andijvie: verkleuring wc bril

09-10-2014 13:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Wij hebben nieuwe toilet laten plaatsen 2 jaar geleden. Maar onze wc bril wordt aan de onderkant geel. Hoe krijg ik dit eruit? Cif en gloor helpt niet. Is dit nou gewoon slechte kwaliteit nooit meegemaakt hiervoor.
Heb dat ook gehad bij een witte, houten wcbril. Heb hem toen vervangen voor een bril van hard plastic en daar heb ik dat probleem niet mee.
Gamma.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nu al nieuwe? Het is gewoon soort kunstof.
Misschien omdat je teveel agressieve schoonmaakmiddelen gebruikt. Als je de bril veel 'schuurt' met cif en dan ook nog chloor gebruikt, trekt dit in het plastic en verkleurt dan geel.
Is het zo'n standaard toiletbrilletje bij een nieuwe pot? Want dan vind ik het niet raar.
Te hardnekkig schoonmaakmiddel.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik zou gewoon een nieuwe kopen, dat kost 2 of 3 tientjes.
Zeg maar Spijker.
Bij ikea kosten die dingen echt geen drol ;)
Vraag aan je man of hij minder wil spetteren
quote:LoiseauCoureur schreef op 09 oktober 2014 @ 13:58:

Misschien omdat je teveel agressieve schoonmaakmiddelen gebruikt. Als je de bril veel 'schuurt' met cif en dan ook nog chloor gebruikt, trekt dit in het plastic en verkleurt dan geel.Klopt. Het is juist de chloor.
quote:loesjesss schreef op 09 oktober 2014 @ 13:49:

Heb dat ook gehad bij een witte, houten wcbril. Heb hem toen vervangen voor een bril van hard plastic en daar heb ik dat probleem niet mee.Hier ook een oude vergeelde houten wcbril in 3 sessies weer stralend wit dmv bleek en 3 x een nacht in laten trekken brandschoon
quote:GateKeeper schreef op 09 oktober 2014 @ 15:13:

Vraag aan je man of hij minder wil spetteren

En let er op of jijzelf toevallig niet naar voren plast. Doe ik namelijk zonder ik het wist en gaf ex de schuld als er plas op binnenkant van toiletbril zat.

HG hagesan blauw anti kalkaanslag/urinesteen.
"Een roze wc-reiniger" gebruiken, maar ik weet niet meer welke !!!

Het was wel een merk als Cillit Bang / HG o.i.d.

Hiermee kreeg ik per ongeluk de geelverkleuring weg, dolblij, want ik stond op het punt een nieuwe wc-bril te kopen.te kopen.

Willen forummers van wie de wc-reinigervloeistof roze is het merk en type hier plaatsen ? Ik koop nu elke keer een andere, aan de buitenkant van de fles zie je de kleur niet en heb hem nog niet weer gevonden.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nou, komt niet door gloor want dat ben ik juist gaan gebruiken om het eruit te krijgen. Het is ook niet zo n goedkope wc bril daarom vind ik het ook zonde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven