Pil etinylestradiol levensorgstrel mylan
maandag 20 oktober 2014 om 16:30
Hallo allen,
Ik heb veel gelezen over de pil met de bestanddelen etinylestradiol en levenorgestrel. In heel veel ervaringen kon ik mij goed vinden. Ik zat/ zit niet lekker in mijn vel etc. Echter kwamen de klachten bij mij pas veel sterker naar voren bij de pil genaamd : etinylestradiol levenorgestrel MYLAN.
Ik heb alleen maar hele dagen hoofdpijn, ontzettende druk achter mijn ogen en ben de hele dagen door duizelig en licht in mijn hoofd.
Ik zit echt niet lekker in mijn vel en heb nergens zin in en vind niets leuk meer...
Ik heb nog geen ervaringen van anderen gelezen over deze pil en ben hier heel nieuwschierig naar. Ik ben inmiddels net 3 dagen gestopt met de pil om te kijken of de klachten minder worden en merk nu al duidelijk verschil. Het is nog niet weg maar verschil merk ik gelukkig al. Ik zou graag willen weten wat anderen over deze pil vinden van fabrikant MYLAN.
Ik heb veel gelezen over de pil met de bestanddelen etinylestradiol en levenorgestrel. In heel veel ervaringen kon ik mij goed vinden. Ik zat/ zit niet lekker in mijn vel etc. Echter kwamen de klachten bij mij pas veel sterker naar voren bij de pil genaamd : etinylestradiol levenorgestrel MYLAN.
Ik heb alleen maar hele dagen hoofdpijn, ontzettende druk achter mijn ogen en ben de hele dagen door duizelig en licht in mijn hoofd.
Ik zit echt niet lekker in mijn vel en heb nergens zin in en vind niets leuk meer...
Ik heb nog geen ervaringen van anderen gelezen over deze pil en ben hier heel nieuwschierig naar. Ik ben inmiddels net 3 dagen gestopt met de pil om te kijken of de klachten minder worden en merk nu al duidelijk verschil. Het is nog niet weg maar verschil merk ik gelukkig al. Ik zou graag willen weten wat anderen over deze pil vinden van fabrikant MYLAN.
maandag 20 oktober 2014 om 19:38
Wel ervaring met die pil, niet met fabrikant. Maand geleden na 10 jr gestopt. Ik merkte voorheen zelfs in mijn stopweek al verschil, toen ik hem niet opnieuw pakte leek ik een compleet ander mens. 3 jr geleden heb ik ook een namaak gekregen, en niet de microgynon. Sindsdien werden de klachten erger, maar omdat het tegelijk liep aan een paar grote veranderingen in mn leven, was het niet zeker dat het aan de pil lag. Naar huisarts geweest en die heeft me opnieuw de microgynon gedaan zodat ik kan kijken of het aan de pil ligt, of dat die neppe er net een ander stofje in heeft waar ik heftig op reageer. Ik wacht nu op mn menstruatie zodat ik kan beginnen. Lang wil ik hem toch niet meer nemen ivm kinderwens.
maandag 20 oktober 2014 om 19:49
Ik heb jarenlang de Microgynon geslikt. Paar jaar geleden over gegaan naar deze (merkloze) pil. Herken de klachten, ik had zo'n verschrikkelijke last van migraine, moodswings, libido van 0,0. In december 2012 ben ik gestopt met de pil om te kijken of ik me daardoor beter zou voelen en het werkte, ik voelde me zo geweldig! Volgens vriend werd ik weer de oude (en daarmee bedoelt hij mezelf, hoe ik ook was tijdens het slikken van Microgynon). Er werd mij steeds verzekerd dat er geen verschil was, dat het alleen een merkloze variant was ivm verzekering. Nou, niet dus. Ik heb 12 jaar Microgynon geslikt en nergens last van gehad. De laatste 3 jaar etinylestradiol/levensorgstrel en ik had dus heel veel klachten. Ik merkte overigens na een paar dagen wel verschil, maar pas na ruim een maand kon ik zeggen dat ik volledig van de hoofdpijn verlost was.
Succes!
Succes!
maandag 20 oktober 2014 om 20:01
Ik ben in 2005 begonnen met de Diane-35 ivm gecompliceerde hormoonproblemen waaronder een te hoog testosteron (overbeharing en uitblijven cyclus) na zo 1,5 jaar zonder problemen en positieve effecten op mijn klachten kreeg ik ook het generieke middel in de apotheek.
"Hetzelfde hoor mevrouw, kijkt u maar, exact dezelfde werkzame stoffen; het is een prijskwestie".
Na met deze te zijn begonnen werd ik op een middag door mijn werkgever naar huis gestuurd met hartkloppingen en enorm opgezwollen gezicht Na bezoek aan de huisarts (moest direct stoppen en kreeg het merkmiddel op aanvraag) bleek thuis, nadat ik de bijsluiters naast elkaar had gelegd, dat er in de generieke pil een vulmiddel zat waar ik allergisch voor ben.
Na de doosjes naast elkaar te hebben gelegd bleek die die 'nep' pil ook nog eens duurder te zijn!
"Hetzelfde hoor mevrouw, kijkt u maar, exact dezelfde werkzame stoffen; het is een prijskwestie".
Na met deze te zijn begonnen werd ik op een middag door mijn werkgever naar huis gestuurd met hartkloppingen en enorm opgezwollen gezicht Na bezoek aan de huisarts (moest direct stoppen en kreeg het merkmiddel op aanvraag) bleek thuis, nadat ik de bijsluiters naast elkaar had gelegd, dat er in de generieke pil een vulmiddel zat waar ik allergisch voor ben.
Na de doosjes naast elkaar te hebben gelegd bleek die die 'nep' pil ook nog eens duurder te zijn!
It's hip(ster) to be square!
maandag 20 oktober 2014 om 20:07
Ik ben ooit begonnen met Microgynon, daarna Stederil en nu, sinds een aantal jaren de merkloze variant. 3 maanden geleden de Mylan versie opgehaald en eerlijk gezegd merk ik geen verschil. Ik slik de pil nu ruim 10 jaar en eerlijk gezegd kan ik me ook niet meer voor de geest halen hoe ik me voelde voordat ik de pil slikte. Tussen de pillen zelf geen verschil dus, ik ben wat dat betreft een 'succes'-verhaal..
woensdag 22 oktober 2014 om 11:18
Ik heb twee verschillende pillen geslikt, waarbij ik bij beide minstens drie verschillende merken gehad heb. Ik heb nooit verschil gemerkt in het merk, alleen in de twee pillen onderling.
Ik vind mijzelf geen "succes verhaal" maar gewoon een normaal iemand. Een allergie komt echt maar zelden voor en het meeste zit bij mensen tussen de oren.
Ik vind mijzelf geen "succes verhaal" maar gewoon een normaal iemand. Een allergie komt echt maar zelden voor en het meeste zit bij mensen tussen de oren.