Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

Jaja Roosje ik wíst het! Deze week 2x maar dat was echt toeval. Gisteravond gepland, maandagavond was spontaan. Maar sinds eind augustus was het 1x per 2 weken...en dat blijft ook het uitgangspunt.

Van bubbels en landen heb ik weinig last meer merk ik. Voelt erg in balans. Maar uiteraard moet ik (jij?;) wel alert blijven.
Jah, met zulke spontane uitstapjes kan ik ook eens in de twee weken daten hè?

Moet jij een beetje met de mattenklopper wellicht?

Jammie. Niet dat ik van het slaan ben, maar als jij dat zo schrijft klinkt het best sexy
Dat was natuurlijk niet de bedoeling!!!
Roos. Je hebt zeker een punt! Ik denk ook na, altijd, dag en nacnt. Maar als ik aan het werk ben, vergadering heb of mijn hobby aan het uit voeren ben dan zakt toch echt wel alles naar de achtergrond. Ik weet ook dat als de kleintjes er zijn hij zich puur daar op richt. Maar ik weet idd ook dat ik schintersbenauwd ben om het kwijt te raken ja.

En ik heb echt wel hele sterkte momente hoor, momenten waarop ik denk ok, barst maar! Maar die worden dan weer overschaduwd door de momenten dat ik bang wordt.
Bella wat eerlijk...En weet je wat mij dwarszit? Dat jij, met je verlatingsangst, nou juist een schuilplaats zoekt bij iemand die jou dat niet wil en kan bieden. Niet omdat hij niet om je geeft, maar hij wil zijn vrijheid niet voor jou inleveren. Hij wil die verantwoordelijkheid niet.

En jij zou dat ook niet eens van hem moeten willen verlangen Bella - jij bent nog volop aan de slag met jezelf. Heler worden.

Een relatie moet de extra dimensie zijn, niet de opvulling van innerlijke gaten...
quote:Rooss4 schreef op 02 oktober 2014 @ 23:51:

Ah, ik zie een terugtrekkende beweging, ik dacht al waar blijft ie.

Die had ze al ingebouwd met dat 'voorlopig' de stekker eruit trekken.

Je gaat niet bij Bello vinden wat je zoekt, Bella. Precies wat Ano*k zegt. Je roept maar steeds dat je geen relatie met hem wil, maar je zoekt (onbewust) wel jouw bevestiging in hem. Bevestiging dat je de moeite waard bent. Je kunt hooguit de bevestiging van hem krijgen dat je een lekker ding bent, maar meer niet. Het is een cliché van jewelste, maar je zult eerst van jezelf moeten houden.
poef
Alle reacties Link kopieren
Is het niet gewoon dat we duidelijkheid willen? En als we duidelijkheid hebben we ook niet zo'n last hebben van emoties? Anouk, vanaf augustus een vaste frequentie van om de week een date, dat geeft natuurlijk wel veel rust en balans die zekerheid. Ik ben ook in balans omdat ik en seksvriend regelmatig uitspreken hoe we elkaar zien. Dat geeft mij rust en zekerheid, ik heb op dit moment geen reden om onzeker te zijn.
Hint. Dat is idd zoizo een tic van mij hoor. Ik houd van duidelijkheid en die heb ik nu ff niet. En daar kan ik niet tegen
Hint: ja, die datefrequentie is wel duidelijk en rustig. Maar innerlijke rust en zekerheid ontleen ik vooral aan weten wie ik ben, wat ik wel en niet nodig heb en de keuzes die ík daarin maak. En niet van een ander laat afhangen.

Blij en ja ook dankbaar ben ik voor de mannen in mijn leven. Maar die zijn dat ook met en voor mij. Omdat ik ze ook iets te bieden heb hè.

De journaliste Corine Koole ontdekte het na vele mannen te hebben geïnterviewd: Mannen houden van gelukkige, zelfstandige vrouwen die hun eigen leven leiden.

Bella: dat jij die duidelijkheid niet wilt zien ziet betekent nog niet dat die er niet is..
Ik ervaar veel meer balans nu ik meer zelfinzicht heb maar ook nu ik alles zakelijker en luchtiger benader. Het is inmiddels duidelijk wat we elkaar wel en niet kunnen bieden. Niet veel maar het is voor ons wel dierbaar, dat bied mij rust.
Anouk, ik doel nu meer op duidelijkheid in de zin van het wachten op antwoord. Dat Bello geen monogame vaste relatie wil bijv is mij altijd heel erg duidelijk geweest. En nog.
Leuk artikel! Gelukkige zelfstandige vrouwen, mmmmmmmm, ik geloof wel dat mannen als een soort spons functioneren. Ik merk dat keer op keer dat ik als vrouw zo veel invloed heb. Als ik lekker in mijn vel zit voelt een man dit en daar wordt hij vrolijk van. Maar natuurlijk is dat niet genoeg, je moet ook matchen.... Dankbaarheid is een fijne eigenschap. Gunnen is ook zo'n fijne eigenschap. Als je blij bent voor je minnaar dat hij zijn leven leid hoe hij het plezierig vind. Dat geeft al verlichting als blijkt dat jij niet meer in zijn gekozen weg past. Makkelijker gezegd dan gedaan maar een goed streven. Hoooo, ik word nu wel zweverig, hahahaha.
Ik vind het een doodvermoeiend interview eigenlijk.

Wat ik wel bijzonder vind is dat al die briljante bevindingen van al die hedendaagse schrijvers mij al in een andere vorm zijn aangeboden toen ik nog heel jong was, lees een jaar of 14, 15, 16.

Mijn moeder zei vroeger al "Rooss, vrouwen zitten met hun benen over elkaar, zouden ze wijdbeens zitten dan laten ze al hun sterke seksuele energie zó hop naar een man vloeien. En er is altijd wel een man die het gretig op wil zuigen, mannen kunnen nl niet zonder".

Wijs mens, Roossmams.
quote:Rooss4 schreef op 03 oktober 2014 @ 13:42:

Mijn moeder zou vroeger al "Rooss, vrouwen zitten met hun benen over elkaar, zouden ze wijdbeens zitten dan laten ze al hun sterke seksuele energie zó hop naar een man vloeien. En er is altijd wel een man die het gretig op wil zuigen, mannen kunnen nl niet zonder".

Wijs mens, Roossmams.
quote:bella03 schreef op 03 oktober 2014 @ 13:09:

Anouk, ik doel nu meer op duidelijkheid in de zin van het wachten op antwoord. Dat Bello geen monogame vaste relatie wil bijv is mij altijd heel erg duidelijk geweest. En nog.Wélk antwoord Bella? Je weet toch precies wat hij wil en wat jij wil? Jij bent toch duidelijk? Hij is toch duidelijk?
quote:Rooss4 schreef op 03 oktober 2014 @ 13:42:

Mijn moeder zou vroeger al "Rooss, vrouwen zitten met hun benen over elkaar, zouden ze wijdbeens zitten dan laten ze al hun sterke seksuele energie zó hop naar een man vloeien. En er is altijd wel een man die het gretig op wil zuigen, mannen kunnen nl niet zonder".

Wijs mens, Roossmams. Dat zou ik mijn moeder nou nooit horen zeggen!
poef
Roos meesterlijk, hoe vaak ik als kind niet op mijn kop heb gekregen, omdat ik mijn benen niet netjes bij elkaar gesloten hield. Begreep de stress nooit ha ha nu beter.
Bella, je krijgt uiteindelijk alleen duidelijkheid voor jezelf als je steeds scherper ziet wat het is dat jij van Bello wil. Uiteindelijk gaat het er misschien niet eens zozeer om dat die relatie van jullie nu wel of niet doorzet nu. Als jij je er maar van bewust bent dat je in Bello een illusie van verbondenheid zoekt. Let gewoon goed op je eigen reacties op hem. Of jij nou zit te wachten tot hij je belt (waarom zit ik op hem te wachten, heb ik zijn bevestiging nodig?) of juist kwaad de deur dichtgooit (voldoet hij niet aan de 'voorwaarden' om mij gelukkig te maken?) - het zijn eigenlijk uitingen van hetzelfde euvel: je plaatst je geluk nog buiten jezelf, in de ander.

Maar niet getreurd - wij zijn allemaal geen haar beter. Ik denk ook wel eens dat jij in het verleden zulke heftige reacties opriep omdat je voor iedereen symbool staat voor wat wij allemaal niet accepteren in onszelf. Die afhankelijkheid. Maar het onder ogen zien is voldoende hoor, je hoeft er niet tegen te vechten. Zodra je je er langzaamaan steeds meer bewust van wordt dat dat in je zit, komt er vanzelf ruimte voor verandering. Net als bij een verslaving eigenlijk. Dus geniet van Bello zolang het kan. En als je weer met je neus op de feiten wordt gedrukt, zie het dan helder voor wat het is: iets in jou dat gezien wil worden, niet iets in de ander.
pluk de nacht
@annemariem : mooie post en goed verwoord.
Zie ik daar in de verte een oase? Of is het een fata morgana?
Mooie post Annemariem!
zo koffie date gehad..

Geen steek wijzer geworden

Wel veel herinneringen op gehaald (komt tenslotte uit een oude vijvert) en veel gesproken over hoe het ons de afgelopen jaren is vergaan..

Het beladen onderwerp is wel aanbod gekomen in de zin dat we gesproken hebben over hoe we in relaties staan, waar we zijn en waar we ons mee bezig houden. Maar gelukkig verder niet.

Tis eigenlijk heel mijn type niet, maar goed dat was LD in eerste instantie ook niet, 2 jaartjes ouder dan ikzelf, en ouwehoert meer dan ik voor elkaar kan krijgen ( das knap )

We gaan contact houden en voor nu laat ik het daarbij.. kletsen is gezellig en wie weet, ooit nog.. de afspraak staat dat we wat vaker op koffie date gaan (maar dan niet meer hier op mijn werk..dat was nu een beetje hectisch)
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven