studiefinaciering mbo
maandag 29 september 2014 om 14:58
Hallo,
Ik heb een vraagje en zou top zijn als iemand me even kan helpen
Ik ben een niveau 4 mbo opleiding begonnen en daar krijg ik een studiefinanciering voor. Moet ik deze studiefinanciering terug betalen als ik mijn examen op niveau 2 behaal? Of wordt deze schuld dan zoals normaal kwijt gescholden?
dank u
Ik heb een vraagje en zou top zijn als iemand me even kan helpen
Ik ben een niveau 4 mbo opleiding begonnen en daar krijg ik een studiefinanciering voor. Moet ik deze studiefinanciering terug betalen als ik mijn examen op niveau 2 behaal? Of wordt deze schuld dan zoals normaal kwijt gescholden?
dank u
maandag 29 september 2014 om 15:08
in niveau 1 en 2 hoef je nooit terug te betalen. Jij hebt het echter voor niveau 4 gekregen hierin moet je dan in 10 jaar een diploma krijgen (of een diploma geen idee als je 2 niveau's afzakt). Omdat anders je prestatiebeurs omgezet word naar een lening ipv het eerder genoemde gift.
Op niveau 1 en 2 zou de studiefinanciering altijd een gift zijn heb ik begrepen (Je hebt er pas recht op als je 18 bent)
Op niveau 1 en 2 zou de studiefinanciering altijd een gift zijn heb ik begrepen (Je hebt er pas recht op als je 18 bent)
maandag 29 september 2014 om 15:10
maandag 29 september 2014 om 15:16
quote:EvenWatAnders schreef op 29 september 2014 @ 15:10:
http://www.duo.nl/particu ... g/weten-hoe-het-werkt.asp
staat het inDit artikel had ik gelezen. Ik neem dan aan omdat er onderscheid wordt gemaakt tussen niveau 1/2 en 3/4 dat ik het gehele bedrag moet terug betalen.
http://www.duo.nl/particu ... g/weten-hoe-het-werkt.asp
staat het inDit artikel had ik gelezen. Ik neem dan aan omdat er onderscheid wordt gemaakt tussen niveau 1/2 en 3/4 dat ik het gehele bedrag moet terug betalen.
maandag 29 september 2014 om 15:21
quote:robin93 schreef op 29 september 2014 @ 15:19:
[...]
Haha ja wie weet
thanks voor de reactiesquote:earlgreythee schreef op 29 september 2014 @ 15:18:
Of je belt duo even. Heel gek idee misschien, maar ik heb het vage flauwe vermoeden dat ze het daar wel weten.Ja dat hoeft niet meer he earlgreythee
[...]
Haha ja wie weet
thanks voor de reactiesquote:earlgreythee schreef op 29 september 2014 @ 15:18:
Of je belt duo even. Heel gek idee misschien, maar ik heb het vage flauwe vermoeden dat ze het daar wel weten.Ja dat hoeft niet meer he earlgreythee
maandag 29 september 2014 om 17:51
quote:earlgreythee schreef op 29 september 2014 @ 15:18:
Of je belt duo even. Heel gek idee misschien, maar ik heb het vage flauwe vermoeden dat ze het daar wel weten.
Mijn ervaring (en de ervaringen van veeel kennissen) is dat de mensen op de klantenservice van de duo geen flauw idee hebben hoe het allemaal zit. Als ze a zeggen blijkt het later toch b te zijn en andersom.
Ik zou liever ervaringen van mensen die met de zelfde situatie te maken hebben gehad horen.
In het geval van To geen idee hoe ze dat zien
Of je belt duo even. Heel gek idee misschien, maar ik heb het vage flauwe vermoeden dat ze het daar wel weten.
Mijn ervaring (en de ervaringen van veeel kennissen) is dat de mensen op de klantenservice van de duo geen flauw idee hebben hoe het allemaal zit. Als ze a zeggen blijkt het later toch b te zijn en andersom.
Ik zou liever ervaringen van mensen die met de zelfde situatie te maken hebben gehad horen.
In het geval van To geen idee hoe ze dat zien