Invloed op de dag van de bevalling

12-10-2014 12:57 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is wellicht al erg vroeg om over na te denken en toch zit het al in mijn hoofd.

Ik ben zwanger, 20 weken, en de vermoedelijke bevallingsdatum is uiteraard bekend.

Nu heb je er normaal gesproken geen invloed op de bevallingsdatum, maar is dat ook zo?

Twee dagen na mijn vermoedelijke datum is de geboorte- én sterfdag van mijn oma (dan 2 jaar geleden).

Wanneer de kleine dan nog niet geboren is, kan ik dan bij de verloskundige/gyneacoloog aansturen op die datum?

Het is absoluut geen big deal. Maar i'm just wondering.
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Ik denk dat de verloskundige/gynaecoloog de gezondheid van je kind te belangrijk vindt om dit soort dingen een rol te laten spelen. En dat er dus gewoon wordt gekeken naar hoe het met je kind gaat.
Mij lijkt de boel zo natuurlijk laten verlopen altijd beter dan inleiden.. tenzij medische redenen uiteraard. Dus ik zou er al helemaal niet over nadenken en gewoon de natuur zn gang laten gaan
Twee dagen na de uitgerekende datum? Bedoel je dat je om zo'n reden dan al wil laten inleiden?

Ik denk dat de vlos/gyn een dergelijk argument niet belangrijk genoeg vindt om jouw kind de kans op een natuurlijke geboorte te ontnemen. Weet je wel wat de verschillen zijn tussen een natuurlijke geboorte en een inleiding? Inleiden wordt als het goed is alleen gedaan als daar voldoende aanleiding voor is.
Vermoedelijke bevallingsdatum? Uitgerekende datum bedoel je, waarschijnlijk beval jij in de vier weken rondom die datum. Vee meer kans dat het een andere datum wordt dan juist 1 van die 2 dagen.
Daar hebben jullie zeker gelijk in! Het is alleen dat het om na mijn vermoedelijke bevallingsdatum gaat en de baby dan, wanneer alles medisch gezien volgroeid en gezond is, wellicht een mogelijkheid zou zijn?

Begrijp ook dat mijn vraag egoistisch of belachelijk over kan komen. Daarom wil ik er wel aan toevoegen dat het belang de baby altijd boven alles gaat!
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
quote:melissa-x schreef op zondag 12 oktober 2014 13:03 Twee dagen na de uitgerekende datum? Bedoel je dat je om zo'n reden dan al wil laten inleiden?

Ik denk dat de vlos/gyn een dergelijk argument niet belangrijk genoeg vindt om jouw kind de kans op een natuurlijke geboorte te ontnemen. Weet je wel wat de verschillen zijn tussen een natuurlijke geboorte en een inleiding? Inleiden wordt als het goed is alleen gedaan als daar voldoende aanleiding voor is. Eigenlijk weet ik dat nog niet. Heb me er nog niet in verdiept omdat het nog zo ver is en ik er ook met angst tegenop kijk.
quote:marana schreef op zondag 12 oktober 2014 13:03 Vermoedelijke bevallingsdatum? Uitgerekende datum bedoel je, waarschijnlijk beval jij in de vier weken rondom die datum. Vee meer kans dat het een andere datum wordt dan juist 1 van die 2 dagen.Kan allebei en wordt beide in de volksmond genoemd.
Ga er eens over lezen TO dat zal je angst ook verminderen of ga een leuke cursus doen yoga of ander soort pufclub daar krijg je ook info over de bevalling
Ik snap het niet.. Wil je op de sterfdag van je oma bevallen? Of juist niet?
Ik wil ermee aangeven dat jij je iets teveel op precies die datum richt. Het is een richtlijn, geen zekerheid.
Inleiden willen ze meestal pas doen wanneer je 1-2 weken overtijd bent en dan de risico's van een ingeleide bevalling kantelen tegenover de risico's van verder overtijd gaan. Ze zullen het niet eerder doen, omdat jij twee dagen overtijd een mooie datum hebt.
Ik zou om die reden geen ingeleide bevalling willen. Ik ben bij mijn eerste meisje vanwege medische redenen ingeleid en dat vond ik véél heftiger dan mijn tweede bevalling die natuurlijk op gang kwam.

Laat het los, wacht een week of 20 af, en dan komt het waarschijnlijk vanzelf.

Geniet van je zwangerschap!
Waarom? Wat is de toegevoegde waarde?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Inleidingen zijn over het algemeen geen feestje en monden vaker uit in een vacuumverlossing.

Ik denk maar zo dat je geen gyneacoloog gaat vinden die je om die reden gaat inleiden. En verder jaag je op deze manier de kosten van de gezondheidszorg wel weer lekker op.
Ik snap het ook niet. Je wil, als je dan nog niet bevallen bent, ingeleid worden zodat je waarschijnlijk op die dag bevalt? Waarom? En je zegt daarna dat het belang van je kind voorop staat. Dan laat je het dus op z'n beloop en merk je het vanzelf wel wanneer je bevalt. Dat is het beste.
Kans is overigens best aanwezig dat ook al zouden ze op die datum gaan inleiden (wat ze niet zullen doen alleen om de door jou aangegeven reden), de baby helemaal niet op die datum geboren zal worden. Zeker als je baarmoedermond nog niet rijp is. Maar TO, richt je op belangrijker zaken en probeer niet teveel invloed uit te oefenen op zaken waar je geen invloed op hebt.
Hai TO, een inleiding is vaak geen pretje. De baby geeft dan zelf immers nog niet aan er klaar voor te zijn. De weeën bouwen zich 'normaal' gezien langzaam op, bij een inleiding doet zich veel vaker een zogenaamde weeën storm voor. Dit maakt het veel zwaarder en moeilijker te verdragen voor de moeder. Mijn advies is om het los te laten, vanaf het moment dat je zwanger bent heb je over je zwangerschap en je kindje geen 'controle'. Dit wordt alleen nog maar meer als hij/zij geboren is..

Over je angst voor de bevalling, ik ben nu 33wkn en denk dat een bepaalde vorm van onzekerheid heel natuurlijk is. Je hebt dit nog nooit meegemaakt, weet niet wat je moet verwachten en weet alleen dat het pijn zal doen.. Mij helpt het erg om goed op de hoogte te zijn, te weten hoe een bevalling opgebouwd is. Ik wist bijvoorbeeld eerst helemaal niet dat een wee een soort golf is, die je aan voelt komen, met een top, die daarna weer afzakt. Daarna heb je meestal weer even adempauze voor de volgende. Tegen de tijd dat er bijna geen tijd meer tussen zit en je denkt dat je het echt niet meer trekt mag je meestal persen en is het einde dus in zicht.
Als je nog maar twee dagen over je uitgerekende datum bent is de kans niet zo groot dat je wordt ingeleid. Tenzij er natuurlijk medisch gezien problemen zijn. Anders laten ze (vooral bij een eerste) het kindje lekker zitten. De kans is dus vrij klein dat je op die bewuste dag kan bevallen. Wanneer je om wat voor reden dan ook een geplande keizersnee hebt kun je natuurlijk wel je voorkeur voor die dag aangeven.
TO, laat je kleine lekker zelf beslissen wanneer hij/zij er klaar voor is
Je kindje komt wanneer het zich aankondigt.. Je word alleen ingeleid op medische indicatie, zolang jouw kindje daar nog goed zit, zal de gynaecoloog je niet zomaar inleiden.. Een inleiding is het manipuleren van het lijf voor iets waar het nog niet rijp voor is.. Je creëert soms complicaties die bij een spontane bevalling niet gebeuren.. Lang bezig met inleiding voor je echt aan het bevallen bent, vacuümextractie, spoedkeizersnede, niet vorderende ontsluiting, foetale nood.. Kleine kans dat je kindje precies op die datum ter wereld komt..

Geniet nu! De rest valt vanzelf waarschijnlijk op z'n plaats..!
Life is good!
Er zijn wel trucs die de boel versnellen, slechte Chinees halen, wonderolie slikken en ananas hart eten (het bittere middenstuk van de ananas) en orgasmes schijnen weeën op te kunnen wekken, je kunt het allemaal proberen je kind is tegen die tijd uitgegroeid en het kan de boel aan de gang brengen maar zo heeft moeder natuur het niet helemaal bedoelt dus tis altijd maar de vraag of je er goed aan doet dat zelf klooien.
Buiten alles wat al gezegd is...inleiden is ook geen zekerheid dat je die dag bevalt. Ben zelf 3 keer ingeleid en 2 keer 36 uur bezig geweest en de laatste keer ruim 3 dagen. Pin je niet vast op een datum wil ik maar zeggen.
Het is ook wel mooi om het lot te laten beslissen toch? Als je kind op die bepaalde dag ter wereld komt dan heeft het zo moeten zijn.

Maar als jij met allerlei dokters en noodgrepen dwingt om je baby geboren te laten worden voel het ook niet oké toch? Beetje nep ofzo..
Ik word tussen 39 en 40 weken ingeleid. Dat is omdat ik een hoog risico zwangerschap heb met vergrote kans op veel complicaties. Maar aan een inleiding zitten ook nadelen, en dat moet je niet willen bij een gezonde zwangerschap als je pas twee dagen over tijd bent. Denk dat er weinig artsen zijn die daaraan mee willen werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven