Ik word gek van binnen

27-09-2014 13:28 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
- verwijderd
Dat is dus precies de reden van de titel van dit topic: hoe je het ook wendt of keert, er is geen fijne oplossing. Ik heb nu wel wat meer inzicht in hoe andere mensen deze kwestie zien, en dat was ook mijn doel hiermee. Dus dat is fijn. Overigens krijg ik nog steeds graag nieuwe reacties hoor als iemand nog andere dingen weet.
quote:jolien92 schreef op 27 september 2014 @ 16:12:

Dat is dus precies de reden van de titel van dit topic: hoe je het ook wendt of keert, er is geen fijne oplossing.

Kom op nou, het is toch een hele fijne oplossing als jij en je schoonmoeder nader tot elkaar kunnen komen???

Er meer begrip tussen jullie ontstaat?

En dan niet meteen over dat paard beginnen in zo'n gesprek maar hoe vervelend het voor jullie allemaal is, dat jullie zo slecht met elkaar overweg kunnen.

Dat het je verdrietig maakt.

En ook zo vervelend voor je vriend die nu constant min of meer gedwongen wordt om partij te kiezen.

Je zou het graag anders zien en zoekt naar compromissen.

Waarom kun/wil je dat niet proberen?
Omdat ik bang ben om met haar een gesprek aan te gaan, omdat het zo'n dominante moeilijke vrouw is.
Waar kan je die schoonmoeders vinden die voor je koken en je huis schoonmaken als je naar je werk bent en die onderbroeken kopen?
Ab imo pectore
Er is geen fijne oplossing? Wat is dat nou voor fatalistische houding.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een volwassen vrouw met een volwassen relatie gaat ook moeilijke gesprekken niet uit de weg.

Haar zoveel mogelijk proberen te ontwijken en je vriend de kastanjes uit het vuur laten halen, gaat niet werken.

Je hebt een passief-agressieve verhouding met je schoonmoeder: het recept voor vele jaren ellende.

Wees de wijste in dit verhaal ook al ben je de jongste. en ga het gesprek aan. Jullie houden nota bene van dezelfde vent!
Jolien, zodra iemand op het forum het woord 'schoonmoeder' in de mond neemt, verschijnen er meteen mensen zonder inlevingsvermogen om je te vertellen hoe fout je wel niet zit. Negeer die reacties.

Natuurlijk heb je geen zin om dagelijks verplicht van alles met je schoonmoeder te doen. Jij hebt ook je eigen leven en dat lijkt ze maar niet te begrijpen, daarom probeert ze de boel te manipuleren met haar gedrag. Zolang je vriend niet tegen haar in durft te gaan, denk ik dat hij wat te weinig ruggengraat heeft en het is de vraag of je op den duur gelukkig hiervan wordt. Ik zou er in elk geval niet tegen kunnen.

Dit zijn moeders die moeilijk kunnen accepteren dat zoonlief een nieuw leven krijgt en willen overal nog steeds een vinger in houden. Gezond klinkt het in elk geval niet.

Ik zou nog een keer met je vriend praten en anders zijn paard maar niet meer berijden. Zolang je vriend niet inziet dat dit niet normaal is én niet tegen zijn moeder in durft te gaan, denk ik niet dat je ooit gelukkig wordt in deze situatie.

Met onderstaande reactie ben ik het helemaal eens.

s natuurlijk kul van schoonmama om iedere dag met de warme prak klaar te zitten als zoon al samenwoont. Ze moet haar sociale leven niet aan het kind ophangen. Zoon moet dat ook in gaan zien. Jij zou bij het paard en schoonmama uit de buurt moeten blijven, paard is de magneet om zoon thuis te krijgen. Ik zou nog 1 x goed om tafel gaan zitten en het uitpraten, eis van beiden dat ze deel gaan nemen aan het gesprek. Is het daarna nog steeds ellende dan mag hij lekker met zijn moeder gaan wonen. Dan is hij nog niet klaar voor een volwassen relatie
anoniem_194138 wijzigde dit bericht op 27-09-2014 17:29
Reden: taalfout
% gewijzigd
Zonnebloem wat een leuke taalvaut, zijn paard bereiden dan wordt het idd een warme maaltijd en is meteen een deel van het probleem opgelost.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 27 september 2014 @ 16:35:

Ik zou nog een keer met je vriend praten en anders zijn paard maar niet meer bereiden. [/i]Als het paard bereid wordt, is het probleem wel uit de wereld!
quote:dubbeltje4 schreef op 27 september 2014 @ 16:39:

[...]

Als het paard bereid wordt, is het probleem wel uit de wereld!

Oeps.

Ik snap uit het verhaal niet helemaal wat schoonmoeder nu precies fout doet. Ze wil aandacht en gezelschap. Dat lees ik, maar wat is nu precies het probleem?
Ab imo pectore
Heeft het onderwerp ´schoonmoeder´ hier dan zo´n slecht imago? Of zitten er gewoon heel veel getraumatiseerde schoonmoeders op viva :P?

Ik ben in deze situatie ook echt niet gelukkig. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed, echt stom dat iemand zo'n impact op je leven kan hebben :(.

Heb inmiddels een berichtje van haar ontvangen, of we het niet goed kunnen maken. Heb teruggestuurd dat ik dat wel wil.. dus misschien dat dat gesprek er dan toch binnenkort komt. Hoop alleen niet dat ik nu de deur weer op een kiertje zet en dat zij de deur straks met een koevoet openbreekt... figuurlijk
quote:jolien92 schreef op 27 september 2014 @ 17:39:

Heeft het onderwerp ´schoonmoeder´ hier dan zo´n slecht imago? Of zitten er gewoon heel veel getraumatiseerde schoonmoeders op viva :P?

I

Wat een verschrikkelijke kinderachtige reactie!

Bah.
Dat ze wil praten geeft aan dat ook zij niet gelukkig is met de situatie. Vraag haar dat ze wil accepteren dat jij ook je eigen leven hebt. En leg uit dat je niet dagelijks de tijd hebt om uren koffie te leuten en naar de stad te gaan. Misschien kan je afspreken dat je een keer per 2 dagen even blijft koffiedrinken, ik noem maar wat.
Het was een grapje dubbeltje4. Maar net als dat ik jouw grapjes niet snap, snap jij de mijne blijkbaar ook niet ;)
doemaarzonnebloemen, een keer in de 2 dagen is wat veel, maar ik kan idd aanbieden dat we gewoon 1 x in de week komen koffie drinken en dat ze voor de rest niet vanalles van me moet verwachten!
Het is toch echt jouw keuze om het zo'n grote impact op je leven te laten hebben, Niemand dwingt je daartoe.

Zij stuurt jou een berichtje, omdat ze het graag goed wil maken.

Mooi!

En wat is jouw eerste reactie::"Hoop alleen niet dat ik de deur weer op een kiertje zet en dat zij de deur straks met een koevoet openbreekt...spreekwoordelijk gezien"

Ik krijg een beeld..................
jij krijgt volgens mij best snel een beeld van mensen.. aangezien je overal zo fel op reageert.

ik heb gewoon veel shit over me heen gehad van haar en ik heb geen zin om nu te zeggen "okee alles weer goed!" en dat het morgen weer opnieuw begint. dat bedoel ik daarmee.
quote:jolien92 schreef op 27 september 2014 @ 17:47:

doemaarzonnebloemen, een keer in de 2 dagen is wat veel, maar ik kan idd aanbieden dat we gewoon 1 x in de week komen koffie drinken en dat ze voor de rest niet vanalles van me moet verwachten!Je gaat er ook niet dood van als je af en toe een praatje pot met haar maakt als je het paard gaat verzorgen. Zo loopt er hier ook iedere dag van alles in en uit (woon in centrum stad) waar ik niet altijd tijd voor heb maar 5 minuutjes kunnen altijd wel. Ik moet er overigens niet aan denken iedere dag aan de kinderen vast te zitten, heb zelf een drukke baan en ook andere afspraken. Soms komen ze langs en dan koken ze zelf
Ye ken.
Probleem is dat zij in die 5 minuten vraagt of we komen eten, of ik het gras wil maaien, of ik mee naar de stad ga en dan somt ze nog even op wat ze zelf allemaal gedaan heeft die dag en dat ze zo'n zwaar leven heeft.
Nee, nee, nee, goed bezig en rot voor je. Tot morgen! Echt, je laat het binnenkomen en je ergeren. Heeft zij geen deel aan.
Ye ken.
quote:jolien92 schreef op 27 september 2014 @ 18:07:

Probleem is dat zij in die 5 minuten vraagt of we komen eten, of ik het gras wil maaien, of ik mee naar de stad ga en dan somt ze nog even op wat ze zelf allemaal gedaan heeft die dag en dat ze zo'n zwaar leven heeft.

Van je af laten glijden, je niet ergeren. instemmend mompelen.

"Vervelend Sjaan , dat je je leven als zwaar ervaart" enz. enz.
Ik ben geen schoonmoeder. Mijn moeder heeft heel veel last gehad van mijn Oma...dus haar schoonmoeder en mijn aangetrouwde tante heeft er nog steeds last van. Mijn Oma de moeder van mijn vader is best een kreng.
Een verschil is mss dat vrouwen van 50 plus veelal thuiszitten en het navelstaren en niksen tot kunst hebben verheven. Mijn schoonmoeder is een schat maar je moet er wel stevig bij drinken Vroegah had ik daar meer last van, nu denk ik ach menske, je bedoelt het goed en bent nu eenmaal dol op je 'jongens'. Dat snap ik, ben ik ook op de mijne.
Ye ken.
Het is lastig wat je kunt niet op jonge leeftijd al elke dag beginnen met stevig drinken. Zou je geen afspraak met haar kunnen maken, dus veel nee zeggen en alleen 1 vaste dag in de week blijven eten. Zeg maar begrenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven