Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
quote:Phoolan schreef op 02 november 2014 @ 15:16:

Ginger, hoe dan? Bij mij lukt t niet met de Ipad..Gisteren deed ie het ook nog niet hoor, toen kreeg ik wel een quotescherm maar kon niks typen. Nu ineens wel. Ik gebruik Dolphin trouwens, geen Safari.
quote:Phoolan schreef op 02 november 2014 @ 15:20:

Mod, Safari

Wat vreemd dat ik deze problemen niet heb op de IPad met Safari. Ik ben ook geen techneut, maar opnieuw opstarten, cookies wissen ed werkt wellicht? Al zul je dat al hebben geprobeerd.. Ik geef het iig opnieuw door aan de TD!

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViv
Bij mij staan er op de overzichtspagina onder Actueel, Kinderen en Lijf&Lijn opeens geen topics meer. Ik kan geen plaatjes plakken, maar ik zie dus onder elke pijler gewoon drie topics, maar onder deze drie een wit vlak. Ik heb geen pijlers geblokkeerd o.i.d.
Oh, nu opeens weer wel. Nevermind dan. ;)
Speciaal maar even op de computer ingelogd, want ik ben nu namelijk al voor de derde keer dit weekend onbekend. Als ik in wil loggen via mijn iPhone. Dat is vreemd.

Misschien tot het forum mobiel werkt gewoon weer het oude mobiele forum online gooien?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Bianca2612

02-11-2014, 12:14

@vivamila

Ook niet als je eerst op "forum" klikt? Bij mij blijft dan het menuutje staan en kan ik er gewoon op klikken.

Ja, als ik er op klik dan komt beneden (op de pagina) inderdaad het complete forum-overzicht te staan. Maar het lijkt me dat je al 'zwevend' met je muis op het pop-up-menu moet kunnen klikken, anders is het een compleet zinloos (werkloos) pop-up-menu.
Ik kan nog steeds niet quoten! Tekst erbij typen lukt niet.

Gebruik Chrome op een laptop. Heb alle cookies gewist en browser opnieuw opgestart, maar ook dat werkt niet.

En hetzelfde geldt voor de smileys..
Ik denk, dat wanneer je niet dagelijks 10 uur op dit forum te vinden bent, ( lees: verslaafd bent en niks anders te doen hebt..) al die zgn bugs en veranderingen best te overkomen zijn.

Het is zo grappig: elke keer als het viva forum vernieuwd wordt, en dat is al minstens 6 x gebeurd in 11 jaar, zijn de ontevreden chagrijnige reacties weer voorspelbaar het zelfde. Niks nieuws onder de zon.
I believe in good
Nog een bug:

Wanneer je een sticky topic tot favoriet maakt, dan staat het tekentje door de eerste letter (op de voorpagina)
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
zuidwester

02-11-2014, 16:19

Ik denk, dat wanneer je niet dagelijks 10 uur op dit forum te vinden bent, ( lees: verslaafd bent en niks anders te doen hebt..) al die zgn bugs en veranderingen best te overkomen zijn.

Het is zo grappig: elke keer als het viva forum vernieuwd wordt, en dat is al minstens 6 x gebeurd in 11 jaar, zijn de ontevreden chagrijnige reacties weer voorspelbaar het zelfde. Niks nieuws onder de zon.

Wat heeft de tijd dat je hier zit er nou weer mee te maken? Topic is bedoeld om fouten en problemen te melden zodat ze er (hopelijk) wat aan kunnen doen zodat forum -weer- gebruiksvriendelijk wordt.
Nee dat is waar. En de mensen die roepen dat ze weg gaan en niet meer terugkomen... Ik denk dat 85-90% hier gewoon na een tijdje weer gaat meeforummen.

Maar serieus, dit is voor het eerst dat ik ook klaag. De vorige keren kon ik er wel aan wennen hoor. En dit forum op de computer werkt ook al aardig. Maar mobiel werkt het helemaal niet. Dat is toch jammer, want dat gaat ze uiteindelijk advertentie inkomsten kosten, als er door de vele problemen met mobiel forummen minder forummers zullen zijn.
...En dan nogmaals verwijs ik naar fora die mobiel bijvoorbeeld werken met tap-a-talk: toch reclame maar supersnel en werkbaar. Zoiets moet hier vast ook wel kunnen. (Overigens zat op het oude mobiele forum ook reclame, maar ook dat werkte gewoon naar behoren.)
Mods, alles geprobeerd, maar quoten lukt niet, ik krijg de quote in het tekstvlak, en dan blijft ie heel lang lade en kan ik niks typen.
Ik trouwens ook niet mods. Ik forum nu op een Apple computer via Safari.
Ha Sjors
quote:O.L.L.A schreef op 02 november 2014 @ 16:23:

Nog een bug:

Wanneer je een sticky topic tot favoriet maakt, dan staat het tekentje door de eerste letter (op de voorpagina)

Genoteerd, dank je wel voor de melding! Met welk apparaat en besturingssysteem forum je O.L.L.A?

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Ik kan nog steeds niet quoten in up-to-date Firefox en Chrome onder up-to-date Windows 7 en 8.
Hoi,

Inmiddels kan ik mijn voorkeuren deels instellen. Maar de pijler Zwanger krijg ik met de beste wil van de wereld niet weg en de onderdelen "contact" "prikbord" "luisteren" etc. ook niet.

Ik zit op een laptop met chrome.
anoniem_202739 wijzigde dit bericht op 02-11-2014 16:49
Reden: aanvulling
% gewijzigd
En ik hoop dat het jullie lukt Bella binnenkort terug te krijgen!
quote:JuniorModeratorViva schreef op 02 november 2014 @ 16:45:

[...]

Genoteerd, dank je wel voor de melding! Met welk apparaat en besturingssysteem forum je O.L.L.A?

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorVivaFirefox op pc.
quote:Merisi schreef op 02 november 2014 @ 16:48:

Hoi,

Inmiddels kan ik mijn voorkeuren deels instellen. Maar de pijler Zwanger krijg ik met de beste wil van de wereld niet weg en de onderdelen "contact" "prikbord" "luisteren" etc. ook niet.

Ik zit op een laptop met chrome.

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik kan max 3 pijlers verwijderen.
Het lukt met geen mogelijkheid een avatar tevoorschijn te toveren. Er wordt telkens gevraagd om img of jpg, dat staat er ook maar desondanks krijg ik een foutmelding. Waarom kan ik in het daarvoor bestemde vakje niet gewoon een url plaatsen zonder te bladeren, zoals bij andere fora?
verba volant, scripta manent.
Ik kan niet quoten, maar...

HAAI Phoolan!
Hier ook niet kunnen quoten. Gebruik een iPad met Safari en draai iOS 7.1.

Verder nog een opmerking. 1 pageload verbruikt tussen de 1.2 en 1.8 Mb en het duurt 15 seconde voor de pagina volledig geladen is.

Dat maakt via mobiel internet forummen vrijwel onmogelijk en vooral schreeuwend duur.
Nu ingelogd. Helaas dagelijks een wisselend IP nummer dus morgen kan ik er weer urenlang niet op. Dan mag ik weer een ´klacht´ indienen en dan word ik weer ontgrendeld. (Ik denk althans dat het zo momenteel werkt)

Het vakje dat het IP nummer verbindt aan mijn account uitvinken maakt niet uit helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven