AH 4 seizoenen dekbed

29-09-2014 19:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend was ik jarig en heb ik van iemand 50 euro gekregen. "Iets voor mezelf" werd er expliciet bij gezegd aangezien extra's meestal naar dochter, katten of konijnen gaan.

We hebben het niet breed en ik wil het verstandig uitgeven. Ik slaap al 15 jaar onder hetzelfde dekbed en deze is echt aan vervanging toe. Nu zag ik bij de AH de 2 persoons 4 seizoenen dekbedden voor 45 euro.

Mijn vraag: is dit wat? Wie heeft deze en is tevreden of juist niet?

Ik slaap nu onder een donzen dekbed. Heerlijk warm (in de winter nog een extra fleece deken nodig maar dekbed is dan ook erg oud) maar dons heeft niet mijn voorkeur ivm de manier waarop dit wordt verkregen. (ik kreeg het destijds tweedehands). Dit dekbed van de AH is synthetisch.
Ik wil nooit meer anders dan een donzen dekbed.

Het is luchtig maar toch warm. Een gewoon dekbed vind ik snel te zwaar.
Synthetisch vind ik ook niets, zweet me een ongeluk onder zo'n ding. Hebben ze voor dat zelfde bedrag niet iets in dons bij de Leen Bakker, Kwantum of Jysk?

Oh ik zie dat je liever geen dons hebt... Dan ben ik bang dat je nog even door moet sparen voor schapenwol, kameelhaar of katoen.
En dan liefst ganzendons!
Ja maar is dat niet heel sneu voor die ganzen?
Ze is -terecht- bang dat het van levende ganzen of eenden wordt geukt.

Huisgenoot had een dekbed van de Action 25 of 30 en gruwelijk warm, (hij ziet dat als goed ik moet er niet aan denken) ik van de Wibra, Hema en Ikea. De Wibra een gewone 15 Euro, niet heel warm. De Hema, 4 seizoenen, heerlijk, luchtig, warm, niet te (maar kwam iets warmte swinters tekort dus na jaren behelpen net Wibra en Hema deken bijgekocht) na jaren is de Hema nog heerlijk luchtig. Weet de prijs niet meer maar max. 50. Was wel aanbieding. De Ikea was heel goedkoop en verassend warm. Ik heb het onder het verkeerde beddegoed gauw benauwd. Persoonlijk zou ik voor de Hema gaan.

Ik lig vanwege hyper gevoelige huid het liefst zonder irritant hoeslaken onder het heerlijk zachte Hema 4 seizoenen dekbed. Of je onder een donsig wolkje ligt. Dons vind ik te warm en ook niet dier vriendelijk.
Geukt= geplukt haha
Zelf heb ik ook een synthetisch dekbed. En of het is zo of het lijkt zo, maar t is net alsof het wanneer ik er samen met mijn vriend onder lig het dekbed zelfs door het overtrek heen altijd nat is. Terwijl ik er als ik in mijn eentje eronder lig geen last van heb......
Dons is echt superzielig, eenden en ganzen worden levend geplukt. Ik heb een synthetisch 4seizoenendekbed van de Hema, een heerlijk ding. Denk dat ie vergelijkbaar is met die van de AH.
't Is al met al een heel gedoe
Ik heb een vier seizoenendekbed van microvezels. Heerlijk licht en warm als het nodig is.

Mijn man transpireert soms behoorlijk snachts, dat is met deze dekbedden véél minder.
Mijn (winter)dekbed is wel synthetisch en dat vind ik maar een koud ding. Ik heb er nu al weer een deken overheen liggen en straks als het echt koud wordt nog een. Maar ik ben een kou-kleum.

Ik heb een kussen met veren én dons. Iedere keer als ik hem opschud, vliegen er veren in het rond. Als ik dat wist toen ik hem kocht, had ik hem mooi laten liggen. Ik ga hem nu ook niet afdanken want dan zijn die beesten voor niets mishandeld en dat kan ik ook niet over m'n hart verkrijgen.
Wol! Wel iets duurder maar elke cent waard. Het wordt geschoren dus geen dierenleed. Syntetisch is vreselijk.
Ik heb er een van de kwantum voor 40,-

Bevalt prima. Zit geen dons in overigens.
Ik heb die van AH al een paar jaar, en bevalt heel goed.

Volgens mij is hij van het merk Polydaum, maar gekocht bij AH.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik heb bij de Hema gekeken. Het beste synthetische 4 seizoenen dekbed kost 108 euro.

Ik wacht tot zo'n 25% sticker actie en spaar voor nu nog even door.
Polydaun moet het zijn.

Kijk maar op hun site. Is wel synthetisch, maar zweet echt niet.

Hele soepele vulling die goed op zijn plaats blijft.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Dankje.

Ik ga eens kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven