Gezondheid alle pijlers

Koortslip of gewoon puistjes?

28-10-2014 19:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen heb ik twee bultjes bovenaan mijn lip. Eerst was het er één. Daar kwam een witte kop op en die heb ik toen uitgedrukt. Tot zover leek het dus gewoon een puistje. Een dag later zat er dus nog een bultje naast. Nu heb ik dit ook vaak met puistjes dus ik was alsnog niet verbaasd.

Nu ben ik afgelopen week ziek geweest en ik had dus koorts. Koortslip schijnt meestal te verschijnen bij koorts en dus vroeg ik me af of dit eigenlijk een koortslip is?

Ik heb verder nooit een koortslip gehad en mijn vriend ook niet. Verder heeft in mijn directe omgeving ook niemand een koortslip volgens mij.

Ik wil het graag zeker weten want ik wil mijn vriend niet besmetten met zoenen en ook anderen niet door bijv. uit hetzelfde glas te drinken o.i.d.

Wat is het verschil tussen een puistje net boven je lip en een koortslip?
Op een koortslip komt geen wit puntje.

Dat is een blaasje waar snel vocht uit komt en daarna een zeer pijnlijke korts...
Internagelaktisch
Mijn eerste koortslip zag er ook uit als een puist. Het kan dus. Ik zou er even voorzichtig mee zijn en er afblijven.
Je kan er voor de zekerheid van die pleisters op plakken als je niemand wilt besmetten.
Klinkt niet als een koortslip,

Als je nog nooit een koortslip gehad heb en je vriend ook niet is die kans ook klein( het is een virus wat je oploopt van iemand, valt niet uit de lucht ),

En doorgaans als je de allereerste keer een koortslip krijgt, de eerste aanval, die is vaak zeer heftig.

Zo klinkt het bij jou ook niet.

Maar google anders gewoon wat afbeeldingen, dan kan je het beter vergelijken.?
Dat ben ik niet met je eens Absor. Mijn eerste koortlip was extreem heftig. Heel pijnlijk voelde me echt niet lekker ervan en de genezing heeft ook lang geduurt. Daarna nooit meer zo heftig geweest als die eerste keer.

Maar OT ik heb nooit een koortslip gehad met een wit puntje
TO, heeft het bultje pijn gedaan? Een schrijnend, jeukend gevoel? Sommige koortslippen kunnen beginnen als een klein bultje dat lijkt op een puistje.

Maar ze beginnen soms ook met een pijnlijk, schrijnend gevoel bij of op je lip. Vervolgens zet de plek op, er vormen zich gele blaasjes, die blaasjes drogen in tot een gele korst, daarna wordt de korst bruin en uiteindelijk geneest de plek. Dat hele proces duurt meestal een dag of 10.

Dat een koortslip bij koorts ontstaat is trouwens ook niet altijd zo. Het kan ook door stress, een lage weerstand of blootstelling aan de zon.
Trouwens, dat "oplopen van iemand" klinkt heftig, maar je kunt het als kind krijgen van je moeder, als die besmet is.

Een koortslip is een virus dat zich nestelt in een zenuwknoop en soms of vaak de kop opsteekt.

In de blaasjesfase zijn ze besmettelijk.
Bedankt voor alle reacties!

Ik had al even naar plaatjes gekeken en daar is de koortslip meestal geel en dat is bij mij niet zo. Ook geen blaasjes trouwens en de puistjes(s) zitten er toch al wel een aantal dagen.

Waarschijnlijk zijn het dus toch gewoon puistjes.

Door de plek icm. met koorts dacht ik dat het misschien toch een koortslip was, maar als ik het zo hoor is dat toch wel heel anders.
quote:Ikbenanoniem schreef op 28 oktober 2014 @ 21:06:

TO, heeft het bultje pijn gedaan? Een schrijnend, jeukend gevoel? Sommige koortslippen kunnen beginnen als een klein bultje dat lijkt op een puistje.

Nee geen schrijnend, jeukend gevoel. Hoogstens een beetje pijnlijk als ik het aanraakte.
quote:mariatesselschade schreef op 28 oktober 2014 @ 20:59:

Dat ben ik niet met je eens Absor. Mijn eerste koortlip was extreem heftig. Heel pijnlijk voelde me echt niet lekker ervan en de genezing heeft ook lang geduurt. Daarna nooit meer zo heftig geweest als die eerste keer.

Maar OT ik heb nooit een koortslip gehad met een wit puntjeDat is toch juist wat ik ook zeg? Dat een allereerste aanval doorgaans een zeer heftige is, dus dan twijfel je niet wat het is.
gewoon een puistje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven