Zwanger van drieling
zondag 18 mei 2014 om 22:39
Pff, moeilijk verhaal. Ben er 2 weken geleden achter gekomen weer zwanger te zijn. We hebben al 2 dochters van 3 en 10 maanden.
Vrijdag echo gehad en toen we een knipperend lichtje zagen waren we blij en waren wat aan het kletsen. Zegt de echoscopiste opeens: we zijn nog niet klaar er is nog een! En nog eentje, maar die is gestopt met groeien. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Daarna nog wat extra testjes gehad en doorverwijzing naar de gyneacoloog. Daar kan ik morgen terecht voor een uitgebreidere echo.
De echoscopiste kon niet vertellen wat ons te wachten staat. Blijft het levensloze vruchtje in mijn baarmoeder of gaan ze het eruit halen?
Onze wereld staat op zijn kop en we proberen er zo rustig mogelijk onder te blijven maar het is niet makkelijk.
Iemand anders (ongeveer) hetzelfde meegemaakt? Ben nu trouwens 7.5 weken.
Vrijdag echo gehad en toen we een knipperend lichtje zagen waren we blij en waren wat aan het kletsen. Zegt de echoscopiste opeens: we zijn nog niet klaar er is nog een! En nog eentje, maar die is gestopt met groeien. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Daarna nog wat extra testjes gehad en doorverwijzing naar de gyneacoloog. Daar kan ik morgen terecht voor een uitgebreidere echo.
De echoscopiste kon niet vertellen wat ons te wachten staat. Blijft het levensloze vruchtje in mijn baarmoeder of gaan ze het eruit halen?
Onze wereld staat op zijn kop en we proberen er zo rustig mogelijk onder te blijven maar het is niet makkelijk.
Iemand anders (ongeveer) hetzelfde meegemaakt? Ben nu trouwens 7.5 weken.
woensdag 29 oktober 2014 om 00:15
Alles is nog steeds goed. Ze liggen iets achter op het groeischema, een paar dagen maar. Vraag me wel af of ze echt zo nauwkeurig kunnen meten. Bij mijn vorige zwangerschappen klopte het in ieder geval niet.
Ben wel extreem moe nu en heel traag. De tranen zitten nog wel heel hoog maar ben niet continu aan het huilen gelukkig. Vrijdag nog even terug om bloeddruk te meten en urine controleren en dan maandag weer een echo.
Ben wel extreem moe nu en heel traag. De tranen zitten nog wel heel hoog maar ben niet continu aan het huilen gelukkig. Vrijdag nog even terug om bloeddruk te meten en urine controleren en dan maandag weer een echo.

woensdag 29 oktober 2014 om 06:53
Politiehier, een paar dagen is verwaarloosbaar. Naast meetfouten groeien baby's met groeispurten, het kan maandag weer ingehaald zijn.
Vervelend dat je je zo rot voelt, het is ook heel zwaar. Ik moet zeggen dat ik zelf veel last heb van de korter wordende dagen, mijn tranen zitten al hoog en ik ben helemaal niet zwanger.
Vervelend dat je je zo rot voelt, het is ook heel zwaar. Ik moet zeggen dat ik zelf veel last heb van de korter wordende dagen, mijn tranen zitten al hoog en ik ben helemaal niet zwanger.
donderdag 30 oktober 2014 om 18:05
Hou vol, Politiehier!
Het is ook gewoon extreem zwaar.
Diep respect voor jou en je lijf dat dat al ruim 30 weken 3 kindjes een gezond en veilige plek geeft om te groeien.
En elke week erbij zijn ze weer een heel stuk rijper.
Het voelt nu nog als bijna niet te overzien lang, maar elke dag is er weer een verder.
En tot die tijd mag je zeker huilen, slapen en lamlendig zijn. Daar zal iedereen het volste begrip voor hebben.
Het is ook gewoon extreem zwaar.
Diep respect voor jou en je lijf dat dat al ruim 30 weken 3 kindjes een gezond en veilige plek geeft om te groeien.
En elke week erbij zijn ze weer een heel stuk rijper.
Het voelt nu nog als bijna niet te overzien lang, maar elke dag is er weer een verder.
En tot die tijd mag je zeker huilen, slapen en lamlendig zijn. Daar zal iedereen het volste begrip voor hebben.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
donderdag 30 oktober 2014 om 22:55
Ja, morgen 31 weken!! Morgen even op controle en voor de rest veel slapen. Mijn man is vrij morgen en zaterdag komt mijn moeder weer om de meiden op te halen. ze gaan (alweer) iets leuks doen. Mijn buik is heel veel gegroeid en zit enorm in de weg. kan alleen nog maar op mijn rug liggen. terwijl ik normaal gesproken nooit op mijn rug slaap. Gelukkig slaap ik nu wel beter dan een paar weken geleden. de babykamer is ook helemaal af. Moeten nog wat decoraties komen maar dat komt wel.

vrijdag 31 oktober 2014 om 07:58
Jeetje zeg, nam hier even een kijkje, wat fijn dat het nog steeds goed gaat. Respect hoor. Hoop dat je het een een paar weken uit kunt zitten/liggen maar het lijkt mij super zwaar. Fijn dat de oudsten leuke dingen hebben. Houd vol. Het eind komt in zicht. Zal zeker wennen zijn voor de oudsten, 3 baby' s erbij. Hopelijk heb je veel hulp de eerste tijden.

vrijdag 31 oktober 2014 om 22:35
Ja, gaat wel vandaag. Bloeddruk is nog steeds goed en ook geen narigheden in de urine. Heb lekker rustig aan gedaan vandaag. Mijn jongste dochter is niet helemaal fit. ze ziet wat geel en heeft hele groene poep. Het geeft bijna licht zo groen. Geen spinazie oid gegeten, weet ook niet wat het is. Ze is hangerig en moe. Kijk het weekend nog wel even aan. Ze heeft geen koorts gelukkig.

vrijdag 31 oktober 2014 om 23:20

vrijdag 31 oktober 2014 om 23:32
zaterdag 1 november 2014 om 08:58
Vervelend dat je dochter ziek is.
Niet om je angst aan te jagen, maar: denk je er aan om bij dit soort dingen aan de arts met wie je erover contact hebt te vermelden dat je zwanger bent? Het klinkt als een infectieziekte en die kunnen natuurlijk besmettelijk zijn. Niet dat het dan meteen ook een probleem zou zijn voor je zwangerschap, maar wel goed om extra alert te zijn.
Hopelijk knapt je dochter snel op.
31 weken! Wouw.
Niet om je angst aan te jagen, maar: denk je er aan om bij dit soort dingen aan de arts met wie je erover contact hebt te vermelden dat je zwanger bent? Het klinkt als een infectieziekte en die kunnen natuurlijk besmettelijk zijn. Niet dat het dan meteen ook een probleem zou zijn voor je zwangerschap, maar wel goed om extra alert te zijn.
Hopelijk knapt je dochter snel op.
31 weken! Wouw.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
maandag 3 november 2014 om 00:11
Mijn dochter is opgenomen in het ziekenhuis. Ze werd vanochtend ineens helemaal niet lekker; overgeven en heel veel groene poep. Koorts ook nog. Wat er is weten ze nog niet maar ze krijgt nu vloeistof via een infuus tegen uitdroging. Er is bloed geprikt, urine en ontasting op kweek gezet. Ben er goed verdrietig van. Mijn man is vannacht bij haar en ik heb mijn oudste dochter bij me in bed.