Sophia Kinderziekenhuis... frustratie
maandag 22 september 2014 om 16:42
Na jaren aanmodderen eindelijk een doorverwijzing gekregen om naar het sophia te mogen. Na een wachttijd van 3 maanden een eerste afspraak. Wij hadden ( wellicht onterecht) de stille hoop dat ze het dossier van onze zoon al hadden doorgekeken. Niets was minder waar. Na een paar kleine testjes werden we naar huis gestuurd met medicatie om "uit te proberen".
een maand lang antibiotica en een nieuwe inhalator.
De inhalator hebben we maar 1 dag gebruikt want na uitvoerig lezen van de bijsluiter en daarna contact met de kinderarts bleek er bij iedere inhalatie Alcohol vrij te komen die voor mensen met een verslavingsverleden of die andere medicatie gebruikten schadelijk kon zijn. Dat ik dit mijn 5 jarige zoon niet wilde geven begreep de arts, echter ze wist dit niet. En dus weer stoppen en weer wat anders proberen.
Omdat we daar inmiddels onder behandeling zijn is de afspraak gemaakt dat, wanneer hij achteruit gaat of slechter wordt, wij direct contact met hun opnemen voor ruggespraak of advies.
Helaas blijkt dit in de praktijk onmogelijk want ik krijg standaard een bandje dat ze mij "helaas nu niet te woord kunnen staan en ik op een later tijdstip terug moet bellen"
Uiteindelijk na 12 keer bellen 1 keer iemand aan de lijn gehad. Die mij halverwege mijn verhaal onderbrak en zonder pardon doorverbond naar de cardiologie. Die ik dus niet nodig had, want mijn zoon heeft slechte longen, geen slecht hart.
Weer geprobeerd te bellen, maar helaas, wij kunnen u nu niet te woord staan.
Uiteindelijk van gekkigheid niet meer wetende wat te doen de kinderarts van ons plaatselijke ziekenhuis maar weer gebeld. Zij heeft contact opgenomen via de directe doorkiesnummers en het verzoek gedaan om mij z.s.m. te bellen. Helaas... tot op heden niets gehoord.
Ik vind het zo frustrerend dat zo`n afdeling zo slecht bereikbaar is. Ik begrijp echt wel dat er meer patiënten zijn maar dan kan je de telefoon toch nog wel gewoon aannemen? zucht...... ik loop voor de zoveelste keer tegen de medische muren op. En daar zit ik dan, met mijn kind die iedere dag benauwder wordt.
een maand lang antibiotica en een nieuwe inhalator.
De inhalator hebben we maar 1 dag gebruikt want na uitvoerig lezen van de bijsluiter en daarna contact met de kinderarts bleek er bij iedere inhalatie Alcohol vrij te komen die voor mensen met een verslavingsverleden of die andere medicatie gebruikten schadelijk kon zijn. Dat ik dit mijn 5 jarige zoon niet wilde geven begreep de arts, echter ze wist dit niet. En dus weer stoppen en weer wat anders proberen.
Omdat we daar inmiddels onder behandeling zijn is de afspraak gemaakt dat, wanneer hij achteruit gaat of slechter wordt, wij direct contact met hun opnemen voor ruggespraak of advies.
Helaas blijkt dit in de praktijk onmogelijk want ik krijg standaard een bandje dat ze mij "helaas nu niet te woord kunnen staan en ik op een later tijdstip terug moet bellen"
Uiteindelijk na 12 keer bellen 1 keer iemand aan de lijn gehad. Die mij halverwege mijn verhaal onderbrak en zonder pardon doorverbond naar de cardiologie. Die ik dus niet nodig had, want mijn zoon heeft slechte longen, geen slecht hart.
Weer geprobeerd te bellen, maar helaas, wij kunnen u nu niet te woord staan.
Uiteindelijk van gekkigheid niet meer wetende wat te doen de kinderarts van ons plaatselijke ziekenhuis maar weer gebeld. Zij heeft contact opgenomen via de directe doorkiesnummers en het verzoek gedaan om mij z.s.m. te bellen. Helaas... tot op heden niets gehoord.
Ik vind het zo frustrerend dat zo`n afdeling zo slecht bereikbaar is. Ik begrijp echt wel dat er meer patiënten zijn maar dan kan je de telefoon toch nog wel gewoon aannemen? zucht...... ik loop voor de zoveelste keer tegen de medische muren op. En daar zit ik dan, met mijn kind die iedere dag benauwder wordt.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 22 september 2014 om 17:04
Wanneer heb je weer een afspraak? Kun je dan aangeven dat je nooit iemand te pakken krijgt en of er een ander nummer/noodlijn is voor dit soort gevallen?
Heb je wel een arts gezien tijdens het eerste consult, of was het iemand in opleiding? Zorg dat je een volgende keer je vragen goed op papier hebt en dat je antwoorden krijgt voor je weg gaat.
En heel veel sterkte! Lijkt me vreselijk machteloos zo.
Heb je wel een arts gezien tijdens het eerste consult, of was het iemand in opleiding? Zorg dat je een volgende keer je vragen goed op papier hebt en dat je antwoorden krijgt voor je weg gaat.
En heel veel sterkte! Lijkt me vreselijk machteloos zo.
maandag 22 september 2014 om 17:06
Hier in het wkz hetzelfde probleem. Of ze nu gigantisch overvraagd worden of heel slecht georganiseerd zijn weet ik niet, maar contact buiten het reguliere om is heel lastig. Als het echt dringend is kan je hier wel buiten poli tijden contact opnemen met de dienstdoende kinderarts, die belt dan de specialist die achterwacht heeft (nefrologie is niet standaard aanwezig, andere specialismes zijn misschien gewoon in huis).
if we all light up, we can scare away the dark...
maandag 22 september 2014 om 17:08
Mail wordt ook niet op gereageerd, gewoon niets.
Ik heb 15 oktober weer een afspraak. Ik zie dan wel weer een arts, die werkt onder een professor, maar er kan zoveel gebeuren in de tussentijd. Ze hebben het daar blijkbaar zo druk dat je met geluk 4 keer per jaar iemand ziet.
Ik heb antwoorden gekregen op mijn vragen. Dat is nu niet aan de orde. De afspraak is dat wanneer mijn kind slechter wordt ik moet bellen zodat ze kunnen handelen. Alleen ik kan niet bellen.
Ik moet blijkbaar wachten tot hij op zijn tandvlees loopt en het zo erg is dat ik bij SEH terecht kom. In ons plaatselijke ziekenhuis zeggen ze, ja eigenlijk moeten ze hem daar eens zien... je mag komen maar je staat daar onder behandeling.
Echt ik ben zo boos nu.... ze hebben gewoon niet terug gebeld. Ik word gewoon niet serieus genomen. En dat is dan een academisch ziekenhuis. Schiet alleen geen klap op.
Ik heb 15 oktober weer een afspraak. Ik zie dan wel weer een arts, die werkt onder een professor, maar er kan zoveel gebeuren in de tussentijd. Ze hebben het daar blijkbaar zo druk dat je met geluk 4 keer per jaar iemand ziet.
Ik heb antwoorden gekregen op mijn vragen. Dat is nu niet aan de orde. De afspraak is dat wanneer mijn kind slechter wordt ik moet bellen zodat ze kunnen handelen. Alleen ik kan niet bellen.
Ik moet blijkbaar wachten tot hij op zijn tandvlees loopt en het zo erg is dat ik bij SEH terecht kom. In ons plaatselijke ziekenhuis zeggen ze, ja eigenlijk moeten ze hem daar eens zien... je mag komen maar je staat daar onder behandeling.
Echt ik ben zo boos nu.... ze hebben gewoon niet terug gebeld. Ik word gewoon niet serieus genomen. En dat is dan een academisch ziekenhuis. Schiet alleen geen klap op.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 22 september 2014 om 17:12
maandag 22 september 2014 om 17:15
nina, ik snap wat je bedoeling is hoor, maar A) naar Amsterdam kost me minimaal een uur rijden. In geval van nood is dat te lang, en
we zijn daar net onder behandeling. Ik blijf mijn kind van hot naar her slepen.
Ik heb net weer gebeld naar het hoofdnummer.. die verbinden me steeds door met Cardiologie. Snappen het niet. Hoe hard ik ook praat, hoe langzaam ik praat, het maakt niet uit, ik krijg de cardiologie afdeling.
Ik ga echt een dikke klacht indienen.... t gaat om een kind! Niet om een halfje brood...
Ik heb net weer gebeld naar het hoofdnummer.. die verbinden me steeds door met Cardiologie. Snappen het niet. Hoe hard ik ook praat, hoe langzaam ik praat, het maakt niet uit, ik krijg de cardiologie afdeling.
Ik ga echt een dikke klacht indienen.... t gaat om een kind! Niet om een halfje brood...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 22 september 2014 om 17:17
Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Al die bezuinigingen...
Mijn moeder ligt in het ziekenhuis, heel naar, maar je kind is erger.. als daar uberhaupt gradaties in zijn.
St Fransiscus Rotterdam, ondanks , supergoede dure verzekering gewoon op zaal, geen aandacht, druk, veel wordt vergeten..Maar ja, ik ken ook de andere kant.. ze hebben het gewoon echt heel druk.
Ik wens je nogmaals veel sterkte en blijf er gewoon bovenop zitten, is echt het enige.
Al die bezuinigingen...
Mijn moeder ligt in het ziekenhuis, heel naar, maar je kind is erger.. als daar uberhaupt gradaties in zijn.
St Fransiscus Rotterdam, ondanks , supergoede dure verzekering gewoon op zaal, geen aandacht, druk, veel wordt vergeten..Maar ja, ik ken ook de andere kant.. ze hebben het gewoon echt heel druk.
Ik wens je nogmaals veel sterkte en blijf er gewoon bovenop zitten, is echt het enige.
maandag 22 september 2014 om 17:20
quote:tatlitatli schreef op 22 september 2014 @ 17:17:
Vragen om dienstdoende kinderarts al geprobeerd?
lukt niet, wordt ik doorverbonden naar de poli waar ik wederom hoor: helaas kunnen wij u op dit moment niet te woord staan. Belt u op een later tijdstip nog eens.
echt mijn bloed kookt...
Vragen om dienstdoende kinderarts al geprobeerd?
lukt niet, wordt ik doorverbonden naar de poli waar ik wederom hoor: helaas kunnen wij u op dit moment niet te woord staan. Belt u op een later tijdstip nog eens.
echt mijn bloed kookt...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 22 september 2014 om 17:23
Dat is wel heel raar! Poli is allang gesloten natuurlijk. Je moet geen poli hebben maar een dienstdoende arts. Zij het van algemene kindergeneeskunde die contact op kan nemen met de juiste specialist, zij het onmiddellijk de specialist van dienst.
Heeft het Erasmus MC misschien een ander telefoonnummer? Via daar proberen misschien? Er zit geen slimpie achter de centrale lijkt het zo.
Heeft het Erasmus MC misschien een ander telefoonnummer? Via daar proberen misschien? Er zit geen slimpie achter de centrale lijkt het zo.
if we all light up, we can scare away the dark...
maandag 22 september 2014 om 17:24
[quote]lianne2 schreef op 22 september 2014 @ 17:17:
Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Al die bezuinigingen...
Mijn moeder ligt in het ziekenhuis, heel naar, maar je kind is erger.. als daar uberhaupt gradaties in zijn.
St Fransiscus Rotterdam, ondanks , supergoede dure verzekering gewoon op zaal, geen aandacht, druk, veel wordt vergeten..
Ondanks dure verzekering gewoon op zaal? De klasseverpleging is al sinds jaar en dag afgeschaft hoor. 1 persoons kamers zijn nou eenmaal niet altijd voor handen, en gebruiken we bij voorkeur voor besmettelijke patiënten, of als ze heel erg ziek/stervend/onrustig zijn. Nieuwe ziekenhuizen hebben wel vaker 1 persoonskamers.
Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Al die bezuinigingen...
Mijn moeder ligt in het ziekenhuis, heel naar, maar je kind is erger.. als daar uberhaupt gradaties in zijn.
St Fransiscus Rotterdam, ondanks , supergoede dure verzekering gewoon op zaal, geen aandacht, druk, veel wordt vergeten..
Ondanks dure verzekering gewoon op zaal? De klasseverpleging is al sinds jaar en dag afgeschaft hoor. 1 persoons kamers zijn nou eenmaal niet altijd voor handen, en gebruiken we bij voorkeur voor besmettelijke patiënten, of als ze heel erg ziek/stervend/onrustig zijn. Nieuwe ziekenhuizen hebben wel vaker 1 persoonskamers.
maandag 22 september 2014 om 17:26
quote:lianne2 schreef op 22 september 2014 @ 17:23:
Snap ik.
Toch rustig blijven.
Kan je uitzoeken wie de supervisor is?
nee nu niet, ik wil gewoon dat er iemand advies geeft over wat ik moet doen met mijn kind, mij netjes te woord staat en advies geeft.
echt, ik kan wel janken. Ik bel toch niet voor de kat zijn viool...,
Snap ik.
Toch rustig blijven.
Kan je uitzoeken wie de supervisor is?
nee nu niet, ik wil gewoon dat er iemand advies geeft over wat ik moet doen met mijn kind, mij netjes te woord staat en advies geeft.
echt, ik kan wel janken. Ik bel toch niet voor de kat zijn viool...,
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 22 september 2014 om 17:28
@Ambra dat wist ik niet, dank je voor de update.
Raar, dat de verzekering daar wel big time voor casht dan.
Er zijn sowieso veel verschillen qua ziekenhuis, in het IJsselland ( Rdam) hoef je niet met een man op de kamer als je een vrouw bent, in t Fransiscus wel. Maar goed, het gaat om TO en die is volledig begrijpbaar overstuur over haar kind.
Is ook naar, machteloos. Nogmaals sterkte
Raar, dat de verzekering daar wel big time voor casht dan.
Er zijn sowieso veel verschillen qua ziekenhuis, in het IJsselland ( Rdam) hoef je niet met een man op de kamer als je een vrouw bent, in t Fransiscus wel. Maar goed, het gaat om TO en die is volledig begrijpbaar overstuur over haar kind.
Is ook naar, machteloos. Nogmaals sterkte
maandag 22 september 2014 om 17:32
Nou ik vind het absoluut klachtwaardig. Er zit daar dus iemand achter de centrale die geen idee heeft hoe of wat.
Terwijl het volgens mij bij kinderen die onder behandeling zijn in een ac. kinderzkh best gebruikelijk is dat er even gebeld kan worden voor overleg zonder tussenkomst van de poli (en buiten poli tijden). Echt heel slecht!!!!
Ik zou dan toch naar jullie streekziekenhuis gaan, misschien kan de kinderarts daar iemand te pakken krijgen of meedenken?
Terwijl het volgens mij bij kinderen die onder behandeling zijn in een ac. kinderzkh best gebruikelijk is dat er even gebeld kan worden voor overleg zonder tussenkomst van de poli (en buiten poli tijden). Echt heel slecht!!!!
Ik zou dan toch naar jullie streekziekenhuis gaan, misschien kan de kinderarts daar iemand te pakken krijgen of meedenken?
if we all light up, we can scare away the dark...