Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

@anouk : ja een indirecte afwijzing die hard valt.

Even bekijken wat ik hiermee wil en kan , de drang om verder te gaan is groter dan de boosheid en dat irriteert mezelf nu :(

@Stew: kijk je uit met aannames doen met die hardlachende smileys erachter , het komt mij persoonlijk onsympathiek over.
quote:stewardess schreef op 13 oktober 2014 @ 16:47:

Marana, gisteren werd ik gewezen op het feit dat ik respectloos was. Nu lees ik een , imo kinderachtige reaktie op Judy, die heel normaal de op beantwoordt. Nieuwkomers worden hier blijkbaar genegeerd en/of we lachen ze lekker uit.

We reageren alleen maar op elkaar, want o, we zijn zo ruimdenkend hier 😂

Misschien moet je even iets verder terug lezen. De afgelopen week zijn diverse nieuwe dames hier gekomen, en die hebben wel degelijk serieuze en meelevende reacties gekregen.

Kijk maar eens vanaf hier: bgentle in "Minnaar deel 26"

en hier: detoxthee in "Minnaar deel 26"

en hier: maeve_ in "Minnaar deel 26"
Alle reacties Link kopieren
Hm da's een lastige Roodkapje... dat de drang om door te gaan groter is dan de boosheid... Is het een echte afwijzing?
@Nouwnouw, ik heb ooit een minnaar gehad van Vief, we schreven hier allebei, hadden dagelijks heel veel contact en spraken wekelijks af. Omdat we verliefd waren wilden we ook veel contact en veel bij elkaar zijn. Het was een mooie tijd, die helaas daardoor ook verdrietig afliep .
quote:stewardess schreef op 13 oktober 2014 @ 17:15:

@ Marana, wat wil je allemaal van me weten ?Wat doet het jarenlange minnaren nu met jouw gevoel? Heb je ooit diepe liefde, houden van, gevoeld voor een minnaar? Wat doe jij om te landen? Heb je wel eens meerdere minnaars tegelijk? Waarom blijf je nog steeds bij je partner? Heeft hij ook minnaressen? Heb jij ooit een minnaar gehad waar je een echte relatie mee zou willen?
Roodkapje , ik zet er geen hardlachende smileys bij, komt denk omdat ik mobiel hier schrijf ( mobiel heeft andere smileys dan Vief)

Ik kan soms ' kortaf ' zijn, maar ben echt niet onsympathiek
@ Marana; mijn jarenlange ervaring met minnaars maakt echt dat ik er steeds beter mee om kan gaan. Ik heb nooit twee minnaars tegelijk gehad, wel dat het elkaar overlapte. Een jaar of 5 geleden had ik een minnaar waar ik , achteraf gezien, een echte relatie mee had willen hebben. Toen hij er een punt achter heeft gezet, kwam ik daarachter. Ik heb een jaar lang verdriet gehad. Hij is na onze breuk gescheiden ( hij had open relatie) Daarna ook nog wel eens verliefd/verlust geweest, maar nooit meer zo intens. Nu heb ik een minnaar, waar ik na onze date ook weleens verliefde gevoelens voor heb. Maar weet inmiddels dat dat gevoel na een paar dagen weer over is. Ik blijf met mijn man omdat ik zielsveel van hem houd, en ik heel erg van mijn gezin houd en dat nooit op wil geven. Momenteel heeft hij geen minnares. Mijn minaressenleven in een notendop
quote:roodkapjeendewolf schreef op 13 oktober 2014 @ 17:21:

Even bekijken wat ik hiermee wil en kan , de drang om verder te gaan is groter dan de boosheid en dat irriteert mezelf nu :(

Het hangt er denk ik vanaf hoe die afwijzing eruit ziet en wat je -desondanks- nog uit je minnaarrelatie kunt halen. Moet je jezelf "kleiner" maken om met hem door te kunnen gaan? Dan ga je straks flink balen van jezelf! De balans (heb je 'm weer;) moet niet scheef worden..

Je kunt ook een time-out nemen hè.
@marana: het onmogelijke zit 'm in dat vriendminnaar en ik nooit een relatie zullen krijgen. Wat kan ik daaraan doen? Dat gewoon accepteren, wat ik al deed Maar al schrijvende zonet kom ik tot de conclusie dat we elkaar momenteel zo veel zien en spreken en alles delen (waar man niets van weet en zijn vrouw ook niet, ondanks open relatie) dat het zowaar wel op een soort relatie begint te lijken. Alleen trekt hij ditmaal naar mij toe dus miet ikzelf meer afstand gaan inbouwen. Heel verhelderend afgelopen uurtje
Goed zo nouw, dat je het zo helder hebt. Het is ook echt de valkuil he, alles delen met je minnaar en niet meer met je partner... super dat je dat inziet.

Stew, dankjewel voor je antwoorden. Je zet je huwelijk dus niet op het spel met het jarenlange geminnaar?
Nee, dat wil ik ook absoluut niet. Ik ben er wel even 'uit' geweest ivm grote operatie en lange revalidatie. Maar het begon toch weer te kriebelen....
@roodkapje

Gemengde gevoelens? Advies wat ik dan krijg is om te analyseren hoe veel positief er is in verhouding met het negatief. Ik weet ook niet of het een principe ding is, wat botst, dat is weer wat anders. Maar sterkte in ieder geval. Je hebt niet de makkelijkste minnaar getroffen denk ik. Vaak praat je over dat je leert van je minnaar. Maar hoe ver moet je daar in...
quote:stewardess schreef op 13 oktober 2014 @ 16:47:

Marana, gisteren werd ik gewezen op het feit dat ik respectloos was. Nu lees ik een , imo kinderachtige reaktie op Judy, die heel normaal de op beantwoordt. Nieuwkomers worden hier blijkbaar genegeerd en/of we lachen ze lekker uit.

We reageren alleen maar op elkaar, want o, we zijn zo ruimdenkend hier 😂

Ik rol bijna van mij stoel.....

Volgens mij antwoordt Judy gewoon op de vraag in de op zonder het topic gevolgd te hebben of te zien dat het een langlopend topic is. Er is weinig opening tot reactie ook vanuit anderen, behalve een superleuk-voor-jullie.

Prima toch?

Wat kom je hier doen eigenlijk? Eerst Roos en Mok uit toelachen en nu kattig doen omdat jouw opmerking doorzien werd? Je kent ons toch wel langer dan vandaag?

Vertel gewoon over je minnaar, klaar.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Pardon? Jij trekt wel heel kortzichtige conclusies zeg. Rooss zou ik nooit, maar dan ook nooit uitlachen en Mok ken ik niet.

Wat kom jij doen??? Dit topic is van iedereen en ik heb zojuist over mijn minnaar(s) geschreven
quote:stewardess schreef op maandag 13 oktober 2014 17:27 Roodkapje , ik zet er geen hardlachende smileys bij, komt denk omdat ik mobiel hier schrijf ( mobiel heeft andere smileys dan Vief)

Ik kan soms ' kortaf ' zijn, maar ben echt niet onsympathiek Geen probleem verder
quote:nouwnouw schreef op maandag 13 oktober 2014 17:23 Hm da's een lastige Roodkapje... dat de drang om door te gaan groter is dan de boosheid... Is het een echte afwijzing?

Nee geen echte afwijzing.

Het is ook geen echte boosheid maar teleurstelling in combinatie met vleugje moedeloosheid , het is toch accepteren of stoppen , veel meer keuzes heb ik niet.
ThanX , Roodkapje. Ben nl van plan nog wel even te blijven nu ik weer een minnaar heb.
Haaaaai Stewardess

Nee, ik post hier niet en ben sowieso nog weinig op dit forum. Maar nu zag ik je en moest je dan toch ff een geven!
quote:hint schreef op maandag 13 oktober 2014 18:26 @roodkapje

Gemengde gevoelens? Advies wat ik dan krijg is om te analyseren hoe veel positief er is in verhouding met het negatief. Ik weet ook niet of het een principe ding is, wat botst, dat is weer wat anders. Maar sterkte in ieder geval. Je hebt niet de makkelijkste minnaar getroffen denk ik. Vaak praat je over dat je leert van je minnaar. Maar hoe ver moet je daar in...

Heel scherp Hint. Die laatste zin is nu precies waar ik mee worstel.

Leren is goed , op eigen benen staan ook maar er moet wel voldoende tegenover staan, op dit moment twijfel ik dus.

En zomaar loslaten en een ongecompliceerde minnaar zoeken blijkt voor mij niet te werken.

Ik wil gewoon het liefs hem niet fijn om mezelf mét deze gedachtes vast te zetten.
Hiii, Broekrok

Ik heb van de week nog aan je gedacht! Hoe gaat het? X
quote:Ano*k schreef op maandag 13 oktober 2014 17:42 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="roodkapjeendewolf in "Minnaar deel 26"" class="messagelink">roodkapjeendewolf schreef op 13 oktober 2014 @ 17:21</a>:</b>

</div></blockquote> Het hangt er denk ik vanaf hoe die afwijzing eruit ziet en wat je -desondanks- nog uit je minnaarrelatie kunt halen. Moet je jezelf "kleiner" maken om met hem door te kunnen gaan? Dan ga je straks flink balen van jezelf! De balans (heb je 'm weer;) moet niet scheef worden..

Je kunt ook een time-out nemen hè.

Ik maak me zeker niet kleiner maar wel gevoel dat ik meer aanpas en concessies moet doen om het goed te laten verlopen.

Ik denk dus nu na over een time out maar zo geen zin in eigenlijk. Snap je het dilemma
Roodkapje, terwijl ik na zit te denken over een reactie op jou merk ik dat ik die meteen ook aan mezelf zou moeten richten, want ik sta er min of meer hetzelfde in - met leren over jezelf enzo. (Dankzij de vraag van Hint trouwens - hoe ver moet je daarin gaan?)

Niet dat ik me nu afgewezen voel door minnaar - integendeel, roze wolk hier momenteel. Maar herken het wel enorm. De laatste keer dat ik ertegenaan liep kwam ik erachter dat ik toch weer een soort van illusie had gekoesterd. Hij was niet afwijzend, maar toch voelde ik dat zo omdat ik eigenlijk meer van hem had verwacht. Is dat bij jou nu ook zo? Of zit het anders?

Ik kan inmiddels wel zeggen dat ik nauwelijks meer van mijn stuk te brengen ben van zijn gedrag. Van mensen hun gedrag in het algemeen trouwens, en dat ervaar ik als bevrijdend. Tegelijkertijd zie ik ook dat ik hierin zou kunnen doorslaan. Ik bedoel, ik zou heel veel van hem kunnen pikken en begrijpen - maar waarom zou ik het doen? Zoals Hint dus zegt: waar ligt de grens?

Tot nu toe was het voor mij telkens leuk en boeiend genoeg om door te gaan. Maar nu - terwijl ik potdorie op een roze wolk zit - begin ik me opnieuw af te vragen in hoeverre deze minnaarrelatie op dit moment teveel tijd en energie opslokt die ik beter aan mijn 'eigen leven' (single, maar behoorlijk energiek eigen leven hier) zou besteden.

Hmm, dit is inmiddels niet meer een heel praktische reactie.
pluk de nacht
@Annemariem : ik worstel idd precies met diezelfde vragen en daar heb ik nog geen antwoordt op. Het heeft te maken met ingeslopen kleine verwachtingen/illusies en het negatief invullen wanneer het anders gaat. (terwijl ik er juist laatste periode heel vrijblijvend en makkelijk in stond , dacht ik)

Mijn draagkracht lijkt ineens op maar ik weet ook dat er meer dingen in mijn leven tegenzitten waardoor ik alles negatiever beleef :(

Even achterover leunen dus.
Is het niet een beetje zo dat verwachtingen/illusies tussen minnaars misschien wel de grootste stoorzender is. Zoveel tijd voor een goed gesprek is er vaak niet (of wil je niet ivm korte tijd die je samen hebt).

Ik heb dit weekend gemerkt dat wij in 48 uur echt tot praten kwamen. Heel fijn en verhelderend. Mijn twijfels over bepaalde situaties (en de zijne) zijn besproken. Echt zo fijn. Weinig nieuws hoor maar om het nogmaals serieus te benoemen is duidelijk.

Zo begon nr2 met een vraag of ik met hem getrouwd zou willen zijn. Want ........ (afijn zo'n verhaal kennen jullie ook vast wel).

Toen heb ik hem duidelijk vertelt dat dat niet de deal was die wij hadden en dat ik daar ook geen toespelingen meer over wil hebben. Want op de app kan ik moeilijk zien of het serieus is of een geintje.
quote:annemariem schreef op 13 oktober 2014 @ 19:02:

Ik bedoel, ik zou heel veel van hem kunnen pikken en begrijpen - maar waarom zou ik het doen? omdat je m niet kwijtwil? Tenminste, dat merk ik bij mezelf. Maar als ik er sec nuchter naar kijk slaat t nergens op dat er dan vanuit onze kant steeds concessies moeten worden gedaan. Soms krijg ik t gevoel wat ik bij roodkapje ook een beetje lees, van take it or leave it. En ook al weet ik dat er ms nog 100-den andere leuke, lekkere (leukere, lekkerdere, kan ook) exemplaren rond zullen lopen, die mij ook alles kunnen en willen geven waar ik naar verlang (en ms zelfs wel meer), toch wil ik hem. En zie ik een ander niet staan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven