Gezondheid alle pijlers

Buik problemen.

21-10-2014 00:01 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn buik begint een steeds groter probleem te worden.

Ik heb pds en daardoor blaast mijn buik soms erg op.

Alleen de laatste tijd is mijn buik constant een ballon. Waar ik er eerst vooral s'avonds last van had na het avondeten, sta ik er nu ook gewoon mee op.

Ik ben ook wel weer wat aangekomen, dus het zal ook wel deels buikvet zijn. Maar ook het aankomen is mij een raadsel.

Ik begin er echt moedeloos van te worden, het voelt de hele dag alsof ik zwaar gegeten heb en het ziet eruit alsof ik 5 maanden zwanger ben.

Ik weet niet meer wat ik nu beter niet kan eten, of juist wel. Het lijkt helemaal niets uit te maken. Het is ook vaak pijnlijk.

Ik schaam mij voor mijn buik eigenlijk, en het constante bewuste gevoel doordat het zo vol en opgeblazen aanvoelt maakt het er ook niet beter op.

Veel van mijn kleding kan ik niet meer dragen en ik verdoezel het maar wat met lange sjaals.

Ik wil zo graag van die buik af, het zit mij echt in de weg.

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen?
Stress is ook absoluut een factor.

Het is de juiste balans vinden tussen voeding, ontspanning etc.

Was er nu maar gewoon 1 duidelijk manier die je kan hanteren om het tegen te gaan, maar dat is er dus niet.

Ik zit nu maar aan een kopje lavendelthee, rustgevend enzo. Niet dat het helpt maar het is in ieder geval wel heel smakelijk
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 oktober 2014 @ 22:52:

Conny ga niet naar een diëtist maar laat je doorverwijzen naar een internist en vertel daar eerlijk over je verleden en ook van de laxeermiddelen.

Meds daar ben ik allemaal al geweest. Ik ben ook eerlijk over mijn eetstoornisverleden, waarom zou ik dat niet doen. Dat is ook belangrijke informatie en staat in mijn dossier.

Heb al darmonderzoeken gehad, buikecho, maagonderzoek, ben het afgelopen jaar lek geprikt voor allerlei onderzoeken .

Diëtiste is ook in het ziekenhuis genoemd voor voedingsadviezen, al gaven ze aan dat het toch ook een kwestie van zelf uitproberen en ervaren is, het kwam bij mij ook weer niet over als een nadrukkelijk advies eigenlijk.
quote:ranjaa schreef op 21 oktober 2014 @ 23:00:

Lees nu even verder, m'n advies is wat overbodig zie ik, haha. Succes!!Ach, een extra bevestiging kan geen kwaad.
Niet alles gelezen, sorry. Bij mij hielpen cola (met suiker) en yoghurt met cruesli tegen dreigende aanvallen. vraag me niet waarom. Uiteindelijk grotendeels klachtenvrij dankzij 6 maanden duspatal. Misschien iets om met een arts te overleggen of duspatal een optie is?
Ik eet nu twee weken een eigen variant op de voedselzandloper en gisteren en vandaag had ik wer brood mee naar mijn werk (is snel klaar...) en meteen, poef! Dikke buik, gatver... Leerlingen vroegen zich af of ik zwanger was... :( ongetwijfeld speelt de antibiotica die ik slik ook mee...

Heb ooit jaren geleden diagnose pds gekregen maar naast me neergelegd omdat ik ook veel gyneacologische klachten had/heb. Toch merk ik nu met andere voeding wel een verbetering en verslechtering als ik dus wel brood eet. Geen snoep, alleen natuurlijke suikers enz hielp ook goed.

To, je zou ook eens naar een mesoloog kunnen gaan, het is een alternatieve geneeswijze maar voor mijn dochter werkte het super.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ook ik heb jarenlang PDS gehad, van alles geprobeerd qua eten zonder resultaat en ineens was het weg. Onverklaarbaar. Maar nu heb ik sinds een paar dagen weer die verschijnselen. Ik hoop maar dat mijn darmen gewoon een beetje van slag zijn en niet dat ik HET weer terug heb!
Friet, frikandel, afhaal Chinees en lasagne zijn voor mij echt wondermiddelen. Geen grapje! Wanneer ik buikpijn en darmklachten heb, is dat het enige wat ik kan eten. Op de een of andere manier maakt het mijn darmen en buik rustig. Volgens de huisarts komt dat doordat mijn darmen dan minder hard hoeven te werken om het te verteren. Dat kan natuurlijk niet elke dag, maar normaal gesproken heb ik ook niet elke dag klachten. Nu helaas al een dikke week elke dag klachten. Dan kies ik gewoon een dag dat ik mezelf toesta 'ongezond' te eten. De overige dagen eet ik waar ik op dat moment zin in heb.
Ik heb niet je hele topic doorgelezen, maar is je ontlasting al wel eens gecontroleerd op parasieten/amoebes?

Veel mensen die met de diagnose PDS naar huis zijn gestuurd blijken namelijk gewoon last te hebben van een parasiet in hun darmen. Het schijnt dat deze bij heel veel mensen voorkomt, maar bij 1/3 van de dragers voor fikse darmklachten te zorgen.

Zo had ik ook zogenaamd 'PDS' volgens mijn dokter, maar bleek ik na zelf jaren te hebben getobt en gezocht ook die parasiet te hebben. Ik heb alleen zelf moeten aandringen op onderzoek daarnaar.

10 dagen antibiotica en al mijn darmklachten waren verdwenen. Ik wist niet wat me overkwam en dat de oorzaak blijkbaar zo simpel te verhelpen was.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Oh, was dat maar waar! Helaas hebben ze bij mij niets van een parasiet o.i.d. gevonden. Meerdere keren op getest. To is ook getest en daar kwam niets uit. Zij heeft vele onderzoeken gehad, zonder resultaat.
quote:elfje12 schreef op 22 oktober 2014 @ 10:02:

Oh, was dat maar waar! Helaas hebben ze bij mij niets van een parasiet o.i.d. gevonden. Meerdere keren op getest. To is ook getest en daar kwam niets uit. Zij heeft vele onderzoeken gehad, zonder resultaat.Ik heb net het hele topic doorgelezen, maar lees nergens dat er bij Conny specifiek is getest op parasieten.
Je hebt gelijk! Heb het ook nog eens doorgelezen. Ik mag toch hopen dat ze erop getest is, ze heeft zoveel onderzoeken gehad. Kan me niet voorstellen dat ze dat niet getest hebben. Al weet je het nooit natuurlijk.
quote:Miss.Innuendo schreef op 22 oktober 2014 @ 10:21:

[...]

Ik heb net het hele topic doorgelezen, maar lees nergens dat er bij Conny specifiek is getest op parasieten.

Van alle onderzoeken is ontlasting onderzoeken niet gedaan, dus ehm... Nee dat is niet specifiek onderzocht.

Eigenlijk best raar toch?

Dat kan ik nog bij de huisarts aankaarten.
Dat MOET je bij de huisarts aankaarten! Ik heb het een paar keer gehad, zo'n onderzoek. Heel vreemd dat ze dat bij jou nooit hebben getest.
quote:consuelabananahammok schreef op 21 oktober 2014 @ 11:36:

[...]

Dat ik wat aangekomen ben, wil niet zeggen dat ik te dik ben natuurlijk.

Ik heb een BMI van 22, dus normaal gewicht denk ik.

Het kan dat er wat op mijn buik terecht is gekomen, dus een beetje afvallen kan wat helpen misschien. Al is mijn buik gewoon een harde ballon,denk ook eigenlijk niet dat een paar kilo afvallen daar het verschil maakt.Ik hoop niet dat je gaat afvallen, ik denk niet dat het helpt en het is echt niet nodig.
Eens met Bente.
quote:consuelabananahammok schreef op 22 oktober 2014 @ 12:04:

[...]

Van alle onderzoeken is ontlasting onderzoeken niet gedaan, dus ehm... Nee dat is niet specifiek onderzocht.

Eigenlijk best raar toch?

Dat kan ik nog bij de huisarts aankaarten.

Dat zou ik zeker doen hoor, al was het maar om dit ook uit te sluiten.

Stel je voor dat het wel zo blijkt te zijn, net als bij mij, dan ben je met een antibioticakuur van je klachten af.
quote:Bente- schreef op 24 oktober 2014 @ 01:34:

[...]

Ik hoop niet dat je gaat afvallen, ik denk niet dat het helpt en het is echt niet nodig.

Het zal idd de pds niet oplossen,daar ben ik mij van bewust.

Het is echt een rotprobleem

Nu heb ik als kind al wel altijd problemen gehad met mijn darmen, maar echt lief ben ik er later zelf ook niet voor geweest.
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 oktober 2014 @ 00:21:

[...]

Dat zou ik zeker doen hoor, al was het maar om dit ook uit te sluiten.

Stel je voor dat het wel zo blijkt te zijn, net als bij mij, dan ben je met een antibioticakuur van je klachten af.

Dat zou een bevrijding zijn als het zo makkelijk op te lossen is.

Ik ga dit zeker nog bespreken idd.
Ben inmiddels wel wijzer dat cashewnoten en pistache noten fikse boosdoeners zijn.

Na het stoppen met deze noten, werd het na een paar dagen beter en nam de extreme opgeblazen omvang van mijn buik weer wat af.

Ook het enorme volle gevoel, en het gevoel dat alles zo strak staat werd minder.

Deze kunnen dus op de no go lijst.

Het waren wel onbewerkte pure noten, misschien dat bewerkt wel kan.

Maar voor nu even geen noten.

Heb ook soyamelk gekocht.

Wie weet valt dat wel goed.
er zijn zoveel redenen waarom een buik problemen kan geven. je kan het niet beoordelen aan de hand van een keer wat noten achterwege laten. denk ook aan de invloed van stress en hormonen, leeftijd bijv. bij twijfel naar een internist en ga niet zelf op eigen houtje producten op lijstjes zetten met jouw achtergrond. ik vind dat zorgelijk ook omdat je in de OP verwijst naar schaamte voor je buik (waarom zou je je schamen voor je buik!!!!??) en ook praat je over aankomen terwijl je later zegt dat je een BMI hebt van 22 (keurig dus).

ga naar een professional, bijv. een diëtist met ervaring op het gebied van eetstoornissen
Meds, ik ben allang bij een internist geweest.

De hele mallemolen aan darm en maagonderzoek, buikecho, blaasonderzoek heb ik al achter de rug.

Het enige wat ze konden zien is dat er kwetsbare plekken aanwezig zijn die snel bloeden, maar geen oorzaak daarvoor.

En dan krijg je met de klachten die ik heb de diagnose pds, met het advies zelf te gaan ontdekken welke voeding klachten geeft en daar rekening mee houden. Dit omdat het heel persoonlijk is welke voeding klachten geeft

Noten zijn eigenlijk de eerste ontdekking, ik heb nog nooit zo'n heftige reactie gehad.

En ja ik schaam mij in zo'n periode voor mijn buik.

Ik ben twee keer aangesproken met de vraag of ik zwanger was.

Ik kan het ze niet kwalijk nemen, want het ziet er ook uit alsof ik zeker 5 maanden ver ben.

Naast de pijn en last kan ik het ook nog gaan uitleggen aan mensen die ik niet eens goed ken. Ik voel mij daar erg ongemakkelijk door.

Volgende week heb ik een afspraak bij een neuroloog in het radboud ( ook voor andere klachten) .
Ik lees jouw topic nu pas. Ik vind het ook een beetje zorgelijk klinken, Conny. Niet op eigen houtje producten beginnen te schrappen. Mss toch hulp zoeken?
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven