Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Het sterft een beetje uit omdat er wacht meiden al zijn begonnen, super leuk natuurlijk!! Maar dit betekend wel dat het groepje wat kleiner is geworden.

Mijn vriend heeft een hekel aan op andere kinderen passen, dat terwijll hij niet kan wachten tot wij ervoor gaan. Dus niet voor iedere man werkt het om te gaan op passen

Meestal gaat de man wel om als in de familie of bij vrienden een kindje geboren word, dan komt het dichter bij en ervaren ze ook echt hoe de band tussen de ouders en kind is. Dat is in ieder geval mijn ervaring

Mijn vriend is ook vaak knetter gek van mij geworden door al mijn baby praat, maar wat is het toch moeilij om niet te praten over iets wat constant in je hoofd zit.
Ja zeker jammer inderdaad. En geduld is een schone zaak hé? Wel jammer dat het hier niet meer echt leeft. Wel leuk voor de vrouwen die begonnen zijn, lijkt me een spannende en leuke tijd!

Hoe oud zijn jij en je man?
@inspiratieloos, het is zeker moeilijk om er niet over te praten. Ik zit daarom ook vaak in mijn eentje te googelen naar van alles en nog wat wat met kinderen en baby's te maken heeft. Erg he

Er is wel een kindje in de familie maar daar hebben we verder niet echt contact mee en die zien we dus heel weinig.

Maar gelukkig maakt hij wel vaker opmerkingen waaruit ik kan opmaken dat hij het wel leuk vind om kinderen te krijgen.

Fijn dit topic, kan ik toch even mijn ei kwijt.
Wow ik ging even kijken vanaf wanneer ik al mee schrijf op het Wachten topic en dat is sinds mei 2013, ik zag jou ook voorbij komen Sunshine. Jij wacht dus ook al een behoorlijke tijd?

Echt niet erg dat je op google zoekt naar baby/kinder dingen, ik doe dat ook regelmatig! Gelukkig kan ik het nu wel delen met me vriend, maar het moet hem niet te gek worden want dan zegt hij ook 'je maakt jezelf helemaal gek zo, laat het toch rusten' uiteraard is dat onmogelijk! Mannen snappen er af en toe ook helemaal niks van, een kinderwens kan je niet zomaar laten rusten haha.
Haha ben ik niet de enige die vaak kijkt op internet naar babydingen en zwangerschappen.

Ik ven 23 en mijn man is bijna 30

Dus nog lekker jong.
Hallo iedereen! Ik ben weer thuis na 3 weken Azië. Het was een geweldige reis. En op een van de laatste dagen van onze reis kwamen we erachter... dat ik pril zwanger ben!!! We hadden een zwangerschapstest meegenomen haha.

Onze droom is dus uitgekomen, op vakantie een kindje maken! :D Ik kan het nog moeilijk geloven moet ik zeggen!! Maar zal nu ongeveer 5 weken zwanger zijn!!!

Dus ik denk dat ik wel uit de tabel gehaald mag worden...

Ik wens alle dames hier nog heel veel succes en sterkte met wachten. Kijk naar mij... het kan snel gaan als je er eenmaal voor gaat...
@Evavira wat leuk! Gefeliciteerd!!!!
Gefeliciteerd EvaViva! Wat fantastisch dat je precies zwanger bent geraakt op vakantie! :D
Gefeliciteerd EvaViva!
EvaViva wat leuk voor je, gefeliciteerd !!

P.s. haal mij ook maar uit de tabel hoor; ik schrijf al zo lang niet meer mee.
Gefeliciteerd Eva! wat fijn voor jullie en ook heel snel toch?
O wauw EvaViva, super leuk!! Gefeliciteerd! Precies zoals gehoopt en zoals in het tabel staat Geniet van deze tijd.

Ik kan van het weekend wel even het tabel aanpassen, heb daar de komende dagen niet echt tijd voor.
Bedankt voor de felicitaties! Ja heel snel inderdaad... had nooit verwacht dat het de eerste ronde meteen raak zou zijn!!! Kan niet geloven dat we zoveel geluk hebben.
Is het nief gewoon een idee om een nieuw wachten topic te maken?

Een deel4?

Met ons in de tabel.

Scheelt ook een hoop berichtenpaginas.

Of is dat geen goed idee?
Gefeliciteerde evaviva!

@inspiratieloos, ik heb eigenlijk geen idee hoe lang ik al wacht haha. Ik heb het een tijdje van me af kunnen schuiven omdat mijn vriend het al over nog 4 jaar wachten,maar sinds hij dat het veranderd naar 'misschien volgend jaar' ben ik niet meer te houden haha. Er zit dus al vooruitgang in gelukkig.
Wat leuk Eva, je zorgen warren voor niks dus! Geniet ervan
Gefeliciteerd EvaViva !
Bedankt dames .

Inderdaad Chocolatechip, helemaal voor niks zo'n zorgen gemaakt....!
Bedankt dames .

Inderdaad Chocolatechip, helemaal voor niks zo'n zorgen gemaakt....!
Bezigebij; Ja een nieuw deel is misschien wel een goed idee. Hoe denkt de rest over een nieuw deel? Dan kan ik inderdaad de tabel aanpassen!

Sunshine; O ik herken je gevoel helemaal, mijn vriend is helemaal om en wilt ook zo snel mogelijk beginnen dus dan ben ik niet meer te houden. Maar het maakt me ook onzeker 'wat nou als hij toch ineens nog langer wilt wachten', herken jij dat?

Wie wilt er nog in het tabel blijven en wie niet? Ik begreep dat ik EvaViva en Snoep tomaat eruit willen/kunnen. Hoe zit het met Tara, Dwergje, Goldstrike en Sealight?

Sorry ik ben even helemaal kwijt wie al begonnen/zwanger is en wie niet
Inspiratieloos, dat herken ik zeker! Ik denk ook ''misschien een jaar! maar wat nou als hij het volgend jaar nog steeds niet wil?"

Ik hou van duidelijkheid, en dat krijg ik nu niet.

Hoe is verder jou situatie?
Eva!!!! Wat een geweldig nieuws voor jullie, gefeliciteerd!!!!!

Heeel klein beetje minder voor ons, want nu moeten we jouw actieve inbreng missen! Kom je ons af en toe wel even de nieuwtjes brengen please?

@sunshine: ik kan je naam nog herinneren, je verhaal minder. Maar ik wacht gezellig met je mee tot 2016 (zoals het er nu naar uitziet). Tijd vliegt en onze situatie verandert niet zo snel mee, dus nog even wachten. Bij jou is het wel bijzonder dat ondanks jouw vriend ouder is, jij er veel meer aantoe bent. Maar de tip die door ?? werd gegeven zou ik ook aanhouden. Blijf erover praten en je gevoel delen. Maar wel met mate Opzoeken en fantaseren: prima en kom het hier delen. Trouwens: ik doe dat opzoeken van allerlei interessante baby dingen echt niet openlijk (naar vriend) jullie?

@inspiratielooos: Je hebt gelijk dat je aantal jaar en aantal kinderne niet tot in detail al kan plannen. Want je weet het inderdaad pas hoe alles is als er daadwerkelijk een kindje is. Maja he..is ons probleem niet dat we niet kunnen wachten met plannen en alvast tot in detail alles uit gaan denken.. Bij mij in elk geval wel Maar ben (hopelijk) tegen die tijd nog steeds zo flexibel dat ik mijn plannen bij stel waar nodig.

@huis: ja ons huis is echt onhandig in elkaar gestoken..dus een droogplek voor de was wordt echt een probleem. Hele kleine badkamer en slaapkamers.. En keuken is ook niet echt een optie (hou nogal van kruidig koken enzo).

@ ons topic: Ik vind het prima om een nieuw topict te openen. Ben al helemaal gelukkig met jou inspiratielooos dat jij tabellen kan aanpassen enzo

Ik wil wel graag in de tabel blijven. En de openingstekst aanpassen lijkt me ook een goed idee. Zijn de oorspronkelijke opstarters het daarmee eens? Want ook al praat ik ook al mee sinds september 2013..Hop is degene volgens mij die het topic heeft opgestart?

Persoonlijke oproep aan oude meeschrijvers die hierboven hebben gereageerd: kunnen we ergens lezen hoe het met jullie gaat?/Kunnen jullie ons een update geven (als het ertoe doet). Ben toch een beetje gehecht geraakt aan jullie!!!
OOhhh ik herken wat jullie zeggen zoooo!!! Vriend is er regelmatig erg nonchalant over: over een jaar zien we wel verder, of hebben we het er dan en dan wel weer over. Ik weet nog precies wanneer dat jaar om is. Is het zover: zegt hij hetzelfde. Dus ja ik heb zeker de angst dat "over x aantal maanden" het uiteindelijk wordt: "nee nu nog niet hoor".....

(haha excuus dat ik altijd in tweevoud reageer.... )
Wij zijn druk met bruiloft plannen, werk zoeken en alles afronden omtrent overlijden van schoonmoeder (verkoop huis etc). Dat geeft een hoop afleiding maar door de massale babyboom om ons heen rammel ik tussendoor soms wel vandaag weer een geboortekaartje in de bus én een zwangerschapsaankondiging (van een stel waarvan hij samenwonen doodeng vond en eeeeeecht nog geen zin had in de verantwoordelijkheid van een kind dus er is hoop als jullie mannen er nog niet klaar voor zijn dames!)
Hahaha wauw...Ik hoor vergelijkbare verhalen ook wel eens. Een kind? Wij? Nee joh nog lang niet, echt nog niet aan toe, we zijn zelf nog kinderen! ---> Paar maanden later zwanger

Maar bedankt voor de hoop die je ons probeert mee te geven

Ja spannend joh jullie bruiloft. Ik zal binnenkort wel even op jouw trouwtopic gaan spieken Wel een fijnere afleiding dan alle zaken rondom het overlijden van je schoonmoeder. Dat is gewoon zo heftig. Is dat een beetje te doen voor jullie?

Trouwens: je zoekt naar werk. Dat betekent dus dat die scriptie er uiteindelijk af is gekomen (ik kan me nog iets herinneren van een jaar terug dat je daar nogal mee aan het stoeien was toch??)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven