ik nog wel wat dingen mee gemaakt en ben er achter gekomen dat ik ook spiritueel ben. Maar hier begon alles mee.Een wat?
Toen Uri Geller nog op tv was kon je voor de tv vragen of een overleden dierbare een sijntje kon achterlaten, dit hebben wij gedaan. Eerst gebeurde er niks en ik zei ook nog zo dom, zie je nou wel allemaal nep!! Toen die nacht was het echt raak hoor.. Er werd op mijn slaapkamerdeur getikt op een bepaald deuntje en ook behoorlijk hard. Mijn ex en ik keken elkaar bang aan en zijn dicht tegen elkaar aangekropen onder de dekens. Mijn vader heeft dit trouwens ook gehoord! De volgende ochtend komen wij beneden en zegt mijn moeder, leuk hoor wat jullie hebben gedaan! ik zo huh wat bedoel je? Wij hadden een plank boven de tv (oude breedbeeld tv) met daarop dingetjes en beeldjes. Ook 2 honden beeldjes die we hadden gekregen van mijn stiefopa. Die beeldjes waren van de plank afgevallen en lagen boven op de tv en die was dus mooi beschadigd toen.
Het gekke is dat mijn stiefopa het nog over die beeldjes had toen hij aan de morfine zat. Hij zei toen boos tegen mijn moeder dat ze die beeldjes terug moest geven.
Daarna heb ik nog wel wat dingen mee gemaakt en ben er achter gekomen dat ik ook spiritueel ben. Maar hier begon alles mee.Een wat?
woensdag 17 september 2014 om 19:22
woensdag 17 september 2014 om 19:26
quote:Thordis schreef op 17 september 2014 @ 18:45:
Geestig topic.
Vooropgesteld: ik geloof niet in geesten, spoken, de duivel of god.
Het valt mij wel altijd op (en daardoor begrijp ik niet waarom mensen er wel in geloven) dat de geestverschijningen, die ook hier worden verteld, bestaan uit: kloppen op de deur, voetstappen, gekke plekken op een foto of dingen die vallen of aan en uit gaan.
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen: "en toen kwam er ineens een geest op me af en die gaf me toch een rechtse op de neus! Man ik bloedde als een rund!"
Ja, jn films, maar in het echte leven houdt het op bij bovenstaande dingen.
Geestig topic.
Vooropgesteld: ik geloof niet in geesten, spoken, de duivel of god.
Het valt mij wel altijd op (en daardoor begrijp ik niet waarom mensen er wel in geloven) dat de geestverschijningen, die ook hier worden verteld, bestaan uit: kloppen op de deur, voetstappen, gekke plekken op een foto of dingen die vallen of aan en uit gaan.
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen: "en toen kwam er ineens een geest op me af en die gaf me toch een rechtse op de neus! Man ik bloedde als een rund!"
Ja, jn films, maar in het echte leven houdt het op bij bovenstaande dingen.