Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Op mobiel vind ik het onhandig en omslachtig om van de ene pijler naar de andere te gaan. Nu post ik hier en wil ergens anders heen en moet eerst terug naar forum start.

Zie mobiel ook bij start niet alle pijlers.
.
Up
Wat ontzettend gebruiksonvriendelijk voor telefoongebruikers.. Heb ik het niet over de bugs, die gaan ongetwijfeld opgelost worden, maar sec over mobiel forummen.

Die app had misschien ook wat nadelen, maar ik vond het wel prettig forummen (wachtwoord instellen, zodat iemand die jouw telefoon gebruikt niet in de viva-app kan, zodat ik ingelogd kan blijven, snel naar een andere pijler via de tab etc.)

Ik denk dat wat dat betreft de plank behoorlijk misgeslagen is. Niet fijn mobiel kunnen forummen zal voor een flink aantal mensen helemaal niet meer forummen betekenen, want wat een ergernis..
In de OP staat nog niet dat mobiel er geen paginanummers zijn en dat je dus eerst 46 keer op volgende moet drukken om bij de laatste te komen.
Kan er mobiel de knop laatste aub komen?

Ik ga natuurlijk niet ik weet niet hoe vaak op volgende drukken bij een topic met 1000 reacties.

Ook irritant: de reclame in het midden. Heel vaag, denk je al een het eind van de pagina te zijn maar zit je in het midden.

En waarom zie ik wel wanneer een topic gestart is maar niet wanneer de laatste reactie was. De start boeit me niet zo.

De ava op mobiel zijn leuk maar vreten ze niet heel veel data? Net als alle reclame plaatjes en zo?

Verder ziet het er een stuk beter uit. Weg met het roze! Toppie.

Moet nog wel even mijn weg vinden maar dat komt vast goed.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik vind het ook erg irritant dat het scherm heen-en-weer schiet omdat de pagina opgebouwd moet worden met die advertenties.

Op mijn iPhone gebeurt dat 3 a 4x voordat het beeld stilstaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 oktober 2014 @ 09:24:

[...]

Die op de overzichtspagina.

En mag ik jullie even een veer in je reet steken? Wat een klus zeg, om al die zeikposts van ons te lezen en er nog elke keer meteen op te reageren ook. Petje af ;-d !

Ok, geef ik door!

"kijkt trots naar het mooie veertje "
quote:Zusenzoo schreef op 31 oktober 2014 @ 09:51:

In de OP staat nog niet dat mobiel er geen paginanummers zijn en dat je dus eerst 46 keer op volgende moet drukken om bij de laatste te komen.

Klopt, maar dat is geen bug, maar een layoutissue. Het ligt echt al bij de TD

met vriendelijke groet,

Junior
Is het mogelijk om een topic te wissen uit de lijst van topics waar je recent op gereageerd hebt? Ik heb één keer op het Centraal Moderatortopic iets geroepen, en dat blijft uiteraard actief. Ik hoef het echter niet in mijn lijst te zien van recent bekeken topics. Is er een mogelijkheid om die lijst zelf aan te passen?
quote:theemok schreef op 31 oktober 2014 @ 10:04:

Is het mogelijk om een topic te wissen uit de lijst van topics waar je recent op gereageerd hebt? Ik heb één keer op het Centraal Moderatortopic iets geroepen, en dat blijft uiteraard actief. Ik hoef het echter niet in mijn lijst te zien van recent bekeken topics. Is er een mogelijkheid om die lijst zelf aan te passen?

Op dit moment nog niet, er ligt wel een verzoek bij de TD om dat aan te passen. Dat zal alleen niet per direct gerealiseerd kunnen worden.

met vriendelijke groet,

Junior
Die persoon die dat bedacht heeft zit zeker zelf nooit mobiel?

Het missen van de paginanummers zorgt dat ik hier minder ben. Heel vervelend nl.

Nog even zeuren ( uiteraard ) bij het menu aan de zijkant bij categorien staan maar een paar pijlers.

Bij doorklinken staan onder de actieve topics wel alle pijlers ( dus ik kom wel waar ik zijn moet) maar handig om alle pijlers ook bij categorien te zetten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Voor de eerste keer sinds tijden op de computer ingelogd. Om te klagen (met name) over het mobiele forum.

Ik kan echt niet navigeren op die site. Ik ben er intussen wel achter hoe je bij de laatste reacties komt (door op het spraakwolkje met in nummers aangegeven hoeveelheid reacties te klikken) maar ergens halverwege kom ik niet. Ook niet op de pc overigens, maar daarin ben ik niet de enige lees ik..

Een mobiele site moet vooral simpel zijn. Dat wit en de verdere vormgeving vind ik wel mooi, maar de grote Nicks van forummers (waaronder ikzelf, dag anonimiteit) en avatars springen behoorlijk overdreven in het zicht.

De simpele, oranje versie werkte prima. Daarnaast slurpte het veel minder data. En nu is de app ook nog weggehaald, geef mensen uberhaupt een keuze, denk ik dan.
Ok geen bug maar een layout issue?

Wordt daar vandaag nog wat aan gedaan?
Bij mij werken de smilies wel via het knopje, alleen zijn jullie vergeten een automatische spatie voor de smilies te plaatsen, dat moet je blijkbaar zelf doen tegenwoordig....niet handig als je meerdere smilies achter elkaar wil plaatsen
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Zusenzoo schreef op 31 oktober 2014 @ 10:20:

Ok geen bug maar een layout issue?

Wordt daar vandaag nog wat aan gedaan?Ik heb helaas geen zicht op de werkvolgorde van de TD, dus daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven
quote:Annapalona schreef op 31 oktober 2014 @ 09:06:

Er staat nog niet in de OP dat iedereen over de hele wereld je kan loepen!

Waarom is dat zo'n probleem? En dat is dan toch ook niet opgelost door alleen 'leden' te kunnen laten loepen?

Dan kan alsnog de hele wereld even snel een account aanmaken en je loepen.
Kan je het vragen? Want anders kan niemand mobiel forummen namelijk?
Je kon toch altijd door iedereen over de hele wereld geloept worden?
Het is al verschillende malen genoemd, maar zie het niet terug in de OP, dus ik herhaal mezelf maar even:

- graag 'mijn laatste reacties' weer terug!

- graag de pijler vermelden bij nieuwe en actieve topics

- op laptop: de menubalk bovenaan werkt niet goed (bij naar beneden schuiven van muis verdwijnt het menuutje steeds)
quote:LoiseauCoureur schreef op 31 oktober 2014 @ 10:33:

Het is al verschillende malen genoemd, maar zie het niet terug in de OP, dus ik herhaal mezelf maar even:

- graag 'mijn laatste reacties' weer terug!

- graag de pijler vermelden bij nieuwe en actieve topics

- op laptop: de menubalk bovenaan werkt niet goed (bij naar beneden schuiven van muis verdwijnt het menuutje steeds)

Ook dit heeft met layout te maken, dus niet bovenin vermeld, maar ik zal een lijstje maken.

Wat betreft de menubalk, als je recht naar beneden gaat, blijft het menuutje wel staan.

met vriendelijke groet,

Junior
quote:Kurritsj schreef op 31 oktober 2014 @ 00:37:

@ consuela: wat jij doet kan ik niet op mobiel. Ik herken je route wel van laptop. Doe jij het wel op mobiel?

En 'vegen' is ook een handeling. was vroeger ook niet nodig.

Nr 3 meldt zich: ik ben ook 'motorisch gestoord' als ik via hoofdmenu FORUM met muis naar submenu wil.

Ik forum op mijn IPad.

Dat is wel heel onhandig dan als je mobiel zoveel handelingen moet uitvoeren.

Onhandig is idd wel dat je niet meer een compleet overzicht op 1 scherm hebt. En dus moet scrollen / swipen.
Overigens zie ik nu in mijn profiel dat ik lid ben sinds 16 juni 2005

Dat komt meer in de buurt van de waarheid die bij de vorige forumversie werd gehanteerd, maar nog steeds niet goed, want ik kom hier al sinds 2002
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ah bedankt! Wel handig om een lijstje te maken inderdaad, dan voorkom je dat hier steeds hetzelfde wordt genoemd.

Menubalk lijkt wel wat beter te werken dan gisteren inderdaad, maar ik heb nog steeds wel regelmatig dat ie verdwijnt, als ik even snel wil klikken.
Ik forum op tablet en alles is echt veel te groot en te wijds opgezet.

Het zou al heel veel schelen als lettertype, ava, of zelfs de gehele balk 50% kleiner waren (dan zou je links of rechts een balk kunnen hebben met de peilers en de nieuwste onderwerpen.

Of misschien zouden jullie een manier kunnen vinden dat je zélf in kunt stellen dat je het forum op 50% grootte kunt zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven