abortus ?

22-10-2014 11:07 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo.allemaal

Ik wil toch even mijn verhaal kwijt vandaar dat ik dit forum opgezocht heb.

Ik weet nog niet precies zoek, maar ik vermoed wat begrip, steun,, tips.....

ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben ik verwacht zo rond de 7 weken ergens,

Vorige jaar heb ik het uitgemaakt met mijn ex. afgelopen zomer ben ik per ongelijk toch nog in bed beland met mijn ex(waar ik eigenlijk direct spijt van heb om de een of andere reden ben ik hier zwanger van geworden)

Doordat ik verder afgelopen jaar niet seksueel actief ben geweest weet ik gewoon dat het van hem is.

Maar nu komt het, zo'n 6 weken geleden heb ik een jongen leren kennen en het is inmiddels mijn vriend geworden waar ik erg blij mee ben.

maar wat te doen met de zwangerschap.??

Mijn gevoel zegt erg sterk dat ik het weg moet laten halen, ondanks dat ik er tegen de ingreep op zie en dat het wel erg definitief is.

Dit wil ik omdat ik geen gezamenlijke toekomst zie tussen mij en mijn ex en moet er eigenlijk niet aan denken om hem nog regelmatig te gaan zien(we hebben geen ruzie en het is een aardige vent maar toch)

Ik ben van mening dat als ik een kind krijg de basis goed moet zijn, uiteraard begrijp ik dat je dit nooit 100% kan hebben maar om nou te starten met een opvoeding waarbij de ouders niet meer bij elkaar zijn.

Vanavond ga ik het mijn huidige vriend vertellen dit vind ik erg spannend, hoe gaat hij reageren?? blijft hij bij mij ??? hoe gaat hij denken over mij ?? enz maar ik vind dat hij er recht op heeft dus zal ik het hem wel moeten vertellen .

Wel ben ik op dit moment van mijn roze wolk gevallen qua verliefdheid want ik moet me nu met heel andere dingen bezig houden dan dat je normaal zou doen in het begin van een relatie

Verder ben ik me aan het afvragen moet ik het mijn ex vertellen ik vind dat hij er recht op heeft maar ik weet dat ik hem erg veel verdriet ga doen, hij had graag nog een relatie met me willen hebben en heeft een grote kinderwens.

Zelf heb ik noot specifiek een kinderwens gehad maar heb altijd tegen me zelf, dat als de relatie goed zit en het komt ter spraken dat wil ik er wel over nadenken..

Kortom een echte soap, wie vertel ik wat ??hoe gaat iedereen reageren?

oh en natuurlijk, moet ik bij mijn beslissing blijven om abortus te nemen ??
Gezien je laatste reactie en je opening, krijg ik niet het idee dat je een kind wil. Ik ben niet voor abortus, integendeel. Maar het is jouw leven en jouw keus en een kind zit je aan vast.

Wie de vader is, heb ik mijn vraagtekens bij. De zomer is al lang voorbij. En hoe komt het dat je het nu pas weet? En dat het zeven weken is?
Dan ben je toch al langer zwanger als je van de zomer seks hebt gehad en daarna niet meer?
Kimm, hoe denk je dat het is voor een kind om te weten: "Ik was een ongelukje."
7 weken zwanger betekent begin september zwanger geraakt.. zou eerst eens naar een kliniek of verloskundige gaan om een echo te laten maken voor termijnbepaling..

En wel of geen abortus... de vraag is of je nu moeder wilt worden..?

Je kan bij twijfel altijd terecht bij het FIOM!
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 11:41:

[...]

Maar ik vermoeid dat deze gedachten voortkomen uit onzekerheid immers geen ervaring mee HiHi

Hihi?!

Hoe oud ben jij?
quote:itsme1973 schreef op 22 oktober 2014 @ 11:37:

[...]

als je zeker weet wie de vader is en zeker weet dat je 7 weken zwanger bent (dus 5 weken geleden seks), zou ik dat zeer zeker niet aan je nieuwe vlam vertellen

dan heb je nl toen je een week met hem omging, nog seks met je ex gehad

ik geloof nooit dat hij het geen enkel probleem vindt te weten dat je een abortus ondergaat van je ex terwijl je hem al een week kende

Ik denk dat er twee weken tussen zat tussen

De sex met mijn ex en de eerste ontmoeting met mijn nieuwe vriend (hij was niet direct mijn nieuwe vriend vanaf dag 1hè HiHi)

Dus zowel de ontmoeting als de relatie is dus na die tijd geweest, op dat vlak kan hij me niks verwijten.
quote:Honeymoonquiz schreef op 22 oktober 2014 @ 11:48:

[...]

Hihi?!

Hoe oud ben jij?33 echt een leeftijd om over kinderen na te denken HiHi
Sorry, hier geloof ik niets van.
quote:heliosje schreef op 22 oktober 2014 @ 11:47:

7 weken zwanger betekent begin september zwanger geraakt.. zou eerst eens naar een kliniek of verloskundige gaan om een echo te laten maken voor termijnbepaling..

nee dat betekent begin september laatste menstruatie, half september zwanger geraakt

half september is bij mij nazomer, geen zomer
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 11:48:

[...]

Ik denk dat er twee weken tussen zat tussen

De sex met mijn ex en de eerste ontmoeting met mijn nieuwe vriend (hij was niet direct mijn nieuwe vriend vanaf dag 1hè HiHi)

Dus zowel de ontmoeting als de relatie is dus na die tijd geweest, op dat vlak kan hij me niks verwijten.

als je de nieuwe vlam 6 weken kent en de seks was 2 weken daarvoor, dan ben je zeker weten langer dan 7 weken zwanger

ga naar een arts en laat je onderzoeken en beslis dan (zo mogelijk) voor een abortus
Ik vind niet veel hihi aan je bericht maar goed. Je weet toch nog precies welke dag je die ex hebt ontmoet? 6 weken + 2 en dan 2 voor de bevruchting kom ik bij 10. Of ben ik verkeerd?

Hoe dan ook hoe weet jij dat je 7 weken zwanger bent ? Wanneer waren je laatste menstruatie?
quote:Honeymoonquiz schreef op 22 oktober 2014 @ 11:51:

Sorry, hier geloof ik niets van.Dan niet hè, gelukkig weet ik zelf wel hoe oud ik ben. . . . .
Ja oké echt of niet echt. maar antwoord eens op onze vragen dan kunnen we mee tellen en mee denken en geen hihi meer dit is niet echt hihi.
Zei ook ergens rond de zeven weken weken zwanger zijn waarschijnlijk ben ik dan langer, dit mal ik met de echo wel te horen krijgen.
Je weet toch wel wanneet je laatste menstruatie waren en wanneer je die ex hebt gezien? Als ik op een jaar tijd maar 1x seks heb gehad ga ik mij dat wel herinneren welke dag dat was zeker als het maar dikke maand geleden was.
quote:jess0304 schreef op 22 oktober 2014 @ 11:56:

Ja oké echt of niet echt. maar antwoord eens op onze vragen dan kunnen we mee tellen en mee denken en geen hihi meer dit is niet echt hihi.

Zoals je zelf kan zien reageer ik me zelf suf op alle berichten.

Maar wat ik al aangeef het is geen issue hoeveel weken ik precies zwanger ben want heb het afgelopen jaar verder geen sex gehad en met mijn huidige vriend het nog niet echt gedaan.
Natuurlijk is het een issue! Je vraagt of je het aan je nieuwe vlam moet vertellen. Als je dan effectief maar zo pril zwanger bent zou ik het niet doen want dan kende je hem al en of het nu officieel was of niet ik denk niet dat hij er happy van zou worden. Dus ik vind je termijn zeker en vast een issue maar goed. Dat ben ik! En de zomer is voor mij juli augustus en feit dat je zo schaars bent met info vind ik raar.
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 11:57:

Zei ook ergens rond de zeven weken weken zwanger zijn waarschijnlijk ben ik dan langer, dit mal ik met de echo wel te horen krijgen.dat zei je in je openingspost, met de volgende woorden: ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben ik verwacht zo rond de 7 weken ergens

quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 12:00:

[...]

Zoals je zelf kan zien reageer ik me zelf suf op alle berichten.

Maar wat ik al aangeef het is geen issue hoeveel weken ik precies zwanger ben want heb het afgelopen jaar verder geen sex gehad en met mijn huidige vriend het nog niet echt gedaan.

dat is wel degelijk een issue

een abortus is veel ingrijpender en zelfs onmogelijk als je te lang zwanger bent

daarom is het wel zo handig eerst eens te weten hoe ver je eigenlijk bent
quote:kimm1978 schreef op 22 oktober 2014 @ 12:00:

[...]

Het is wél een issue, want ten eerste proberen we erachter te komen of je nou zwanger bent geraakt vóór of tijdens de prille relatie met je nieuwe vriend (wat voor mij, als ik die vriend was, zeker een groot verschil zou maken), en ten tweede maakt je zwangerschapsduur een hoop uit voor hoe zwaar de abortus is, welke methode gebruikt zal kunnen worden, etc.

(Oftewel: Wat Jess en Itsme zeggen.)
quote:itsme1973 schreef op 22 oktober 2014 @ 11:51:

[...]

nee dat betekent begin september laatste menstruatie, half september zwanger geraakt

half september is bij mij nazomer, geen zomer

Ik tel ook vanaf de eerste dag laatste menstruatie. 7 weken zwangerschap houdt in zo'n 5 weken geleden de daadwerkelijke bevruchting.

Wanneer en waar krijg je een echo dan Kimm?
quote:Lariba schreef op 22 oktober 2014 @ 12:10:

[...]

Het is wél een issue, want ten eerste proberen we erachter te komen of je nou zwanger bent geraakt vóór of tijdens de prille relatie met je nieuwe vriend (wat voor mij, als ik die vriend was, zeker een groot verschil zou maken), en ten tweede maakt je zwangerschapsduur een hoop uit voor hoe zwaar de abortus is, welke methode gebruikt zal kunnen worden, etc.

(Oftewel: Wat Jess en Itsme zeggen.)

sorry maar ik heb al meerder keren aangegeven dat ik sex met mijn ex heb gehad voordat ik mijn huidige vriend leerde kennen. Dus als ik vanavond mijn huidige vriend het ga vertellen doe ik dit puur om open te zijn en niks achter te houden., zodat ik hopelijk een fijne toekomst met hem kan krijgen..

bimijn weten is de methode tot 13 weken het zelfde en ik ben niet langer dan 13 weken zwanger ,uiteraard wordt het met de week wel zwaarder lijkt mij
quote:heliosje schreef op 22 oktober 2014 @ 12:15:

[...]

Ik tel ook vanaf de eerste dag laatste menstruatie. 7 weken zwangerschap houdt in zo'n 5 weken geleden de daadwerkelijke bevruchting.

Wanneer en waar krijg je een echo dan Kimm?

die zeven weken zullen wel niet kloppen( ik heb het er met de huisarts over gehad en die rekende toen en ik hou me nu met andere vraagstukken bezig dan met hoeveel weken.

Ik heb een afspraak gemaakt bij een abortus kliniek het leek mij verstandig om dit al vast te plannen( tussen nu en die afspraak heb ik mijn officiele bedenktijd). voordat ik het mogelijk laat doen heb je nog een gesprek en een echo.
quote:vivamila schreef op 22 oktober 2014 @ 11:24:

[...]

Vooral niet doen TO. Komt over als een anti-abortus-club.

Visie van Siriz

Ga dan naar het FIOM.

Jammer dit het enige is van de hele website dat je eruit pikt.... Ze geven ook begeleiding als je ervoor kiest om wel het kind te houden. Maar ook begeleiding na abortus, verwerking van het verdriet.

En om dan maar ook even de knuppel in het hoenderhok te gooien, waarom gelijk abortus? Adoptie is geen optie in dit geheel?

Je hebt een bewuste keuze gemaakt om onbeschermde seks te hebben terwijl je al wist dat je relatie geen enkele kans meer had, maar het gevolg van je daad wil je geen kans geven.

Ik vraag me af wat voor reactie je van je nieuwe vriend verwacht. Dat hij staat te springen van blijdschap als hij hoort dat zijn nieuwe vriendin nog even snel het bed heeft gedeeld met haar ex en daar nu zwanger van is. En dat hij er nu mag zijn om met de gevolgen, welke dat ook moge zijn, om te mogen gaan?

Ik vind jen reacties een beetje laconiek overkomen (..hihi) Alsof het allemaal zo simpel is. Voor je leeftijd had ik een meer volwassen reactie verwacht. Ik word een beetje kriebelig van het hele verhaal....
Tot 13 wkn betreft de behandeling idd een curretage Kimmm (ik werk als verpleegkundige in een abortuskliniek). Daarna wordt het wel een ander soort ingreep maar met een roesje merk je daar niks van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven