Geld & Recht alle pijlers

studiefinaciering mbo

29-09-2014 14:58 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje en zou top zijn als iemand me even kan helpen

Ik ben een niveau 4 mbo opleiding begonnen en daar krijg ik een studiefinanciering voor. Moet ik deze studiefinanciering terug betalen als ik mijn examen op niveau 2 behaal? Of wordt deze schuld dan zoals normaal kwijt gescholden?

dank u
Google stuk?
Intact, maar kan nergens vinden wat er met de schuld gebeurd als je de opleiding begon on niveau 4, en uiteindelijk haalt op niveau 2.
in niveau 1 en 2 hoef je nooit terug te betalen. Jij hebt het echter voor niveau 4 gekregen hierin moet je dan in 10 jaar een diploma krijgen (of een diploma geen idee als je 2 niveau's afzakt). Omdat anders je prestatiebeurs omgezet word naar een lening ipv het eerder genoemde gift.

Op niveau 1 en 2 zou de studiefinanciering altijd een gift zijn heb ik begrepen (Je hebt er pas recht op als je 18 bent)
http://www.duo.nl/particu ... g/weten-hoe-het-werkt.asp

staat het in
of je moet je studie alsnog in 10 jaar afmaken :D
quote:EvenWatAnders schreef op 29 september 2014 @ 15:10:

http://www.duo.nl/particu ... g/weten-hoe-het-werkt.asp

staat het inDit artikel had ik gelezen. Ik neem dan aan omdat er onderscheid wordt gemaakt tussen niveau 1/2 en 3/4 dat ik het gehele bedrag moet terug betalen.
Of je belt duo even. Heel gek idee misschien, maar ik heb het vage flauwe vermoeden dat ze het daar wel weten.
quote:veronica22 schreef op 29 september 2014 @ 15:16:

of je moet je studie alsnog in 10 jaar afmaken :D

Haha ja wie weet

thanks voor de reacties
quote:robin93 schreef op 29 september 2014 @ 15:19:

[...]

Haha ja wie weet

thanks voor de reactiesquote:earlgreythee schreef op 29 september 2014 @ 15:18:

Of je belt duo even. Heel gek idee misschien, maar ik heb het vage flauwe vermoeden dat ze het daar wel weten.Ja dat hoeft niet meer he earlgreythee
quote:earlgreythee schreef op 29 september 2014 @ 15:18:

Of je belt duo even. Heel gek idee misschien, maar ik heb het vage flauwe vermoeden dat ze het daar wel weten.

Mijn ervaring (en de ervaringen van veeel kennissen) is dat de mensen op de klantenservice van de duo geen flauw idee hebben hoe het allemaal zit. Als ze a zeggen blijkt het later toch b te zijn en andersom.

Ik zou liever ervaringen van mensen die met de zelfde situatie te maken hebben gehad horen.

In het geval van To geen idee hoe ze dat zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven