Istanbul november

14-10-2014 19:30 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Wij hebben een aantal dagen Istanbul geboekt in november. Maar een maand geleden kwam ik overal in het nieuws tegen dat Istanbul weer een zware aardbeving (7 op de schaal van Richter) verwacht. En laat deze nou juist lastig te voorspellen te zijn.

Even een linkje naar een nieuwsbericht:

Aardbeving Istanbul verwacht

De vorige zware aardbeving was in 1999, 7,6 op de schaal van Richter; 17.000 doden en 45.000 gewonden. Niet iets waar je op zit te wachten.

Nu twijfel ik of ik nog wel wil gaan. Lig ik lekker te slapen (in een oud hotel dat we hebben geboekt...) of stel ik me aan? Familie/vrienden verschillen allemaal erg in thuisblijven of gaan. We hebben al geboekt dus het geld zijn we dan kwijt. Ik ben erg nieuwsgierig wat jullie zouden doen!

Naar Istanbul als aardbeving wordt verwacht?

Totaal aantal stemmen: 1

Gaan! Geen stemmen
Niet gaan. (100%)
Geen....
Zou wel heel toevallig zijn he als 'the big one' precies is als jij er bent.
if we all light up, we can scare away the dark...
Ja je stelt je aan. Die aardbeving kan er morgen zijn, maar ook over 50 jaar.

In plaats daarvan kan je een stad uitkiezen die niet in het nieuws is geweest, en dan kan het ook zomaar gebeuren. Zelfs als je naar Groningen gaat....
Haha duidelijk! Thnx!
Geen....
De "grap" met aardbevingen is dat ze niet te voorspellen zijn. Overigens waren er van de 17.000 doden nog geen 1000 in Istanbul. Het blijft triest natuurlijk, maar dit relativeert hopelijk, over de kans dat je in zo'n miljoenenstad ten eerste precies er bent als er een beving is én dan ook nog schade of erger oploopt.

Zorgelijker is dat je in november gaat, zonde! Het is een geweldige stad, maar lekker buiten kunnen zijn maakt dat nog leuker.

Anyhow, gewoon lekker gaan en genieten van deze superstad.
Thnx! Ben er al een keer geweest met mooi weer en vond het inderdaad een geweldige stad.
Geen....
Ik las dat ook in de krant een tijd terug. En laat Istanbul nu een van mijn favoriete steden zijn....Ik snap je zorgen zeker. Maar ja, hoe groot is nu de kans daadwerkelijk?
Ik snap het wel hoor, ik heb die stomme aardbevingen ook altijd in mijn achterhoofd als we naar Turkije gaan. Waar wij altijd heengaan (Izmir, woont schoonfamilie) is ook zo'n aardbevingsgevoelig gebied. Tot nu toe een keer een grote (voelbare) beving meegemaakt (6,1 op de schaal van Richter) en ja dat is eng maar zelfs toen geen structurele schade of gewonden gezien. Maar goed, wij gaan ook zo vaak dat de statistieken tegen ons gaan werken haha.
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik snap het ook wel..geen annuleringsverzekering?
quote:81enjoy schreef op 14 oktober 2014 @ 20:11:

Ik snap het ook wel..geen annuleringsverzekering?Een annuleringsverzekering dekt geen angst voor een aardbeving.
verba volant, scripta manent.
Nee was ook een goedkope vlucht en een paar nachtjes hotel. Voor dat soort dingen sluit ik nooit een annuleringsverzekering af. Als er wat gebeurt is dat pech. En angst voor een aardbeving zou er inderdaad niet onder vallen.

We gaan inderdaad gewoon lekker. De kans zal wel heel klein zijn. Alleen doordat het in de krant enzo stond dacht ik misschien komt er nu wel één in de nabije toekomst.
Geen....
Het staat wel wekelijks in de krant, als dat je beter laat voelen, het leeft nogal daar, zoals ieder nieuws, wordt nogal uitgemolken.

Maar de kans is aanwezig, maar over 10 jaar ook. Wij gaan 3/4 per jaar naar Istanbul en hebben al een aantal bevingen meegemaakt, altijd eng, ergste was 7.2, dat was een jaar ofzo na de grote aardbeving. Ook toen was er niks aan de hand, behalve heel veel paniek.
Dank je Zusenzoo, dat stelt me wel wat gerust.
Geen....
Of je oude hotel omboeken naar een hotel wat aardbevingsproof is? Wellicht dat je dank lekkerder slaapt?

Ik weet toevallig dat het Polat hotel aardbevingsproof is. klik
ik ben naar hotel Sultania geweest .. Super hotel wat niet zomaar omstort
en dan moet die aardbeving ook nog net plaatsvinden als je in je hotel bent, ik vermoed dat je meer tijd niet dan wel in je hotel verblijft
Bedankt! We gaan eens kijken naar de hotels.
Geen....
Die aardbeving word al voorspeld sinds 1999. Na de laatste zware aardbeving in TR.
Gewoon lekker gaan en daar op de fiets stappen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven