Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Ik zou dan Izaak of Isaac doen. Moet er geen trema op eigenlijk?

Karel vind ik niet mooi.
Ik vind Karel wel grappig juist, ik hou wel van Hollandse namen. Izaak vind ik zelf mooier en daar zou ik eerder voor gaan.
Okee, dankjewel! Als nog meer mensen willen reageren, graag.

Ja, dat er zoveel spelwijzen zijn aan Isaak is wel vervelend. Ik wil de meest gangbare, hoe die origineel gespeld werd. Maar is ook per land weer verschillend. Ik dacht eigenlijk dat Isaak of Izaak de Nederlandse was. Maar die laatste vind ik weer zo 'zaak'achtig.

Maar ik kom nog wel terug als ik zwanger ben :-)
Karel kan alleen voor oude mannen met een snor en eventueel een hoed, dat is het enige beeld wat ik heb bij een 'karel'. Een schattige baby kan, naar mijn idee, dan ook geen karel heten.

Isaak vind ik ook ouwelullerig, maar wel minder erg dan karel. Ik zou dan trouwens ook kiezen voor de spelling; Isaac
Probleempje?

De ene maar Jayden noemen (de oudste) en de andere maar Djayden???

Arme jochies, ik vind het zo'n Tokkie-naam . . . . . . . . . . . . .
@kniesnor

Karel vind ik wel stoer, wel erg hollands

Isaak leuk, en iets minder boers/hollands
Ik heb een hele leuke vlotte Karel ontmoet, sinds die tijd vind ik het weer helemaal leuk. Isaak wat bombastischer, maar ook wel mooi.
Hai ladies! ik heb een lijstje jongensnamen en ben heeeel benieuwd welke naam/namen jullie hiervan t leukst vinden.....

Felix

Fender

Faber

Jules

Julius

Jur

Lenn

Lennox

Lux

Mas

Mink

Nolan

Novan

Oscar

Rodin

Seth

Sil

Silvan

Silvijn

Sol

Sten

Sid
Absoluut Len (met 1 N vind ik het veel mooier) en Mas!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Julius, Oscar en Felix vind ik leuk!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Lux is een meisjesnaam
Lovelola, ik vind deze het leukst;

Fender

Faber

Seth

Jur

Len

Lennox

Past helemaal in mijn straatje, deze namen! Het minst mooi vind ik Lux, Sol, Sil en rodin (die laaste vind ik wat vrouwelijk klinken)
@tinkerbel: bedankt voor meedenken!

@Bloubokkie: jij pikt dus echt precies mijn top 3 eruit!!!! Ik ben helemaaaaaal weg van de naam Oscar! En het liefst met 2e naam Julius!

Mijn vriend moet bij Felix dus echt te erg aan die kat denken...is ook wel beetje zo...

Mijn vriend blijft zeuren dat ie de naam: Sam het leukst vindt...maar dat vind ik dan weer beetje te gewoontjes ofzo? (Vind t ook geen lelijke naam, maar ook niet wauw!)

@Lux: ow ja joh?????? Oeps haha dan moet ik hem wissen uit mn lijstje...jammer hihi
@mendy: haha, leuk, beetje zelfde smaak dus! Heb je nog leuke nieuwe suggesties dan??
quote:lovelola schreef op 01 november 2014 @ 18:52:

@tinkerbel: bedankt voor meedenken!

@Bloubokkie: jij pikt dus echt precies mijn top 3 eruit!!!! Ik ben helemaaaaaal weg van de naam Oscar! En het liefst met 2e naam Julius!

Mijn vriend moet bij Felix dus echt te erg aan die kat denken...is ook wel beetje zo...

Mijn vriend blijft zeuren dat ie de naam: Sam het leukst vindt...maar dat vind ik dan weer beetje te gewoontjes ofzo? (Vind t ook geen lelijke naam, maar ook niet wauw!)

@Lux: ow ja joh?????? Oeps haha dan moet ik hem wissen uit mn lijstje...jammer hihiHet is een Latijnse meisjesnaam en het betekent 'licht'. Misschien voor een dochter?
Oh goed nieuws, ik lees dat hij 'mag' als unisex tegenwoordig

Edit: Dat komt geloof ik omdat ene bekendheid zijn zoontje Lux heeft genoemd.
Oww haha lucky me;)

We krijgen een jongetje haha dus meisjesnamen zoek ik niet;) (over een meisjesnaam waren we het trouwens super snel eens!!!!) Nu wordt t lastiger :p maar we hebben nog tot eind april:)
Nee maar misschien voor een volgend kind dacht ik

Leuk, een zoon, gefeliciteerd!
quote:lovelola schreef op 01 november 2014 @ 18:52:

Samuel? Salomon? Simson? Ik vind het op zich wel bij jouw namen passen; Sam heeft ook zo'n zachte, "ronde" klank, alleen iets korter. Opties:

Lucas

Timon

Tobias

Jim

Jonas

Elias

Jonathan

Josias

Oliver

Ole

Max

Adam

Benjamin

Simon

Casper

Sebastia(a)n

Boas
Lovelola, misschien past dit ook in je rijtje:

Fedde

Vince

Vick

Ilan

Lev

Kian

Roan

Aiden

Ferre

Finn

Dexter

Floyd
@lux: lief! Dankje! Ben helemaal in de (blauwe) wolken

@iduna: bedankt voor t meedenken. Het klopt idd wel wat je zegt over de naam Sam dat "zachte, ronde" spreekt me erg aan. Uit jouw rijtje vind ik Simon en Sebas (tiaan) ook leuk! Oliver ook, maar die is al "bezet".

@mendy: lief dat jullie zo meedenken...tis lastig! Vince en Lev vind ik uit jouw rijtje t leukst.
@Lovelola;

Oscar is ook echt een hele toffe naam!! (zegt zij die haar zoontje drie maanden geleden zo heeft genoemd ;) )

Krijg er leuke reacties op, ook mensen die zeggen dat ze eerst even moesten wennen maar het nu heel leuk vinden. Zijn tweede naam is vanwege de latino achtergrond van papa iets exotischer (s.alvador) maar eigenlijk past er heel veel bij. Nu alleen je man nog even overtuigen ;) Succes
@oscita: hihi jaaaa super naam! Klinkt stoer, geen top-zoveel naam, maar ook niet zo'n gezochte/ "kijkonseenshipzijnnaam"

Hahaha
Oscar vind ik erg leuk, evenals Faber, Felix, Jules en Julius. Ik vind de andere namen op jouw lijstje niet zo mooi. Ik hou van hockeynamen :-)
Ik vind Felix heel erg leuk. Oscar ook wel, maar minder. Leuk in combinatie met Julius, maar ook in combinatie met elkaar eigenlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven