Was buiten laten drogen

05-10-2014 22:20 40 berichten
Zomaar een zondag avond vraag.

Tot welke maand laat jij je was buiten drogen?

En duurt het nu veeeel langer?
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend nog mijn beddengoed buiten gehangen na het wassen, kon na een uur weer schoon mijn bed op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het duurt wel langer. Dus als het niet meer droogt in een dag gaat het naar binnen. Als het bewolkt is droogt het ook niet meer zo hard nu.

-edit- en gisteren ging het nog idd.
Als het regent duurt het drogen best lang

Het kan elke maand regenen...

Je weet waarom was droogt?
Je bent zelf een theepot
Ik heb het in de zomer regelmatig buiten gezet, was lekker snel droog! Nu zet ik het wasrek gewoon binnen op en doe ik het raam open zodat het vocht naar buiten kan. En dan kijk ik de volgende dag wel of het droog is.
De was droogt buiten tot het me te lang duurt. Hangt ook af van waar de wind vandaan komt. Ik woon in de Rijnmond en bij bepaalde windrichtingen gaat de was toch wat ruiken.
Ik heb afgelopen winter vaak was buiten gehad. Het was zo zacht, ging prima.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Hier gaat de was ook naar buiten tot het te lang duurt voordat het droog is,maar hier aan de kust heb je vaak nog wel een windje!

En als het licht vriest met een zonnetje ruikt je was altijd zo lekker als het dan buiten heeft gehangen:)
Zolang de straat droogt, droogt de was ook.

Een oma wijsheid die nog steeds op gaat! Dus ik zet de was aan, kijk naar de straat en als de was klaar is en de straat is droog, dan hang ik het buiten. Soms is het dan om vijf uur net niet droog, dan gaat het alsnog naar zolder, of bijvoorbeeld bij beddengoed, even over de stoelen van de eetkamer. Vaak is het dan met een half uur wel droog!

Hier hangt dus het jaar rond de was wel eens buiten, maar meestal van april t/m oktober!
Ik doe dat eigenlijk alleen maar als het echt warm is. Ik dacht dat het nooit in een dag droogde als het buiten wat frisser of vochtiger is.

Ik heb een vrij warm huis en geen droger. Als ik de was binnen ophang, is hij meestal binnen een paar uur droog.
Nooit. Ik ben er te lui voor.
Dat is afhankelijk van het weer.

Als het vriest sowieso niet iig.
Ons huis is nogal vochtig, dus ik laat de was het liefste buiten drogen. Dat doe ik het hele jaar door, zolang het kan. Als het heel vochtig weer is niet, maar zolang het droog en liefst een beetje zonnig is droogt het prima. Kou maakt niet zoveel uit. Vrieskou vermijd ik natuurlijk wel, maar hoe vaak vriest het nou uiteindelijk echt in Nederland...?
Ik hang het eigenlijk ook alleen maar buiten als het warm is, geen idee waarom ik dat niet vaker doe. In sommige landen hangen ze het hele jaar de was buiten tenzij het regent of iets dergelijks.

Soms is het toch juist handig om iets buiten te hangen als het vriest ivm bacteriën die dan dood gaan?
haha mijn sokken hingen wel eens bevroren aan de lijn lachen

Mijn vriendin hangt haar was buiten onder een plastic zeiltje voor het geval dat het zou gaan regenen best een goede tip.

Ik ben gestopt met buiten drogen omdat ik zo veel spinnen mee naar binnen nam tussen de lakens.

Nu doe ik de grote dingen in de droger en de kleinere hang ik aan aan zo n deurwas rekje .

De luchtvochtigheid in de winter is vaak ook wat laag in mijn huis door de cv dus op deze manier werkt dat positief door naar twee kanten.
Goh toch nog veel buitenwas drogers.

Ik ben van plan om wat meer te besparen dit jaar nog niet dat is me de afgelopen tijd goed gelukt door vaker de was buiten te hangen ipv die energie vretende droger. Maar vroeg me dus af of jullie met kouder weer ook gewoon buiten drogen.

Leuke oma wijsheid Sandt! Die ga ik onthouden.

SuzanneSuus, ik vind het altijd lastig te beoordelen op internet, maar je opmerking komt heel snauwerig en onaardig over. Of het is lollig sarcasme wat ik niet begrijp.
Grote was (beddengoed) droog ik altijd buiten want die kan ik binnen niet kwijt. Wordt altijd droog, al duurt het in de winter wat langer. Maar zolang het binnen een week droog is maakt dat niks uit.
Gaat de was niet stinken, als het er een week over doet om te drogen?
Mijn droger is sinds een week stuk en ik vind het zo lang duren voordat spijkerbroeken droog zijn. In de avond voelen ze nog vochtig en hang ik ze nog een nacht te drogen over de deuren.

In de zomer hang ik bijna ales buiten.

Snel bellen voor een monteur.
De enige twee redenen voor mij om niet buiten te drogen zijn vorst en regen. Zolang het boven nul is en de wind of zon een beetje meewerkt krijg je het wel droog in een dag.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Lucky hij doet er geloof ik nooit een week over hoor maar nooit stinkwas gehad.
Hier ook buiten drogen kan altijd als het niet regent komt er wel een bui gaat gaat rek naar binnen en alles is na een dag drogen wel droog (zon en wind vaker sneller

En bij echte kou als de verwarming aan is gaat er ook wat op de radiator en dat is helemaal snel droog
Tot afgelopen zaterdag alles nog buiten gedroogd. Je merkt wel dat einde van de zomer het na een uur of 16.00 niet hard meer droogt. Vanaf nu doe ik het in principe binnen, tenzij ik hele grote dingen heb en het een mooie zonnige dag is.

(vanwege verbouwing nu weinig plek binnen, dus grote spul buiten is wel fijner)
quote:dino2011 schreef op 06 oktober 2014 @ 07:08:

Goh toch nog veel buitenwas drogers.

Ik ben van plan om wat meer te besparen dit jaar nog niet dat is me de afgelopen tijd goed gelukt door vaker de was buiten te hangen ipv die energie vretende droger. Maar vroeg me dus af of jullie met kouder weer ook gewoon buiten drogen.

Leuke oma wijsheid Sandt! Die ga ik onthouden.

SuzanneSuus, ik vind het altijd lastig te beoordelen op internet, maar je opmerking komt heel snauwerig en onaardig over. Of het is lollig sarcasme wat ik niet begrijp.

Ik probeer het vaak wel, maar ik heb ook een tafelventilator gekocht, die richt ik op de was als deze binnen hangt. Door de bewegende lucht droogt de was sneller! Gewoon zo'n ding:

http://www.bol.com/nl/p/t ... ve-5923/9000000011231848/

Kost weinig in aanschaf en ook veel minder energie dan een droger. Is met name nu handig als de verwarming nog nauwelijks draait en het niet meer echt warm is!
Ik bedenk me nu dat het zo slecht droog omdat ik buiten alleen zo een laag staande rek heb..Spijkerbroeken van mijn man vouw ik dubbel over het lijntje er wappert minder wind doorheen dan.

Met mooi weer is het op die manier geen probleem maar nu blijft het vochtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven