Ik word gek van binnen

27-09-2014 13:28 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
- verwijderd
Acuut stoppen met paardrijden op zijn paard!
Een rottige situatie inderdaad. Kan jouw vriend de grenzen niet beter bewaken en eens met zijn moeder praten?

Dat ze graag jouw gezelschap zoekt ok, maar ze respecteert jouw grenzen helemaal niet. Jouw vriend is de beste persoon om daar met haar over te praten.

Oh, en ik hoop dat het niet jouw eigen naam is die je hier gebruikt, want dan ben je wel erg makkelijk te vinden.
Die arme vriend van je zit een spagaat.

Aan de ene kant zijn moeder en aan de andere kant zijn vriendin, twee mensen waar hij waarschijnlijk dol op is, maar die elkaar het licht in de ogen n iet gunnen.

Je bent een heuse machtsstrijd aan het voeren die op een gegeven moment alleen nog maar verliezers oplevert.

Het is een foute zaak om van hem te eisen, dat hij zijn moeder afvalt.
Praat die ruzie met zijn moeder op een volwassen manier uit.

Met respect voor elkaars mening en standpunten.

Je hoeft elkaar niet meteen superaardig te gaan vinden, als je maar samen door een deur kunt.
-
In feite doe je hetzelfde als zijn moeder; jouw wil opleggen aan de ander. Als het paard van je vriend is, dan bepaalt hij wat er mee gebeurt ongeacht de redenen en jouw mening daarover. Je hebt je het paard toegeëigend en dat was om te beginnen al vragen om moeilijkheden.

Het klinkt overigens wel ernstig als je hier depressief en erg gespannen van raakt. Volgens mij speelt er meer dan alleen het paard. Wat ik zoal uit je post haal is dat je over je grenzen laat gaan, passief het gedrag van zijn moeder ondergaat en verwacht dat je vriend het probleem voor jou oplost, inclusief verwachten dat hij het paard op neutraal terrein zet zodat jij ongestoord verder tijd aan je hobby kunt besteden. In zekere zin lijk je een beetje op zijn moeder.

Ik kan me goed voorstellen dat je je erg rot voelt over wat nu speelt. Misschien eens praten met een objectief (professioneel) iemand?
Kan ik dit topic overigens na een dag verwijderen? het is ondanks naam nog steeds wel erg herkenbaar misschien :$
Stop toch met paardrijden op dat paard joh!

Het is jouw paard niet eens.

Eis niet, dat het paard ergens anders gestald wordt voordat jij bereid bent met haar die ruzie uit te gaan praten.
Ik kan me best voorstellen dat ze een andere schoondochter had willen hebben en dat ze voortdurend vergeefs probeert om iets met je aan te knopen. Want dat je niet van haar houdt staat natuurlijk duimendik op je gezicht te lezen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
-
Toch heeft je man 50% van haar genen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Laat dat paard aan je vriend en zijn moeder, regel voor jezelf een eigen paard desnoods.
never a failure, always a lesson
2 maanden de tijd om na te denken? Waarover? Niet over het verplaatsen van dat paard, daarover staat zijn besluit vast. Of bedoel je tijd om jou je zin te geven?

Betaal jij de extra kosten als het paard ergens anders gestald wordt?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je begrijpt toch zeker wel, dat je onmogelijk kunt eisen, dat je vriend zijn paard ergens anders stalt? Eisen!!

Misschien is zijn moeder inderdaad niet een van de makkelijkste mensen om mee om te gaan, maar dat ben jij ook niet.

Zeggen ze niet. dat mannen vaak onbewust een vrouw zoeken die op hun moeder lijkt?

Het is je vriend prima gelukt, zo te lezen!
quote:jolien92 schreef op 27 september 2014 @ 13:59:

Retrostar, ik heb het heus wel geprobeerd hoor, ik ben zelf vaak daar geweest en ben dingen samen gaan doen, maar juist doordat ik haar goed ken weet ik hoe ze is en dat ik er gewoon geen klik mee heb. Het is niet zo dat ik vanaf het begin al mijn kont tegen de krib gooi puur en alleen omdat het mijn schoonmoeder is :S

Je kunt toch niet beweren, dat je iemand goed kent, na 3 jaar?

En van die 3 jaar is het grootste deel ook nog eens ruzie en ergenissen geweest.
Je kan een mailtje naar forum@viva.nl sturen om te vragen dit topic te verwijderen. Anders herkent het hele dorp je.

Twee keer per dag op het terrein van je schoonmoeder zijn? Terwijl je daar al gespannen aankomt? En terwijl je werk ook energie kost? Tijd doorbrengen met het paard zou juist ontspannen kunnen zijn.

Je hebt hem al een keuze gegeven. Ik verzorg/berijd je paard alleen als het paard op ander terrein staat. Zolang het paard bij je moeder staat, kom ik daar niet.

Heel begrijpelijk trouwens dat je je hecht aan een dier en dat je een band opbouwt.

Sterkte met je keuze.
quote:nlies schreef op 27 september 2014 @ 14:09:

2 maanden de tijd om na te denken? Waarover? Niet over het verplaatsen van dat paard, daarover staat zijn besluit vast. Of bedoel je tijd om jou je zin te geven?

Betaal jij de extra kosten als het paard ergens anders gestald wordt?

Inderdaad, het kost TO nu geen cent.

Ze kan het zelfs verkopen alsof ze haar vriend er een dienst mee bewijst!

En zo'n lekker voordeeltje laat iemand zich natuurlijk niet graag door de neus boren!
..................
had ik toch echt even de illusie dat mijn laptop het eindelijk goed deed.
Je hebt zelf ook wel veel noten op je zang en je wist waar je aan begon.

Je vriend kan ook een andere verzorger nemen voor het paard.

Dan is het probleem ook opgelost.

Mocht je daar niet blij mee zijn, dan zou hij ook nog zijn vriendin kunnen inruilen. Pas op met ultimatums want die pakken vaak anders uit dan jij denkt.

Jij bent in de val getrapt door de concurrentie met zijn moeder aan te gaan en de boel op scherp te zetten door feitelijk het dilemma 'zij of ik' op te werpen. Ik zou niet zo zeker van mijn zaak zijn dat hij voor jou kiest ipv voor zijn moeder.

Daarbij moet hij helemaal niets en hij hoeft het paard niet te verplaatsen. Er is niet maar 1 oplossing.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als een andere stalling meer kost heb ik aangeboden het verschil te betalen.
Nee Jolien zo een topic laat zich niet verwijder. Je bent zelf verantwoordelijk om een beetje goede anonieme nick te verzinnen en om je verhaal zo op te stellen dat je niet al te herkenbaar bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je kunt niet eisen dat jouw vriend dat paard verplaatst, dus stop 'gewoon' met het te berijden. Dat dat emotioneel moeilijk is begrijp ik, maar al die stress kun je missen als kiespijn. Waarom ga je niet een ander paard berijden op een neutrale plek waar je zelf ontspanning van hebt?

Verder kan ik me voorstellen dat dit niet de enige keer zal zijn dat jouw vriend moet kiezen tussen jullie. Hoe verloopt dit op andere momenten?
viva-amber, er is nergens een naam te lezen of een plaats.. alleen uit de context zou iets opgemaakt kunnen worden. maar zonder die context kon ik dit probleem ook niet voorleggen.

en on topic: ik ben de concurrentiestrijd niet aangegaan met haar. zij ging die aan met mij, al vanaf het begin. ik voelde me daardoor bedreigd en mensen in mijn omgeving raadden me aan om eens op mijn strepen te gaan staan, ook tegenover mijn vriend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven