Welk merk opvolgmelk?
dinsdag 22 juli 2008 om 16:50
Wat je er aan wil besteden en of je kind het lust.
het maakt niet verschrikkelijk veel uit welk merk je neemt, ze zijn allemaal goedgekeurd. maar of bv kruidvat eigenmerk net zo goed is als nutrilon, dat durf ik niet te beweren.
Mijn dochter kreeg trouwens similac, kruidvat had toen nog geen melk . we hebben ook nutrilon gehad en nog zo'n dure (kan even niet op de naam komen) we hebben ook friso uitgeprobeerd (gewone en voor hongerige baby's) maar similac beviel gewoon erg goed.
bij de tweede moest ik dieet melk geven ivm allergie, daar kan ik dus weinig over zeggen.
het maakt niet verschrikkelijk veel uit welk merk je neemt, ze zijn allemaal goedgekeurd. maar of bv kruidvat eigenmerk net zo goed is als nutrilon, dat durf ik niet te beweren.
Mijn dochter kreeg trouwens similac, kruidvat had toen nog geen melk . we hebben ook nutrilon gehad en nog zo'n dure (kan even niet op de naam komen) we hebben ook friso uitgeprobeerd (gewone en voor hongerige baby's) maar similac beviel gewoon erg goed.
bij de tweede moest ik dieet melk geven ivm allergie, daar kan ik dus weinig over zeggen.
anoniem_45900 wijzigde dit bericht op 22-07-2008 17:06
Reden: ervaring toevoegen :)
Reden: ervaring toevoegen :)
% gewijzigd
dinsdag 22 juli 2008 om 16:56
Ik werk in een gezondheidscentrum waar ook een CB in zit (ben doktersassistente). Het schijnt dat er tegenwoordig weinig verschil zit in de verschillende opvolgmelk. Het grootste verschil zit m in de prijs. Kruidvat opvolgmelk staat zeer goed aangeschreven! En wordt dus ook gewoon door het CB geadviseerd. Zeker aan gezinnen die niet zo goed in de slappe was zitten.
Toch blijft het altijd proberen, jouw kindje kan bijv. slecht reageren (krampjes etc) op nutrilon maar weer goed op Friso.
En dan de vraag wat gebruik ik! Nutrilon. Reden: daar had ze met de Omneo het meeste baat bij. Veel krampjes na afbouwen BV.Nu gebruikt ze de standaard 2 van Nutrilon. Niet goedkoop in ieder geval.
Succes
Toch blijft het altijd proberen, jouw kindje kan bijv. slecht reageren (krampjes etc) op nutrilon maar weer goed op Friso.
En dan de vraag wat gebruik ik! Nutrilon. Reden: daar had ze met de Omneo het meeste baat bij. Veel krampjes na afbouwen BV.Nu gebruikt ze de standaard 2 van Nutrilon. Niet goedkoop in ieder geval.
Succes
dinsdag 22 juli 2008 om 17:31

dinsdag 22 juli 2008 om 18:31
ik gebruik friso standaard omdat mijn zoon de eerste week op de kinderafdeling in het ziekenhuis lag en ze dat daar aan hem gaven en dat ging goed dus ben ik hier mee doorgegaan maar ze zeiden in het ziekenhuis al dat hun friso gebruikten omdat ze daardoor gesponsord werden (kregen de voeding gratis!) wel slim om de voeding op de kinderafdeling mee te sponsoren omdat veel (onzekere) ouders toch gelijk meer vertrouwen hebben in het merk omdat het ziekenhuis het ook geeft...
dinsdag 22 juli 2008 om 18:35
dinsdag 22 juli 2008 om 18:35
dinsdag 22 juli 2008 om 18:37
Heb zelf bij het afbouwen van de bv Friso gebruikt, omdat dit in kleinere verpakkingen verkocht wordt (tenminste in 1 pak zitten 2 aparte zakjes). Dit omdat ik anders over de bewaartermijn van de geopende verpakking heen ging.
Toen dochter volledig op fv zat overgestapt op Nutrilon, hoofdreden omdat de kinderopvang ook dit merk gebruikte, en ik dan geen voeding hoefde mee te geven, en inderdaad ook gebruiksgemak, die bussen....
Volledig praktische keuzes dus. Overstappen ging trouwens zonder problemen, heb dus geen ervaring met een kindje dat iets niet lekker vindt.
Toen dochter volledig op fv zat overgestapt op Nutrilon, hoofdreden omdat de kinderopvang ook dit merk gebruikte, en ik dan geen voeding hoefde mee te geven, en inderdaad ook gebruiksgemak, die bussen....
Volledig praktische keuzes dus. Overstappen ging trouwens zonder problemen, heb dus geen ervaring met een kindje dat iets niet lekker vindt.

dinsdag 22 juli 2008 om 20:26
Ik heb ook net de borstvoeding afgebouwd (dochter is zeven maanden). Ze drinkt nu Kruidvat opvolgmelk en dat gaat prima. Op de creche geven ze Friso. Ze spuugt wel meer nu, dat deed ze met bv helemaal nooit. Nu nog niet echt veel, maar ik ben het niet gewend . Volgens het consultatiebureau is hypoallergene opvolgmelk trouwens niet zinvol, omdat je baby toch ook al bijvoeding krijgt.
dinsdag 22 juli 2008 om 21:15
Ik gaf in het begin Nutrilon maar ben later overgestapt op Similac, ging prima. Ik ben nu zwanger van de 2e en zal als ze verder geen allergiën o.i.d. heeft gelijk op Similac overstappen na de bv.
Overigens, het zoontje van mijn vriendin had meer baat bij Similac dan bij Nutrilon Pepti, hij had van jongs af aan erg veel last van krampjes en harde ontlasting, met Similac ging het gelijk een stuk beter.
Overigens, het zoontje van mijn vriendin had meer baat bij Similac dan bij Nutrilon Pepti, hij had van jongs af aan erg veel last van krampjes en harde ontlasting, met Similac ging het gelijk een stuk beter.
dinsdag 22 juli 2008 om 21:43
Ik geef zoontje Kruidvat en we zijn er beiden erg tevreden over.
(plakkerig heb ik geen last van, lost hier prima op) Hij heeft verder geen last van krampjes e.d. dus we gebruiken de standaard versie. Zowel cb als dokter vinden het prima voeding.Voor 800 gram betaal je 5,99 en vaak zijn er aanbiedingen en betaal je 4,99.
Misschien het uitproberen waard...
(plakkerig heb ik geen last van, lost hier prima op) Hij heeft verder geen last van krampjes e.d. dus we gebruiken de standaard versie. Zowel cb als dokter vinden het prima voeding.Voor 800 gram betaal je 5,99 en vaak zijn er aanbiedingen en betaal je 4,99.
Misschien het uitproberen waard...
dinsdag 22 juli 2008 om 22:37
Ik geef nog gedeeltelijk borstvoeding en daarnaast krijgt mijn dochter van 10 mnd Bio-Bim. Dat is biologische opvolgmelk die is geteeld zonder chemische bestrijdingsmiddelen en er zitten geen kunstmatige kleur- en smaakstoffen in enzo. Als je graag biologsich bezig bent, een goede keuze. Je kunt ze via de weshop kopen en er ook de verkoopadressen in de buurt vinden.
woensdag 23 juli 2008 om 23:06
Hee hoi Ciao,
Ik heb me er laatst ook al eens in verdiept toen vriend wilde weten wat hij moest kopen als er echt nood zou zijn.
Ik heb voornamelijk bedacht dat Nutrilon niet handig is vanwege de grote verpakking van 900(?) gram die binnen een maand op moet. In Friso en de huismerken zitten twee kleinere verpakkingen dus minderen kans dat je een half pak weg moet gooien als ze over gaat op nog maar 2 of 3 flessen per dag.
Ik zou zelf kiezen voor AH, kruidvat of Friso. Laatste is een stuk duurder, maar wel overal verkrijgbaar waarbij je voor de huismerken echt naar die specifieke winkel moet.
Voorlopig denk ik het alleen nog niet nodig te hebben...
Ik heb me er laatst ook al eens in verdiept toen vriend wilde weten wat hij moest kopen als er echt nood zou zijn.
Ik heb voornamelijk bedacht dat Nutrilon niet handig is vanwege de grote verpakking van 900(?) gram die binnen een maand op moet. In Friso en de huismerken zitten twee kleinere verpakkingen dus minderen kans dat je een half pak weg moet gooien als ze over gaat op nog maar 2 of 3 flessen per dag.
Ik zou zelf kiezen voor AH, kruidvat of Friso. Laatste is een stuk duurder, maar wel overal verkrijgbaar waarbij je voor de huismerken echt naar die specifieke winkel moet.
Voorlopig denk ik het alleen nog niet nodig te hebben...
donderdag 24 juli 2008 om 12:10
donderdag 24 juli 2008 om 14:26
eens even nagerekend hoeveel flessen er uit een bus nutrilon gaan. Dit zijn er 30 (van 180/6) Uitgaande van 30 gram per fles (proefverpakking bevat 29,8 gram voor 180 cc water)
Dus als je elke dag 1 fles geeft komt zo'n pak inderdaad op binnen een maand. Mijn anti-nutrilon was dus een non-argument (voor af en toe een flesje naast bv is de grote verpakking alleen niet handig)
Maarre, heb jij niet een heel ander assortiment waar je keus uit hebt daar?
Dus als je elke dag 1 fles geeft komt zo'n pak inderdaad op binnen een maand. Mijn anti-nutrilon was dus een non-argument (voor af en toe een flesje naast bv is de grote verpakking alleen niet handig)
Maarre, heb jij niet een heel ander assortiment waar je keus uit hebt daar?
woensdag 30 juli 2008 om 16:39
Ik ben tijdens het afbouwen van de BV begonnen met Nutrilon. Inmiddels ben ik overgestapt op de opvolgmelk van AH en die bevalt erg goed. En de prijs is een prettige bijkomstigheid natuurlijk!!
Tijdens het afbouwen mengde ik BV met opvolgmelk en babychoco vond het helemaal goed, geen krampjes ofzo. Misschien een tip waar je wat mee kan.
Tijdens het afbouwen mengde ik BV met opvolgmelk en babychoco vond het helemaal goed, geen krampjes ofzo. Misschien een tip waar je wat mee kan.