Is dit een vrouwennaam?

22-07-2008 10:01 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele domme vraag, maar ik stel m lekker toch.

De naam Eunice is toch een vrouwennaam? Lijkt mij zelf van wel, maar ik weet het opeens niet helemaal zeker... wie wel?

(dit omdat ik een sollicitatie moet versturen naar iemand met deze naam, staat een beetje stom als ik er mevrouw van maak als het ene heer is )
Ja, het is een vrouwennaam
Ik zeg in eerste instantie ja. Maar als ik hem dan een paar keer noem dan kan het ook zeker een mannennaam zijn. Als dit iemand is met een buitenlandse afkomst kan het helemaal dat het een man is. Kan je het niet ergens vragen voor de zekerheid? Weet niet of het een groot bedrijd is maar misschien kan je terloopt bellen. Is mene eeh mevr. Ow dat is meneer Eunice ja.
Hihi miss moneypenny is altijd lekker snel! Bedankt! kan ik mn brief gaan versturen....
hahaha Aruba dat had ik dus precies hetzelfde!!! Ik schreef op mevrouw en toen ik de naam een paar ik zei ging ik steeds meer twijfelen!

Hmz k was ondertussen nog zelf aan t googlen... "Eunice is een Latijnse meisjesnaam. Het betekent `overwinning`. "

Duidelijk dus....
Je kunt ook bellen en vragen of het een hij of een zij is :-)

Wel zo gemakkelijk en ze merken zo gelijk dat je een punctueel en correct soepkippie bent
Ik ken een vrouwelijke Eunice, dus ik zou ook meteen zeggen: ja, een vrouw. Misschien verwar je het met Eugine, een (m.i. overigens verschrikkelijke) mannen naam. Ik snap dat je het niet verkeerd wil doen, ik zou dus ook even bellen! :-)
Ik ken een man die Eunice heet!! Komt uit suriname

Dus pas maar op..... ;) en acht.. hij/zij zal vast wel kunnen laggen

Misschien kun je erboven zetten: heer/mevrouw :D
Ik ken ook een man die zo heet.
Toch maar even navragen als ik jou was...

Ik heet trouwens Tonke wat officieel een jongensnaam is, maar de stand is toch 3 vrouwen, 1 man onder de Tonke's waar ik weleens van gehoord heb.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Zelfde voor Robin, stand in mijn prive leven,

2x vrouw, 3x man

Wie weet er nog een?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Zie je wel, bij ons op Aruba zou het me ook niet verbazen een man met de naam Eunice tegen te komen! Net wat Sweetcandy zegt, Suriname en de Antillen die hoek zat ik ook al te denken.
In Israel zijn de meeste namen voor jongens én meisjes!! Zoals Sheleg :D

Bij Eunice moet ik gelijk denken aan eunuch, zo'n gecastreerde hofdienaar..
Ik heb hetzelfde dilemma gehad bij een sollicitatie, en ik heb toch maar even gebeld! Het bleek een vrouwennaam te zijn.Tijdens het gesprek vertelde ze dat ik de enige was die haar met 'geachte mevrouw X' had aangeschreven, de anderen hadden allemaal 'geachte meneer/mevrouw X' geschreven... (en ik ben aangenomen!)
...
hahahaha ja ik vind het ook zo irritant als ze het er niet gewoon duidelijk bijzetten en heer/mevrouw vind ik ook een beetje dom staan als er wel een naam achter komt.... anyway ik heb even gebeld en het bleek inderdaad om een vrouw te gaan! Bedankt voor het meedenken...
Ik ken een vrouw die zo heet. ze is wel lesbisch, dat dan weer wel
Wij hebben op school wel eens een toespraak gehad van een Aleida.

Bleek tot ieders verbazing een man te zijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:fleurtje schreef op 22 juli 2008 @ 13:44:

Ik ken een vrouw die zo heet. ze is wel lesbisch, dat dan weer wel Dus dan hebben we nog geen zekerheid
Ik ken via via een Sanne en een Anne die tot mijn verbazing man bleken te zijn. Dacht ik al die tijd dat mijn vriendinnen het over een vrouw hadden...
Eunice is echt een surinaamse jongensnaam
quote:lolapaloeza schreef op 22 juli 2008 @ 10:51:

Zelfde voor Robin, stand in mijn prive leven,

2x vrouw, 3x man

Wie weet er nog een?

Danny

&

René
Je hebt Renee en René.
Anne is idd een friese mannennaam. Sanne daarentegen had ik nog nooit als man gehoord.

Devi als meisjesnaam (dacht eerst dat je het als Davy zou scrijven, want daar ken ik dan weer twee jongens van, maar zo met een e en 1 vind ik het ook eigenlijk wel een meisjesnaam)

Mies voor een jongen. Vond ik nou echt zo'n oude vrouwtjes naam. Had een vriendin ineens een vriend die zo heette.....

Mijn broertje's naam wordt vaak als meisjesnaam opgevat; wordt vaak verkeerd verstaan en geschreven en tja, dan krijg je toch associaties met een meisje... (zet m niet hier ivm herkenbaarheid sorry dames)

Maar goed, in geval van twijfel, altijd bellen, vind het nl zó lullig als het er fout staat....
Ik ken trouwens een meisje dat Pim heet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik ken wel een jongens-Sanne!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven